Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taaskaan läpäissyt ajokoetta, kolmas kerta :(

Vierailija
03.07.2013 |

Pitäisiköhän luovuttaa. Autolla liikkuminen vaan helpottaisi meidän arkea niin paljon. Ja tämä käy kukkarollekin. Montako kertaa te yrititte ennen kuin onnistui?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:08"]

No kannattaisko vaikka vähän treenata muutenkin eikä pelkästään inssiajoissa?

[/quote]

Rahakysymys. Tunnit on hirveän kalliita.
[/quote]

Jotkut myös jännittävät niin paljon, ettei välttämättä mene sen takia läpi. Ja nimenomaan tunnit myös maksaa paljon.

Vierailija
82/101 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hiljaisesta ja rauhallisesta ajamisesta voi tulla hylky myös, sekä vilkun vääräoppisesta käytöstä. Tilanne nopeus on oltava tasainen, ei liikenteen tukkona, eikä ylinopeuttakaan saa olla. Muu liikenne on huomioitava. Liian varovainen risteyksiin ajaminen on myös ilmeisesti hylkäysperuste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajoin myös tosi hitaasti etten tee virheitä ja inssi käski peruuttaa semmoiseen tosi kapeaan väliin niin kyllä mä auton sinne sain, mutta siinä kesti😃Ainut mistä tuli huomautusta niin oli kun oli tulossa ihminen suojatietä kohti enkä pysähtynyt, ei siis ollut vielä siinä tiellä.

Vierailija
84/101 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en siis ymmärrä, miten multa aina jää huomaamatta jotain. Ekalla kerrralla en huomannut kiellettyä ajosuuntaa ja mielestäni inssi viittasi siihen suuntaan että tuosta oikealle. Tokalla kerralla en ymmärätnyt väistää kun en huomannut kolmiota. Ja nyt ajoin iloisesti pitkän matkaa pientä ylinopeutta ja jun inssi kysyi mikä rajoitus tässä on, sanoin väärän lukeman. Ja sitten pikkuisia muitakin virheitä. Mun mies ei taatusti ala soittlemaan mihinkään, enkä usko että se täällä Helsingissä auttaisikaan kun ei olla sillä tavalla pikkukaupungin tuttuja. Ja huusihan mies mulle tietty myös. Saan kuulemma maksaa kaiken tästä lähin itse, vaikkei mulla ole muita tuloja kuin kotihoidontuki ja lapsilisät.

ap

"Pikkuisia" virheitä? Kiellettyyn ajosuuntaan ajaminen, väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättäminen, ylinopeus. Ja vielä muita virheitä noiden lisäksi.

Toivottavasti et koskaan saa ajokorttia, sillä jos inssiajossa töppää tuollaisissa perusasioissa, ei todellakaan kuuluu auton rattiin.

Minun lapseni kulkevat siellä liikenteessä ja sinä ja kaltaisesi kuskit olette juuri niitä, jotka vaarannatte heidän henkensä.

Ymmärrän kyllä, että et tee noita virheitä tahallasi. Se vielä puuttuisi. Vaarallisia ovat nekin kuskit, jotka tietävät säännöt ja eivät tahallaan noudata niitä, mutta lähes yhtä vaarallisia ovat kuskit, joiden huomiokyky ei riitä edes liikennemerkkien tarkkailuun. Kumpikaan ryhmä ei kuulu auton rattiin.

Vierailija
85/101 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla läpi, ei lisätunteja, ABC-kortti.

Vierailija
86/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva löytää täältä tällainen vertaistukiketju. Tulin juuri ekasta inssistä, hylsy. :(

Harmittaa tosi paljon, mutta enpä olisi itsekään päästänyt itse läpi. Tiedän osaavani jo ajaa perus ok, en mitenkään täydellisesti, mutta ainakin turvallisesti asutusalueella. Nyt kuitenkin iski päälle järjetön ahdistus, ja menkatkin alkoi eilen. Oon todella altis hormonihommille, niin että melkein väänsin itkua jo ennen ajamista. En kuitenkaan kehdannut perua koetta, ja siitä johtuen sitten ajelin ihan liian hiljaa maantiellä ja automaattisesti teki mieli väistää kaikkia vastaantulevia autoja eli ajolinja mutkitteli. (Taajama-ajo meni hyvin, parissa risteyksessä olisi pitänyt katsoa enemmän kuollutta kulmaa vasemmalle kääntyessä.)

Tiesin kyllä jo ajotuntien perusteella että tää on ongelmani. Mun liskoaivot ei edelleenkään tajua miten voi olla turvallista ajaa yli 60 km/h MISSÄÄN, ja pitää todella aktiivisesti yrittää ajaa sitä nopeammin. Nyt vielä nää ahdistukset, niin koko ajan oli tunne että jokainen muu auto varmasti ajaa mua suoraan päin sataakahtakymppiä. Olisi ehkä pitänyt vaan ilmoittaa että olen sairas ja siirtää koe.

Ja olen siis kolmekymppinen, ajo-opekin totesi että 17-18-vuotiailla ei kuulemma ole tätä ongelmaa. Lisätunteja vaan, vaikka lompakossa kirpaisee.

Vierailija
87/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikohan AP ajokortin v. 2013 ?

Vierailija
88/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin vasta kolmannella. Tuntui että kolmas kerta tehtiin vähän lyhyempi lenkkikin, mutta myös ope oli eri ja koitin ottaa tosi rennosti. Pitää vaan olla tarkkana, unohda mihin opettaja viittoo, vaan seuraa liikenneohjeita ensisijaisesti. Jos hän näyttää osoittavan vasemmalle, älä käänny jos siinä on joku kielletty ajosuunta. Ei ne varmaan tahallaan jekuta mutta siis liikennesäännöt ensisijaisina, ties minne se oikeasti käski ajamaan

Vierailija
89/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ai tää olikin joku vanha ketju.

Vierailija
90/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä kiikastaa? Jännitätkö inssissä? Kuinka vanha olet? Etkö tiedä kumpi puoli on oikea ja kumpi vasen?

Vierailija
91/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili, peili, peili. Seuraa jokaista mahdollista liikennemerkkiä, siis aja hitaasti.

Vierailija
92/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännellä kerralla.

Vierailija
93/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peili, peili, peili. Seuraa jokaista mahdollista liikennemerkkiä, siis aja hitaasti.

Mulla nimenomaan tämä puoli toimii, mutta "liikaa". Tarkkailen joka ikistä näkökentässä olevaa asiaa ja möngin 15 km/h ykkösellä etten vaan aja mummon päälle. Koko ajan takaraivossa, että mistä tahansa saattaa singahtaa lapsi tai polkupyörä. Tai edellä tukkirekan lasti irtoaa. Tai autoon tulee joku yllärivika eikä voi enää ohjata. Jne jne...

Olisipa mahdollista suorittaa ajokortti vaan taajamaa varten. Haluan kortin lähinnä että voisin isompia kuljettaa tavaroita paikasta toiseen, esim. kaupasta enemmän kerralla kuin käsin jaksaa kantaa. (Ok, liioittelua...mut ei täysin.)

-ketjun nostaja

Vierailija
94/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti hermostunut ja siksi on vaikea keskittyä ja huomata kaikkea.

Inssithän tekee sitä, että käskevät tekemään kaikkea kiellettyä ja sinun pitäisi huomata ettei niin saa tehdä, juurikin vaikka niin että käskee ajaa kiellettyyn ajosuuntaan tai pysähtyä paikkaan jossa se on kielletty. Sinun täytyy siis itse katsoa liikennemerkit ja sanoa inssille, ettei sinne saa ajaa.

Jos sinulla ei ole varaa ajotunteihin, niin kokeile mielikuvaharjoittelua. Kun kävelet kadulla, niin katsele kaikki liikennemerkit ja mieti miten siinä ajetaan autolla, mihin saa pysäköidä, ketä pitää väistää ja mistä saa ajaa.

Samoin kun olet auton kyydissä, niin käy reittiä ja liikennemerkkejä mielessäsi läpi ja kuvittele itse olevasi ratissa. Opettele havainnoimaan merkit ja muut tienkäyttäjät.

Tsemppiä! Yritä pysyä rauhallisena ja katsele kaikki liikennemerkit.

Ps. Miehesi on inhottava kun huutaa sinulle, et sinä tahallasi ole epäonnistunut inssissä, sinulta puuttuu harjoitusta.

Vierailija
95/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä sain vasta kolmannella inssin läpi ja luultavasti kun ex-mies soitti inssille ja autokoulun opelle ja kertoi että tarvitaan korttia mulle koska mies halvaantui eikä pystynyt enää ajamaan lisäksi olin viimeisilläni raskaana luultavasti siksi sain ajokortin.

Viimesillä se olin minäkin raskaana, eikä ollut tekosyy. Ekalla läpi.

Vierailija
96/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mahdollista suorittaa ajokortti vaan taajamaa varten. Haluan kortin lähinnä että voisin isompia kuljettaa tavaroita paikasta toiseen, esim. kaupasta enemmän kerralla kuin käsin jaksaa kantaa. (Ok, liioittelua...mut ei täysin.)

-ketjun nostaja

Kiva kuulla, että joku toinen on ajatellut samaa. Olen jo ikäloppu, eikä tarvetta ajella kauas, mutta tavarankuskaamiseen pikkuteitä pitkin voisi autoa joskus tarvita. Toisaalta sen ylläpitokin maksaa, joten yritän ajatella, että taksi tulee loppujen lopuksi halvemmaksi. 

Tai ehkä pitää ostaa sähköpyörä ja siihen tavarakärry, mutta en ole sitä tyyppiä, että pyöräilisin säässä kuin säässä. Autolla pääsisi huonollakin ilmalla vähän kauemmas kastumatta täysin. 

Vierailija
97/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla meni läpi ja normimäärä tunteja takana. Inssi totesi, että auton käsittelyä pitää vielä harjoitella (esim. meni moottoritiellä viitoselle vaihtaessa pienempi vaihde päälle), mutta hän hyväksyi kokeen. Perusteluna se, että huomioin kiitettävästi muun liikenteen ja erityisesti kevyen liikenteen eli kävelijät ja pyöräiljät. Vaikka auton käsittely ei olisi täydellistä, kokeen voi läpäistä kunhan inssi katsoo ettet vaaranna muuta liikennettä. Sittemmin olen kyllä oppinut myös vaihteiden vaihtamisen :)

Vierailija
98/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en siis ymmärrä, miten multa aina jää huomaamatta jotain. Ekalla kerrralla en huomannut kiellettyä ajosuuntaa ja mielestäni inssi viittasi siihen suuntaan että tuosta oikealle. Tokalla kerralla en ymmärätnyt väistää kun en huomannut kolmiota. Ja nyt ajoin iloisesti pitkän matkaa pientä ylinopeutta ja jun inssi kysyi mikä rajoitus tässä on, sanoin väärän lukeman. Ja sitten pikkuisia muitakin virheitä. Mun mies ei taatusti ala soittlemaan mihinkään, enkä usko että se täällä Helsingissä auttaisikaan kun ei olla sillä tavalla pikkukaupungin tuttuja. Ja huusihan mies mulle tietty myös. Saan kuulemma maksaa kaiken tästä lähin itse, vaikkei mulla ole muita tuloja kuin kotihoidontuki ja lapsilisät.

ap

ap

Et vaan ymmärtänyt pukeutua inssiin oikein. Tissit esiin ja avokaulainen paita, vesirajaminihame, kaikki tiukkaa ja ihoa myötäilevää, ja stilettikorot. Tekoripset ja huulet tötterölle ja avointa flirttiä ja seksistisiä juttuja.

Vierailija
99/101 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin läpi vasta kahdeksannella kerralla 😅 Koville otti, mutta kannatti!

Vierailija
100/101 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toka inssi hylättiin. Autokoulu siis vielä kesken.

Mulla on ongelmana tilanteisiin tuleminen liian kovalla vauhdilla, eli auton valmistelu jää ennen tilannetta tekemättä, ja tilanteessa rupean sähläämään.

Molemmat tutvot antoivat rakentavaa palautetta, ja just asioita mihin nyt keskittyä tulevissa treeneissä, vaikka pahalta se tuntuukin.

Mutta ihanaa huomata, etten ole yksin. Paine siitä että vertaa muiden suorituksiin. Ja itsehän olen kolmekymppinen, ei tää opettelu tuu samalla tavalla ku 10 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme