Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti älykkäät ihmiset, miten havainnoitte maailmaa?

Vierailija
03.08.2020 |

Ei nyt keskiälyisiä vastaamaan, jooko? Ts millaisiin asioihin te älykkäät ihmiset kiinnitätte huomiota, mitä pohditte, jotain esimerkkejä? Saa kertoa muutakin.

Kommentit (2508)

Vierailija
601/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Beirut-jankkaaja. Oliko kyse siitä ettei kukaan ollut kuullut Beirutista? Vai oliko kyse siitä ettemme ole samanlaisia "retostelijoita" kuin sinä, että päivän lehden luettuamme kuvittelemme olevamme aiheen asiantuntijoita?

No ehkä vähän siitäkin, jos ei ole edes kuullut koko jutusta mitään, ja väittää olevansa joku älykästäkin älykkäämpi. Siis se ristiriita kun päivänpolttava uutinen on mennyt kokonaan ohi, mutta palstalla ehditään leveillä älykkyydellä.

Kuten olen jo sanonut, en ole hakenut mitään varmoja tietoja räjähdyksen taustoista, vaan haen sitä, että kyllähän nyt oikeasti keskimääräistä älykkäämmillä ihmisillä herää kysymyksiä ja ajatuksia tuollaisesta asiasta.

En voi vakuuttua henkilön muita korkeammasta älykkyydestä jos reaktio on suuttumus ja kysyjälle tiuskiminen.

Näyttää että "tavan tollot" ovat teitä fiksumpia tässä asiassa, ja älyllisesti uteliaampaa sorttia.

Osaavat esittää kysymyksiä ja ajatella. Siitä tässä on kysymys.

Ne ihmiset jotka itse tunnen ja tiedän irl älykkäiksi, eroavat itseään perusteettomasti älykkäinä pitävistä juuri noin. Heillä herää ajatuksia, pohdintoja, kysymyksiä ja he analysoivat asioita.

He osaavat ja pystyvät keskustelemaan asioista, vaikka eivät vielä tietäisi kaikkea.

Yksi hyvä esimerkki on vaikka tuo, kun joku osasi päätellä, miten tulee kansainvaelluksia lisää.

No sinä osaat tuohon selittää, ettet viitsinyt tuollaista itsestäänselvyyttä edes sanoa, kun olet niin älykäs?

Beirutissa tapahtui voimakas eksoterminen kemiallinen reaktio, jonka seurauksena lähiympäristössä aiheutui merkittävää tuhoa. Lisää tietoa löydät kemian oppikirjasta. 

Aijoo, kyllähän siellä myös kuoli ja loukkaantui jotain ihmisiä, mutta se on vähemmän merkityksellinen asia tässä ylikansoittuneessa maailmassa. 

Vierailija
602/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallinen tollo.

1. Hypoteesi Beirutin räjähdyksestä:

sienen muotoinen pilvi. Jos kyseessä ydinräjähdys, poliittisista syistä tuskin siitä uutisoidaan.

Jaha, pitäisi tietää paljon taustoja sekä maan ja maanosan asioita ja historiaa. Mistä saa puolueetonta tietoa? Ehkä motivaationi riittää, ehkä ei. Tuskinpa riittää.

Miksi Lähi-Idässä säilytetään räjähtäviä aineita epävarmoissa säilytystilassa? Kuulostaa erikoiselta.

Tässä ketjussa on ne joilla on 130-190-tason pisteet Mensasta. Onpa mukavaa tavata niin viisaita ihmisiä. Joten valaiskaapa tavallisia tolloja mistä tässä on oikein kyse?

Hei "tavallinen tollo"!

Tuo mitä kirjoitit kuulostaa älykkäämmältä vastaukselta mitä muut ovat tähän mennessä vastanneet kysymykseen.

Hyvä "tollo"! En usko että olet ketjun tyhmimmästä päästä.

Minä olen ihan täysi imbesilli.

*mitä tahansa aiheeseen liittyvää höpinää*

Jos huomaamani logiikka jatkuu kehut seuraavaksi minun älyäni verrattuna muihin kommentoijiin. Vaatimattomuus niin kovin kaunistaa.

Olet varmasti myös imbesillikin.

Luulit että tuossa pidettiin älykkäänä sitä kun toinen oli nöyrä. Ei!

Tuosta viestisä teki fiksun se, kun siinä esitetiin kysymyksiä ja pohdittiin.

Se on teille mukaälykkäille ihan mahdoton juttu. Te kuvittelette että on älykästä, kun on vastaus kaikkeen.

Älykästä on se kun löytyy kysymys kaikkeen.

Ei sellainen näsäviisas vastakysymys jolla väistellään sitä tosiasiaa, että ollaan imbesillejä itsestään liikoja luulevia pikkulapsia, vaan ihan oikeita kysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallinen tollo.

sienen muotoinen pilvi. Jos kyseessä ydinräjähdys, poliittisista syistä tuskin siitä uutisoidaan.

Jaha, pitäisi tietää paljon taustoja sekä maan ja maanosan asioita ja historiaa. Mistä saa puolueetonta tietoa? Ehkä motivaationi riittää, ehkä ei. Tuskinpa riittää.

Miksi Lähi-Idässä säilytetään räjähtäviä aineita epävarmoissa säilytystilassa? Kuulostaa erikoiselta.

Tässä ketjussa on ne joilla on 130-190-tason pisteet Mensasta. Onpa mukavaa tavata niin viisaita ihmisiä. Joten valaiskaapa tavallisia tolloja mistä tässä on oikein kyse?

Hei "tavallinen tollo"!

Tuo mitä kirjoitit kuulostaa älykkäämmältä vastaukselta mitä muut ovat tähän mennessä vastanneet kysymykseen.

Jos huomaamani logiikka jatkuu kehut seuraavaksi minun älyäni verrattuna muihin kommentoijiin. Vaatimattomuus niin kovin kaunistaa.

Se on teille mukaälykkäille ihan mahdoton juttu. Te kuvittelette että on älykästä, kun on vastaus kaikkeen.

Ei sellainen näsäviisas vastakysymys jolla väistellään sitä tosiasiaa, että ollaan imbesillejä itsestään liikoja luulevia pikkulapsia, vaan ihan oikeita kysymyksiä.

Antoiko äiti piiskaa jos kuvittelit itsestäsi liikoja? Sait palkinnon kun olit nöyrä? Nyt jakelet samoja palkintoja kaikille nöyristelijöille? Koska sehän on tärkeintä elämässä? Vaikka me muut emme jaa oppimaasi vinoutunutta "sosiaalista normistoa"? Raskasta.

Vierailija
604/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun meillä on maamme älykkäimmät ihmiset tässä ketjussa, niin ihan ohiksena kysyisin nyt mitäs mieltä olette tästä Beirutin keissistä?

Alkakaas kertomaan. On tosi mielenkiintoista, kun olette kaikki 130-190 äo:n jengiä, niin teillä on varmaan hyviä mielipiteitä.

Odotas kun katson tästä kristallipallosta, mitä siellä toisella puolella maailmaa oikein on tapahtunut... Tai kehittelen jonkun teorian asiasta... :voisi olla onnettomuus tai sitten jokin expääministerin murhaoikeudenkäyntiin liittyvä isku... Älykäs(kin) voi ainoastaan luoda hypoteeseja asioista, joista ei vielä voi tietää tarpeeksi. Kannattaa siis seurata uutisointia eri kanavilta, mikäli teema kiinnostaa. Beirutin tapahtumista saadaan varmaan ajantasoisempaa ja läpinäkyvämpää tietoa, kuin kotosuomen tapahtumista. "Poliisi ei tiedota asiasta lisää".

Miten on mahdollista että "oikeasti älykkäitä" kiinnostaa kertoa palstalle tuhansin sanoin, kuinka he hahmottavat muita älykkäämmin maailmaa, huomaavat asioita paremmin, ja ymmärtävät asioita paremmin kuin muut, ja tylsistyvät temppareista, mutta sitten ei kiinnosta tuollaiset mielenkiintoiset ja erikoiset tapahtumat yhtään?

Eikö kukaan näe tässä ristiriitaa?

Eihän tässä ole kysytty mitään faktoja ja varmaa totuutta Beirutin ja Libanonin tilanteesta, mutta niitä kysymyksiä ja ajatuksia.

Aivan kuten tuolla yksi (harvinainen) älykkö osasi tehdä kysymyksen singulariteetin luomasta viruksesta.

On niin ironista ettei älykköketjun superälykkäät edes saa kiinni mitä tässä selitän, vaan menee ihan kovaa ja korkealta yli.

Jos ketjun aihe oli, miten havainnoit maailmaa, niin älykäs ihminen kertoo siitä, eikä rupea jankkaamaan jostain päivän polttavista uutisaiheista, kuten Beirutin tapahtumista. Itse olen ainakin täysin tyytyväinen luettuani asiaan perehtyneen toimittajan analyysin tapahtuneesta ja siihen liittyvistä taustoista ja syy-seuraussuhteista. Luotan siihen, että toimittajat tekevät työnsä parhaan kykynsä mukaan niin, ettei minun tarvitse kyseenalaistaa itsestäänselviä ja ymmärrettäviä asioita. Toki suhtaudun lukemaani ja kuulemaani tietoon aina kriittisesti,  mutta kriittinen suhtautuminenkaan ei tarkoita sitä, että kaikkea pitäisi lähtökohtaisesti epäillä. Älykäs ihminen havoinnoi maailmaa laaja-alaisesti ja siihen kuuluu myös mm. uutisten seuraaminen. Tuskin kukaan huippuälykäskään ihminen rupeaa jokaista päivän uutista analysoimaan juurta jaksaen. On tärkeämpää kohdistaa se analysointikapasiteetti omalle alueelleen eikä kuvitella olevansa kaiken asiantuntija. Lisäksi pidän suomalaista valtamediaa pääosin sen verran luotettavana ja puolueettomana, että jokaista uutista ei tarvitse väkisin ruveta kyseenalaistamaan. 

Eli sinä kuulut siihen joukkoon, jolla ei mitään ajatuksia ja pohdintoja herää. Luet vaan uutiset ja thäts it.

Kuka tässä on kuvitellut olevansa kaiken asiantuntija? Minäkö kun vain kysyin mitä ajatuksia älykkäille tulee tuosta mielenkiintoisesta uutisesta.

On yllättävää että asiasta keskusteleminen on mielestänne yhtä kuin asiantuntijaksi julistautuminen?

Sinä keskustelet asiasta "sinun älykkyytesi ja havainnoimisesi" tässä ketjussa jossa se on aiheena.

Olet älykkyysasiantuntija nyt? Haloo?

Yksi huomio.

Teillä on aika monella ihan sietämättömän huono sisälukutaito ja olette takajaloillanne kuin jotkut eläimet.

Pointit menee ohi teiltä, ja ette edes halua myöntää sitä.

Vierailija
605/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakoin jatkuvasti tulevaisuutta ja etsin vaihtoehtoisia toimintamalleja eri tilanteita varten. Yhan yksinkertaisena esimerkkinä jo saan kutsun tai vaikka extempore joudun johonkin tilaisuuteen mietin valmiiksi puheen siltä varalta että joudun sellaisen pitämään.

Itse olen jo valmistautunut lottovoittoon ja miettinyt valmiiksi, mitä niillä kaikilla miljoonilla teen ;).

Se on varmasti älykästä. En halunnut puha älykkyydellä ansaitsemisesta koska se ei ole se juttu. Mutta kun sillä haluat fantasioida niin jatkan tuohon ennakointiin ja vaihtoehtojen arvioimiseen toisen esimerkin avulla. MInulla ei ole taloudellisia huolia mutta päätin vuoden alussa ryhtyä sijoitamaan harrastusmielellä aivan noviisina. Hetki oli otollinen osakesijoituksiin, sillä koronan myötä erilaisia mahdollisia skenarioita oli huomattavan helppo päätellä. Markkinoiden ennustettavuus ja arvostusten voimakkaat heilahdukset synnyttivät helppoja ansaitamahdollisuuksia. Nyt tänään salkkuni on 38% voitolla vuoden alusta, mikä on mukavaa mutta ei sinänsä yllättävää. Varmaankin sijoittamista jatkamalla voisi vaurastua mutta se ei sinänsä ole mielenkiintoista.

Vierailija
606/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Beirut-jankkaaja. Oliko kyse siitä ettei kukaan ollut kuullut Beirutista? Vai oliko kyse siitä ettemme ole samanlaisia "retostelijoita" kuin sinä, että päivän lehden luettuamme kuvittelemme olevamme aiheen asiantuntijoita?

No ehkä vähän siitäkin, jos ei ole edes kuullut koko jutusta mitään, ja väittää olevansa joku älykästäkin älykkäämpi. Siis se ristiriita kun päivänpolttava uutinen on mennyt kokonaan ohi, mutta palstalla ehditään leveillä älykkyydellä.

Kuten olen jo sanonut, en ole hakenut mitään varmoja tietoja räjähdyksen taustoista, vaan haen sitä, että kyllähän nyt oikeasti keskimääräistä älykkäämmillä ihmisillä herää kysymyksiä ja ajatuksia tuollaisesta asiasta.

En voi vakuuttua henkilön muita korkeammasta älykkyydestä jos reaktio on suuttumus ja kysyjälle tiuskiminen.

Näyttää että "tavan tollot" ovat teitä fiksumpia tässä asiassa, ja älyllisesti uteliaampaa sorttia.

Ne ihmiset jotka itse tunnen ja tiedän irl älykkäiksi, eroavat itseään perusteettomasti älykkäinä pitävistä juuri noin. Heillä herää ajatuksia, pohdintoja, kysymyksiä ja he analysoivat asioita.

He osaavat ja pystyvät keskustelemaan asioista, vaikka eivät vielä tietäisi kaikkea.

Yksi hyvä esimerkki on vaikka tuo, kun joku osasi päätellä, miten tulee kansainvaelluksia lisää.

No sinä osaat tuohon selittää, ettet viitsinyt tuollaista itsestäänselvyyttä edes sanoa, kun olet niin älykäs?

Beirutissa tapahtui voimakas eksoterminen kemiallinen reaktio, jonka seurauksena lähiympäristössä aiheutui merkittävää tuhoa. Lisää tietoa löydät kemian oppikirjasta. 

Aijoo, kyllähän siellä myös kuoli ja loukkaantui jotain ihmisiä, mutta se on vähemmän merkityksellinen asia tässä ylikansoittuneessa maailmassa. 

Kyseinen aine ei lämpene itsetään ja "lisää tietoa löydät..." olet aika kaukana alkuperäisestä kysymyksestä. Voisitko huutaa muualla jos keskustelu ei kiinnosta. Ja toinen "älykästäkin älykkäämpi", auttaa varmasti keskustelua kun toisen aliarvioi tyhmäksi.

Vierailija
607/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun meillä on maamme älykkäimmät ihmiset tässä ketjussa, niin ihan ohiksena kysyisin nyt mitäs mieltä olette tästä Beirutin keissistä?

Alkakaas kertomaan. On tosi mielenkiintoista, kun olette kaikki 130-190 äo:n jengiä, niin teillä on varmaan hyviä mielipiteitä.

Odotas kun katson tästä kristallipallosta, mitä siellä toisella puolella maailmaa oikein on tapahtunut... Tai kehittelen jonkun teorian asiasta... :voisi olla onnettomuus tai sitten jokin expääministerin murhaoikeudenkäyntiin liittyvä isku... Älykäs(kin) voi ainoastaan luoda hypoteeseja asioista, joista ei vielä voi tietää tarpeeksi. Kannattaa siis seurata uutisointia eri kanavilta, mikäli teema kiinnostaa. Beirutin tapahtumista saadaan varmaan ajantasoisempaa ja läpinäkyvämpää tietoa, kuin kotosuomen tapahtumista. "Poliisi ei tiedota asiasta lisää".

Miten on mahdollista että "oikeasti älykkäitä" kiinnostaa kertoa palstalle tuhansin sanoin, kuinka he hahmottavat muita älykkäämmin maailmaa, huomaavat asioita paremmin, ja ymmärtävät asioita paremmin kuin muut, ja tylsistyvät temppareista, mutta sitten ei kiinnosta tuollaiset mielenkiintoiset ja erikoiset tapahtumat yhtään?

Eikö kukaan näe tässä ristiriitaa?

Eihän tässä ole kysytty mitään faktoja ja varmaa totuutta Beirutin ja Libanonin tilanteesta, mutta niitä kysymyksiä ja ajatuksia.

Aivan kuten tuolla yksi (harvinainen) älykkö osasi tehdä kysymyksen singulariteetin luomasta viruksesta.

On niin ironista ettei älykköketjun superälykkäät edes saa kiinni mitä tässä selitän, vaan menee ihan kovaa ja korkealta yli.

Jos ketjun aihe oli, miten havainnoit maailmaa, niin älykäs ihminen kertoo siitä, eikä rupea jankkaamaan jostain päivän polttavista uutisaiheista, kuten Beirutin tapahtumista. Itse olen ainakin täysin tyytyväinen luettuani asiaan perehtyneen toimittajan analyysin tapahtuneesta ja siihen liittyvistä taustoista ja syy-seuraussuhteista. Luotan siihen, että toimittajat tekevät työnsä parhaan kykynsä mukaan niin, ettei minun tarvitse kyseenalaistaa itsestäänselviä ja ymmärrettäviä asioita. Toki suhtaudun lukemaani ja kuulemaani tietoon aina kriittisesti,  mutta kriittinen suhtautuminenkaan ei tarkoita sitä, että kaikkea pitäisi lähtökohtaisesti epäillä. Älykäs ihminen havoinnoi maailmaa laaja-alaisesti ja siihen kuuluu myös mm. uutisten seuraaminen. Tuskin kukaan huippuälykäskään ihminen rupeaa jokaista päivän uutista analysoimaan juurta jaksaen. On tärkeämpää kohdistaa se analysointikapasiteetti omalle alueelleen eikä kuvitella olevansa kaiken asiantuntija. Lisäksi pidän suomalaista valtamediaa pääosin sen verran luotettavana ja puolueettomana, että jokaista uutista ei tarvitse väkisin ruveta kyseenalaistamaan. 

Iltapulu kertoo sulle mikä on totta ja sen jälkeen omat aivot narikkaan, mahtavaa sulle;)

Ihan Yleisradion toimittaja toimitti minulle tämän uutisen. En oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi jäädä johonkin yksittäiseen uutiseen vellomaan, jos minulle riittää tieto, että 2750 kiloa räjähdysherkkää ainetta räjähti. Ihan samalla tavalla olen kiinnostunut siitä, että etätyösuositusta pohditaan jälleen ja toki minulla on siihenkin asiaan oma mielipide, mutta kyseisen uutisen kohdalla kyse on vain faktan toteamisesta ja nyt tiedän senkin asian. 

Oletko mielestäsi sellainen joka hahmottaa asioita ja kokonaisuuksia laajasti ja ymmärtää syyseuraussuhteita?

Sellaisia kun kehuvat tässä ketjussa olevansa monet.

Niin ymmärrätkös miksi tästä Beirutista nyt jankataan?

Ei sillä ole väliä onko se Beirut, Korona, 9/11 vai kuussa käynti.

Ei se ole pointtina nyt se uutinen, vaan se miten TE MUKA ÄLYKKÄÄT HAHMOTATTE MAAILMAA.

Eli soiko teillä mitkään kellot päässä, onko teillä mitään omia ajatuksia, kiinnostaako päivän isot uutiset teitä vai ei. Vai oletteko niin kuin muutkin tyhmät, että osaatte vain kertoa olevanne muita älykkäämpiä, ilman mitään villoja.

Ymmärrättekö sen, että älykästä teistä ei tee se, että vastaatte "faktan" vaan osaatteko edes kysyä mitään kysymyksiä itseltänne, kun jotain tapahtuu.

Toivottamalta näyttää monen tapauksessa.

Vierailija
608/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on naurettava keskustelu ja tästä juurikin näkee kuinka ihmiset kuvittelee olevansa älykkäitä vaikkei ole.

Osaavat kertoa että heillä on koko ajan ajatusraita päässään, ja hahmottavat milloin bussi ehkä tulee pysäkille. Osaavat kertoa kuinka tylsistyvät tyhmempien seurassa, ja kuinka ainutlaatuisesti hahmottavat maailmaa.

Kun heiltä kysytään, mitä Beirutissa tapahtui, ja miksi, niin ovat hiljaa ja häpeissään.

Ei siellä heidän mahtavissa aivoissaan syty mitään. Ei soita mitään kelloja, ja ei herätä mitään ajatuksia.

Ihan täysi radiohiljaisuus palstaälykköjen puolelta.

Tirsk!

Ps: seuraavaksi he suuttuvat minulle ja "servaavat"

Saa sitä kyllä ihmetellä. Minullakin ihan tavallisella tollolla on asiasta jopa pari-kolme ajatusta. Ei mennyt kauan eilen kun silmäilin nopeasti yhden uutisen. Ja katsoin videolta räjähdyksen. Melkoinen jysäys. Oliko tuo kuulunut jopa 240 km päähän jos en väärin muista.

Huolimattomasti käsittelevät tuota räjähtävää ainetta Lähi-Idässä.

Olisi kivaa tietää taustoista enemmän. Ei riitä motivaatio tutkia geopolitiikkaa ja historiaa vuosikymmenten takaa tähän päivään.

Sanokaa oikeasti älykkäät edes jotakin asiasta.

Niin se on jännä tuo geopoliittinen sijainti. Ja sekin että on kuulema jaappanin ja kreikan jälkeen velkaantunein valtio. Liekö totta?

En tiedä juuri mitään koko maanosasta. Siellä on aina tapeltu, se on niin sekava vyyhti että siihen on kyllästynyt jo kauan sitten ja unohtanut kaikki uutiset sieltä. Siksipä juuri olisi toivonut näiden älykköjen vastauksia jotta homma olisi selvinnyt nopeasti. Mutta kun ei niitä näy kiinnostavan mitä ympärillä tapahuu. Sukulainen huikkasi aamulla jotain korruptiosta liittyen Beirutin keissiin. Kertokaa te neropatit edes jotain.

Ei jaksa. Keskityn mieluummin ydinfysiikkaan ja rakettitieteeseen. Ja kaikkeen muuhun sellaiseen, missä ei tarvitse pohtia idioottien tekemisiä. 

Kuulostat ihmiseltä jonka kanssa olisi ihan kiva viettää aikaa. Kuten itselläni ja/tai suvullani on yliopistojengiä sekä tollompaa jengiä ystävinä, kavereina ja tuttavina.Kaikkea mahdollista ihmistyyppiä. Heilläkin on oma aika pieni maailma johon he pakenevat. He pakenevat myös siksi, koska joutuisivat muutoin katsomaan maailmaa henkisesti täysin yksin. Se on kauhistuttavaa. Mielelläni kuuntelen heitä ja keskustelen heidän kanssaan. Vaikka takaraivossani tiedän että älykkyys ja tieto sekin on vain yksi pakopaikka ja suojamuuri. Mutta kun kuuntelee ihmisten juttuja, tuntuu että maailma asettuu kohdalleen. Tulee tuttu ja turvallinen olo.

Vierailija
609/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on naurettava keskustelu ja tästä juurikin näkee kuinka ihmiset kuvittelee olevansa älykkäitä vaikkei ole.

Osaavat kertoa että heillä on koko ajan ajatusraita päässään, ja hahmottavat milloin bussi ehkä tulee pysäkille. Osaavat kertoa kuinka tylsistyvät tyhmempien seurassa, ja kuinka ainutlaatuisesti hahmottavat maailmaa.

Kun heiltä kysytään, mitä Beirutissa tapahtui, ja miksi, niin ovat hiljaa ja häpeissään.

Ei siellä heidän mahtavissa aivoissaan syty mitään. Ei soita mitään kelloja, ja ei herätä mitään ajatuksia.

Tirsk!

Saa sitä kyllä ihmetellä. Minullakin ihan tavallisella tollolla on asiasta jopa pari-kolme ajatusta. Ei mennyt kauan eilen kun silmäilin nopeasti yhden uutisen. Ja katsoin videolta räjähdyksen. Melkoinen jysäys. Oliko tuo kuulunut jopa 240 km päähän jos en väärin muista.

Olisi kivaa tietää taustoista enemmän. Ei riitä motivaatio tutkia geopolitiikkaa ja historiaa vuosikymmenten takaa tähän päivään.

Niin se on jännä tuo geopoliittinen sijainti. Ja sekin että on kuulema jaappanin ja kreikan jälkeen velkaantunein valtio. Liekö totta?

En tiedä juuri mitään koko maanosasta. Siellä on aina tapeltu, se on niin sekava vyyhti että siihen on kyllästynyt jo kauan sitten ja unohtanut kaikki uutiset sieltä. Siksipä juuri olisi toivonut näiden älykköjen vastauksia jotta homma olisi selvinnyt nopeasti. Mutta kun ei niitä näy kiinnostavan mitä ympärillä tapahuu. Sukulainen huikkasi aamulla jotain korruptiosta liittyen Beirutin keissiin. Kertokaa te neropatit edes jotain.

See?

Tämmöinenkin viesti kuulostaa fiksummalta kuin nuo hyökkäävät ad hominemit, joista paistaa häpeä kun ei olla oikeasti kiinnostuneita juuri mistään maailman tapahtumista, ja siitä että oikeastaan ollaan aika yleissivistymättömiä.

Ei pidä retostella olevansa muita laajemman asioita huomaava, hoksaava, näkevä ja pätevä, kun se näkeminen ja päteminen kohdistuu erikoisalaan nimeltä vauvapalsta.

Voi v**tu j335us teidän kanssa!

Vierailija
610/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuminen ja tiuskiminen on aika normaali reaktio silloin kun yrittää keskustella itseään huomattavasti tyhmemmän kanssa, joka ei vaan tajua. Jos sulle keskustelukumppanit tiuskii, niin kannattaisi pohtia hieman laajemmin sen syitä...

Enhän minäkään ole sinulle suuttunut vaan nauran. Ei tarvitse tiuskia ja suuttua jos joku on ihan tyhmä, kun voi suhtautua siihen nauramallakin.

Ei minulle älykkäät ihmiset koskaan ole tiuskineet. Siis ihan tohtorit ja mensalaiset. Eivätkä kyllä naureskelleetkaan, ellen ole heittänyt hyvää läppää.

Tiuskineet ovat sellaiset 70-80 äo:n tapaukset. He ovatkin lystikästä väkeä kun luulevat että roolit on toisin päin.

Vierailija
611/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin viisaita ei itseään älykkäänä pitämien joukosta tunnu runsaasti löytyvän.  Edes sitä, miten havainnoivat maailmaa, eivät osaa kuvailla mitenkään erityisellä tavalla. Ihan tämmöinen tyhmäkin jurnuttaa mielessään montaa raitaa yhtäaikaa ja ällistelee monenlaista kanssaihmisten keksimää.

On se muuten tilastollisesti ihmetyttävää, että AV-palstalla viihtyy niin paljon Mensan jäseniä, yli 100 000 vuodessa ansaitsevia ja suorastaan nerokkaita osakesijoittajia. Asuntoihin sijoittamisesta ei kannata edes mainita.

Vierailija
612/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan puutteellisesti, tiedostaen sen.

Vierailija
613/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen aine ei lämpene itsetään ja "lisää tietoa löydät..." olet aika kaukana alkuperäisestä kysymyksestä. Voisitko huutaa muualla jos keskustelu ei kiinnosta. Ja toinen "älykästäkin älykkäämpi", auttaa varmasti keskustelua kun toisen aliarvioi tyhmäksi.

1. Eksoterminen reaktio ei tarkoita sitä, että aine lämpenisi itsekseen. 

2. Beirutin tilanteesta kysyminen vei keskustelun kauas aiheestaan. Kerroin vain sinullekin, mitä siellä tapahtui. Suuren typpipitoisuutensa vuoksi ammoniumnitraatti on erittäin räjähdysherkkä aine. Minusta on paljon kiinnostavampaa ja hyödyllisempää käyttää älynsä siihen, että ymmärtää, miksi vaikkapa jokin aine räjähtää ihan kemiallisena faktana. Salaliittoteorioiden pohdiskelu ei minusta ole kovinkaan mielekästä. Syitä ihmisten teoille en jaksa miettiä, koska en ole psykologi. 

Vierailija
614/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsk!

See?

Tämmöinenkin viesti kuulostaa fiksummalta kuin nuo hyökkäävät ad hominemit, joista paistaa häpeä kun ei olla oikeasti kiinnostuneita juuri mistään maailman tapahtumista, ja siitä että oikeastaan ollaan aika yleissivistymättömiä.

Ei pidä retostella olevansa muita laajemman asioita huomaava, hoksaava, näkevä ja pätevä, kun se näkeminen ja päteminen kohdistuu erikoisalaan nimeltä vauvapalsta.

Voi v**tu j335us teidän kanssa!

Juuri niin. Vauvapalstalle riittää kyllä motivaatio älykkyyskeskusteluun ja toisten haukkumiseen. Ketjusta päätellen täällä kuitenkin on ihmisiä joita voi kutsua älykkäiksi. Mutta mitä ihmettä sillä älykkyydellä tekee, jos se rajoituu vauvapalstaan? Tietenkin älykkyydestä on hyvä iloita. Kuka on käskenyt käyttää sitä ihmiskunnan hyödyksi? Tosin vähemmän älykkäät poliitikot sillä väkin tekevät päätöksiä meidän vahingoksemme. Surullista.

Vierailija
615/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kysymys oli epämääräistä jaarittelua. Ei moiseen voi olettaa saavansa täsmällisiä vastauksia.

Vierailija
616/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuminen ja tiuskiminen on aika normaali reaktio silloin kun yrittää keskustella itseään huomattavasti tyhmemmän kanssa, joka ei vaan tajua. Jos sulle keskustelukumppanit tiuskii, niin kannattaisi pohtia hieman laajemmin sen syitä...

Enhän minäkään ole sinulle suuttunut vaan nauran. Ei tarvitse tiuskia ja suuttua jos joku on ihan tyhmä, kun voi suhtautua siihen nauramallakin.

Ei minulle älykkäät ihmiset koskaan ole tiuskineet. Siis ihan tohtorit ja mensalaiset. Eivätkä kyllä naureskelleetkaan, ellen ole heittänyt hyvää läppää.

Tiuskineet ovat sellaiset 70-80 äo:n tapaukset. He ovatkin lystikästä väkeä kun luulevat että roolit on toisin päin.

Äo 70 näkee jo naamasta. Silmät pienet ja lähellä toisiaan. Kutsutaan Downin syndroomaksi. Jos heidän kustannuksellaan itseään huvitta, niin... no jätetään sanomatta.

Vierailija
617/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ap MITEN. Siis tarkoitatko yksittäisen aistin käyttöä, muistin toimintaa, kiinnostumista, jäsentämistä, apuvälineitä vai mitä saatanaa?

Määrittele ap MAAILMA. Eihän kukaan voi koko maailmaa kaikkineen havainnoida edes avaruudesta käsin, hyvänen aika.

Vierailija
618/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 sivua narsistitrollin pönkittämistä, huh.

Vierailija
619/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallinen tollo.

Hei "tavallinen tollo"!

Antoiko äiti piiskaa jos kuvittelit itsestäsi liikoja? Sait palkinnon kun olit nöyrä? Nyt jakelet samoja palkintoja kaikille nöyristelijöille? Koska sehän on tärkeintä elämässä? Vaikka me muut emme jaa oppimaasi vinoutunutta "sosiaalista normistoa"? Raskasta.

Minusta sinä et ole lukenut tuota viestiä johon vastasit.

Siinä ei puhuttu nöyryydestä.

Kokeile uudestaan lukea, ja ymmärtää mistä puhuttiin!

Vierailija
620/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Eksoterminen reaktio ei tarkoita sitä, että aine lämpenisi itsekseen. 

2. Beirutin tilanteesta kysyminen vei keskustelun kauas aiheestaan. Kerroin vain sinullekin, mitä siellä tapahtui. Suuren typpipitoisuutensa vuoksi ammoniumnitraatti on erittäin räjähdysherkkä aine. Minusta on paljon kiinnostavampaa ja hyödyllisempää käyttää älynsä siihen, että ymmärtää, miksi vaikkapa jokin aine räjähtää ihan kemiallisena faktana. Salaliittoteorioiden pohdiskelu ei minusta ole kovinkaan mielekästä. Syitä ihmisten teoille en jaksa miettiä, koska en ole psykologi. 

Asiantuntijana tiedät heti, miksi aine räjähti.Mitä sitä enempää pohtimaan. Ok, räjähti, siinäpä se, evvk. Näin se muuten menee lähes kaikilla, oli ÄO mikä hyvänsä. Minäminäminä ja mun pieni piiri. Joskus ärsyttää todella syvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi