Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?

Kausi lähestyy
29.07.2020 |

Listataanpa kokemuksia.

Pls ei flunssia, ei edes kovia.

Kommentit (815)

Vierailija
181/815 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin sikainfluenssan. Olin varma että joudun sairaalaan. Kuumetta oli 39-40 astetta viikon, olo aivan kuin jyrän alle jäänyt. Makasin sängyssä viikon kykenemättä lähes mihinkään, lukuunottamatta kaupassa ja apteekissa käymistä jonne oli pakko raahautua, sillä asuin yksin eikä läheisiä asunut lähellä auttamassa. Luulin että pyörryn kauppaan. Silloin ei ollut mitään kotitoimituspalveluita. Järkyttävä päänsärky ja lihaskivut yli viikon, sekavuutta ja harhoja. Toipuminen taudin loputtua normaaliin kuntoon kesti varmaan kuukauden, harrastan aktiivisesti liikuntaa ja olin aivan kuitti pienten rappustenkin kävelemisestä.

Siitäkin kyllä selvittiin. On ollut muitakin tauteja, yhdestä jouduin sairaalaankin mutta siellä olo koheni niin nopeasti ettei se ollut mitään verrattuna kotona kitumiseen.

Vierailija
182/815 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempään lisäten että ennen tätä sairaalaan menoa olivat tulehdusarvoni satakertaiset, kuumetta 40 astetta. Päivystyksestä lähetettiin suoraan sairaalaan, tuota ennen olin ollut kipeänä jo viikon. Sairaalassa tuli oltua viikko, mutta tämä kokemus ei ollut niin paha siksi että olin nuorempi ja sairaalassa tilanne tuntui olevan hallinnassa, kun taas kotona yksin sairastaen alkaa epätoivo jossain kohtaa hiipiä mieleen. ”Loppuuko tämä ikinä, selviänkö?” ”Mitä jos en aamulla herää” Ja muuta mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/815 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin sikainfluenssan. Olin varma että joudun sairaalaan. Kuumetta oli 39-40 astetta viikon, olo aivan kuin jyrän alle jäänyt. Makasin sängyssä viikon kykenemättä lähes mihinkään, lukuunottamatta kaupassa ja apteekissa käymistä jonne oli pakko raahautua, sillä asuin yksin eikä läheisiä asunut lähellä auttamassa. Luulin että pyörryn kauppaan. Silloin ei ollut mitään kotitoimituspalveluita. Järkyttävä päänsärky ja lihaskivut yli viikon, sekavuutta ja harhoja. Toipuminen taudin loputtua normaaliin kuntoon kesti varmaan kuukauden, harrastan aktiivisesti liikuntaa ja olin aivan kuitti pienten rappustenkin kävelemisestä.

Siitäkin kyllä selvittiin. On ollut muitakin tauteja, yhdestä jouduin sairaalaankin mutta siellä olo koheni niin nopeasti ettei se ollut mitään verrattuna kotona kitumiseen.

Ylempään lisäten että ennen tätä sairaalaan menoa olivat tulehdusarvoni satakertaiset, kuumetta 40 astetta. Päivystyksestä lähetettiin suoraan sairaalaan, tuota ennen olin ollut kipeänä jo viikon. Sairaalassa tuli oltua viikko, mutta tämä kokemus ei ollut niin paha siksi että olin nuorempi ja sairaalassa tilanne tuntui olevan hallinnassa, kun taas kotona yksin sairastaen alkaa epätoivo jossain kohtaa hiipiä mieleen. ”Loppuuko tämä ikinä, selviänkö?” ”Mitä jos en aamulla herää” Ja muuta mukavaa.

Sikainfluenssa kiertää edelleen maailmaa, tosin mutatoituneena eli siihen voi sairastua uudelleen. Eikä se edes ole pahin influenssaviruksista vaan sitä lievempää sarjaa. A-virukset ovat jo aivan kamalia.

Kyllä se rokote kannattaa ottaa.

Vierailija
184/815 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssa on melko yleinen. Olen sairastanut sen ainakin kymmenen kertaa elämässäni. Oireet täsmäävät aiempien kuvausten kanssa.

Enpä usko. Kovia flunssia sulla on varmasti ollut, mutta ei sentään influenssaa 10 kertaa. Liekö kertaakaan, kun et tiedä mitä eroa on flunssalla ja influenssalla?

Harva oikeasti influenssan sairastanut sairastaa sitä pian uudelleen, koska ensimmäisen kerran jälkeen otetaan rokote joka syksy.

Vierailija
185/815 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan nähdä sen rokotefoobikon joka influenssaan sairastuttuaan vielä taudin toisella viikolla sanoo ettei rokotusta kannata ottaa...

monilla mieli muuttuu siinä 40 asteen ja puolentoista viikon kohdalla.

Vierailija
186/815 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että lievällä influenssalla tarkoitetaan potilasta, joka pärjää ilman sairaalahoitoa.

Osa koton sairastavista influenssapotilaista tarvitsee kuitenkin apua liikkumiseen, jopa nuoret. Avustajalla on riski sairastua, jos ei ole rokotettu.

Vierailija
187/815 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
188/815 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät ota rokotetta? Moni saa sen ilmaiseksi eikä muillekaan maksa paljoa.

Vierailija
189/815 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille influenssan oikeasti sairastaneille ja siitä parantuneille.

Vielä sairastamattomat ihmiset eivät vielä tiedä kuinka heidän elimistö reagoi influenssavirukseen. Siinä on riskinsä. Me taas tiedämme kuinka armoton tauti on.

Vierailija
190/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta sitten. Voi että olin kipeä. Mies oli jo lähdössä viemään sairaalaan mut en jaksanut vaan halusin vain kuolla sinne sänkyyn ja nopeasti. Siis oikesti tuntui että olen jo osittain kuollut.

En pystynyt liikkumaan moneen päivään.

Parin viikon kuolemisen jälkeen elämä alkoi voittamaan.

Valitetatavasti mulle iski keuhkokuume ja sitten piti käydä sairaalassa.

Paranin lopulta lähes kahden kuukauden sairastelin jälkeen. Olin sen jälkeen tosin rapakunnossa ja täydellinen parantuminen kesti kesään asti.

Vierailija
191/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta siitä rokotteesta olin 2 vko kipeänä. Never again

Vierailija
192/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin influenssaan ja päädyin keuhkokuumeen vuoksi sairaalaan 1989.

Vierailija
193/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut: kuume yli 40 ° ja  jokaista lihasta särki oikein kunnolla.  Ja ryökäle kestikin päiväkausia.

Sana juttu kuume laski lääkkeillä 40 kymmestä vähän yli 38: saan . Kesti ainakin viikon tuntui välillä , että noutaja tulee. Välillä horkassa ja välillä kuuma, harhojakin podin. Oli influenssa A.

Vierailija
194/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 40 astetta kuumetta, kovat lihassäryt, aivan kauhea olo.

Mutta sitten iski vielä jälkitauti, joka ilmeni niin kovana päänsärkynä, että oksensin. Tulehdusarvot olivat koholla.

Kaikkiaan kuukausi meni, että alkoi tuntua taas terveeltä. Ja tämä siis perusterveellä alle 30 - vuotiaalla.

Vierailija
195/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa A pari vuotta sitten. Alkoi kuivalla, hakkaavalla yskällä ja voimakkailla vilunväristyksillä. Nosti useaksi päiväksi korkean kuumeen, ja vessaan tai keittiöön piti huimauksen takia kontata. Lihassäryt olivat tosi voimakkaita, myöhemmin alkoi ripuli. Jälkioireina väsymystä, nivelkipuja ja punatäpläinen ihottuma. Muutama kuukausi meni ennalleen toipumisessa, vaikka toki työkykyinen olin jo aiemmin (asiantuntijatyö, jota pystyi tekemään sohvalta). Yllättävän raskas tauti oli. Edellinen influenssa oli ollut joskus lapsuudessa.

Vierailija
196/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta siitä rokotteesta olin 2 vko kipeänä. Never again

Ei se sairastuminen rokotteesta johdu,joko sinulla ollut jo flunssavirus ennen rokotusta . Tai sairastuit toiseen flunssaan mihin olet saanut rokotteen.Rokotteessa on kuolleita viruksia tai heikennettyjä. Tätä kuulee aina välillä tietämättömiltä ja yksinkertaisilta ihmisiltä, kuinka kipeäksi rokote heti teki.

Ei sikaflunssa rokotteessa sairastuttu itse sikaflunssaan vaan jotkut harvat narkolepsiaan, johtuen vääränlaisesta pohjusteesta.

Vierailija
197/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan lukioikäisenä. Muistan, miten istuin biologian tunnilla ja yhtäkkiä huomasin että voi ei, mä olen tulossa kipeäksi. Aamulla ei siis ollut vielä ollut mitään. Lähdin koulusta vanhempieni kanssa kauppaan, mutta en meinannut jaksaa edes kävellä sitä kauppareissua läpi vaan istuskelin joka välissä. Kotiin päästyä olo oli jo aivan hirveä, ja olin ainakin viikon kovassa kuumeessa ja todella sairaana. Onneksi en ole sen jälkeen saanut sitä, koska olin silloin todella urheilullinen ja hyväkuntoinen, silti aivan järkyttävän sairas. Olen hoitoalalla töissä ja ottanut joka vuosi influenssarokotteen. Jossain vaiheessa mun osastolla oli useita jotka eivät rokotetta ottaneet, mutta kummasti mieli muuttui kun influenssa-aalto kiersi heidät kaikki läpi. Monet olivat jopa kolme viikkoa sairaslomalla ja silti vielä puolikuntoisia töihin palatessaan, kuume oli ollut pitkään 40-41 ja olo sellainen kuin kuolisi.

Vierailija
198/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse sairastanut kun otan rokotteen joka vuosi mutta ystavani joka sairastui sanoi etta se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ykskaks ei jaksanut nostaa paata tyopoydalta ja sitten tuntui etta kuolee nyt ja lopuksi toivoi etta kuolisipa pian etta paasisi tasta kaikesta.

Vierailija
199/815 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut muutaman kerran ja kyllä eroaa tavallisesta räkätaudista melkoisesti. Sairastaminen rankkaa ja toipuminen kestää. Otankin joka vuosi rokotuksen, en halua uudelleen.

Vierailija
200/815 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että eräs influenssaan sairastunut 15-vuotias poika löytyi aamulla kuolleena. Muistaakseni portaista. En tiedä mitä oli tapahtunut, mutta hän oli ollut heikossa kunnossa ja liikkunut konttaamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme