Oikeasti älykkäät ihmiset, miten havainnoitte maailmaa?
Ei nyt keskiälyisiä vastaamaan, jooko? Ts millaisiin asioihin te älykkäät ihmiset kiinnitätte huomiota, mitä pohditte, jotain esimerkkejä? Saa kertoa muutakin.
Kommentit (2508)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on naurettava keskustelu ja tästä juurikin näkee kuinka ihmiset kuvittelee olevansa älykkäitä vaikkei ole.
Osaavat kertoa että heillä on koko ajan ajatusraita päässään, ja hahmottavat milloin bussi ehkä tulee pysäkille. Osaavat kertoa kuinka tylsistyvät tyhmempien seurassa, ja kuinka ainutlaatuisesti hahmottavat maailmaa.
Kun heiltä kysytään, mitä Beirutissa tapahtui, ja miksi, niin ovat hiljaa ja häpeissään.
Ei siellä heidän mahtavissa aivoissaan syty mitään. Ei soita mitään kelloja, ja ei herätä mitään ajatuksia.
Ihan täysi radiohiljaisuus palstaälykköjen puolelta.
Tirsk!
Ps: seuraavaksi he suuttuvat minulle ja "servaavat"
Saa sitä kyllä ihmetellä. Minullakin ihan tavallisella tollolla on asiasta jopa pari-kolme ajatusta. Ei mennyt kauan eilen kun silmäilin nopeasti yhden uutisen. Ja katsoin videolta räjähdyksen. Melkoinen jysäys. Oliko tuo kuulunut jopa 240 km päähän jos en väärin muista.
Huolimattomasti käsittelevät tuota räjähtävää ainetta Lähi-Idässä.
Olisi kivaa tietää taustoista enemmän. Ei riitä motivaatio tutkia geopolitiikkaa ja historiaa vuosikymmenten takaa tähän päivään.
Sanokaa oikeasti älykkäät edes jotakin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on naurettava keskustelu ja tästä juurikin näkee kuinka ihmiset kuvittelee olevansa älykkäitä vaikkei ole.
Osaavat kertoa että heillä on koko ajan ajatusraita päässään, ja hahmottavat milloin bussi ehkä tulee pysäkille. Osaavat kertoa kuinka tylsistyvät tyhmempien seurassa, ja kuinka ainutlaatuisesti hahmottavat maailmaa.
Kun heiltä kysytään, mitä Beirutissa tapahtui, ja miksi, niin ovat hiljaa ja häpeissään.
Ei siellä heidän mahtavissa aivoissaan syty mitään. Ei soita mitään kelloja, ja ei herätä mitään ajatuksia.
Ihan täysi radiohiljaisuus palstaälykköjen puolelta.
Tirsk!
Ps: seuraavaksi he suuttuvat minulle ja "servaavat"
Saa sitä kyllä ihmetellä. Minullakin ihan tavallisella tollolla on asiasta jopa pari-kolme ajatusta. Ei mennyt kauan eilen kun silmäilin nopeasti yhden uutisen. Ja katsoin videolta räjähdyksen. Melkoinen jysäys. Oliko tuo kuulunut jopa 240 km päähän jos en väärin muista.
Huolimattomasti käsittelevät tuota räjähtävää ainetta Lähi-Idässä.
Olisi kivaa tietää taustoista enemmän. Ei riitä motivaatio tutkia geopolitiikkaa ja historiaa vuosikymmenten takaa tähän päivään.
Sanokaa oikeasti älykkäät edes jotakin asiasta.
Ammoniumnitraatti räjähti? Ok. Hyvin valitettava ja traaginen keissi. Vahingossa vai tarkoituksella? Pitääpä lukea uutiset.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ikään kuin nään syvemmälle. Nään ihmisten tarkoitusperät, heikkoudet, epävarmuudet, kipeät asiat ja ilot. Havainnoin pienetkin vivahteet ja mikroilmeet. Havainnoin ympäristön tunnetilat suurissakin joukoissa.
Tunnistan hiljaiset signaalit maailman tilasta ja tsloiden käänteistä. Ymmärrän kaiken kompleksisuuden. Nään suuret kokonaisuudet, mutta myös yksityiskohdat. Lapsena lempiaineeni oli historia, koska näin historian tapahtumat päässäni elävänä ja ymmärsin helposti eri asioiden syyt ja seuraukset. Historia toistaa itseään, koska ihminen muuttuu niin hitaasti. Mulla on valokuva muisti ja nään matemaattiset pulmat neliulotteisina mielessäni. Olen utelias ja haen jatkuvasti tietoa eri aiheista.
Muiden seurassa on usein raskasta. Monikaan ei aina ymmärrä, mitä tarkoitan tai pysy mukana. Aiheet, mitkä muita kiinnostaa on minusta hyvin tylsiä. Turhan päiväiset keskustelut saa mut apaattisiksi. Yllätän muut terävillä havainnoilla tai sillä, että osaan ns. ennustaa tulevaa. Jotkut loukkaantuu siitä, etten näe ja kunnioita hierarkioita, ymmärrä henkilöpalvontaa tai pidä rahaa ja jotain titteliä mitenkään tärkeänä.
Jos sä näät tosiaan noin kuin oikea oraakkeli niin mitä kristallipallosi näyttää. Kannattaako ostaa enää kultaa hopeaa ja bitkoinia? Vai jatkuuko fiatsysteemi.
Miten hoitaisit koronakriisin ja mikä se kriisi pohjimmiltaan siinä sinun 4d hahmotuksellasi on. ?Olen sen verran älykäs, että tiedän, etten olen mikään oraakkeli. Kulta on tilastollisesti kannattanut melkein aina, bitcoinit ja muut kryptovaluitat vain harvoin ja harvoille. Koronakriisi on ylimitoitettu hysteria. Muihin tauteihin kuolee enemmän, mutta niistä ei ole saatu aikaan samaa hysteriaa. Mieti vaikka keuhkosyäpää, mutta tupakkaa myydään silti tai alkoholin aiheuttamia tauteja tai sokerin.
Mikä taho sitten tämän hysterian taustalla on?
Todellinen pandemia sarsin avulla saa saman aikaan.
Ja siitä on todisteita aika paljon. Eikä alkoholi sokeri tai tupakka aiheuta 60% sydänvauriota tai 10 % kuolemaa kuukausien viiveellä.Fiat raha siis dollari perustuu govs stabilityyn ja sitähän on koitettu horjuuttaa jolloin goldin arvo nousee. Tosin se sopimus mihin goldin arvo perustuu on lievä kyssäri, sitähän ei ole äärettömästi, kuten bittijonoa.
Ootsä tsekannu mitkä maat osti sen malesian kadonneen koneen 2014 jälkeen muuten eniten kultaa? Mikä sun teoria siitä lentsikkamysteeristä on ?En usko laajoihin salaliittoteorioihin. Hysteria aiheuttaa se, että tämä on ensimmäinen kunnon pandemia sataan vuoteen. Suurin osa sairastaa lievänä eikä saa todennäköisesti pysyviä vaurioita. Heikoimmat pitää suojata. Tauti on uusi, se pelottaa. Tarkoitin, että meillä ihan laillisesti myrkytetään ihmisiä sairaiksi, ja sille voisi helposti tehdä jotain, mutta ei tehdä.
En ole tutustunut lentokonemysteeriin, niin en voi siitä sanoa. Sen voin ennustaa, että öljy loppuu jo piakkoin ja usa panikoi jo hyvin pahasti.
No tässä tulee tää luottamus ongelma. Uskoisinko neroa havukka-ahon ajattelijaa vai saksalaista tiedetutkimusta? Hysteriaahan on koitettu välttää valheilla ja muilla koska se todellisuus on kimurantti.
Onhan sitä ehdotettu liikuntaa kouluihin töihin 6h päivää luomuviljelyä ilman peittausaineita jne. Ei ne mee läpi koska se iso raha päättää. Sama ongelma koronajutussa. Nähdään liian lyhyellä tähtäimellä jolloin tilanne ikään kuin huomaamatta pahenee kunne...
Eikös sitä öljyä ole löytynyt vaikka kuinka ja keväällä se myyjä jopa maksoi siitä että joku osti.
Mutta kyllä modulaariset ydinvoimalat olisi parempia. Ihme ettei auton akkua korvaa atomiakku kuten Batmanissa vaan mennään jollain ihme sähköillä sun muilla. Fotonit korvaa elektroniikan jne.Toi tekoäly on kyllä sellainen että mitä se singulariteetissa tekee ? Jotkut sanoo että ei pelkoa jotkut taas että se on loppu sitten. Ideaali olisi se että se takaa parstiisimaisen olon kaikille pallolla ja vie muille galakseille mutta onko sellainen skenaario todennäköistä.
Millaisen viruksen muuten singulariteetin tekoäly tekisi keinotekoisesti jos se haluaisi pakottaa ihmiskuntaa jonkilaiseen tilaan?
Ja millaisia valheita se saisi julkaistua niin että planeetan fiksuimmatkin se jekuttaa.Tekoälyssä on se ongelma, että tietokone toimii aivan eri tavalla kuin ihmisen hermosto. Sen vuoksi voi olla, että koskaan ei voida kehittää sellaista tekoälyä, joka olisi älykkäämpi kuin ihminen.
Ihmisen hermosto tai vastaavan kapasiteetin toteuttava analogia voidaan mallintaa/jäljentää eri teknologioilla raudalla mutta erityisesti softalla. Ohjelmallisesti voi simuloida ihan mitä tahansa. Mitään ongelmaa siinä suhteessa ei siis ole. Laskentateho on sinut ja se on käytännön ongelma josta aika huolehtii.
Mutta jos ihmisen hermosto voitaisiin jäljentää täysin, niin miten se lopputulos käytännössä eroaisi ihmisestä? Eikö se sitten olisi ihminen eikä tietokone?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun meillä on maamme älykkäimmät ihmiset tässä ketjussa, niin ihan ohiksena kysyisin nyt mitäs mieltä olette tästä Beirutin keissistä?
Alkakaas kertomaan. On tosi mielenkiintoista, kun olette kaikki 130-190 äo:n jengiä, niin teillä on varmaan hyviä mielipiteitä.
Älykkäänkin pitää perehtyä asiaan. Jos puuhailee vaikka vain oman erikoisalansa kanssa eikä ole lukenut edes uutisia, miten siitä voi sanoa hyvän mielipiteen?
HMMMMmmmmmmm...
Puuhailette kaikki nyt sen oman erikoisalanne parissa, eli kommentoitte Vauvapalstan ketjuun, kuinka juuri te olette mahdottoman älykkäitä, ja miten se muka teidän älykkään mielenne mukaan ilmenee.
Ette v**tu lue edes päivänlehtiä tai katso/kuuntele uutisia.
Vauvapalstalle ehditte "nollaamaan" päänne, mutta ette ole KUULLEETKAAN Beirutista.
Eikä se edes haittaa, vaikka ette ole täysin perehtyneitä asiaan. Älykäs ihminen voi kirjoittaa vaikka näin: En ole syvästi perehtynyt asiaan, mutta tämmöisiä ja tämmöisiä kysymyksiä heräsi ensimmäisenä mieleen, koska se ja tämä asia..Voisi olettaa että se ja tämä asia vaikuttaa asiaan, ja tästä seurannee sitä ja ehkä tätä..
No koska ei niitä älykkäitä tässä ketjussa paljoa ole, niin kommentit ovat tasoa: Ketä kiinnostaa, ja mene itse lukemaan netistä, mua ei kiinnosta..seli seli, kun nämä omat asiantuntijatyöt tässä vie palstalun ohella aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun meillä on maamme älykkäimmät ihmiset tässä ketjussa, niin ihan ohiksena kysyisin nyt mitäs mieltä olette tästä Beirutin keissistä?
Alkakaas kertomaan. On tosi mielenkiintoista, kun olette kaikki 130-190 äo:n jengiä, niin teillä on varmaan hyviä mielipiteitä.
No kertokaa nytten!
Teillä on varmaan auennut visio ja tietämys, mistä siellä oikeasti oli kyse?
Tehän olette koko ketjun leuhkineet miten olette muiden yläpuolella älyllisesti, ja hahmotatte asioita meitä tyhmiä paremmin!
Missä on nyt ne analyysit asiasta?
Miten on mahdollista ettei älykköjä kiinnosta tuo asia? Retostelette, kuinka teitä ei tempparit kiinnosta, eikä tyhmät jutut, mutta kun tapahtuu tuollainen keissi, niin olette hiljaa?
Minua naurattaa, kun ette osaa mitään kommentoida!
Miksi mua pitäisi kiinnostaa Beirut?
Ei ole aiheeseen mitään muuta sanottavaa kuin että olisi fiksu idea lähettää laivalla kasa tuota kemikaalia. Kun vielä maksaa vähän kahisevaa sen säilömisestä keskelle asutusta niin siinähän on ydinase valmiina laukaisuun eikä kukaan huomaa mitään.
Ai miksi sinua pitäisi kiinnostaa Beirut?
Ei sinua tarvitsekaan. Sinua voi kiinnostaa vaikka omasta itsestäsi puhuminen, ja vaikka vauvapalstalaisille alentuvasti selittäminen aiheesta; minä ja minun ainutlaatuisen älykäs maailmanhahmotus tapani.
Ei sinua tarvitse kiinnostaa päivän polttavat asiat ja se mitä ympärillä tapahtuu, eikä sinua tarvitse kiinnostaa pohtia miksi tuollainen juttu tapahtui.
Voit lukea vaikka Aku Ankkaa.
Mutta älä v**tu tule esittämään mitään muita fiksumpaa sitten.
Maailmanhahmotustapani on yhdyssana.
No niin hyvä Tapani!
Mietin kuinka voisi rakentaa motivaation ymmärrykselle miesten ja naisten näkökulmien välille niin ettei kummastakaan ns leiristä aina hyppäisi ylitulkintaa tai halua omia tietyt pahat piirteet vain toisen sukupuolen paheeksi. Mietin onkohan olemassa miehiä ja naisia niin kuin minä jotka tajuaa että mulkeroita ihmisiä on sukupuoleen katsomatta aina ollut olemassa sekä niitä ihania ihmisiä joita ei haluaisi pois päästää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäänkin pitää perehtyä asiaan. Jos puuhailee vaikka vain oman erikoisalansa kanssa eikä ole lukenut edes uutisia, miten siitä voi sanoa hyvän mielipiteen?
HMMMMmmmmmmm...
Puuhailette kaikki nyt sen oman erikoisalanne parissa, eli kommentoitte Vauvapalstan ketjuun, kuinka juuri te olette mahdottoman älykkäitä, ja miten se muka teidän älykkään mielenne mukaan ilmenee.
Vauvapalstalle ehditte "nollaamaan" päänne, mutta ette ole KUULLEETKAAN Beirutista.
Eikä se edes haittaa, vaikka ette ole täysin perehtyneitä asiaan. Älykäs ihminen voi kirjoittaa vaikka näin: En ole syvästi perehtynyt asiaan, mutta tämmöisiä ja tämmöisiä kysymyksiä heräsi ensimmäisenä mieleen, koska se ja tämä asia..Voisi olettaa että se ja tämä asia vaikuttaa asiaan, ja tästä seurannee sitä ja ehkä tätä..
No koska ei niitä älykkäitä tässä ketjussa paljoa ole, niin kommentit ovat tasoa: Ketä kiinnostaa, ja mene itse lukemaan netistä, mua ei kiinnosta..seli seli, kun nämä omat asiantuntijatyöt tässä vie palstalun ohella aikaa.
Katsos kun älykäs tunnistaa omat rajansa. Se on niinku sitä dunning-krugeria. Ymmärrämme ettemme ymmärrä asiasta. Eikä ihan itsestäänselvyyksiä viitsi ladella.
Minä en tiedä aiheesta mitään. Tiedän että Saad al Haririlla oli biiffiä KSAn kanssa. Erosi tammikuussa. Israel oli soluttautunut Hamasiin. Niillä iso biiffi. Kauheesti mielenosoituksia ja hyperinflaatio liirassa. Minä ymmärrän että todellisuus on niin monimutkainen etten tiedä siitä kärpäsen pskan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HMMMMmmmmmmm...
No eipä jonkun onnettomuuden perinpohjainen analysointi nyt ainakaan ole mikään osoitus suuresta älykkyydestä, varsinkin jos ihan riittävän vakuuttava selvitys asiasta löytyy uutisista. Eipä kenenkään kapasiteetti riitä jokaisen itsestäänselvyyden läpikotaiseen pohdiskeluun, vaikka olisi kuinka älykäs. Mulle riitää tuon Beirutin tapauksen käsittelyksi se, että räjähdysherkkä aine räjähti ja aiheutti suurta tuhoa. Piste. Ikävä juttu, jota mun suorittama analysointi ei muuksi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa nytten!
Teillä on varmaan auennut visio ja tietämys, mistä siellä oikeasti oli kyse?
Tehän olette koko ketjun leuhkineet miten olette muiden yläpuolella älyllisesti, ja hahmotatte asioita meitä tyhmiä paremmin!
Missä on nyt ne analyysit asiasta?
Miten on mahdollista ettei älykköjä kiinnosta tuo asia? Retostelette, kuinka teitä ei tempparit kiinnosta, eikä tyhmät jutut, mutta kun tapahtuu tuollainen keissi, niin olette hiljaa?
Minua naurattaa, kun ette osaa mitään kommentoida!
Miksi mua pitäisi kiinnostaa Beirut?
Ei ole aiheeseen mitään muuta sanottavaa kuin että olisi fiksu idea lähettää laivalla kasa tuota kemikaalia. Kun vielä maksaa vähän kahisevaa sen säilömisestä keskelle asutusta niin siinähän on ydinase valmiina laukaisuun eikä kukaan huomaa mitään.
Ai miksi sinua pitäisi kiinnostaa Beirut?
Ei sinua tarvitsekaan. Sinua voi kiinnostaa vaikka omasta itsestäsi puhuminen, ja vaikka vauvapalstalaisille alentuvasti selittäminen aiheesta; minä ja minun ainutlaatuisen älykäs maailmanhahmotus tapani.
Ei sinua tarvitse kiinnostaa päivän polttavat asiat ja se mitä ympärillä tapahtuu, eikä sinua tarvitse kiinnostaa pohtia miksi tuollainen juttu tapahtui.
Voit lukea vaikka Aku Ankkaa.
Mutta älä v**tu tule esittämään mitään muita fiksumpaa sitten.
Sinua näköjään kuitenkin kiinnostaa Beirut, joten sinun kannattaa ehkä mennä lukemaan lisää uutisia aiheesta. Eiköhän siellä Beirutissa ole ihan älykkäät ihmiset paikan päällä tutkimassa, mistä on kyse. Me muut älykkäät voimme sitten keskittyä älykkäämpien asioiden pohdiskeluun ja havainnointiin.
Eli tuo Beirutin räjähdys on teille älykkäille jotain yhtä vähän mielenkiintoista kuin salkkarit ja tempparit?
Mikäs se sitten on sellaista älykästä jota mieluumin pohdit?
Kerro toki!
Tää on just se ongelma. Kun näiltä "neroilta" kysyy jotain malesian koneen jutusta tai vaikkapa beirutista yms niin ei tule vastausta kun ne näprää rubikin kuutiota tai tekee jotain täysin fyysisestä käytännön todellisuudesta Täysin irrallisia juttuja ja pitää itseään ihan oikeasti muita parempina kaikessa vaikka ne ei edes jaksa perehtyä mihinkään aiheeseen. Mutta kyllä yliopistotason ihmisistä monen todellisuudentaju on ihan täysin pihalla käytännöstä. Ja se on surullinen ilmiö myös sinänsä jolla on isoja vaikutuksia.
Se on idean roiskintaa sinne tänne vailla päämäärää.
Einsteinikin sanoi että keinojen täydellisyys ja päämäärien sekavuus. Temppari tiina ja einstein ei oo mitään verrattuna siihen tietoiseen tekoälyyn.
Sitähän moni pelkää että mitä se tekoäly tosiaan tekee.
Huijaa ihmiset toisiaan vastaan, "nerotkin" sättii toisiaan kirurgisilla osastoilla. Sehän huijaa ihan kaikkia juuri siten että sitä ei epäillä.
Mutta onhan tässä sellaista kuviota että kansainvaellus alkaa jos 300 000 jää vaille kotia.
Ja sitten se jollekin maistunut kinuskijäätelö ja emäksinen kaali.
Mutta nyt mensan testiä ja rubikin kuutiota väsäillen pitää katsoa bb taloa ja keskittyä Hätäaschektionaaliseen miesvihaan ja sen vaikutuksiin pangoliinien ja lepakkojen pesimisaikaan. Ehkä sillä eskapismilla se maailma taas Paranee.
Neit kirjoitti:
Mietin kuinka voisi rakentaa motivaation ymmärrykselle miesten ja naisten näkökulmien välille niin ettei kummastakaan ns leiristä aina hyppäisi ylitulkintaa tai halua omia tietyt pahat piirteet vain toisen sukupuolen paheeksi. Mietin onkohan olemassa miehiä ja naisia niin kuin minä jotka tajuaa että mulkeroita ihmisiä on sukupuoleen katsomatta aina ollut olemassa sekä niitä ihania ihmisiä joita ei haluaisi pois päästää ollenkaan.
Suosittelen perehtymään psykologiaan, sieltä löydät monia vastauksia näihin kysymyksiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun katson tästä kristallipallosta, mitä siellä toisella puolella maailmaa oikein on tapahtunut... Tai kehittelen jonkun teorian asiasta... :voisi olla onnettomuus tai sitten jokin expääministerin murhaoikeudenkäyntiin liittyvä isku... Älykäs(kin) voi ainoastaan luoda hypoteeseja asioista, joista ei vielä voi tietää tarpeeksi. Kannattaa siis seurata uutisointia eri kanavilta, mikäli teema kiinnostaa. Beirutin tapahtumista saadaan varmaan ajantasoisempaa ja läpinäkyvämpää tietoa, kuin kotosuomen tapahtumista. "Poliisi ei tiedota asiasta lisää".
Miten on mahdollista että "oikeasti älykkäitä" kiinnostaa kertoa palstalle tuhansin sanoin, kuinka he hahmottavat muita älykkäämmin maailmaa, huomaavat asioita paremmin, ja ymmärtävät asioita paremmin kuin muut, ja tylsistyvät temppareista, mutta sitten ei kiinnosta tuollaiset mielenkiintoiset ja erikoiset tapahtumat yhtään?
Eikö kukaan näe tässä ristiriitaa?
Eihän tässä ole kysytty mitään faktoja ja varmaa totuutta Beirutin ja Libanonin tilanteesta, mutta niitä kysymyksiä ja ajatuksia.
Aivan kuten tuolla yksi (harvinainen) älykkö osasi tehdä kysymyksen singulariteetin luomasta viruksesta.
On niin ironista ettei älykköketjun superälykkäät edes saa kiinni mitä tässä selitän, vaan menee ihan kovaa ja korkealta yli.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen miten voitan muut nopeasti ja miten olen aina ensimmäinen kaikessa.
Siihen tähtään ja sillä tavoin havainnoin maailmaani joka on minun maailmani.
Voittaja ei kilpaile.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko älykäs vai en, mutta pohdin usein ihmisen elämän merkitystä. Loppuen lopuksi kaikki materiaali tuhoutuu, kun Aurinko sammuu ja räjähtää. Myöhemmin Linnunratakin tuhoutuu. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä ihmiset tekee täällä Maapallolla fyysisesti, kun se kaikki pyyhkiytyy jossain vaiheessa pois. On myös melko epätodennäköistä, että ihminen pääsisi Linnunradalta pois muihin galakseihin.
Mikä on siis meidän tarkoitus? Pitää hauskaa ja nauttia elämästä. Valitettavasti tämä ei monenkaan ihmisen kohdalla toteudu. Uskon itse kuitenkin karmaan ja jälleensyntymiseen. Sen avulla pyrin elämään kunnioittamalla muita ihmisiä ja aiheuttamatta mahdollisimman vähän harmia muille. Usein tätä on vaan todella vaikea toteuttaa 365 päivää vuodessa, itsekäs ihmisolento kun olen. Siltikin on todennäköisempää, että oma "sielu" mikä lie, on olemassa miljardin vuoden päästä kuin Maapallo ja ihmiskunta. Joten yritän kohdella kaikkia muitakin sieluja hyvin, koska ehkä tapaan heidät vielä uudestaan.
Minustakin eräänlainen karma ja sielunvaellus ovat mielenkiintoinen tapa hahmottaa elämän tarkoitusta. Pidän myös simulaatioteoriaa mahdollisena.
Paimentolaisuskonnot surettavat minua syvästi, vaikka ketjun alussa totesin hahmottavani maailmaa kuten saarnaajankirjassa tehdään.
No Beirut-jankkaaja. Oliko kyse siitä ettei kukaan ollut kuullut Beirutista? Vai oliko kyse siitä ettemme ole samanlaisia "retostelijoita" kuin sinä, että päivän lehden luettuamme kuvittelemme olevamme aiheen asiantuntijoita?
Älykkäiltä ihmisiltä löytyy yliempatiaa ihmisiä, eläimiä ja luontoa kohtaan sekä halu ratkaista ongelmia vaikka sitten uhraamalla itsensä massojen puolesta. Joku voisi sanoa ettei siinä ole mitään älykästä, kuitenkin tietelijät kautta historian tekivät tätä. Huumori ja hullunkurisuus taitaa myös yhdistää monimuotosia älyköitä.
Vierailija kirjoitti:
Coucou toi kirjoitti:
Vähän hassua vastata näin "älykkään ihmisen" roolissa, mutta tässä tulee:
- Sisälläni koen äärimmäistä turhautuneisuutta siitä, kun absoluuttisesti suurin osa ihmisistä on "päästään hitaita". Esim. työ- tai asioimistilanteissa näen sen optimaalisen polun tai toimintatavan heti, ja sitten joutuu kuuntelemaan toisen eeeeerittäin hidasta ja harhailevaa ajatustenvirtaa... jota vielä kutsutaan brainstormaukseksi. Olen todella tehokas ja koen äärimmäistä turhautuneisuutta siitä, että joudun istumaan läpi ne tarpeettomat "palaverit".
Ihmisten epäloogisuus on myös vaikea sietää. Jos haluaa asiaa X, miksi teet asioita, jotka eivät johda sua sinne?En pidä siitä, että toiset valittavat. Koen sen sellaisena henkisenä ripustautumisena, että mulle halutaan siirtää osan ongelmistaan tai saavuttamattomista tavoitteistaan, että oisko sulla neuvoa tähän? No olisi, mutta sä et sitä heti ymmärrä vaan haluat ilmaisen koutsin. Sitten alat kutsua mut "ystäväksesi". Jee, how sweet.
It's lonely at the top, lyhyesti sanottuna.
Miten sä top lonely ratkaisisit koronakriisin jos nyt et maailman mut vaikka pohjoismaiden osalta?
Olen eri, mutta tyhmä tollo. Erittäin hyvä kysymys. Vastaan kaikkien tavallisten vähä-älyisten puolesta miten ratkaisisin ongelman:
Täydellinen sulkutila ja eristys ja rajat kiinni 5 viikoksi Pohjoismaihin. Suomelle oma valuutta jotta päästään nousemaan nopeasti. Äkkiä kehiin omavaraisuus. Jos se korona on totta ( enää en tiedä, onko) niin sielläpä tapelkoon viruksen ja toistensa kanssa ulkomailla, evvk. Eristyksellä pääsemme siitä eroon viidessä viikossa.
Paras ottaa ohjat omiin käsiinsä. Uskon että parannuskeino koronaan ( jos se on totta), löytyy kyllä. Keksiväthän ne mm. AIDSiinkiin lääkkeet lopulta.
Epäjohdonmukaisuuksista päätellen kyseessä voi sittenkin olla pelkkä poliittinen vehkeily.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavallinen tollo.
1. Hypoteesi Beirutin räjähdyksestä:
sienen muotoinen pilvi. Jos kyseessä ydinräjähdys, poliittisista syistä tuskin siitä uutisoidaan.
Jaha, pitäisi tietää paljon taustoja sekä maan ja maanosan asioita ja historiaa. Mistä saa puolueetonta tietoa? Ehkä motivaationi riittää, ehkä ei. Tuskinpa riittää.
Miksi Lähi-Idässä säilytetään räjähtäviä aineita epävarmoissa säilytystilassa? Kuulostaa erikoiselta.
Tässä ketjussa on ne joilla on 130-190-tason pisteet Mensasta. Onpa mukavaa tavata niin viisaita ihmisiä. Joten valaiskaapa tavallisia tolloja mistä tässä on oikein kyse?
Hei "tavallinen tollo"!
Tuo mitä kirjoitit kuulostaa älykkäämmältä vastaukselta mitä muut ovat tähän mennessä vastanneet kysymykseen.
Hyvä "tollo"! En usko että olet ketjun tyhmimmästä päästä.
Itsellä suuri osa älykkyyttä on kolmiulotteinen hahmotuskyky, ja mietinkin usein sitä kautta asioita havainnoidessani niitä. Keksin siis mielessäni ongelmiin ratkaisuja ja parannus ehdotuksia. Ihmisiä en juuri tarkkaile paitsi silloin, kun keskustelen jonkun kanssa, ja silloinkin saatan tuijottaa vaikka keskustelu kumppanin hiuksia ajatuksissani, mikä ei ole aina hyvä juttu. Yritän skarpata tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavallinen tollo.
1. Hypoteesi Beirutin räjähdyksestä:
sienen muotoinen pilvi. Jos kyseessä ydinräjähdys, poliittisista syistä tuskin siitä uutisoidaan.
Jaha, pitäisi tietää paljon taustoja sekä maan ja maanosan asioita ja historiaa. Mistä saa puolueetonta tietoa? Ehkä motivaationi riittää, ehkä ei. Tuskinpa riittää.
Miksi Lähi-Idässä säilytetään räjähtäviä aineita epävarmoissa säilytystilassa? Kuulostaa erikoiselta.
Tässä ketjussa on ne joilla on 130-190-tason pisteet Mensasta. Onpa mukavaa tavata niin viisaita ihmisiä. Joten valaiskaapa tavallisia tolloja mistä tässä on oikein kyse?
Hei "tavallinen tollo"!
Tuo mitä kirjoitit kuulostaa älykkäämmältä vastaukselta mitä muut ovat tähän mennessä vastanneet kysymykseen.
Hyvä "tollo"! En usko että olet ketjun tyhmimmästä päästä.
Minä olen ihan täysi imbesilli.
*mitä tahansa aiheeseen liittyvää höpinää*
Jos huomaamani logiikka jatkuu kehut seuraavaksi minun älyäni verrattuna muihin kommentoijiin. Vaatimattomuus niin kovin kaunistaa.
Ammoniumnitraatista ilmeisesti.