Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huhtikuun 2014 vauvat

28.07.2013 |

Ihanaa!! Sain tänään tietää olevani raskaana vaikka olin saanut kahden lääkärin tuomion raskauden epätodennäköisyydestä pcon takia. Pco vaikeaa laatua kuulemma mut nyt silti luomusti raskaana!! Olin jo saanut clomit seuraavaa kiertoa varten, mut ei ikinä tarvinnut niitä napsia kun beibi on tulossa :) Oltiin jätetty ehkäisy alkuvuodesta ja sain tietää monirakkulaisista munasarjoista vahingossa kun menin ultraääneen positiivisen raskaustestin takia joka osoittautui kuitenkin virheelliseksi! 

Raskauslaskurin mukaan vauva syntyisi 1.4.2014 

olen rv 4+5 :))) 

Onko mulla jo kanssatovereita!?

Kommentit (168)

121/168 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

En ole varmaan tänne juuri kirjoitellut, enemmänkin tuolla kuumeilijoissa ja sitten huhtikuisten ryhmässä. Miten sinne facebook-ryhmään pääsi liittymään?

Jalokivi rv 12+4

122/168 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tuo facebook-ryhmä ja laitoinkin aikaisempien viestien ohjeiden mukaan sähköpostia osoitteeseen joo80@outlook.com. ,mutta en ole saanut kutsua.. ? :( Menikö jotain väärin, vai..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/168 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haahuilen ja huutelen tuolla ( fb ryhmässä:meille tulee vauva 2014) että kuinka pääsen mukaan huhtikuu mammoihin, mutta vastausta ei tule! Miksi ihmeessä sen on oltava salainen?!

124/168 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan kans tulla tänne, niin ei tartte aina jonkun jutun tullessa mieleen rasittaa niitä paria kaveria, jotka raskaudesta tietää :) Viikkoja nyt kasassa 14+1, laskettu aika 11.4. Ensimmäinen tulossa ja kaikki uutta ja ihmeellistä. Paljon on raskaus jo nyt ajattelutapaa muuttanut ja joissain asioissa toimiikin paljon varovaisemmin kuin aikaisemmin.

Eka ultra oli pysäyttävä kokemus, oli jotenkin uskomatonta, että kyllä siellä oikeasti joku tyyppi möyrii, vaikkei ulos mitään näykään ja helpolla on päässyt esim. pahoinvoinnin suhteen. Pari kertaa sen jälkeen töissä käynyt ultralla kurkkaamassa, että edelleen siellä hengissä ollaan :) Ens viikolla olis sitten seuraava neuvolakäynti ja eka käynti lääkärillä.

Mua vois kans tuo fb-ryhmä kiinnostaa :)

125/168 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa.
Minullakin oli tänään ensimmäinen ultra ja ihmetystä ja hämmästyneitä tunteita on sulateltu koko päivä. Siellä oli vähän pienempi tyyppi kun mitä viikot sanoo (12+4), mutta laskettua aikaa ei silti muutettu. Huhtikuun ihan loppuun on siis odottaminen. Ehkä saan vappupallon :D
Pahoinvointia on ollut niin että paino on jopa pudonnut, mutta parempaan päin koko ajan menossa. Niskat on jumissa ja ruoka ei maistu.
Painon putoamisen takia ei mahasta ole ollut mitään havaintoa, mutta nyt kahden päivän aikana olen sellaisen kasvattanut! Töissä tarvitsee käyttää työvaatteita niin kohta kaikki näkee ja tietää, jos tämä mahan kasvu tästä jatkuu :)

126/168 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas tänne.. Viikkoja 14+ ja pahoinvointi alkaa olla siedettävää. Nukkumaanmenoaikaan kaikkein ällöin olo, mutta päiväsaikaan ei enää niin lamaannuttavaa. Mikä helpotus.. alkoi tulla jo aika apaattinen olo kun ei jaksanut mitään. Väsymys on kyllä edelleen kova, mut onneks voi nukkua. 

Samaa on vähän kuin Withnoname kirjoitit, että jotenkin ei ihan uskalla täysillä tästä raskaudesta riemuita, semmoinen epämääräinen huoli, että voiko tämä totta olla.. 

Mut on se. 12vkon ultrassa pikkuinen oli varsin vilkas ja sitä videota ois voinut katsella koko päivän.. Niskaturvotus oli ihan minimissä ja enempiä tutkimuksia en halunnutkaan.

Ens viikolla neuvola.. tuntuu että pitäis saada käydä ultrassa vähintään joka toinen viikko niin rauhoittuis :D

Painoa on tullu pari kiloa ja turvottaa niin että suurin osa housuista menee päälle vaan nappi auki. 

Yhden vauvaunen oon nähnyt, niitä tuli neljä ja taisivat olla kaikki tyttöjä. 

Vierailija
127/168 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas! Pari viikkoa sitten käytiin ensimmäisessä ultrassa ja siellä se veijari pyöriskeli ja heilutteli käsiä vilkkaasti. Saatiin myös ihana "vilkutuskuva", josta erottuu jo selvästi viisi sormea nivelineen kaikkineen. Uskomatonta! <3 Myös laskettu aika aikaistui päivällä; uusi l.a. on 11.4.

Jotenkin tämä on silti vielä aika epätodellista, eikä olla kerrottu vielä juuri kenellekään. Välillä on kyllä semmoset vatsaturvotukset, että kauaa ei voi enää salailla... Paha olo on onneksi melkolailla hellittänyt, eikä enää tarvitse olla koko ajan syömässä. Pieniä hankintojakin ollaan uskallettu jo tehdä, että on mitä hypistellä. :)

Ja vauvaunet - niitä on kyllä tullut nähtyä! Osa kivoja ja osa ei niin kivoja.

128/168 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se viesti taisi sitten kadota jonnekin...

Eli: hauska kuulla taas teidän kokemuksia. Täällä kans hyvillä mielin, lääkärineuvola ja ultra takana ja kaikki näyttäs olevan hyvin. Ultra oli erityisen hauska filmi, siellä tuli kans nyrkkiä ja potkua. Vauhtia näyttää riittävän :)

Oireet on häipänneet sen siliän tien, että nyt vaan oleskelua. Ja jotain pientä tosiaan voi ostella... Ultran jälkeen on jo kerrottukin asiasta, sekin hauskaa kun tässä meni jo ponnisteluksi, ettei sano kelleen mittään vaikka itse ajattelee asiaa aika tiheesti...

Unia on vasta pari esiintynyt. Jälkimmäisessä hoitui synnytyskin ihan vaan ohimennen, toivottavasti se oli enneuni :)

129/168 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi keskusteluun mukaan tulossa uusi jäsen, tunnuksien luominen vain "hiukan" kesti...

Ensimmäiset kuukaudet tosin kuluivatkin sohvalla maaten pahoinvoinnin kourissa.

Tämä on kolmas raskaus, ennestään meillä on kaksi ihanaa poikaa :)

Tänään raskausviikkoja 16, laskettu aika 4.4.

130/168 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kiireissäni jotenkin ihan unohtanut tän ryhmän. Laitoinkin sähköpostia tuonne Fb ryhmään pääsyyn, toivottavasti nopsaan tulis sinne pääsyä. Sinnekun tosiaan helpompi kirjotella :)
Tuonne ryhmäänhän varmaan voi nyt päästää useampikin ihminen kaveriksi päästämällä ja kutsumalla, niin ei tarvitse yhden ihmisen kuikuilla koko ajan sähköpostia? Mikäli muitakin halukkaita ja valppaita löytyy :)

Meillä täällä on päästy pahimmasta pahoinvoinnista ja jo kaksi ultraa takana.
Ensikuussa olisi rakenneultra aika varattuna, ja jo aikaslailla jänskättää!
Sokerirasituksessapa sitte tietysti jäätiin kiinni paastoarvoista, joten nyt oon joutunu seurailemaan verensokeria. Eikä oo ollu kyllä mitenkään kivaa, kun täytyy olla niin säntillinen syömisessä. Siitä huolimatta arvot on kyllä olleet todella hyvät, joten en oikein ymmärrä miten jäin tuosta paastoarvosta aikaisemmin kiinni.. Sellaisia kuulumisia tänne :)

131/168 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15+0. Huomenna se neuvola, ihanaa!

Joko teillä muilla näillä viikoilla maha pullottaa?! En tiedä onko se vaan turvotusta, mutta ylhäältä asti ja melkonen pallo tuossa jo on. Toki onhan siinä se sama makkarakerroskin, kuin aina ollut, mutta suhteessa pullotus on silti melkosta. Onneksi talvitakkiin saa vielä piiloon :)

Ensimmäistäni kun odotan, niin on tässä kehon muuttumisessa sulattelemista, vaikka se asiaan kuuluukin.

Vierailija
132/168 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eipä ole kaikki housut menneet kiinni enää varmaan kahteen kuukauteen... Tällä hetkellä rv 15+3. Ulkomaillakin sain pari viikkoa sitten täydessä junassa istumapaikan, koska raskaus (tai vähintäänkin valtava vatsaturvotus) oli kesävaatteissa sen verran silmiinpistävä. :) :)

Minulla myös ensimmäinen, enkä osannut varautua siihen, että jo tässä vaiheessa saisi olla mammavaateostoksilla. Normaalistikin tuppaa kaikki ylimääräinen kertyä keskivartalolle, mutta nyt ei ole kyse mistään "löllöstä" vaan vatsa on ihan oikeasti pinkeä ja kova pallo! Löysät tunikat ja neuleet menee päälle, samoin leggingsit, mutta farkuista ei puhettakaan. Kai se ois luovutettava ja mentävä mammahousuostoksille. Eilen vasta riemu repesi kun yritin tunkea itseni viime talvena ostamaani talvitakkiin. Eli kaupan kautta ja suosiolla se koko xxxl mukaan, että mahtuu (ehkä) vielä sitten keväälläkin. :)

133/168 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin ollut turvotusta ihan alusta asti (ja niin myös edellisissä raskauksissa), mutta viime yönä maha on pullahtanut niin ettei sitä saa enään vedettyä sisään. Äitiyshousuja olen käyttänyt jo kuukauden päivät, taisi lonkat lähteä heti leviämään niin ettei lempparihousut enään menneet kiinni.

134/168 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tuntuu käyneen ihan sama. Vatsa vaan pullahti esiin ja nyt se sitten kans näkyy.. Vielä yrittää automaattisesti vetää sitä jotenkin sisään, niinkuin aina ja havahdun sit siihen et miten on niin tukala olo.. Kai sitä jossain vaiheessa osaa antaa "periks".. eh

Eilen neuvolassa kuultiin sydänäänet ja jotenkin odotin et se olis sitten superhieno kokemus, kun kaikkialla vähän siihen malliin puhutaan.. mut jotenkin en oikeen saanut siitä sen kummemmin kiinni..

Mut ihanaa, että se kuului, löytyi heti ja oli niinkuin piti <3

Ultra on se mikä mua sykähdyttää :)

Viis viikkoa rakenneultraan. Mä oon näemmä tässä asiassa kauheen malttamaton.. ja sitten taas toisaalta en ole kertonut vieläkään paljon kenellekään enkä ole luvannut muidenkaan kertoa.. 

Hemoglobiini oli pudonnut 138:sta 117. Vielä ei alettu napsia lisärautaa purkista..

Miten teillä muilla tuon kanssa?

135/168 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans liitytään tuohon palloryhmään. Tuntuu, että ihan parin viikon sisään on jotenki poksahtanu. Minä ku kuvittelin, että tässä mennään jonneki marraskuun loppuun pimitellen.. vielä mitä... Itse asias eilen jäin  eka kertaa kiinni asiasta työmatkalla, kun yksi tuttu tuli ihan suoraan kysymään.. niinku luulin, että villatakit kätkee kaiken... Jokapäiväisestä työporukasta en tiedä, ovatko huomanneet vai saavatko vain pidettyä silmänsä muualla, vaikka oliski jo noteerattu... T-paidassahan asia on erittäin ilmeinen, mutta kun jo talvitakkikin alkaa olla pallomainen ja kauaa se ei mahdu....

Mulla oli hemo laskenu samansorttisesti 138/120 eka ja toka neuvolan välillä. Tuntuu ylettömän alhaiselta, kun normaalilukemat reilun 150. Olen muistaissani napsinut raskausajan monivitamiinia, kun sitä taikka D:ta neuvolasta suositeltiin.

136/168 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja sydänäänet. Mulla ultrattiin eka neuvolassa heti kärkeen. Jotenkin tilanne tuli niin yllätyksenä, yhtäkkiä makas siel laveerilla, et siinä hetkessä en kans saanu oikein kii tunteesta silleen kuin ehkä olisin kuvitellut.Ei tullu mitään suurta kyynelvanaa tai muuta...Kun oli ylipäänsä iso juttu, että jotain löytyi ja oikeesta paikasta...sitä kun mietti, jos on vaan kuvitellu kaiken :) Mut tavallaan se tunne tuli sit vasta perästä.

137/168 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heido kaikille! Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola (rv15+2) ja hemppa oli vähän laskenut,aikaisemmin oli 140 ja nyt 120, verenpaineet ok ja sydänäänet kuului hyvin, syke oli 150 :) Jännitti jotenkin tuonne lääkärille meno, kun mulla on vähän epätodellinen olo tän masuasukin kanssa. En oikein usko vieläkään todeksi ja niinpä ohikiitävän hetken ajan ajattelin ennen lääkärille menoa, että ei sieltä varmaan edes löydy mitään sydänääniä.. onneksi löytyi ja vähän kyynel meinasi tirahtaa, kun kuulin ne, joten kai se on vaan todeksi uskottava.

