Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huolissani naapurin lapsesta

Vierailija
29.07.2020 |

Hei!

Toivoisin vähän näkökulmaa ja keskustelua aiheeseen. Olen itse lapseton, mutta minulla on kokemusta sisarenlapsista ja kummilapsista, eli ihan täysin vieras aihe pienet lapset eivät ole. Kuitenkin, kun se arki 247 puuttuu, kysynkin täältä teidän mietteitänne.

Naapuriin muutti nuori äiti ja isä, sekä noin yksivuotias poika. Poika itkee kokoajan päivisin. Joskus äiti "ölisee" lapselle matkien lapsen itkua.

Lapsi usein temmeltää pihalla myöhään ja iltatoimia tehdään mielestäni todella myöhään. Lapsi saattaa mennä nukkumaan vasta klo 22 jälkeen, ja ennen sitä perhe pitää aika rauhatonta meteliä ja elämää. Lapsi aloittaa minun korviini todella väsyneen huudon jo klo 21 aikaan. Mielestäni hän kaipaa nukkumaan aikaisemmin kuin 22-23 välillä. Sisarenlapseni on yli kaksivuotias ja hänen iltatoimensa alkavat viimeistään 19.30 ja nukkumaan mennään 20 aikaan. Siksi tuo 22-23 kuulostaa todella hurjalta yksivuotiaalta.

Perhe vaikuttaa normaalilta, isä käy töissä ja äiti on lapsen kanssa päivisin kotona, vaikuttavat asiallisilta, kohteliaasti tervehtivät pihalla jne. En meinannut ensin mainita asiaa, mutta mietin tässä, että saattaa kuitenkin erilaiset kulttuuritavat vaikuttaa asiaan, joten tuodaan nyt ilmi se, että äiti on jostain Aasian maasta kotoisin. Perheessä käy paljon äidin sukua ja ystäviä, joten äiti ei vaikuta mielestäni liian väsyneeltä. Kun isä tulee töistä kotiin, hän ottaa usein pojan heti hoiviinsa ja näen heitä usein pihalla leikkimässä. Puitteet ovat siis mielestäni ihan ok.

Tekisittekö te tuosta lapsen itkusta ja kellonajoista ilmoitusta mihinkään? Miten voisin toimia? Lähinnä mietin siis sitä, että kyseessä on todella nuoren oloiset isä ja äiti, jos he eivät yksinkertaisesti tiedä lapsen nukkumisrytmistä ja hoidosta? Jos äiti kielitaitonsa takia ei saa neuvolasta sellaisia ohjeita, joita ymmärtäisi täysin? Hän ei nimittäin puhu suomea ollenkaan, vaan olemme keskustelleet englanniksi.

Sydämeni joka tapauksessa särkyy, kun lapsi alkaa joka ilta itkemään ja itkua kestää noin 2 tuntia, kun minun järjelläni lapsi olisi tarvinnut unta jo tunteja sitten. 

Kommentit (162)

Vierailija
161/162 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa ihanaa jos tuo muksu kuolisi esim. äidin toimesta, niin täällä sitten mammat voisivat olla puolestaan taas kauhuissaan miksei kukaan tehnyt mitään hihi

Vierailija
162/162 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa ihanaa jos tuo muksu kuolisi esim. äidin toimesta, niin täällä sitten mammat voisivat olla puolestaan taas kauhuissaan miksei kukaan tehnyt mitään hihi

Suurempi todennäköisyys on että sillä aikaa kum sossu perkaa näitä aiheettomia ilmoituksia, joku oikeasti hätää kärsivä menehtyy.

Jokaikinen turha ilmoitus on poissa oikean avun antamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla