Mitä naiset tarkoittavat sille, kun sanovat kaipaavansa mieheltä parisuhteessa turvaa?
Kommentit (14)
En ole kuullut yhdenkään naisen sanovan noin. Joten jospa menet ja kysyt siltä mielikuvitusnaiselta.
Mies ei nimittäin ole ratkaisu mihinkään vaan kaikkien ongelmien, varsinkin naisten kokeman turvattomuuden syy.
Ja se suurin vaara pesii saman katon alla. 17 naista ja tyttöä tapettu tänä vuonna oman parisuhdekumppanin tai sellaiseksi itsensä luulevan kantisäijän toimesta. Siinä on se miesten tarjoama "turva" pähkinänkuoressa. Jokaista ilmoitettua rskausta kohti on ainakin 20 ilmoittamatonta, tekijöinä oma puoliso, isä, veli tai työkaveri neljän seinän sisällä "turvassa".
Kuulostaa oudolta. Parisuhde on itsessään erittäin turvaton instituutio ja ihmissuhdemuoto naiselle. Läheinen mies on naiselle tilastollisesti suurin rikoksentekijä, ja parisuhde ei sisällä edes taloudellista turvaa.
Ehkäpä tällainen nainen ei oikein itsekään tiedä, mistä puhuu.
Ei miehestä turvaa, vaan turvallinen mies. Joka ei riehu, ei ole väkivaltainen, ei ilkeä, ei tuo kotiin tauteja ja käyttäytyy kuin normaali ihminen, kun puoliso on sairaana jne.
En ole koskaan sanonut noin, mutta siinä mielessä miehen täytyy tietysti olla turvallinen, että ei saa olla myöskään turvaton.
Eli miehen kanssa täytyy olla hyvä, levollinen olo eikä epämääräinen, turvaton olo.
Traumatisoituneet ihmiset jää joskus tuollaisiin suhteisiin, joissa epämääräinen, turvaton olo on jatkuvasti läsnä - ja saattaa ihan eskaloituakin esim. väkivallaksi.
On minulle (naiselle) kerran mieskin sanonut, että kanssani on turvallinen olo, ja otin sen ihan hyvällä.
Olen turvallinen, mutta ei naiset minua halua🥺
-kilttimies
Kuule en tiedä muista. Me naiset olemme erilaisia. Minä tarkoittaisin tuolla, että haluan miehen, joka on turvallinen. Ei harjoita henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Ei juo itseään humalaan, ei käytä huumeita, ei peliongelmia. Ei riippuvuuksia.
Ei unohtele esim. lieden levyjä päälle, ja aiheuta tulipaloriskiä. On harkitseva. Hoitaa hommansa. Ei petä itseään, sukulaisiaan, kavereitaan tai minua millään tavoin. Hoitaa raha-asiansa. Säästää/on säästänyt puskurin.
Tuollaisia asioita. Toki itsekin olen samanlainen. Olen kiltti ja ystävällinen, en käytä päihteitä suuremmin, raha-asiat kunnossa, ystäviä.
Aika usein tuo käytännössä tarkoittaa, että mies ei saa lisätä elämään turvattomuutta omalla käytöksellään kuten esim. yletön päihteidenkäyttö, holtiton rahankäyttö, aggressiivisuus.
Harva itsenäinen suomalaisnainen sinänsä mitään turvaa miehestä tarvii, mitään ulkopuolisia uhkia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut yhdenkään naisen sanovan noin. Joten jospa menet ja kysyt siltä mielikuvitusnaiselta.
Mies ei nimittäin ole ratkaisu mihinkään vaan kaikkien ongelmien, varsinkin naisten kokeman turvattomuuden syy.
Ja se suurin vaara pesii saman katon alla. 17 naista ja tyttöä tapettu tänä vuonna oman parisuhdekumppanin tai sellaiseksi itsensä luulevan kantisäijän toimesta. Siinä on se miesten tarjoama "turva" pähkinänkuoressa. Jokaista ilmoitettua rskausta kohti on ainakin 20 ilmoittamatonta, tekijöinä oma puoliso, isä, veli tai työkaveri neljän seinän sisällä "turvassa".
Liian monta naisensurmaa taas.
Se kiinnostaisi, kuinka monta ns. normaalia (kantis)miestä tuosta jää jäljelle, kun luvusta poistetaan elämänhallintaongelmaiset juopot ja mussstalaiset. Mutta ns. normaalitkin voi olla joskus hirviöitä, esim. tapaus Jarmo Björkvist.
Ettei mies kuse kännissä sänkyyn, tai tule kirveen kanssa oven läpi kuin Hohto-elokuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta. Parisuhde on itsessään erittäin turvaton instituutio ja ihmissuhdemuoto naiselle. Läheinen mies on naiselle tilastollisesti suurin rikoksentekijä, ja parisuhde ei sisällä edes taloudellista turvaa.
Ehkäpä tällainen nainen ei oikein itsekään tiedä, mistä puhuu.
On jäänyt jotain oppimatta tilastoista.
Okei, se mitä sanot on ihan totta.
Läheinen mies on naiselle tilastollisesti katsottuna suurin vaaran aiheuttaja kun puhutaan väkivallasta naista kohtaan.
Mutta, sinä kätevästi unohdat sen että noissa tilastoissa ei ole sitä joukkoa joka EI OLE tehnyt rikoksia, vaan joka elelee onnellisesti yhdessä.
Naiset haluaa jännämiehen ja turpaan.
Hyvää, turvattua oloa toisen kanssa kotona ja kodin ulkopuolella. Ei tarvitse pelätä tulevansa alistetuksi, vähätellyksi tai nolatuksi. Voi luottaa siihen, mitä toinen sanoo. Voi olla avoin ja jakaa tunteitaan ilman että niitä lytätään.