Korjatkaa mun laihdutusruokavalio!
Listasin tähän osviittaa siitä miten aion laihduttaa. Tän ei ole tarkoitus olla dieetti vaan se miten saan pois 12kg ilman kiirettä esim. parin vuoden aikana. Siksi joukossa on myös esim. herkkuja että jaksaisin syödä edes suhtkoht terveellisesti. Vinkkejä siihen miten saisin tästä terveellisemmän ravintoaineiden suhteen? Mitat on mulla 175cm ja 80kg
Aamiainen:
2 leipää(siis esim kaksi puolikasta), päälle keijua, juustoa/kalkkunaa/kinkkua ja kurkkua/salaattia/tomaattia
tai
tuorepuuro, jossa marjoja kaurahiutaleita, rasvatonta maitoa ja vähän vaniljasokeria
Lounas:
-2 perunaa/riisiä/makaronia/muuta hiilaria
- 150-200g jotain proteiinia
- salaattia tai keittettyjä tai muun ruuan kanssa paistettuja kasviksia
Välipala: Jotain hyvää kahvin kanssa. Esim. keksi, pulla tai jäätelötikku
Päivällinen:
Sama idea kuin lounaalla
Iltapala:
Samat kuin aamulla
tai jos haluan pistää ranttaliks niin
Esim. Kaksi ruisleipäviipaletta, päälle esim srirachaa, kalkkunaa tai tonnikalaa ja juustoa ja uuniin/mikroon
Hiilarien määrät lounaalla ja päivällisellä noin 200g ja kasviksia puoli lautasellista, paino riippuu siitä mitä ne ovat.
Kommentit (65)
Siis laihduttajalle hiilarin (pasta,peruna,riisi) määrä lounaalla/päivällisellä on joku 50g ja proteiinien 100g. Lisäksi reilusti kasviksia ja n 5g hyvää rasvaa.
Vähennä joka annoksesta 1/4 määrästä.
Minä en laihtuisi tuolla ruokavaliolla (ja olen 175cm/82kg). Oletko laskenut kalorit? Jättäisin joko aamu- tai iltapalan kokonaan pois riippuen päivärytmistä. Esim jos syöt päivällisen vasta 18-20, et tarvitse iltapalaa.
Unohda jokapäiväinen kahvin kanssa pulla, jätski. Aloitat niin, että jätät yhtenä päivänä pois, siitä sitten niin, että lopulta ei ole enää tapana. Yhdessä pullassa voi olla järkyttävä määrä kaloreita.
No huoh arvioin ton hiilarin näköjään ihan päin persettä kun en ole vielä aloittanut ja punninnut mutta määrä jota ajattelin on siis todellisuudessa sellaista 2 ruokalusikallista. Ei se vissiin paina niin paljoa kuin oletin mutta juu :DD
-aloittaja
En jaksanut edes lukea, ihan tavalliselta ruokavaliolta näytti. 12kg kahdessa vuodessa on niin hidas tahti, että lähtee kun jätät lusikallisen pois per ateria tai vaikka kävelet pari kilsaa extraa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en laihtuisi tuolla ruokavaliolla (ja olen 175cm/82kg). Oletko laskenut kalorit? Jättäisin joko aamu- tai iltapalan kokonaan pois riippuen päivärytmistä. Esim jos syöt päivällisen vasta 18-20, et tarvitse iltapalaa.
Mä liikun 2h päivässä(2 päivää vain 30min kevyttä) niin siksi en voi kaloreita kovin alas pudottaa. Oon laihduttanut aiemmin 1500 kalorin dieetillä kolmessa kuukaudessa 10kg, mutta se ei oo nyt mun tavoite vaan laskea energiansaanti kerralla sille tasolle, mitä kulutus on ihannepainossani. Yritän päästä hitaasti ihannepainooni, en laihduttamalla laihduttaa. Ja tällaisella ruokavaliolla kuin äskön kerroin pysyin ihannepainossani kunnes aloin mättää pizzaa ja alkoholia pari kertaa viikossa.
-aloittaja
Mutta joo täytynee kuitenkin laskea ne kalorit ja ravintoaineet niin ei mennä metsään.
-aloittaja
Ihminen voi syödä terveellistä perusruokaa ihmeen paljon lihomatta kunhan liikkuu. Roskaruuat siihen päälle ovat toki liikaa, se tuli huomattua opiskelijaelämän seurauksena.
-aloittaja
150 - 200g proteiinia, ja pelkästään lounaalla? Oon vähän lyhyempi mies ja oon treenannu kuntosalilla. Syön saman verran tai vähemmän proteiinia koko päivän aikana. Silti lihakset ovat kasvaneet ja läskit sulaneet.
Jätä nyt ihan ekana pois nuo herkut kahvin kanssa. Ne on turhia.
Töissä kaikki, joilla on kahvin kanssa jotain makeaa ja rasvaista, ovat lihavia ja ikuisia laihduttajia. Sama tuttavapiirissä
Opit ja totut nopsaan juomaan kahvin mustana ilman lisukkeita.
Sokeri kokonaan pois (myös piilosokeri). Kerran viikossa herkkupäivä, muina päivinä ei. Jos et saa haluttua tulosta niin sitten myös alko pois kokonaan. Näillä luulisi hitaasti ja varmasti kilojen lähtevän. Ruokavaliosi sisältää paljon hiilareita ja ilmeisesti et halua niistä luopua? Sulle voisi toimi 5:2 dieetti tai 16:8.
Vierailija kirjoitti:
Unohda jokapäiväinen kahvin kanssa pulla, jätski. Aloitat niin, että jätät yhtenä päivänä pois, siitä sitten niin, että lopulta ei ole enää tapana. Yhdessä pullassa voi olla järkyttävä määrä kaloreita.
Enkä unohda. Mielummin teen tuon jokapäivä kun vedän sipsipussin, pizzan ja karkkia kerran viikossa kamalaan herkkuhimoon... Mielummin herkut on osana ruokavalioa kuin pilaamassa viikon lopuksi kaiken.
-aloittaja
Makuaisti muuttuu dieetin mukaan.
Vaihda välipalan pulla maustamattomaan rahkaan ja marjoihin.
Iltapalaksi hedelmiä 1-2 kpl leivän sijaan. Muuten hyvä.
Mä varmaan lihoisin tuolla ruokavaliolla, 175/62
Vierailija kirjoitti:
150 - 200g proteiinia, ja pelkästään lounaalla? Oon vähän lyhyempi mies ja oon treenannu kuntosalilla. Syön saman verran tai vähemmän proteiinia koko päivän aikana. Silti lihakset ovat kasvaneet ja läskit sulaneet.
Nimenomaan sä oot pieni mies ja mä oon pitkä ja lihaksikas nainen(kilpaurheillut nuorempana) ja veikkaan että treenaan nykyäänkin vähintään saman verran kuin sinä... Ei pahalla. Haluan vain saada lihakset taas näkyviin makkaroiden alta. Ja ihan vain tiedoksesi, että laihduttaessa tarvitsee enemmän proteiinia etteivät lihakset lähde kuin normaalisti. Mielummin vaikka pidän sekä makkarani että lihakseni kuin alan laihaläskiksi.
-aloittaja
Pudota hiilareiden päästä ja lisää rasvaa.
Ja siis leivät tosiaan kauraa tai ruista
-aloittaja