Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huhtikuun 2014 vauvat

28.07.2013 |

Ihanaa!! Sain tänään tietää olevani raskaana vaikka olin saanut kahden lääkärin tuomion raskauden epätodennäköisyydestä pcon takia. Pco vaikeaa laatua kuulemma mut nyt silti luomusti raskaana!! Olin jo saanut clomit seuraavaa kiertoa varten, mut ei ikinä tarvinnut niitä napsia kun beibi on tulossa :) Oltiin jätetty ehkäisy alkuvuodesta ja sain tietää monirakkulaisista munasarjoista vahingossa kun menin ultraääneen positiivisen raskaustestin takia joka osoittautui kuitenkin virheelliseksi! 

Raskauslaskurin mukaan vauva syntyisi 1.4.2014 

olen rv 4+5 :))) 

Onko mulla jo kanssatovereita!?

Kommentit (168)

61/168 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teillekin ;) Kivaa kun teitä huhtikuun loppupuolenkin odottajia alkaa tulla mukaan! Jotkut on jo neuvolassa ja ultrissakin ollu. Jotenkin oma olo on epätodellinen. Kai Se on vaan uskottava ja toivottava parasta :) Me miehen kanssa päätettiin, että odotettaisiin np-ultraan kun mitään syytä (vuotoja, kipuja tai esim aik. raskausongelmia - ei tosin raskauksiakaan) ei ole varhaisultraan. PAITSI tietysti oma stressi! Ehkä kestän... Nyt h 6+

Vierailija
62/168 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmottaudun mukaan, la 14.4. facebook ryhmä ois tosi kiva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/168 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuore onnellinen odottaja ilmoittautuu mukaan! Vauvalle annettu mahdollisuus tulla huhtikuun alusta alkaen. La aika olisi 27.4. Toivon nyt vain, että kaikki menee hyvin! On mun ja miehen ensimmäinen yhteinen lapsi, molemmilla 2 alle 9-vuotiaat tyttöä edellisistä liitoista.

Oireita ei kauheasti, tässä muutamia:

-lisääntynyt hikoilu (!) tuossa parisen vk sitten

-väsähtänyt olo; saamaton olo...kotihommista ei meinaa tulla mitään. Tosin olen muutenkin ollut just vähän kipeä, johtuu ehkä siitäkin.

-mahassa ruvennut hieman juilimaan silleen kivasti, et huomaa, et jotain on tapahtumassa :)

-omena närästi aivan sairaasti eilen, ja muutenkin närästi (ja mua ei närästä koskaan muuten...)

-himo mustaanmakkaraan eilen kaupassa! Ja sitä olikin sitten aivan pakko ostaa, enkä meinannut malttaa odottaa kotiin asti, että pääsen syömään sitä :). Ja siis mähän en KOSKAAN syö mustaamakkaraa, vaikka Tre:en lähellä asunkin, varmasti syönyt viimeksi joskus 20 v. sitten :)

-nännit kosketusarat (siitä epäilinkin raskautta vähän, ja tietty, kun menkat oli myöhässä...).

Ei ole yhtään ällöttänyt mikään vielä. En kyllä muista, milloin edellisissä raskauksissa alkoi pahoinvointi, eli ehkä on vielä tuloillaan...tyttöjeni kanssa mulla riitti ällöttävää oloa aika pitkään...

Ihanan seesteinen olo kaiken kaikkiaan jotenkin, ihanaa vaan olla miehen kainalossa ja nauttia tästä onnen tunteesta :). Välillä kyllä itkettää, mut sekin on onnesta ja rakkaudesta :) (joo, taidan olla jo hormoneista ihan sekaisin :)).

Elli

Vierailija
64/168 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi haalean viivan eilen (ja tänään) saanut.

Todella epäuskoinen olo, enkä huomaa kyllä mitään ihmeempiä tuntemuksia kropassa. (Tietysti kun oikein rupeaa kuulostelemaan niin kyllähän merkkejä löytyy keneltä tahansa.) Sekavat tuntemukset kun oltiin varauduttu vähän pidempään yrittämiseen ja tämä tulikin niin äkkiä... Ja ensimmäinen siis. Apua, elämä muuttuu.

Kierto on ollut sen verran pitkä ja epäsäännöllinen että laskurit ei taida toimia, mutta luulisin että laskettu aika olisi jossain huhtikuun puolen välin ja vapun välillä.. =D

Vierailija
65/168 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sin fb ryhmään nyt löytää? Surkeesti pitäis päästä juoruilemaan kun ei millään viittis heti alkuunsa tota ukkokultaa "kyllästyttää" vattahöpinöillä :-)

Vierailija
66/168 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Pitkää mietin, että uskallanko tänne rekisteröityä ja ilmottautua mukaan, mutta nyt rohkenin. Ensimmäinen raskaus nyt siis menossa, ja laskettu aika olis laskureiden mukaan 16.4. Oon superonnellinen raskaudesta, mutta jotenki pelottaa että tää ei kestä, kaikilla tutuilla kestäny tosi kauan raskaaksi tuleminen, ja meillä miehen kanssa tärppäsi toisella yrityskerralla. Ehkä siks nyt tuntuuki, että ei kai tää voi olla pysyvää, kun oltiin varauduttu pitkäänkin odottamaan. Olis kiva myös päästä fb ryhmään, olis tosi mukava saada tukea samassa tilanteessa olevilta, kun tällä hetkellä ei kaveripiirissä ole yhtään raskaana olevaa. :) Laitan siis s-postia fb-ryhmästä :)

67/168 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tälläkin olisi yksi, jonka laskettuaika olisi toivottavasti toukokuussa. Viimesimmät kuukautiset alkoivat 21.7, ja pillereiden jälkeen kierrot olleet todella lyhyitä 23pv. Raskaustesti näytti plussaa 12.8, tein yhteensä kolme testiä ja kaikista plussa, mukavin tietysti Clear blue digitalin "raskaana 2-3viikkoa".

Nyt on kuitenkin tullut huoli ja suru siitä onko kaikki kunnossa, koska minulla ei ole oikeastaan mitään raskausoireita. Plussaamisen aikoihin oli muutamana päivänä itkuherkkyyttä ja etova olo, mutta mitään tälläistä ei enää ole ollut. Jos hakemalla haen jotain oireita niin naama on täynnä finnejä (johtuuko e-pillereiden lopettamisesta), jatkuvasti ilmavaivoja ja vatsassa kuplii (suolisto-ongelmia?), nännin päät arat (ei siis ees kovin kipeet), pieni väsymys (väsyttää normaalistikin työpäivän jälkeen).

Pelkään jo että olin niin iloinen tästä, että mitä jos kaikki onkin mennyt pieleen? :( Onko muita joilla alkuraskaus oireeton? Menkat on tietysti jääneet pois, ja mitään vuotoa ei ole onneksi tullut! Plussaamisen jälkeen oli myös vihlovaa alavatsakipua ja ummetusta, jonka kätilö sanoi liittyvät kohdun kasvamiseen ja kiinnittymiseen, nämä kuitenkin loppuivat kun sain suolen toimimaan, et tiiä sitten niistäkään. Pelottaa ja huolettaa.

Tänään varasin ajan alkuraskauden ultraan, mutta sekin on VASTA 9.9 kun lääkäri sanoi ettei aiemmin kannata tulla, ettei oo turha käynti....

68/168 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään oikein ymmärrä tätä vauva.fi:n raskauslaskuria, kun jos itse lasken päivät olisin nyt viikoilla 5+2, mutta sivuston laskurin mukaan jo 5+6

69/168 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!!

Josko minäkin ilmoittautuisin teitin seuraan. Tänään plussasin ja olo on kuin kalikalla päähän lyöty. LA laskurin mukaan 19.4 ja oliko rv 6+5

Koko päivän olen taivastellut että ei tää voi olla totta.. ennemmin suomessa voittaa lotossa jättipotin kun että me raskaaksi tullaan.

Kyseessä toinen lapsi, ensimmäinen, poika 7v häntä yritettiin alulle 3v8kk ja ilman ehkäisyä ollaan siitä saakka oltu, ajatuksella tulee jos on tullakseen.. ja PAM kun sitä vähiten osaat odottaa :) jotenkin sitä tottui ajatukseen näiden 7 vuoden aikana että meillä on vain tämä yksi lapsi ja enempää ei saada.

Niin onnellinen olen, siitä ei pääse yli eikä ympäri :)

Hirmuisen paljon onnea muille plussanneille

ja mielelläni tutustuisin teihin myös fb kautta :)

Vierailija
70/168 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko olla mahdollista että jo rv5+6 alavatsa pömpöttäis, on jotenki todella ahdistava olo ja mitä vertaa reilu viikko sitten otettuihin kuviin niin pömpöttää enemmän. No meillä nyt kuitenkin päädytään varmaan raskauden keskeytykseen. Miehen mielestä meidän elämä on sen verran sekaisin vielä ettei lapsi mahdukkaan tähän härdelliin. Itse en haluaisi aborttia tehdä.

71/168 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SariEmilia: Abortti on tosi iso ratkaisu, ja tulee vaikuttamaan sinuun todennäköisesti hyvin pitkään. Ethän tee päätöstä vain koska miehesi niin haluaa. Seksiä harrastamalla molemmat ovat kuitenkin sitoutuneet siihen että raskaus on mahdollinen. Päätös raskauden jatkamisesta ja vaihtoehtoisesti lopettamisesta tulisi tehdä yhdessä ja yhteisymmärryksessä. Kukaan ei saa siihen toista painostaa. Ja loppupeleissä ratkaisu kuitenkin on naisella, jonka sisällä vauva kasvaa. En halua moralisoida sinua tai mitään, mutta mieti tarkkaan ratkaisuanne, ettei myöhemmin kaduta.

Vatsa voi olla pömppö esim. turvotuksen vuoksi.

72/168 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä edelleen lisäys että jos itse olet sitä mieltä ettet aborttia halua tehdä, ei miehellä ole mitään oikeutta sinua siihen pakottaa. Keskustelkaa asiasta ja kuunnelkaa toisianne. Älä tee mitään vastoin omaa tahtosi, koska jos teet abortin vastoin tahtoasi, sinä olisit se jota se vainoaisi pitkään.

Vierailija
73/168 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosee: Kiitoksia kannustuksesta! Tulemme kyllä miehen kanssa keskustelemaan asiasta vielä. Itse olen ajatellut, että mies on vain säikähtäny sitä että siitä tulikin totta ja sen vuoksi haluaa abortin. Ja  toiseksi onko elämä koskaan niin täydellistä että voisi ajatella lasta? Ei minusta ole, jossain vaiheessa niiden lasten on annettava tulla.

74/168 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Hauska, että useita uusia huhtikuisia on liittynyt joukkoon! Onnea kaikille! Täällä on ihan mukava olo, vaikka vaikea pidätellä kertomista!

Pahoinvointi on tosin jonkun verran lisääntynyt, mutta selvitään kyllä sen kanssa. Tosin työn luonne saattaa tuottaa vaikeita tilanteita, jos olotila pahenee, mutta toistaiseksi on onnistunut. Väsymys tuntuu kyllä lisääntyneen, ei meinaa saada niin mitään tehtyä töiden jälkeen.

Ja Sariemilia, tsemppiä pohdintoihisi. Toivottavasti saatte asiasta juteltua ja ensisäikähdys selviää. Päätös on kyllä iso ja sen jälkiseuraamukset. Roseen kanssa samaa mieltä siitä, että viimeinen sana on naisella tässä asiassa.

75/168 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sariemilia, voimia sulle ja kuuntele sydäntäsi! Tulet elämään päätöksen kanssa loppuelämän ja sun tulee hyväksyä se nyt ja myöhemmin - oli päätös siis kumpi vain. Voit yksin tai yhdessä miehesi kanssa saada neuvolan/sairaalan kautta keskusteluapua ja tukea päätöksentekoon.

76/168 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Mulla on LA 6.4., jos kaikki menee hyvin <3 Olen naimisissa ja tämä on neljäs lapsemme. Esikoisemme on jo 10v. ja seuraavat 2v. ja 1v. Säpinää säpinän sekaan siis tiedossa :) FB-ryhmä olisi tosi kiva, sitä tulisi enemmän käytettyä kuin tätä..

77/168 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki. Olen myös uusi odottaja, ensimmäinen lapsi kyseessä. Ensimmäisellä yrityksellä nappasi ja laskettu aika omien laskujen mukaan 22.4.
Soitin jo äitiysneuvolaan ja sain ajan 8. viikon tienoille. Neuvolan nainen kuulosti onneksi tosi mukavalta. Tämä on kaikki niin uutta ja jännittävää.
Raskaustestit näyttivät ensin haaleita viivoja kunnes yhtenä aamuna jo vähän tummempaa väriä. Menkkoja ei kuulunut enkä ole käyttänyt hormoniehkäisyä pitkään aikaa (vain kortsuja ennen yrittämistä), joten eiköhän tämä ole ihan totista totta nyt.
Eikös meillä ole vuodenajan puolesta juuri hyvin pullat uunissa (körhöm;) kun ei tarvitse olla kesähelteillä raskaana ja uuden vauvan vaatettaminenkin on helpompaa kun ei ensimmäisinä kuukausina tarvitse varustautua toppahaalerein ym. paksuin vaattein. Mitä olette mieltä? Itsehän vain arvailen kun ei kokemusta ole :)
Hyviä vointeja kaikille! 

78/168 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tykännyt tehdä niitä Clearbluen digit. testejä, se on niin selkeetä: joko raskaana tai sitten ei raskaana :)

Mulla kaikki kole ensimmäistä on olleet talvivauvoja, joten tämä kevätvauva tuntuu ihan uudelta kokemukselta ;) Pukemiset, ulkoilut selkeesti helpompaa :)

79/168 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Eikös meillä ole vuodenajan puolesta juuri hyvin pullat uunissa (körhöm;) kun ei tarvitse olla kesähelteillä raskaana ja uuden vauvan vaatettaminenkin on helpompaa kun ei ensimmäisinä kuukausina tarvitse varustautua toppahaalerein ym. paksuin vaattein. Mitä olette mieltä?

No kyllä, kaksi vanhinta lastani ovat lokakuun puolenvälin/lopun vauvoja, ja just tuo kesäodottaminen ei ollut niin kauhean herkkua. Varsinkin, kun mulla oli oikeasti melkoisen iso maha.Tämä ajoitus on kyllä kieltämättä aika ihanteellinen :).

Sit mun mielestä on ihana odottaa vauvaa just syksyllä ja talvella sohvannurkkaan käpertyneenä miehen kainalossa fiilistellen :) (siis jos ei nyt ihan kauhea raskauspahoinvointi iske :)). Tällainen mielikuva tuli mieleen :).

Tänään oli ekan kerran hieman huonovointisuutta meikäläisellä, siihen auttoi tosin ompun syöminen. Täytyy vaan muistaa pitää huoli siitä tasaisin väliajoin syömisestä...

Mulla oli kahden ekan lapsen kanssa (tyttöjä) huonovointisuutta (vaikkei tarvinnut oksentaa varsinaisesti montaa kertaa) aika pitkälle, varmaan n. 17 raskausviikolle. Mielenkiinnolla odotan, miten tän kanssa...tähän asti on kyllä ollut aivan loistava olo! Parempi olo kuin ei-raskaana :). Mutta kaiketi se raskauspahoinvointikin alkaa, jos alkaa, vasta kunnolla parin viikon kuluttua... Tuntuu, että noiden ekojen kanssa oli mm. turvotusta heti alussa paljon enemmän. Nyt on kyllä nännit todella arat koko ajan, ja muuten on kyllä ihanan raskaanaoleva olo :).

Ihanaa kasvattaa pientä ihmisenalkua masussa. Toisaalta hieman myös mietityttää, miten vanhemmat lapset tulevat vauvauutiseen suhtautumaan, jne., mutta uskon, että kaikki lutviutuu kyllä.

Elli, rv 5+4

80/168 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Olen 29 vuotias ja 1v 7kk ikäisen pojan äiti. nyt raskausviikkoja 5+4 ja kovasti jännitän pysyykö asukki kyydissä sain meinaan 2pv ennen juhannusta keskenmenon rv 5 :( Olo on ollut todella väsynnyt mikään unimäärä ei tunnu riittävän ja jonkin verran alavatsan nipistyksiäkin on.. En meinaisi millään malttaa odottaa ekaa ultraa joka on vasta 10.9 jännittää kamalasti..