Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tinderistä ei löydy normaaleja ja fiksuja miehiä? Mies vastaa

selittäjämies
25.07.2020 |

Eli palstalla on kaksi vakiaihetta, joista tulee uusia postauksia joka päivä:

Miksi Tinder-mies jätti/ghostasi/katosi, onkohan pelimies?
Miksi Tinder-mies paljastui ties miksi kummallisuudeksi?

Tähän on aika yksinkertaiset syyt. Jos mies haluaa pärjätä Tinderissä, on yksinkertaisesti oltava melko komea. Tinderin omien tilastojen mukaan 11,5% miehistä pärjää hyvin, loput ei ollenkaan. Naiset siis valkkaavat ulkonäöllisesti itseään tasokkaampia miehiä. Mahdollisesti koska miehet tykkävät kaikista, mahdollisesti koska naiset aliarvioivat miesten ulkonäön kuvien perusteella.

No mietitäänpä aluksi komeita miehiä.

A) Jos ajatellaan että mies on komea, sosiaalisesti taitava ja kunnollinen, miksi tällainen mies hakisi parisuhdetta Tinderistä? Osaako kukaan keksiä ainuttakaan syytä miksi etsiä hakuammunnalla netistä ja menettää sosiaalisten taitojen etu?

Tällainen mies harvemmin pyörii Tinderissä, koska parisuhdetta on huomattavasti järkevämpää etsiä livenä.
= Tinder ei kannata
B) Jos mies on komea pelimies, Tinder on kuin karkkikauppa. Naisia on paljon, eikä tarvitse menettää mainettaan pokaamalla uutta kissaa joka viikonloppu muiden nähden livenä. Täydellistä.
= Tinder kannattaa
C) Jos mies on komea mutta outo ja epäsosiaalinen, ulkonäköön perustuvat appi on hyvä vaihtoehto.
= Tinder kannattaa
D) Jos mies ei ole komea mutta on sosiaalisesti taitava ja kunnollinen, on Tinder huonoin vaihtoehto. Tunnen itse lukuisia tällaisia miehiä, ulkonäöltään tavallisia (tai jopa melko komeita mutta ei top 11,5%). Kokeilivat Tinderiä, ei matcheja, etsivät kumppanin livenä.
= Tinder ei kannata
C) Jos mies ei ole komea, sosiaalisesti taitava tai kunnollinen - on Tinder ajan haaskausta, mutta hävittävääkään ei ole.
= ihan sama onko Tinderissä

Mitä voimme tästä päätellä? Tinder kannattaa miehelle vain jos olet komea ja
a) etsimässä vain seksiä
tai
b) ulkonäkö on ainoa avusi

Siksi Tinderissä on yliedustus pelimiehistä, kummallisuuksista, pervertikoista, ym. Ulkonäöllisesti Tinderin miestarjonta on naisten mukaan parempaa kuin nettitreffisaiteilla, mikä johtuu sekä komeiden miesten yliedustuksesta että algoritmista. Naiset tuntuvat kuvittelevan että nettitreffisaiteilla on rumia ja Tinderissä taviksia, oikeasti ne nettitreffisaittien miehet ovat edustus keskivertomiehistä joita näet siellä Prismassa.

Ei siis ole olemassa karkkikauppaa josta saisi komean ja kunnollisen miehen, jollei sellaiseen riitä rahkeet livenä tavattunakaan.

Toivottavasti selvensi asiaa, hyvää viikonloppua!

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju on täynnä naisia ilmeisen tiedostamatta todistamassa hypergamian todeksi. :D

Varsin huvittavaa.

Mene sinä tykkäilemään niistä Taten videoista. Bye 

Kumma kyllä naiset tuntuvat olevan perillä Taten videoiden sisällöstä. Itse en ole katsonut yhtäkään.

-eri

Jospa ovat salaa tattivideoita kattelleet

Vierailija
82/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen mies hyvin laaditulla profiililla ei saa tykkäyksiä. Katsokaa vaikka tätä.

https://www.reddit.com/r/Tinder/comments/1m3el4b/review_of_my_profile_t…

Sama ongelma esiintyy muuallakin kuin Suomessa. Tässä on katsottavaksi toinen esimerkki.

https://www.reddit.com/r/Tinder/comments/1m22c3f/no_match_no_like_nothi…

Sanoisin, että nuo miehet ovat aika kaukana tavallisesta, jos heitä vertaa siihen, mitä Prismassa tulee vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No panostakaa niihin kuviin ja profiileihin edes vähän. En ole ollut tinderiss varmaan yli 6 vuoteen, mutta lyhyen aikaa olin kuitenkin joskus kauan sitten. En minä naisena antaisi tykkäystä sille alhaaltapäin pimeässä eteisessä tai kylpyhuoneessa otetulle yrmyn näköiselle sierainselfielle. Ei kiinnosta myöskään autojen, muiden moottoriajoneuvojen kuvat, eikä varsinkaan metsästys tai kalastus kuvat. Maisemiakaan ei kiinnosta katsella. Ryyppykuvat kavereiden kanssa on lähinnä punainen lippu. Samoin, jos lasten naamat näkyy sun kuvissa. Profiilissa lukee sitten tyylin, et mis sie kaipat hyvää miestä, ni tässä olis yks.

Onko ihme, kun ei tykkäyksiä tule?

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin ja tällä saa tavallinen mieskin huomattavan määrän tykkäyksiä. Nimenomaan neutraalit kuvat. Samoin kuin naisilla. Moni nainen pilaa koko profiilin

Tavallinen mies hyvin laaditulla profiililla ei saa tykkäyksiä. Katsokaa vaikka tätä.

https://www.reddit.com/r/Tinder/comments/1m3el4b/review_of_my_profile_t

Sama ongelma esiintyy muuallakin kuin Suomessa. Tässä on katsottavaksi toinen esimerkki.

https://www.reddit.com/r/Tinder/comments/1m22c3f/no_match_no_like_nothi

Tuon tuplauunon ymmärrän kun profiili näyttää huonolta maalausfirman mainokselta ja tyyppi jotenkin epäluonnollisen oloinen.

Mutta ranskiksen profiili näyttää ihan normaalilta niin luulis edes jonku naisen laittavan tykkäystä.

Vierailija
84/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että nuo miehet ovat aika kaukana tavallisesta, jos heitä vertaa siihen, mitä Prismassa tulee vastaan.

Toisaalta ethän sinä huomaa edes tavallisia miehiä siellä kaupassa, kun tulet aina läähättämään meidän komeiden miesten niskaan.

Vierailija
85/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä analyysistä jonka itsekin olen tehnyt ajat sitten. 

Nyt on numero kahdeksan meneillään tuota C-luokkaa eli hyvännäköisiä (lisäksi varakkaita ja koulutettuja), joilla sakkaa juuri sosiaalisissa taidoissa. Viimeisin oli täysin autisti. Vahvasti narsistisia (ei kuitenkaan pelimiehiä vaan sellaisia uhriutujia) ollut jokunen eli juuri näitä jotka saavat satoja tykkäyksi Tinskussa mutta suhteet ei em syistä kestä. Tosiaan itsekin haluavat pysyvää suhdetta mutta eivät osaa. 

En kuitenkaan tiedä tähän ratkaisua. Tavismiehet ei sytytä ja ne harvat hyvät (komeat ja sosiaalisesti kyvykkäät) pysyvät liitoissaan kauniine vaimoineen. 

Itse kun haluan vain sellaisen väljän tapailusuhteen (ei siis mitään uusperhettä tms) elättelen toivoa että löytyisi niin vähän pimeä että tällainen kevytsuhde edes toimisi. Katsotaan miten tämän uusimman kanssa käy.

Vierailija
86/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 55 vuotias niin ehkäpä tämä kirjotus ei koske minua. 

Mies jonka tapasin Tinderin kautta on mua 7 vuotta vanhempi, pulska ja kaikki hyvinvointisairaudet löytyy. Oli ensimmäisten kolmen joukossa mille tuli like, ja ensimmäinen jonka kanssa menin treffeille. En ole käynnytkään muitten kanssa sitten treffeillä.

Ex miehen kanssa oltiin 35 vuotta yhdessä ja erosta oli kulunut kaksi vuotta kun otin Tinderin.

Olen todella ilonen tästä miehestä. Todella taitava sängyssä, ja pitää läheisyydestä.

Vierailija
87/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No panostakaa niihin kuviin ja profiileihin edes vähän. En ole ollut tinderiss varmaan yli 6 vuoteen, mutta lyhyen aikaa olin kuitenkin joskus kauan sitten. En minä naisena antaisi tykkäystä sille alhaaltapäin pimeässä eteisessä tai kylpyhuoneessa otetulle yrmyn näköiselle sierainselfielle. Ei kiinnosta myöskään autojen, muiden moottoriajoneuvojen kuvat, eikä varsinkaan metsästys tai kalastus kuvat. Maisemiakaan ei kiinnosta katsella. Ryyppykuvat kavereiden kanssa on lähinnä punainen lippu. Samoin, jos lasten naamat näkyy sun kuvissa. Profiilissa lukee sitten tyylin, et mis sie kaipat hyvää miestä, ni tässä olis yks.

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin ja tällä saa tavallinen mieskin huomattavan määrän tykkäyksiä. Nimenomaan neutraalit kuvat. Sa

Mutta sanotaako tässä sitten että kelpaako ne naiset jotka tykkää näistä miehistä?

Toi urheilullinen nuorimies haluaa urheilullisen naisen. Kelpaako ylipainonen, joka ehkäpä vois laihtua jos motivaatiota olisi.

Vierailija
88/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin ja tällä saa tavallinen mieskin huomattavan määrän tykkäyksiä. Nimenomaan neutraalit kuvat. Samoin kuin naisilla. Moni nainen pilaa koko profiilin

Miks ihmeessä tuollaiset noin huonot kuvat? Ovatko nuo oikein panostaneet kuviin ja profiileihin? Eivät mielestäni ole. M40v

Vierailija
89/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap voi olla noin hukassa asian kanssa. Eihän tuo pidä paikkaansa ollenkaan. Näitä lukiessa aina Ihmettelee miehenä että miksi ihmeessä se todellisuus tinderissä kuitenkin on aivan eri. Sieltä löytyy kokoajan uutta ja uutta naista vaikka olen tavallinen alle 170v amis siilitukalla ja parralla. Ainoastaan esittelyteksti merkitsee. Siihen on helppo kirjoittaa ja saada vaikka 50 mätsiä ja niistä 40 toteaa saman. Ku sun esittely teksti on nii hyvä. Siitä vain juttelemaan fiksuja nii niitä naisiahan on ihan älyttömästi. M40 

Epäilen vahvasti viestisi todenperäisyyttä...

Saahan sitä epäillä. Mutta kyllä niitä naisia nopeasti on enemmän kuin ehtii ottaa vastaan ja käydä läpi. Täällä todella usein puhutaan aiheesta todella valheellisesti. Tinderihän on fiksulle miehelle karkkikauppa ja tyhmälle

Höpöhöpö. Tiedämme kaikki, että olet nainen, joka trollaa täällä miehenä. Ja miten äly ja koulutustaso eivät muka yleisesti ottaen korreloisi? EHKÄ vanhat naiset katselevat miehen ulkonäön sijaan tämän henkisiä ja älyllisiä ominaisuuksia, mutta tuo ei todellakaan päde nuorempiin naisiin. Sanon tämän miehenä, joka on tohtori, mutta ennen kaikkea komea. Onko koulutustasostani yms. hyötyä? Toki, miksei, onhan se plussaa monelle, mutta ulkonäön mukaan lähinnä naiset ovat halunneet minuun alunperin tutustua. En elättele harhakuvia muusta. 

Vierailija
90/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä Prisma-meemi oikein on? Prisma on tavallinen kauppa, missä käyvät niin rumat kuin komeat. Eipä ole hirveästi kaupoissa muutenkaan vaihtoehtoja Suomessa. 

Miehet noissa Tinder-profiileissa ovat juuri sellaisia tavallisia miehiä, jotka EIVÄT herätä naisissa mielenkiintoa.

Vierailija
91/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä Prisma-meemi oikein on? Prisma on tavallinen kauppa, missä käyvät niin rumat kuin komeat. Eipä ole hirveästi kaupoissa muutenkaan vaihtoehtoja Suomessa. 

Miehet noissa Tinder-profiileissa ovat juuri sellaisia tavallisia miehiä, jotka EIVÄT herätä naisissa mielenkiintoa.

Tavallinen mies on ylipainoinen, matalasti koulutettu, eikä harrasta kulttuuria. Nuo miehet eivät ole tavallisia, vaan jotain paljon parempaa.

Vierailija
92/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
93/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 55 vuotias niin ehkäpä tämä kirjotus ei koske minua.

Ei niin. Naisilla on eri säännöt. He löytävät aina seuraa, kunhan pitävät itsensä kohtuullisessa kunnossa.

Vierailija
94/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on kaiken lisäksi puhdas panosovellus, mutta silti naiset elättelevät harhojaan sen aviomiehen löytämisestä pinnallisesta nussimisapista. Kun joku on kuulemma jossain joskus päätynyt ihan kihloihinkin Tinderin kautta! 

Tuo on varmasti totta, vaikka en ole sitä ikinä kokeillutkaan. Monissa kotimaisissa deittisysteemeissä kuitenkin joskus aikaani viettäneenä voin todeta, että yleensäkin enemmistö seuraa etsivistä naisista ovat lopulta kunnon nussimista etsimässä, vaikka eivät sitä kehtaa suoraan sanoa. Aivan samalla tavalla varattuja, kuin osa miehistäkin. Tuli kyllä nussittua monia kymmeniä naisia, mutta eipä oikein yhdestäkään tullut fiilistä, että tuossa voisi olla hyvää vaimoainesta.

Vierailija
95/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

D) Jos mies ei ole komea mutta on sosiaalisesti taitava ja kunnollinen, on Tinder huonoin vaihtoehto. Tunnen itse lukuisia tällaisia miehiä, ulkonäöltään tavallisia (tai jopa melko komeita mutta ei top 11,5%). Kokeilivat Tinderiä, ei matcheja, etsivät kumppanin livenä.

= Tinder ei kannata

Haluaisin tällaisen D-miehen. En käytä Tinderiä juuri siksi, ettei sellaisia sieltä löydy, mutta mistä niitä sitten löytyisi? 

Usein sellainen "muiden mielestä ei niin komea" on minun makuuni. Saa ihan rauhassa olla lyhyt, kalju, pullukka, jokin fyysinen vamma jne, kunhan olisi kunnollinen, maalaisjärkinen, päihteetön ja henkisesti terve ja samanlainen arvomaailma.

Vierailija
96/103 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena AP:n kysymykseen 1, mies katosi siksi, että jotain kiinnostavampaa tuli tarjolle tai mies totesi, ettei naisessa ole sittenkään sen enempää. Kysymykseen 2 en osaa vastata, kun se ei minua koske.

Kuulun tuohon 11,5 %:n paljon tykkäyksiä saavien miesten joukkoon. Olen jotain miestyyppien A ja B välistä. Seuraa löytyy helposti livenä, mutta toisaalta, Tinder on helppo tapa tutustua ja valita naisia. Avataan miltä Tinder vaikuttaa kaltaiselleni miehelle.

Se mitä naiset eivät taida mieltää, on nimenomaan eniten tykkäyksiä saavien miesten mahdollisuus valita. Kyllä: valita.

Kun suuri joukko naisia tykkää päivittäin ja maksullisen version kautta päivän tykkääjät näkyvät ruudukossa, tuosta on helppo tehdä esikarsintaa. Vaikka haenkin jotain seksiseuraa enemmän, tietenkin keskityn vain niihin naisiin, jotka ovat kauniita tai vähintään hyvännäköisiä.

Sen jälkeen luen aina naisten profiilit kunnolla. Vaikka nainen olisi äärimmäisen kaunis, mikäli profiilissa on omaan ajatusmaailmaani sopimattomia ajatuksia, naisen koulutus vaikuttaa vääränlaiselta (kyse ei ole koulutustasosta, vaan koulutuksesta yleensä, esim. sairaanhoitaja on hyvä koulutus), etäisyyttä on liikaa, harrastukset kummallisia  jne., en lähde matchaamaan tykkääjää.    

Loppujen lopuksi, päivittäin harkitsen ehkä paria matchia, jos samaan aikaan ei ole käynnissä läheisempää keskustelua jo olemassaolevan matchin tai parin kanssa.

Noin menetellen olen päätynyt kertaalleen vähän yli vuoden suhteeseen, pari kertaa kuukausien suhteeseen.

Kokonaisuuden kannalta AP kuitenkin kiteytti Tinderin ainakin omasta näkökulmastani hyvin. Tavalliselle naiselle Tinder ei ole karkkikauppa, josta saisi komean ja kunnollisen miehen, jolleivät rahkeet riitä sellaiseen livenä. Se 11,5 %:n komea ja kunnollinen mies kun pääsee valitsemaan naisista, jotka ovat kauniita, hyvin koulutettuja ja miellyttäviä. Tai kuten eräs tinderöintiäni sivusta seuraava perheenisä noiden kriteerien ulkopuolelle jäävistä minusta tykkäävistä naisista sanoi, tytöt eivät tajua tulleensa väärän sarjatason otteluun.

M40+

Vierailija
97/103 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihan hyvä tuo ap:n aloitus, jos sen vain jaksoi lukea. Olin yllättänyt kun ei sisältänyt palstan normityyliin provoa tai itsesäälijankkausta. Ei kyllä mitään varsinaisesti uuttakaan tietoakaan, mutta väitteet pitävät varmasti melko hyvin paikkansa.

Tiivistettynä: Tinder sopii komeille ja seksiseuraa etsiville miehille oikein hyvin riippumatta miehen muista ominaisuuksista, mutta enemmistölle miehistä se on turha sovellus.

Naisilla on tilanne eri, koska kysynnän ja tarjonnan suhde on siellä jo lähtökohtaisesti heille edullinen. (Varmaan sama se on kyllä muissakin deittisovelluksissa.)

Koska on yhtä vaikea löytää kunnon suhdetta netin ulkopuoleltakaan, niin se Tinder on ainakin vaivattomampi ja kuten todettu naisille tarjontaa riittää. Kunhan vain muistaa, että suurin osa miesten antamista tykkäyksistä/swaippauksista ei tarkoita: "olen kiinnostunut sinusta parisuhdemielessä",  vaan se tarkoittaa: "panisin ainakin paremman puutteessa".

Vierailija
98/103 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä: Tinder sopii komeille ja seksiseuraa etsiville miehille oikein hyvin riippumatta miehen muista ominaisuuksista

Ja tarkoitin nimenomaan, että on molempia. Komea, jolla on yhden illan huvitus/seksisuhde tavoitteena.

Vierailija
99/103 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

= Tinder ei kannata

Haluaisin tällaisen D-miehen. En käytä Tinderiä juuri siksi, ettei sellaisia sieltä löydy, mutta mistä niitä sitten löytyisi?

Kannattaa oikeasti kokeilla Ylilaudan Deittailu-alueen seuranhakulankaa. Sieltä olen löytänyt.

Vierailija
100/103 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tiettää että naisille miehen ulkonäkö merkitsee sitä että voiko nainen alkaa suhteesee miehen kanssa. 85% miehistä saa pakit naisilta kaikissa nettitreffi jutuissa kuten tindereissä. Tavis mies voi testata itseään menemällä kysymään naisia treffeille kasvotusten niin huomaatte miten saatte pakit. Olen itse 2 vuoden ajan testannut ja pyytänyt monenlaisia naisia treffeille ja joku 150 kertaa pyysin naisia treffeille ja pääsin 2 kertaa treffeille. Prosentti ei ole kovin hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi