Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huhtikuun 2014 vauvat

28.07.2013 |

Ihanaa!! Sain tänään tietää olevani raskaana vaikka olin saanut kahden lääkärin tuomion raskauden epätodennäköisyydestä pcon takia. Pco vaikeaa laatua kuulemma mut nyt silti luomusti raskaana!! Olin jo saanut clomit seuraavaa kiertoa varten, mut ei ikinä tarvinnut niitä napsia kun beibi on tulossa :) Oltiin jätetty ehkäisy alkuvuodesta ja sain tietää monirakkulaisista munasarjoista vahingossa kun menin ultraääneen positiivisen raskaustestin takia joka osoittautui kuitenkin virheelliseksi! 

Raskauslaskurin mukaan vauva syntyisi 1.4.2014 

olen rv 4+5 :))) 

Onko mulla jo kanssatovereita!?

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ja onnea kaikille odottajille. :) Täällä ilmoittautuu varovaisesti joukkoon jälleen yksi. Raskaus on ensimmäinen ja tuli vähän yllätyksenä, koska tärppäsi heti. Ilon, onnen ja kauhun sekaisin tuntein täällä mennään ja oreita on ollut melko paljon. Ensimmäiset oireet rintojen arkuus, kuukautisten poisjäänti sekä loppumaton väsymys, jota jatkui muutama viikko. Vatsanipistelyä on ollut melko paljon, mutta nyttemmin se on ollut vain satunnaista. Lämpötila on ollut n. 1,5 astetta koholla jo ainakin pari viikkoa, mutta onneks tuo pahin väsymys on jo mennyt ohi ja kotona voi tehdä muutakin kuin nukkua. Kuvotusta ja yökötystä on jatkunut myös pari viikkoa pitkin päivää. Alkuun sitä helpotti ainoastaan syöminen (ja tulikin syötyä usein!!!), mutta onneksi semmoista syömispakkoa ei ole ollut enää muutamaan päivään. Voisi olla keväällä aika tähtitieteelliset lukemat puntarissa... ;) Nyt muutaman kerran yökötys on johtanut ihan oksentamiseen ja saa nähdä, mihin suuntaan tämä tästä kehittyy. Lisäksi on ollut ilmavaivoja ja kamalaa turvotusta. Nice. :)

Positiivisen testin tein reilu kolme viikkoa sitten, kun menkat oli pari päivää myöhässä. Laskettu aika ehkä 11.-15.4. ja ensimmäinen neuvolakäynti 1,5 viikon kuluttua. FB-ryhmään taidan uskaltaa liittyä vasta neuvolakäynnin jälkeen. :)

82/168 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi huhtikuinen liittyy joukkoon. Ensiviikolla varhaisultraan, mutta tällä hetkellä näyttäisi että laskettuaika on 26.4. Olo on aika epätodellinen kun kotona pötköttelee hartaasti toivottu ja haluttu, ihana 5kk vanha pötkylä :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/168 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi plussannut ja LA olisi huhtikuun puolessavälissä. Myös esikoinen meillä ja nyt menossa 7+3. Edellinen raskaus meni kesken juhannuksena, mutta nyt toivotaan vain paljon onnea tähän! Nyt ainakin näyttää ihan hyvältä ja varmistettu on myös terveyskeskuksessa. :)

Armoton pahoinvointi kiusaa ja rinnat särkee. Olen nyt viikon elänyt hapankorpuilla ja satsumoilla. Lämpimää ruokaa en pysty edes ajattelemaan.

84/168 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskaltaudun nyt mukaan :) Raskaus on iloinen yllätys ja vieläkin tuntuu epätodelliselta. Olenkohan tämän ketjun seniori? Ikää on nimittäin piirun verran yli 40. Ensimmäistä neuvolakäyntiä miehen kanssa odotellaan. LA on huhtikuun puolivälissä.

85/168 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Yllättynyt77!

Oli erityisen kiva lukea sinun kirjoituksesi... Meillekin tämä yllätys olisi toinen lapsi, ja meilläkin sitä ikäeroa tulee, esikoinen on jo 8. Elämä järjesti näin. Olen sinua muutaman vuoden vanhempi, ja hiukan jännittää tulevat yövalvomiset...

[quote author="yllättynyt77" time="26.08.2013 klo 21:29"]

Heips!!

Josko minäkin ilmoittautuisin teitin seuraan. Tänään plussasin ja olo on kuin kalikalla päähän lyöty. LA laskurin mukaan 19.4 ja oliko rv 6+5

Koko päivän olen taivastellut että ei tää voi olla totta.. ennemmin suomessa voittaa lotossa jättipotin kun että me raskaaksi tullaan.

Kyseessä toinen lapsi, ensimmäinen, poika 7v häntä yritettiin alulle 3v8kk ja ilman ehkäisyä ollaan siitä saakka oltu, ajatuksella tulee jos on tullakseen.. ja PAM kun sitä vähiten osaat odottaa :) jotenkin sitä tottui ajatukseen näiden 7 vuoden aikana että meillä on vain tämä yksi lapsi ja enempää ei saada.

Niin onnellinen olen, siitä ei pääse yli eikä ympäri :)

Hirmuisen paljon onnea muille plussanneille

ja mielelläni tutustuisin teihin myös fb kautta :)

[/quote]

86/168 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuohon FB-ryhmään oikein pääsee? Olen kyllä laittanut sähköpostia...

87/168 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.
Täällä yksi huhtikuinen liittyy joukkoon. Laskettu aika ois 19.4, ennestään on mulla yksi poika joka täytti juuri 4v. 
Tällä hetkellä poden ihan hirveitä oloja. Oksettaa, yököttää, etoo. KAIKKI hajut on tosi pahoja, siis ihan kaikki. Muutimme juuri uuteen asuntoon ja tämän asunnon haju saa minut yökkäämään.
Ensimmäisen lasen kanssa tällaista älyöntä etomista ei ollut, nyt sitten on senkin edestä... Nyt on siis rv 7+2,toivottavasti menee pian ohi tämä öllötys...
Miten te muut olette voineet?

Niin ja onnea kaikille plussanneille! 

88/168 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä on kans yksi huhtikuuvauva tulossa..jos laskurit pitävät paikkaansa.. eli kaksplus-laskurilla laskettuaika olisi 25.4.2014 ja olisin jo raskausviikolla 7.. sitten vertasin sun rv, niin eihän se voi pitää paikkaansa. :D mutta onkohan niin, että tuo laskuri näyttää sen rv:n kuukautisten mukaan ja tuo sun viides rv on hedelmöitymisestä laskettu? :) 

89/168 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi jonon jatkoksi. Aluksi ajattelin etten ala mihinkään keskustelupalstoille tai muutenkaan nettiin pyörimään tässä raskausasiassa, sekoaa vaa pää.

Nyt on kuitenkin ollut pari viikkoa, viikon varsinkin, niin karsea pahoinvointi, että pää sekoaa kun ei ole kuin tuo puoliso kelle tuskailla..

Opiskelut menee ohi, kun ei kykene osallistumaan. Uh. Siispä voisi sanoa että odottelen milloin se raskausajan onni ja autuus alkaa?? Tää ei kyllä sitä ole, vaikka onni tietenkin pikku idusta on suuri!! Toivottu raskaus todellakin ja yhä vaikea uskoa todeksi! :) Laskettu on 14.4. tai 17.4. riippuen millä laskee. Täällä näkyy moni jo käyneen ultrat ja kaikki, ite odottelin kiltisti 6 täyttä viikkoa ennenkuin soitin neuvolaan ja testinkin tein vasta kun menkat oli jo kovasti myöhässä. Neuvolakäyntiin on vielä 1,5vk ja tavallaan ois jotenkin helpottavaa kun pääsis käymään.. sitten uskaltaisi jo jollekin tästä kertoakin. Nyt pitää vaan pistää tän iäisyyksiä jatkuneen flunssan piikkiin kun ei jaksa mihinkään.. :D

Oireet on siis älytön väsymys, järjetön pahoinvointi, kuppikoolla kasvaneet kipeät rinnat ja vessassa ravaaminen. Ainiin ja kokoaikanen jano, niinkuin ois nestehukka jatkuvana.

Eka raskaus tämä on ja ikää itellä 34.

Onkohan kaikki menneet nyt sinne FB ryhmään.. itse vähän vierastan ajatusta.

90/168 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä mä nyt uskallan kirjoittaa tänne kun jo melkein kaks kuukautta oon näitä juttuja lukenu:)

Täällä ois rv 9+1 menossa ja ekaa ultraa odotellessa joka on 20pv..

RakkausPakkauksenmaailmaan tuloaika ois 6.4 laskureiden mukaan <3

kun ei vaan millään jaksais odottaa niin kauaa :) mä niin toivon että kaikki menee yhtä hyvin loppuun asti kun alkokin :)

91/168 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Kultasuu!!

Oi kun kiva lukea että en ole ainut kellä on ikäeroa lapsilla :) 

Hiukka joo itseään kanssa mietityttää nuo yöheräämiset, mutta kyllä me niistä selvitään.. ollaan selvitty ennenkin ;)

Muutenkin olisi kiva päästä vaihtamaan juttuja muiden huhtikuussa LA:n omaavien kanssa.. Onkohan sitä FB ryhmää vielä perustettu? Minä laitoin spostia ketjussa aikaisemmin olevaan osoitteeseen viime viikolla, mutta ei ole vielä tullut ryhmään kutsua/hyväksymistä.

92/168 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meili siitä FB-ryhmään liittymisestä olikin mennyt sähköpostissa johonkin outoon kansioon, kaikki siis ok ja kiitokset ryhmään liittämisestä :).

93/168 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups sama täällä kuin Elli_73:lla gmailissa ainakin kutsu oli ihan jossain omassa osiossaan, mitä en aikaisemmin ollut edes hoksannut. Kiitos täältäkin ryhmään liittämisestä!!

94/168 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en löytänyt kutsua mistään.. Yyh. :(

95/168 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonon jatkoksi täällä. Tänään viikkoja tasan 7, LA siis 24.4. Toinen lapsi tulossa, esikoinen täyttää 4 vuotta hieman lasketun ajan jälkeen. 

Me aloimme yrittämään toukokuussa ja tärppäsikin heti. Tein positiivisen testin, mutta se meni kesken seuraavalla viikolla. Seuraavassa kierrossa ei edes yritetty, mutta sen jälkeiseen ostin ovulaatiotestin ja tärppäsi! :) 

Laitan myös sähköpostia, jotta pääsisin mukaan facebook-ryhmään! :)

96/168 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! :)

Liityinpä minäkin tänne pitkän harkinnan jälkeen. Ensimmäisen lapsen jännittävä odotus on meneillään, kaikki tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä, ehkä vähän pelottavaltakin. Olemme todella onnellisia tulevasta vauvasta mieheni kanssa, ja vieläkin ihmettelemme, että ensimmäisestä tärppäsi! Olen 30-vuotias odottaja ja kuulun riskiryhmään, koska minulla diagnosoitiin tämän vuoden huhtikuussa 2.tyypin diabetes. Lisäksi minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka tuo myös omat haasteensa odottamiseen. Ylipainoa ei ole paljoakaan (ja vieläkin on hetkittäin vaikea hyväksyä tuota d2 diagnoosia) ja alkuraskaudessa paino on vielä pudonnut, koska olen katsonut todella tarkasti mitä syön. Hoitotasapaino on kuitenkin hyvä, ja äitiyspolille olen tehnyt tehostettua sokeriseurantaa ja nyt odottelen vain "tuomiota" sieltä päin (eli siis joudunko aloittamaan insuliinin käytön). Sattuuko tässä ketjussa olemaan muita odottavia diabeetikoita?

LA on 22.4.2014 ja nyt on menossa rv 7+5. Oireina ovat olleet todella arat rinnat, alavatsan muljailut, hetkellinen kuvotus ja yliherkkä hajuaisti. Pari päivää sitten kävin oman mielenrauhan vuoksi yksityisellä alkuraskauden ultrassa, ja siellä näkyi viikkoja vastaava pikkuinen ja sinnikäs sydämen syke! :) Olo on todella epätodellisen ihana!! Maanantaina 9.9. on ensimmåinen neuvolakäynti, ja sitä odottelemme kovasti mieheni kanssa.

Mielelläni liittyisin fb-ryhmään, eli laitankin tästä viestiä tulemaan.

Onnittelut kaikille muillekin plussanneille ja iloisia odotuksen päiviä! :)

97/168 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille,

Päätin liittyä myös mukaan. Ensimmäistä odotetaan ja la 16.4. Varhaisultrassa käyty viikko sitten ja kaikki oli kunnossa. Alkio on oikeassa paikassa ja syke löytyi.

Mielestäni oli koko rahan arvoista koska pääsin pahimmista peloistani eroon ja keskenmenoprosentti on enää todella pieni. Myös ensimmäinen neuvolakäynti oli viime torstaina. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Laitoin myös pyynnön fb-ryhmään liittymisestä.

98/168 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kiva, kun on uusia taas liittynyt seurueeseen!

Täällä ollaan tosiaan siinä huhtikuun puolenvälin sakissa. Olo on sikäli helpottanut, että joka päivä ei ole ollut välttämättä pahoinvointia, eikä väsymystäkään niin tiheesti. Ihmeesti tässä on saanut hyvin epäsäännöllinenkin aterioitsija rytmiä elämään, kun syömistä ei vaan enää unohda :) Tai huomaa jos unohtaa... Omppuja on kyllä tullut napsittua ennennäkemätön määrä, se on kyllä yksi parhaimmista avuista tähän vaivaan. Huolikin on helpottanut, joten välillä tässä ihan elää unohtaen raskauden. Loppuviikosta eka neuvola. En ole käynyt missään ultrissa, joten vielä voi aatella, että onkohan tämä vaan kuvitelmaa :)

99/168 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Liitynpä sitten minäkin joukkoon. Eli la olis 11.4.2014 ja neljäs lapsi on tämä (poika-07, tyttö 09 ja tyttö 11). Väsymys on ollut tämän nelosen kanssa ihan kamalaa, toivottavasti alkaisi jo helpottamaan pikku hiljaa... Huomenna olis eka neuvola, siitä se sit alkaa... :) Vaikka onkin vielä tooosi aikaista niin synnytys hirvittää jo, sitä tässä saakin sitten miettiä seuraavat 8kk... :)

Viime viikolla laitoin liittymispyynnön fb-ryhmään, vielä ei ole mitään kuulunut...

100/168 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiphei! tulin tänne vauva.fi:kin nyt mukaan, kun olen tuolla kaksplussan puolella pörräillyt mutta siellä on kovin hiljaista... :)

Laitoin fb-ryhmään liittymispyyntöä, joten sitä odotellessa! :)

Elikkä olen pian 23-vuotias esikoista odottava rv 8+4 jos nyt oikein oon pysynyt kartalla ;) ekassa neuvolassa käytiin miehen (28v) kanssa tuossa viime tiistaina, ja nyt sit odotellaan kaikkia miljoonia käyntejä tässä. 10 viikon verikokeita, 12 viikon ultraa ja sitten sokerirasitusta ja 14 viikon lääkäri-+terveydenhoitaja käyntiä! <3 hirveästi tulee poissaoloja koulusta ainaki näin alkuu ;)

Oireita oli plussaamisen aikaan nännien nöpötys+arkuus, nyt se helpottanut, mutta nyt on tissit muuten kovin kipeät. Alamahakivut tällä hetkellä satunnaisesti, useimmiten illalla huomaa kun rentoutuu, ku päivät on niin kiireisiä, ettei enää kiinnitä huomiota :) Viime viikolla oli yhtenä päivänä etova olo, että oli aamulla bussiin pakko ottaa muovipussi mukaa, ja eilen lähdin koulusta kesken päivän kun heikotti. oltais seisty koko päivä. niin ei pystyny keskittymään.