Mun maha ei tunnu ollenkaan raskausmasulta, mutta se johtuu kyllä näistä mun jo olemassaolevista vararenkaista, jotka peittää alleen sen vähän mitä masu oikeasti on kasvanut. Tästä ajattelinkin tiedustella teidän muiden painoasioita, kun itse olen jo valmiiksi painoindeksillä 27 ja hieman mietityttää tuo painon nousu..onneksi ei ole noussut vielä kuin 1,5 kg, mutta en tiedä saisiko mulla nousta ollenkaan :( Mites teillä muilla, kuinka paljon on tässä alussa tullut painoa ja onko muita, joilla on ennestään ylipainoa? Mulla on takana kaksi aikaisempaa raskautta vuosilta 2003 ja 2005 , ja silloin en ollut ylipainoinen ennen raskautta, enkä raskauden jälkeenkään, joten siksi tässä vähän puran huoltani, kun ei ole aikaisemmista tätä kokemuspohjaa :)

138/168 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hemoglobiini viimeksi 110, ja niillä hujakoilla se tulee pysymäänkin raskauden loppumetreille jos vanhat merkit paikkansa pitää. Ei nouse tuosta säännöllisestä raudan syönnistä huolimatta.

Anrieli kyseli painosta; mulla on jokaisessa raskaudessa paino lähtenyt kipuamaan ylös 5-6 raskausviikolla aika nopeetakin tahtia, nyt siis viikkoja 17 ja 7-8kg jo tullut.

Mulla on todella paljon turvotusta ja tuntuu siltä että kaikki kilot on tullut vyötärön seudulle, koska se vyötärö on ollut kadoksissa jo muutaman kuukauden. :)

Mulla on BMI ollut ennen raskautta 18 tai 19, en nyt muista kumpi.

139/168 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja 15+ ja 3-4 kiloa on tullut lisää painoon.. lähtiessä oli indeksi 21 niin en kyllä osaa tuohon sanoa sene enempää ja kun ei aiempaa kokemustakaan ole. Oman äidin mielestähän mulla on paino noussut kyllä jo aika paljon..

No ei kai tällainen pallo voi ilmaantua painottomanakaan? Ja rinnatkin painaa varmaan kilon, mokomat melonit..

Mulla on kanssa kadonnut vähäinenkin aiempi vyötäröni ja aikaa sitten.

Onko kukaan muuten käyttänyt/aikonut käyttää noita jotain öljyjä tms raskausarpien ehkäisyyn? Milloinkahan se olisi syytä alottaa.. ja onko niistä ees apua. Teini-iän kasvuarvista tiedän olevani vissiin aika herkkä niitä saamaan..

Aloin syömään persiljaa ja pinaattia. Jos sais sitä rautaa.. yleisesti ottaen inhoan lisäravinteita purkeista, niin jos ei tarviiskaan..

Nyt on tullut kerrottua jo koulukavereille muutamille ja parille ystävälle.. "työnimikin" lipsahti. :)

Vielä ei ole liikkeitä tuntunut.. tosin neuvolassa sanottiin, että kun istukka eessä niin voi mennä kauemmin.

140/168 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä uusi mamma ilmoittautuu!

Välillä oon juttujanne käynyt lueskelemassa jo aiemmin, mutta en ole saanut itse kirjoitettua.

Meillä laskettuaika on 16.4. eli tänään rv 16+0 ja toista odotellaan.

En oo mahtunut omiin housuihini enää ainakaan kuukauteen. kiloja ei ole tullut kuin neljä, mutta maha on jo aikamoinen pallo (lähtiessä bmi oli 21).

Oon täällä ihmetellyt itsekseni, että kuinka ootte pystyneet olemaan kertomatta uutisia esim. töissä? Itse kerroin töissä viikolla 6, kun pahoinvointi alkoi ryminällä. Mulla oli jo esikoista odottaessa todella voimakasta pahoinvointia, joka kyllä helpotti jonkun verran viikkojen edetessä, mutta oksennus saattoi tulla vielä ihan loppuvaiheessakin käytännössä missä vain ja milloin vain. Synnytyksessäkin oksensin 15 tuntia putkeen, kunnes sain epiduraalin. Nyt siis vaikuttaa tilanne vähän samalta, mutta tällä kertaa en ole ollut vielä sairaslomalla. 10 viikkoa siis oksentamista takana ja työkaveritkin on muutamia kertoja sanoneet, että mitä jos menisit kotiin lepäämään, kun oon ollut niin hirveän näköinen ja välillä käynyt tyhjentemässä. Kotiin en kuitenkaan halua jäädä, kun pää hajoaa, jos ei ole mitään muuta ajateltavaa.

Yllättävää kyllä, hemoglobiini oli vielä viime neuvolakäynnillä 139. Luultavasti tippuu vielä aika roimasti, jos menee samoin kuin viimeeksi. Onko muilla ollut tämmöistä pahoinvointia? onko mikään auttanut?