Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taaskaan läpäissyt ajokoetta, kolmas kerta :(

Vierailija
03.07.2013 |

Pitäisiköhän luovuttaa. Autolla liikkuminen vaan helpottaisi meidän arkea niin paljon. Ja tämä käy kukkarollekin. Montako kertaa te yrititte ennen kuin onnistui?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 19:59"]

ABCE-kortti lompakossa ja kaikki mahdolliset ekalla läpi.

[/quote]

Onko sulla pahvinen ajokortti? Ei nykyään ole tommosta ajokorttiluokkaa olemassa, vaan se on A BE CE

Vierailija
42/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla, täysin virheittä, kuten myös teoriakoe täysin virheittä. En tullut kehumaan itseäni, vaan kertomaan, että autokoulun ope haukkui koko ajan tunariksi ja toivottomaksi tapaukseksi ja pisti ottamaan lisätuntejakin. Minä sitten päätin, että näytän sille ja luin hulluna ja opettelin sääntöjä. Kävin veljen kanssa metsäpolulla opettelemassa auton hallintaa ja päätin keskittyä inssiin täysillä. Minusta tuli hyvä kuski. Eiköhän se toivottomuus tullut siitä, että ennen autokoulua en ollut ajanut metriäkään millään moottorikäyttöisellä ajoneuvolla. Isä ei antanut harjoittelulupaa, koska autokoulussa oppii, eikä meillä ollut mopoakaan. Rauha oli se avainsana, millä edelleen selviän liikenteessä. En jää tientukoksi, ajan rajoitusten mukaan. Mutta en panikoi, enkä välitä tööttääjistä. Tööttäjillä ei ole edes aina aihetta töötätä, kuten eilen väistin ajokaistaa pitkin tullutta oikealta tulevaa pyöräilijää, tilanteessa, missä ei ole pyörätietä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pakko noissa on ajaa kovaa?

Vierailija
44/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni teoriakokeessa 5 kertaa. Mieti! :D ja ajokoe 2kertaa. Hyvä ja nöyrä kuski minusta tuli kuitenkin. Kalliiksi kävi. Silloin itketti, nyt naurattaa. Aikaa kulunut 12-vuotta.

Vierailija
45/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:29"]Älä anna periksi. Ja sitten kun saat kortin niin aja tosi paljon. Aina kun vaan mahdollista meet rattiin. Sillä tavalla vasta lopullisesti opit ajamaan.
[/quote] Tajuatteko, että huono havaitsemiskyky ja 120 kilsaa tunnissa on tappava yhdistelmä. Onnettomuuksissa kuolee vuosittain satoja ihmisiä. En halua huonoja kuskeja perheeni vaaraksi. Nimin. Puoli sokea mummo ajoi kyljestä sisään missä lapsi istui.

Vierailija
46/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha aloitus, mutta palaisiko aloittaja kertomaan, miten kävi ja uskaltaako ajaa. Vai onko hän jo poistunut keskuudestamme ...

Alla ne kommentit, jotka kirjoitin ennen kuin huomasin aloituksen olevan vuosien takaa:

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:12"]

Mä en siis ymmärrä, miten multa aina jää huomaamatta jotain. Ekalla kerrralla en huomannut kiellettyä ajosuuntaa ja mielestäni inssi viittasi siihen suuntaan että tuosta oikealle. Tokalla kerralla en ymmärätnyt väistää kun en huomannut kolmiota. Ja nyt ajoin iloisesti pitkän matkaa pientä ylinopeutta ja jun inssi kysyi mikä rajoitus tässä on, sanoin väärän lukeman. Ja sitten pikkuisia muitakin virheitä. Mun mies ei taatusti ala soittlemaan mihinkään, enkä usko että se täällä Helsingissä auttaisikaan kun ei olla sillä tavalla pikkukaupungin tuttuja. Ja huusihan mies mulle tietty myös. Saan kuulemma maksaa kaiken tästä lähin itse, vaikkei mulla ole muita tuloja kuin kotihoidontuki ja lapsilisät.

ap

[/quote]

Huh, onneksi et saanut korttia! Ymmärrät varmaan itsekin, että sinä olet suorastaan vaarallinen kuljettaja, kun teet tuollaisia virheitä.  Ei tuollaisiin ole varaa normaalissa liikenteessä, vaan todennäköisesti kolisee.

Oikeasti moni on tullut hylätyksi paljon pienemmistäkin virheistä. Esimerkiksi liian reipaasta ajosta ilman ylinopeutta, tai varovaisesta = hidastelusta. Kummastakin on kokemusta meidänkin perheessä.

Vierailija
47/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä herranen aika sen pääset läpi. Meillä tuttu rouva ajoi kortin 77-vuotiaana jäätyään leskeksi. Ei ollut koskaan ennen ajanut autoa. Muistaakseni tuplamäärän tarvi ajotunteja ja pari yritystä, mutta niinpä sai kortin ja osti vielä tuliterän auton itselleen. Ajeli lähinnä pikkuasioita, mökille jne. Ajoi päivittäin, muttei missään kaupungin keskustassa.

Vierailija
48/101 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokortti meni ekalla läpi. C1 meni myös ekalla mutta sain kovat nuhtelut koska olin ajanut käytännössä katsoen päin punaisia koska olin aivan liian hätäinen kuorma-auton rattii. Be ja a tulivatkin sitten ihan helposti kehujen kera.

Kyllä sä pystyt siihen! Rauhallisuutta ja auton hallintaa vaan opettelet. Muista että jos huomaat mokanneesi jotain, jatka loppuun asti silti niin hyvin kuin osaat. Se kokonaisuus merkitsee paljon!

N 22

Vierailija
49/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ekalla läpi,mutta ajotunteja piti ottaa yhteensä 50,ennen kuin opettaja päästi ajokokeeseen. Tsemppiä,älä luovuta!

Vierailija
50/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sain vasta kolmannella inssin läpi ja luultavasti kun ex-mies soitti inssille ja autokoulun opelle ja kertoi että tarvitaan korttia mulle koska mies halvaantui eikä pystynyt enää ajamaan lisäksi olin viimeisilläni raskaana luultavasti siksi sain ajokortin.

Vierailija
51/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisko vaikka vähän treenata muutenkin eikä pelkästään inssiajoissa?

Vierailija
52/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siis ymmärrä, miten multa aina jää huomaamatta jotain. Ekalla kerrralla en huomannut kiellettyä ajosuuntaa ja mielestäni inssi viittasi siihen suuntaan että tuosta oikealle. Tokalla kerralla en ymmärätnyt väistää kun en huomannut kolmiota. Ja nyt ajoin iloisesti pitkän matkaa pientä ylinopeutta ja jun inssi kysyi mikä rajoitus tässä on, sanoin väärän lukeman. Ja sitten pikkuisia muitakin virheitä. Mun mies ei taatusti ala soittlemaan mihinkään, enkä usko että se täällä Helsingissä auttaisikaan kun ei olla sillä tavalla pikkukaupungin tuttuja. Ja huusihan mies mulle tietty myös. Saan kuulemma maksaa kaiken tästä lähin itse, vaikkei mulla ole muita tuloja kuin kotihoidontuki ja lapsilisät.

ap

ap

Vierailija
53/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:08"]

No kannattaisko vaikka vähän treenata muutenkin eikä pelkästään inssiajoissa?

[/quote]

Rahakysymys. Tunnit on hirveän kalliita.

Vierailija
54/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta! Ja ajat niin rauhallisesti ettei mitään voi jäädä näkemättä!! ajatko keskustassa vai itäväylällä? Itäväylällä inssi on helpompi... Taajamaa. Muista oikeesti vaan miettiä jo pidemmän matkan päästä miten toimit tulevassa risteyksessä tms. 

jos nyt luovutat, kaikki tähän mennessä sijoittamasi rahat menevät hukkaan :(

Vierailija
55/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja seuraavalla kerralla rauhallisesti!

Inssi muuten voi käskeä kääntymään myös kiellettyyn ajosuuntaan, katsoo silloin osaatko itse huomioida ettei sinne saa ajaa.

Ei sun inssi jää kiinni siitä, jos ajat hitaasti ja rauhallisesti, mutta siitä jää, jos hätiköit ja panikoit!

Seuraavalla kerralla seisot vaikka joka risteyksessä niin kauan, että olet varma miten siinä kuuluu ajaa, et välitä tööttäilyistä yms. Se on vaikeaa, mutta vaikeampaa on läpipääsy hermostuneena =)

Vierailija
56/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten se oli kova kolaus 18 vuotiaalle "miehelle" kun inssi ei mennyt kuin vasta neljännellä kerralla läpi. Sillonkun se meni läpi niin otin vain rennosti ja räntäkuuro oli myös apuna, pakotti ajamaan hitaasti ja muutkin ajoivat todella hitaasti eli tilanteissa oli aikaa.

Älä missään nimessä luovuta, se vasta kallista olisikin nyt luovuttaa ja parin vuoden päästä lähteä uudestaan yrittämään nolla tilanteesta.

Jos miehestäsi ei ole tukemaan ja auttamaan edes taloudellisesti niin saisitko jostain vähän lainaksi rahaa? Pari lisä ajotuntia ja autokoulun opettajan kanssa hyvä rauhallinen keskustelu ennen ajoa ja kunnon pohdinta siitä mikä inssissä on mennyt vikaan.

Kyllä se siitä!

Vierailija
57/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisätunteja ja ekalla läpi. 

Tsemppiä sinulle, älä luovuta.

Vierailija
58/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Ymmärrän sua ap. Mulla meni inssi toisella yrittämällä ja kahdentoista lisätunnin jälkeen läpi vaikka olin varma, ettei tärppää vieläkään, autokoulu oli mulle tosi vaikea näin aikuisena, tuntui, etten opi millään. Inssin ei tarvitse olla täydellinen ajosuoritus, mutta muuta liikennettä ei saa vaarantaa. Auttaisiko sua vielä teoriakoekuvien harjoittelu, jos sulla tollasista havainnointijutuista on jäänyt inssi kiikastamaan?

Jos ajattelet, että ajat autoa vielä kymmeniä vuosia, on muutaman lisäajotunnin ottaminen oikeasti aika pieni investointi. Se on kerralla iso lasku maksaa, mutta kantaa hedelmää kauan. Voithan yrittää pyytää pitkää maksuaikaa?

Tsemppiä, kyllä sä vielä sen kortin saat!

Vierailija
59/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:07"]

No mä sain vasta kolmannella inssin läpi ja luultavasti kun ex-mies soitti inssille ja autokoulun opelle ja kertoi että tarvitaan korttia mulle koska mies halvaantui eikä pystynyt enää ajamaan lisäksi olin viimeisilläni raskaana luultavasti siksi sain ajokortin.

[/quote]

No toivottavasti tällaisia kuskeja ei ole Suomen teillä kovin paljoa. Älytöntä antaa ajolupa jos ei edes inssiä pysty ajamaan virheettä. Toivottavasti et aja kolaria.

Vierailija
60/101 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sanon, että älä luovuta ap! Kuulostaa siltä, että hätäilit ja sen takia tuli noita virheitä. Muista, että inssin ohjeistusta tärkeempää on noudattaa liikennesääntöjä. Sen inssin tarkoitus kun ei oo hylätä sua ihan ilkeyttään vaan se katsoo ootko valmis ajamaan liikenteessä ilman valvontaa. Eli otat tosi huolellisesti ja varovasti kaikki niin läpi se menee!

Ja kolmonen, toivottavasti oot jo oppinut ajamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä