Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se tarkoittaa, että naisen seksuaalisuus on tabu?

Vierailija
14.06.2026 |

Just joku Meeri Koutaniemi jossain julisti, että näin on. Kuitenkin nyt tässä vaikka viikon sisään on uutisoitu tästä ryhmäseksi-Emiliasta ja nyt kohutaan Susanna Penttilän panopakusta. Että miten se tabu käytännössä näkyy yhteiskunnassamme?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys hys, kukaan ei halua kuulla tästä mitään.

Vierailija
2/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että se tulee esiin vain jos ottaa tabun tai kaksi.

Kolmesta menee jo ihan sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen median seksijuttu koskaan on naistoimittajan kiimaisesta kynästä, mutta joo, naisen seksuaalisuus on tabu. Ainakin nykyään heteromiehen seksuaalisuus on huomattavasti tabumpi aihe. 

Vierailija
4/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen median seksijuttu koskaan on naistoimittajan kiimaisesta kynästä, mutta joo, naisen seksuaalisuus on tabu. Ainakin nykyään heteromiehen seksuaalisuus on huomattavasti tabumpi aihe. 

Mä sanoisin, että se ei ole varsinaisesti tabu, mutta ei siitä ikinä revitä mitään lehtien otsikoita. Veetin runkkuhetket tai Mikon pillunmetsästys ei ole mediaseksikäs aihe. 

Ap

Vierailija
5/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoisin, että se ei ole varsinaisesti tabu, mutta ei siitä ikinä revitä mitään lehtien otsikoita. Veetin runkkuhetket tai Mikon pillunmetsästys ei ole mediaseksikäs aihe. 

Ap

Niin, koska miehen seksuaalisuus on tabu, kuten juuri sanoin. Jos mies kirjoittelisi tuollaista, häntä pidettäisiin pervona. Naista ei. Koska naisen seksuaalisuus ei ole tabu.

Vierailija
6/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuota seksuaalisuutta pitää toitottaa kaikkialla.

Kun nainen ja mies kohtaavat ja kokevat vetoa toisiinsa he päättävät kahdestaan miten toimivat.

Ihmiskunta piehtaroi lihanhimojen ympärillä ja osa ihmisistä yrittää normalisoida kaikenlaisen luonnottoman.

Vierailija
7/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuota seksuaalisuutta pitää toitottaa kaikkialla.

Kun nainen ja mies kohtaavat ja kokevat vetoa toisiinsa he päättävät kahdestaan miten toimivat.

Ihmiskunta piehtaroi lihanhimojen ympärillä ja osa ihmisistä yrittää normalisoida kaikenlaisen luonnottoman.

En tiedä. Minusta se on tunkkaista ja ennemmin vähentää ihmisten kiinnostusta seksiin kuin lisää sitä. Useimmille naisille tuollainen Emilian tyyppinen seksikäyttäytyminen on vastenmielistä, mutta sitten kuitenkin mediassa revitellään just näitä ääriesimerkkejä, koska ne myyvät. (Huomaathan, että sanoin useimmille naisille - jos sinä tykkäät tuollaisista puuhista, niin saat tykätä, mutta kuulut kuitenkin vähemmistöön.) Jonkinlaista nykypäivän friikkisirkustahan tuo on.

Ehkä voikin olla niin, että yleisempi naisen seksuaalisuus onkin tabu, eli sellainen, jossa ei liihotella munalta toiselle jatkuvasti.

Ap

Vierailija
8/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais olla koko seksuaalisuus enemmän tabua ja porukka laittakoot housut jalkaansa. 

Vierailija
9/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa, ei se samalla lailla ole tabu kuin ennen, mutta yhä on melko yleistä, että naisia arvostellaan ja kritisoidaan seksin harrastamisesta. Ja en siis viittaa näihin bängbusseihin ynnä muihin vastaaviin ääritapauksiin, vaan esimerkiksi puhutaan jostain body countista ja neitsyyden arvosta, mutta samaa logiikkaa ei käytetä miehiin.

Vierailija
10/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tunnista tuollaista "seksuaalisuutta", että levitellään revaa netissä kaikkien nähtäville tai nussitaan porukkaa bussilasteittain. En näe, että tuo edustaisi yleisesti naisten seksuaalisuutta. Ei ainakaan minun kohdallani. 

Vierailija
11/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, koska miehen seksuaalisuus on tabu, kuten juuri sanoin. Jos mies kirjoittelisi tuollaista, häntä pidettäisiin pervona. Naista ei. Koska naisen seksuaalisuus ei ole tabu.

No, mun mielestä se ei ole tabu, koska niin iso osa kulttuuristamme kuitenkin pyörii sen ympärillä. Vähäpukeiset naiset on suunnattu miehille, ei naisille, ja niitä vähäpukeisia naisia on esillä joka paikassa. Mutta ei se mediaseksikäs aihe ole.

Ap

Vierailija
12/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaa, ei se samalla lailla ole tabu kuin ennen, mutta yhä on melko yleistä, että naisia arvostellaan ja kritisoidaan seksin harrastamisesta. Ja en siis viittaa näihin bängbusseihin ynnä muihin vastaaviin ääritapauksiin, vaan esimerkiksi puhutaan jostain body countista ja neitsyyden arvosta, mutta samaa logiikkaa ei käytetä miehiin.

Sanoisin, että neitsyyden arvon korostaminen on aika marginaalissa.

Ap

Vierailija
13/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tunnista tuollaista "seksuaalisuutta", että levitellään revaa netissä kaikkien nähtäville tai nussitaan porukkaa bussilasteittain. En näe, että tuo edustaisi yleisesti naisten seksuaalisuutta. Ei ainakaan minun kohdallani. 

Minusta se liittyy hyvin usein erilaisiin mielenterveyden ongelmiin. Ei aina, mutta usein. Sellaiseen tietynlaiseen rajattomuuteen. Mutta kuitenkin tämä on jatkuvasti esillä mediassa.

Ap

Vierailija
14/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää valitettavasti mennä. Mielestäni tuli hyviä kommentteja ja näkökulmia. Kiitos keskustelusta!

Ap

Vierailija
15/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta joka taitaa olla peräisin joltain sota-ajalta. Ja kun AI:lta kyselin, niin se veti aikajanan vieläkin kauemmas jonnekin vuosituhansien taakse.

Vierailija
16/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se liittyy hyvin usein erilaisiin mielenterveyden ongelmiin. Ei aina, mutta usein. Sellaiseen tietynlaiseen rajattomuuteen. Mutta kuitenkin tämä on jatkuvasti esillä mediassa.

Ap

Sehän siinä ongelmana onkin, kun tämä jotenkin normalisoidaan. Ajatus leikkinä, jos nyt etsisin kumppania, niin kokisin aikaisempaa hankalammaksi ottaa puheeksi seksin, kun ainakin nuoremmilla miehillä se käsitys seksistä tuntuu olevan pokekuvasto, of ja ympäriinsä nuseksiminen. Pelkkää fysiikkaa tai visuaalista ärsykettä. 

Vierailija
17/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koskaan ei kerrota näistä ihmisistä, jotka ovat elämänsä aikana olleet vain yhden ihmisen kanssa intiimisti, sen oman puolison. Paljon enemmän kiinnostaisi lukea näistä ihmisistä. Tuosta olisi paljon enemmän esikuvaksikin nuorille.

Ja mitä tulee tuohon Penttilään, niin on alhaiseksi ihminen mennyt. Voisi vähän ajatella omaa lastansa. 

Vierailija
18/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret Tytöt ottaa mallia noista.

Ei kauhean kiva.

Vierailija
19/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehillä ja naisilla on ihan eri biologia. Nainen voi tulla raskaaksi jo yhdestä kullista ja sitten jää yhteisönsä taakaksi. Mies voi vain häipyä kuvioista. Toki käytännössä asiat eivät ole yleensä näin yksinkertaiset. Lisäksi nainen voi saada loputtoman määrän seksikumppaneita, mies ei.

Vierailija
20/25 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret Tytöt ottaa mallia noista.

Ei kauhean kiva.

Niin, ja siinä kohtaa kun totuus hyväksikäytetyksi tulemisesta ja omien rajojen jatkuvasta rikkomisesta iskee tajuntaan, niin moni sulkeutuu täysin, eikä halua enää minkäänlaista parisuhdetta miesten kanssa. Osin omaa tyhmyyttäkin, mutta toisaalta kyllä mä vähän osoitan syyttävällä sormella mediaa sekä etenkin niitä miehiä, jotka selvästi hyväksikäyttävät tilannetta ja toisten naiiviutta. Naisen osa pokemaailmassa ei ole kovin kaksinen, vaikka kuinka valehtelisi itselleen voimaantumisesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi