Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taaskaan läpäissyt ajokoetta, kolmas kerta :(

Vierailija
03.07.2013 |

Pitäisiköhän luovuttaa. Autolla liikkuminen vaan helpottaisi meidän arkea niin paljon. Ja tämä käy kukkarollekin. Montako kertaa te yrititte ennen kuin onnistui?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tätini pääsi aikoinaan neljännellä kerralla läpi varmaan säälistä (nyt 50-vuotias) . Hän on todella surkea kuski, vaaraksi itselleen ja muille tiellä liikkujille. Hän on ajanut jo useamman kolarinkin, ihme kyllä vielä hengissä. Kyllä se mun mielestä jo jotain kertoo jos ei vielä kolmannellakaan kerralla ole päässyt läpi.. Kannattaisiko nyt vakavasti harkita onko se kortti sulle ihan välttämätön? Kaikista ei vaan ole kuskeiksi.

Vierailija
22/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minlle juuri ajo opettaja sanoi että inssi ei saa neuvoa ajamaan väärään suuntaan. Voi toki sanoa niin, että seuraavasta MAHDOLLISESTA risteyksestä vasemmalle, mutta ei ,että seuraavasta risteyksestä jos sinne ei saa kääntyä.
Liian hitaasti ei tietty saa ajaa, mutta ristetyksessä saa kyllä rauhassa odottaa. Ylinopeudesta pitäisi tulla hylky samoin esim. Sulkuviivan ylittämisestä.

Itsellä siis eka inssi vasta edessä, saa nähdä miten käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 14:45"]Pääsin ekalla läpi mutta mullakin ajotunteja oli aika huomattavasti enemmän kuin muilla kavereilla ennenkuin ajo-opettaja päästi inssiin. 
[/quote]
Ei ajo-opettaja sitä määrittele koska pääsee inssiin. Inssiin saa mennä kun on suoritettu määrätyt tunnit, vaikka olisi kuinka huono. Lisätunnit ennen inssiä on silkkaa lisätuloa autokoululle.

Vierailija
24/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:22"]

Aja seuraavalla kerralla rauhallisesti!

Inssi muuten voi käskeä kääntymään myös kiellettyyn ajosuuntaan, katsoo silloin osaatko itse huomioida ettei sinne saa ajaa.

Ei sun inssi jää kiinni siitä, jos ajat hitaasti ja rauhallisesti, mutta siitä jää, jos hätiköit ja panikoit!

Seuraavalla kerralla seisot vaikka joka risteyksessä niin kauan, että olet varma miten siinä kuuluu ajaa, et välitä tööttäilyistä yms. Se on vaikeaa, mutta vaikeampaa on läpipääsy hermostuneena =)

[/quote]

Höpö höpö.

"Selvästi liian hidas suoritus" johtaa hylkäykseen. Ja hyvä niin.
[/quote]
Kyllä, ajo ei saa olla liian epävarmaa.

Vierailija
25/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:08"]

No kannattaisko vaikka vähän treenata muutenkin eikä pelkästään inssiajoissa?

[/quote]

Rahakysymys. Tunnit on hirveän kalliita.

[/quote]

ööh, täällä ainakaan ei pääse uusintainssiin jos inssin määräämiä ajotunteja ei ole käyty. Säästä rahaa että saat tarvittavat tunnit kasaan ja yritä sitten uudelleen. Et sinä opi tarkkaavaiseksi jos et harjoittele.

[/quote]Täällä? Kyllä laki on sama ihan joka paikkakunnalla.

Vierailija
26/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kolmannella kerralla vasta läpi. Yksi pikkuvirhe tapahtui edellisissä ajoissa kun olin niin hermona, sitten kolmannella kerralla menin koko yön valvoneena ja siksi täysin rentona ja läpi meni. Kävi mielessä jopa yhden siiderin ottaminen että rentoutuisin, onneksi siihen ei tarvinnut alkaa. Normaalisti ajellessa en ole niin hermona, mutta tuossa tilanteessa kun joku kyttää koko ajan joka liikettä niin se kyllä ahdistaa.

Vierailija
27/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABCE-kortti lompakossa ja kaikki mahdolliset ekalla läpi.

Vierailija
28/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta toisaalta ajankohtainen aina. Itse sain kortin kolmannella kerralla, otti aina vain kiinni taskuunperuutuksesta.

Harjoituksissa se meni täydellisesti, mutta inssissä ei. Yhdessä inssissä kuorma-auto hyytyi, kun oli niin kova pakkanen, kaikki vaihteet eivät toimineet.

Kirjalliset sain ekalla läpi ja kuorma-autoa en ole autokoulun jälkeen ajanut.

Vierailija
29/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin inssin ja kirjallisen ensimmäisellä läpi ja hyvin vähillä virheillä. Inssiä en hermoillut, ajoin samalla tavalla kuin ajotunneillakin. Inssiin mennessä on muutenkin ajanut niin vähän, että ei sitä voi tietää ja muistaa ja ajatella ihan kaikkea. Ajelin paljon inssin jälkeen ja siitä se kehittyi. Ajoin myös kolarin ensimmäisen puolen vuoden sisällä. Ei johtunut siitä, ettenkö osaisi katsoa liikennemerkkejä, tietäisi liikennesääntöjä tms. Ajoin edessä olevan auton perään kun se oli jostain syystä pysähtynyt mutkaan, jossa oli risteys. Edessä oleva auto oli kuitenkin menossa suoraan, meillä ei väistämisvelvollisuutta. Katsoin juuri, ettei ketään tule kolmion takaa ja tsäm niin olikin edellä ajava pysäyttänyt syystä jota en tiedä, keskelle risteystä.

Että niin se vaan voi käydä kelle vaan. Mä olisin voinut katsoa eteenpäin (isä opetti että aina täytyy ennakoida ja juuri kyseisestä risteyksestä eteen on surauttanut autoja kolmion takaa, siksi siinä aina sen tarkistan) mutta niin olisi edellä ajava voinut mennä eteenpäin. Syytä kun en tiedä miksi pysähtyi. Mutta onhan se peräänajajan vika silti. 

Vierailija
30/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen jos sillä on mitään merkitystä tässä asiassa. Mulla meni inssi ekalla läpi. Olin ihan rentona aluksi, yritin vähän jutella niitä näitä siinä samalla, mutta inssiope oli kuolemanvakava eikä sanonut halaistua sanaa ohjeistuksien lisäksi. Mua alkoi ahistaa ihan hirveesti kun aattelin, että olen vissiin niin surkea kuski että opettajakin on kauhusta kankea kun ei sano mitään. Kun sitten parkkeerasin auton ja oli tuomion hetki niin opettaja kysyi "no miten tää sun mielestä meni?" Ja mä olin jo ihan varma hylystä ja masentuneena jotain sopersin "tais siellä vissiin jokunen virhe tulla yms.", johon opettaja totesi ettei yhtäkään virhettä tullut, onneksi olkoon ajokortista ja mukavaa päivänjatkoa! Olin ihan että whaat ja hyvä kun en jäänyt haavi auki istumaan autoon kun opettaja nousi pois kyydistä :D Tämän lisäksi ajo-opettajani hihkui innoissaan saadessaan inssipaperini, sillä kuulemma olin koko autokoulun ensimmäinen virheettömästi inssin suorittanut oppilas ja kopioi inssilappuni autokoulun seinälle :) Oliskohan inssiopettajakin ollut siis niin ihmeissään ettei sanotuksi saanut muuta :D

Vierailija
31/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 20:18"]Olen nainen jos sillä on mitään merkitystä tässä asiassa. Mulla meni inssi ekalla läpi. Olin ihan rentona aluksi, yritin vähän jutella niitä näitä siinä samalla, mutta inssiope oli kuolemanvakava eikä sanonut halaistua sanaa ohjeistuksien lisäksi. Mua alkoi ahistaa ihan hirveesti kun aattelin, että olen vissiin niin surkea kuski että opettajakin on kauhusta kankea kun ei sano mitään. Kun sitten parkkeerasin auton ja oli tuomion hetki niin opettaja kysyi "no miten tää sun mielestä meni?" Ja mä olin jo ihan varma hylystä ja masentuneena jotain sopersin "tais siellä vissiin jokunen virhe tulla yms.", johon opettaja totesi ettei yhtäkään virhettä tullut, onneksi olkoon ajokortista ja mukavaa päivänjatkoa! Olin ihan että whaat ja hyvä kun en jäänyt haavi auki istumaan autoon kun opettaja nousi pois kyydistä :D Tämän lisäksi ajo-opettajani hihkui innoissaan saadessaan inssipaperini, sillä kuulemma olin koko autokoulun ensimmäinen virheettömästi inssin suorittanut oppilas ja kopioi inssilappuni autokoulun seinälle :) Oliskohan inssiopettajakin ollut siis niin ihmeissään ettei sanotuksi saanut muuta :D
[/quote]Se on "tutkinnonvastaanottaja" eli "tuvo", eikä mikään inssiope. Ei hän opeta mitään, vaan toteaa osaamiaen tason.

Vierailija
32/101 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni toisella läpi.. Eka hylsy tuli tuosta Ilta-Sanomissakin tänään noteeratusta STOP-merkille pysähtymisestä (ja kai siinä pari muutakin virhettä oli..) Pysähdyin siis ennen merkkiä, vaikka viiva oli lähempänä risteystä. Merkiltä ei nähnyt risteykseen, joten jos sieltä olisi tullut auto, olisin joutunut pysähtymään uudestaan.. Olisin siis osannut vastata tuohon Ilta-Sanomien kysymykseen oikein. Virheistä oppii;)

Vierailija
33/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs ajoi inssin päälle ja pääs läpi 

Vierailija
34/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin autokouluun nelikymppisenä, lisätunteja varmaan kymmenen ennen ensimmäistä inssiä. Ei mennyt läpi ja taas lisätunteja, toinen yritys päättyi yhtä huonosti. 57 tunnin jälkeen läpäisin kolmannen inssin ja ajoin C-kortin heti perään minimitunneilla ja ensi yrittämällä läpi. Teki hyvää itsetunnolle. Nyt melkein parikymmentä vuotta ajaneena voin sanoa olevani hyvä kuski, ripeä ja huolellinen. En kaahaa, mutta en jurnuta tukkeenakaan. Yhtään itsestä johtuvaa kolhua ei ole tullut, pari kertaa on ajettu perään. Autokoulun autoihin suhtaudun aina ymmärtäväisesti, en ikinä tööttäile tai aja kiinni perävaloissa. Muistan vieläkin, miten ajaminen jännitti alkuun -ja muistelen omia mokiani korvat punaisena.

Vierailija
35/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:30"]Kirjallinen meni ekalla inssi viidennellä! sain aika pahoja paniikkikohtauksia niissä :( isäni opetti minua...
[/quote]

:DDD Mahtaa teillä olla ylimääräisiä loisia! Ei liikenteeseen, ennenkuin kuin kunnon detoxi on suoritettu. Ruvetaan vaihteeksi tieteellisiksi kun asia tuntuisi olevan vähän tunnettu:

Increased incidence of traffic accidents in Toxoplasma-infected military drivers and protective effect RhD molecule revealed by a large-scale prospective cohort study
http://www.biomedcentral.com/1471-2334/9/72

Higher prevalence of toxoplasmosis in victims of traffic accidents suggest increased risk of traffic accident in Toxoplasma-infected inhabitants of Istanbul and its suburbs.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19356869

Increased risk of traffic accidents in subjects with latent toxoplasmosis: a retrospective case-control study
http://www.biomedcentral.com/1471-2334/2/11

Vierailija
36/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin ajokortin vasta kolmekymppisenä. Ajoin Helsingissä. Teoria ja inssi menivät ekalla kerralla läpi. Otin yhden ylimääräisen puolituntisen ajokerran, ja pyysin, että harjoitellaan taskupysäköintiä (tätä ei ollut tarpeeksi harjoiteltu autokoulussa). Onneksi näin, sillä inssissä oli sitten taskupysäköinti jyrkkään ylämäkeen. Ilman ylimääräistä harjoituskertaa olisin varmasti saanut paniikkikohtauksen ja sössinyt sen pahasti. Nyt se meni nappiin.

Vierailija
37/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HARJOITTELE PS3 :n  need more speed tai gta   TSEMPPIÄ ENSI KERTAAN :)  lahjo ne jos ei muu auta ! 

Vierailija
38/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisuus valttia. Eikä sen nimissä saa hidastella ja olla vaaraksi liikenteelle.

Itse ajoin kortin 27 v. Ekalla meni kaikki läpi. Mielestäni panikoin ajokokeessa, mutta ope sanoi että olin toiminut rauhallisesti. Esim. pyysi tekemään pelkäämäni taskuunperuutuksen. Yritin yhteen paikkaan mutta oli ahdas. Totesin sitten ettei mahdu ja yritän toiseen paikkaan. Sain tehtyä peruutuksen :) Ope siis antoi " mahdottomia" tehtäviä ja testasi kuinka oikeasti osaan harkintaa ja järkeä yttäö.

Mä oon vielä 20 v jälkeen tosi ylpeä suorituksestani, harva uskoi että niinkin vanhalta ämmältä menis kerralla läpi.

Tsemppiä ap ja kylmiä hermoja!

Vierailija
39/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten ei inssistä pääse läpi. Itse tein kirjalliset kahteen kertaan, mutta inssi meni kerrasta läpi. Eikä vanhemmat maksaneet, vaan olin koko kesän töissä, että sain vaaditut rahat kasaan.
Autoa olen työkseni ajanut kuutisen vuotta ja tietysti ajotaito on parantunut. Ekan ajotunnin jälkeen olin varma, että en koskaan opi ajamaan, mutta opettaja oli hyvä ja alkujännityksen jälkeen ajettiin pahimmat paikat. Inssiä varten kierrettiin kriittiset paikat, missä voi mokata. Stop merkkiin täydellinen pysähdys, muuten tulee reput. Tähän seikkaan monella kaverilla jäi inssi ekalla kerralla saamatta.
Inssissä panikointi ei auta mitään, joten rauhassa pitää selvittää itselleen, että mistä ajaa ja mikä on nopeusrajoitus. Inssi saattaa kesken ajon kysyä ihan mitä tahansa liikenteeseen kuuluvaa, joka pitää kaikkien ajajien tietää. Eli on hyvä kerrata kaikki kurssilla käydyt asiat.
Kannattaa myös näyttää pään liikkeillä risteyksissä, että pyrit varmistamaan, ettei kukaan tule vahingossakaan päälle, vaikka itselläsi olisikin etuajo-oikeus.

Tsemppiä.

Vierailija
40/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiintä rahanhukkaa ikinä on ajaa inssissä mahdollisimman kovaa ja vielä ylinopeutta! 

a.) Ehdit ajamaan inssissä silloin enemmän matkaa, joten enemmän virheen mahdollisuuksia

b.) Aikaa havannointiin jää paljon vähemmän

c.) Jos ajaa liian pitkään ylinopeutta niin inssi hylätään, vaikka muuten menisi läpi

Aika hitaasti saat ajaa ennenkun hitaudesta valitetaan. Kaikissa risteyksissä(paitsi liikennevalo) vaan vaihde ykköselle ja tarkkaan miettii ketä väistetään, katsotaan kevytliikenne tarkasti, eikä yritetä ängetä ahtaisiin väleihin että muut joutuu jarruttelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi