Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tinderistä ei löydy normaaleja ja fiksuja miehiä? Mies vastaa

selittäjämies
25.07.2020 |

Eli palstalla on kaksi vakiaihetta, joista tulee uusia postauksia joka päivä:

Miksi Tinder-mies jätti/ghostasi/katosi, onkohan pelimies?
Miksi Tinder-mies paljastui ties miksi kummallisuudeksi?

Tähän on aika yksinkertaiset syyt. Jos mies haluaa pärjätä Tinderissä, on yksinkertaisesti oltava melko komea. Tinderin omien tilastojen mukaan 11,5% miehistä pärjää hyvin, loput ei ollenkaan. Naiset siis valkkaavat ulkonäöllisesti itseään tasokkaampia miehiä. Mahdollisesti koska miehet tykkävät kaikista, mahdollisesti koska naiset aliarvioivat miesten ulkonäön kuvien perusteella.

No mietitäänpä aluksi komeita miehiä.

A) Jos ajatellaan että mies on komea, sosiaalisesti taitava ja kunnollinen, miksi tällainen mies hakisi parisuhdetta Tinderistä? Osaako kukaan keksiä ainuttakaan syytä miksi etsiä hakuammunnalla netistä ja menettää sosiaalisten taitojen etu?

Tällainen mies harvemmin pyörii Tinderissä, koska parisuhdetta on huomattavasti järkevämpää etsiä livenä.
= Tinder ei kannata
B) Jos mies on komea pelimies, Tinder on kuin karkkikauppa. Naisia on paljon, eikä tarvitse menettää mainettaan pokaamalla uutta kissaa joka viikonloppu muiden nähden livenä. Täydellistä.
= Tinder kannattaa
C) Jos mies on komea mutta outo ja epäsosiaalinen, ulkonäköön perustuvat appi on hyvä vaihtoehto.
= Tinder kannattaa
D) Jos mies ei ole komea mutta on sosiaalisesti taitava ja kunnollinen, on Tinder huonoin vaihtoehto. Tunnen itse lukuisia tällaisia miehiä, ulkonäöltään tavallisia (tai jopa melko komeita mutta ei top 11,5%). Kokeilivat Tinderiä, ei matcheja, etsivät kumppanin livenä.
= Tinder ei kannata
C) Jos mies ei ole komea, sosiaalisesti taitava tai kunnollinen - on Tinder ajan haaskausta, mutta hävittävääkään ei ole.
= ihan sama onko Tinderissä

Mitä voimme tästä päätellä? Tinder kannattaa miehelle vain jos olet komea ja
a) etsimässä vain seksiä
tai
b) ulkonäkö on ainoa avusi

Siksi Tinderissä on yliedustus pelimiehistä, kummallisuuksista, pervertikoista, ym. Ulkonäöllisesti Tinderin miestarjonta on naisten mukaan parempaa kuin nettitreffisaiteilla, mikä johtuu sekä komeiden miesten yliedustuksesta että algoritmista. Naiset tuntuvat kuvittelevan että nettitreffisaiteilla on rumia ja Tinderissä taviksia, oikeasti ne nettitreffisaittien miehet ovat edustus keskivertomiehistä joita näet siellä Prismassa.

Ei siis ole olemassa karkkikauppaa josta saisi komean ja kunnollisen miehen, jollei sellaiseen riitä rahkeet livenä tavattunakaan.

Toivottavasti selvensi asiaa, hyvää viikonloppua!

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa oman tinder-kokemukseni.

Olen paperilla kaikkea sitä minkä pitäisi tehdä miesten mielestä minut täysin epäkelvoksi naisten silmissä. Olen alle 170 cm pitkä, läski, ruma, matalasti koulutettu ja teen töitä huonolla palkalla. Sitten taas minulla on ominaisuuksia, mitkä ovat naisten mielestä hyviä, eli olen sosiaalisesti taitava, hyvä keskustelija, perhekeskeinen, empaattinen, huolehtivainen ja luen paljon. Näillä spekseillä lähdin deittisivustolle kun tuli ero lapseni äidistä tietäen tasan, että ulkonäkö edellä mennään, joten kyyti on varmasti kylmää.

Ehdin olla deittisivustolla sen pari viikkoa kun tapasin sattumalta reaalielämässä elämäni naisen. Salamarakastuttiin, mentiin naimisiin ja pyöräytettiin pari muksua lisää. 

Jossain vaiheessa tiukan uskonnollisessa yhteisössä kasvaneelle vaimolle tuli halu erilaisiin seksuaalisiin kokeiluihin. Kun kinkybileet ja kimpat oli nähty, avattiin suhde ja meik

Sitten heräsit ja laskit kissan ulos.

Vierailija
62/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestille 55/58

Oletuksena on tietenkin vahvasti, että miesten ja naisten välinen ulkonäköjakauma on vastaava. Tinderissä on tuhansittain ihmisiä, jotka lienevät suunnilleen samanikäisiä. Voimme siis olettaa, että ulkonäkö on vastaava, kuten missä tahansa muussa tuhansien ihmisten otannassa. Se on toki totta, että miehiä on yleensä paljon enemmän kuin naisia, mikä korostaa entisestään sitä, että vain parhaat miehet pärjäävät hyvin. Mutta naiset haluavat niitä reippaasti itseään paremman näköisiä miehiä, kuten myös miehetkin naisia, mutta vain naiset kykenevät realistisemmin tähän, koska miehet ovat epätoivoisempia korkeamman libidon takia ja koska miehiä on paljon enemmän mistä valita kuin naisia.

Viimeinen kappaleesi on täysin järjenvastainen. Jos kerran miehiä on enemmän, kuten tunnustat, tämä vain entisestään korostaa hypergamian todellisuutta. Miten ihmeessä olet onnistunut vetämään vastakkaisen johtopäätöksen? Wau! Sinä itse myönnät lopussa, että naiset harjoittavat hypergamiaa, eli, sanojesi mukaan, "tyhmähän se nainen olisi jos ei niistä kymmenestä parasta ottaisi", mutta kuitenkin samalla väität, ettei hypergamiaa ole. Mitä tämä oikein on? "Naisen logiikkaa"? Kaasuvalotuksesi on joka tapauksessa loukkaus kenen tahansa älykkyyttä kohtaan. 

Hypergamia on täyttä todellisuutta, ja se perustuu biologiaan, ja yhtä lailla sitä ylläpitävät miehet kuin naiset. Käsistä riistäytymätön ja hallitsematon hypergamia on lähinnä yhteiskunnallinen ongelma, johon tulisi puuttua.

t. komea mies, joka hyötyy hypergamiasta, mutta silti pitää sitä merkittävänä yhteiskunnallisena ongelmana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tinderin omien tilastojen mukaan 11,5% miehistä pärjää hyvin, loput ei ollenkaan."

Mitä tarkoittaa, että pärjää hyvin? Ihmiset hakevat Tinderistä eri juttuja, joten miten typistetään kunkin onnistuminen? 

Saavat matcheja. Mitäs luulit.

Vierailija
64/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin hyvä analyysi, mutta minä ainakin olen naisena löytänyt vain mukavia, komeita ja fiksuja miehiä Tinderistä. Harmi vaan, että suurin osa heistä antoi minulle pakit jo heti ensitreffien tai lyhyen tapailun jälkeen. He ovatkin olleet sellaisia miehiä, jotka ovat vaihtaneet naista kuin sukkaa. Varmaan silloin on sukupuolesta riippumatta helppoa antaa pakit, kun tietää, että oven takana on jonoksi naisia.

Vierailija
65/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tinder ukkeleiden taso on kyllä tiedossa. Siksi siellä onkin aika vähän naisia. Vaikka joskus tuurikin voi käydä. Useampi kaveri on löytänyt lapsilleen iskän sieltä. Itse en jaksa kahlata loputtomassa paskassa, että löytyisi yksi helmi. Siksipä olen sinkku. Kaikille oman maun mukaan.

Vierailija
66/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutoin hyvä analyysi, mutta minä ainakin olen naisena löytänyt vain mukavia, komeita ja fiksuja miehiä Tinderistä. Harmi vaan, että suurin osa heistä antoi minulle pakit jo heti ensitreffien tai lyhyen tapailun jälkeen. He ovatkin olleet sellaisia miehiä, jotka ovat vaihtaneet naista kuin sukkaa. Varmaan silloin on sukupuolesta riippumatta helppoa antaa pakit, kun tietää, että oven takana on jonoksi naisia.

Mikä oikein oli viestisi pointti? :D

Myönnät itsekin, että kelpuutit vain ne parhaat miehet, jotka taas kokivat olevansa sinulle liian hyviä, joten antoivat pakit. Sinä vahvistit kaiken minkä ap sanoi. Mielestäsi mukavat, fiksut ja komeat miehet olivat niitä jotakuinkin top 10% tapauksia, kun taas muut olivat sinulle täysin näkymättömiä.

Jälleen, mikä oli viestisi pointti? Herranjestas sentään teitä naisia. 

Vierailija
67/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju on täynnä naisia ilmeisen tiedostamatta todistamassa hypergamian todeksi. :D

Varsin huvittavaa.

Vierailija
68/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No panostakaa niihin kuviin ja profiileihin edes vähän. En ole ollut tinderiss varmaan yli 6 vuoteen, mutta lyhyen aikaa olin kuitenkin joskus kauan sitten. En minä naisena antaisi tykkäystä sille alhaaltapäin pimeässä eteisessä tai kylpyhuoneessa otetulle yrmyn näköiselle sierainselfielle. Ei kiinnosta myöskään autojen, muiden moottoriajoneuvojen kuvat, eikä varsinkaan metsästys tai kalastus kuvat. Maisemiakaan ei kiinnosta katsella. Ryyppykuvat kavereiden kanssa on lähinnä punainen lippu. Samoin, jos lasten naamat näkyy sun kuvissa. Profiilissa lukee sitten tyylin, et mis sie kaipat hyvää miestä, ni tässä olis yks.

Onko ihme, kun ei tykkäyksiä tule?

Vierailija
69/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju on täynnä naisia ilmeisen tiedostamatta todistamassa hypergamian todeksi. :D

Varsin huvittavaa.

Mene sinä tykkäilemään niistä Taten videoista. Bye 

Vierailija
70/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No panostakaa niihin kuviin ja profiileihin edes vähän. En ole ollut tinderiss varmaan yli 6 vuoteen, mutta lyhyen aikaa olin kuitenkin joskus kauan sitten. En minä naisena antaisi tykkäystä sille alhaaltapäin pimeässä eteisessä tai kylpyhuoneessa otetulle yrmyn näköiselle sierainselfielle. Ei kiinnosta myöskään autojen, muiden moottoriajoneuvojen kuvat, eikä varsinkaan metsästys tai kalastus kuvat. Maisemiakaan ei kiinnosta katsella. Ryyppykuvat kavereiden kanssa on lähinnä punainen lippu. Samoin, jos lasten naamat näkyy sun kuvissa. Profiilissa lukee sitten tyylin, et mis sie kaipat hyvää miestä, ni tässä olis yks.

Eipä se ruma tai edes tavallinen naama olisi sinua miellyttänyt, vaikka olisi ammattilaisen kuvat. Lopeta nyt jo tuo paskanjauhanta. 

Vierailija
71/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap voi olla noin hukassa asian kanssa. Eihän tuo pidä paikkaansa ollenkaan. Näitä lukiessa aina Ihmettelee miehenä että miksi ihmeessä se todellisuus tinderissä kuitenkin on aivan eri. Sieltä löytyy kokoajan uutta ja uutta naista vaikka olen tavallinen alle 170v amis siilitukalla ja parralla. Ainoastaan esittelyteksti merkitsee. Siihen on helppo kirjoittaa ja saada vaikka 50 mätsiä ja niistä 40 toteaa saman. Ku sun esittely teksti on nii hyvä. Siitä vain juttelemaan fiksuja nii niitä naisiahan on ihan älyttömästi. M40 

Epäilen vahvasti viestisi todenperäisyyttä...

Saahan sitä epäillä. Mutta kyllä niitä naisia nopeasti on enemmän kuin ehtii ottaa vastaan ja käydä läpi. Täällä todella usein puhutaan aiheesta todella valheellisesti. Tinderihän on fiksulle miehelle karkkikauppa ja tyhmälle ei mitään. Ja nimenomaan ei ulkonäkö, ei koulutus vaan aivot merkitsee paljon. M40

Vierailija
72/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletuksena on tietenkin vahvasti, että miesten ja naisten välinen ulkonäköjakauma on vastaava." 

Ei se ole mikään tietenkin, vaan se pitäisi pystyä perustelemaan. Vain pieni miesten ja vielä pienempi naisten osajoukko on Tinderissä - ei ole mitenkään itsestäänselvää että tuo osajoukko on mitenkään edustava otos kaikista miehistä tai naisista - pikemminkin päinvastoin.

"Viimeinen kappaleesi on täysin järjenvastainen. Jos kerran miehiä on enemmän, kuten tunnustat, tämä vain entisestään korostaa hypergamian todellisuutta. Miten ihmeessä olet onnistunut vetämään vastakkaisen johtopäätöksen? Wau! Sinä itse myönnät lopussa, että naiset harjoittavat hypergamiaa, eli, sanojesi mukaan, "tyhmähän se nainen olisi jos ei niistä kymmenestä parasta ottaisi", mutta kuitenkin samalla väität, ettei hypergamiaa ole. Mitä tämä oikein on? "Naisen logiikkaa"? Kaasuvalotuksesi on joka tapauksessa loukkaus kenen tahansa älykkyyttä kohtaan. "

Ei vaan kyse on siitä että hinta (tai tässä tapauksessa taso) määräytyy lopullisesti vasta kaupanteon hetkellä, sitä ennen voidaan vain spekuloida. Jos sen rumimmankin naisen ulkonäkö riittää ylimmän desiilin miehille niin hänen tasonsa on siellä. Ne 90% muista miehistä ovat hänen alapuolellaan. Mitään hypergamiaa ei ole.  Se on vain näiden kilpailussa hävinneiden miesten selittelyä. 

Kun kysyntää on on enemmän kuin tarjontaa niin arvo  nousee, ihan yksinkertaista.

Järjenvastaista on se että joku on on paria etsimässä ajatuksella "tuo on niin ruma että munkin pitäisi sille kelvata" ja kiukuttelee kun ei kelvannutkaan.

Vierailija
73/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähes kaikki tuntemani miehet ovat sinkkuaikoinaan olleet myös tinderissä tässä viimeisten 10v aikana. Eri agendapainotteilla kukin, ovat todenneet että ehdottomasti plussaa jos sitä kautta "irtoaa" mutta pääasiassa haluavat tutustua uusiin ihmisiin ja ehkä löytää puolison.

Semmosia tavallisia, tavallisen näköisiä mukavia ukkeleita 30-45v haarukalla ovat, eikä mitään limasia hunks-pervoja.

Yksi päätyi naimisiin, yksi löysi uuden parhaan kaverin (naisen), pari tyyppiä vähän väliä uusilla deiteillä ja yksi vaan chattailee mielummin kuin tapailee.

Omien havaintojen perusteella ne limaisimmat matchit kyllä näkee kaukaa ja osaa halutessaan kiertää. En olisi huolissani miestarjonnan tasosta. Aika normaalilta omaan silmään vaikuttanut.

Terkuin naisihminen

Vierailija
74/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin ja tällä saa tavallinen mieskin huomattavan määrän tykkäyksiä. Nimenomaan neutraalit kuvat. Samoin kuin naisilla. Moni nainen pilaa koko profiilinsa sillä että kuvina ovat salilta, se nii yleinen juomakuva, ulkomaanreissut, festarit, kavereiden kanssa jne. Ne eivät ole hyviä. Ota itsestäsi vaikka kotona siistissä ympäristössä, se viestii sinusta ihmisenä kiinnostavasti, minkäänlainen olet. Mutta jos ne kuvat ovat niitä kesän huippuhetkistä otettuja kuvia niin niistä tulee olo että osaakohan tuo olla ollenkaan normaalissa arjessa vaan onkohan tuo juhlinta kovinkin tärkeää. Miehenä tuohon vielä hyvä teksti, yksittäinen sanakin siellä joukossa tuo tulvan tykkäyksiä. M40v

Vierailija
75/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen komea, mutta sosiaalisesti rajoittunut, enkä halua lähestyä naisia kasvokkain. Nuorena, eli joskus ennen tinderiä naiset iskivät baarissa, joten oli helppoa, mutta baarivaiheen jälkeen ainoaksi kanavaksi muodostui tinder. Omaksuin sellaisen pelimiehen alter egon manöövereineen ym. joka oli helppoa, koska olen hyvä esiintymään ja näyttelemään, vaikka muuten olen kömpelö sosiaalisesti. Näillä avuilla olen tavannut tinderin kautta satoja naisia, ja aika monen kanssa olen myös harrastananut seksiä. 

Vierailija
76/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tinderin omien tilastojen mukaan 11,5% miehistä pärjää hyvin, loput ei ollenkaan."

Mitä tarkoittaa, että pärjää hyvin? Ihmiset hakevat Tinderistä eri juttuja, joten miten typistetään kunkin onnistuminen? 

Saavat matcheja. Mitäs luulit.

Se on jotenkin huvittavaa, kun joku antaa tinder-neuvoja, vaikka ei ole nähnyt koko sovellusta.

Vierailija
77/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa AP oli. Kyllä minäkin esitän mukavaa ja annan vielä orgasmin kaupan päälle. Meille pelimiehille maine on tärkeä juttu.

Vierailija
78/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsin huvittavaa.

En seuraa Tatea, juntti hyvä. Olen itse komea mies, joka tietää jo kokemuksesta hypergamian olevan totta. Mutta anekdooteilla nyt ei muutenkaan ole väliä, vaan tilastoidulla todellisuudella. 

Vierailija
79/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsin huvittavaa.

Kumma kyllä naiset tuntuvat olevan perillä Taten videoiden sisällöstä. Itse en ole katsonut yhtäkään.

-eri

Vierailija
80/103 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin ja tällä saa tavallinen mieskin huomattavan määrän tykkäyksiä. Nimenomaan neutraalit kuvat. Samoin kuin naisilla. Moni nainen pilaa koko profiilinsa sillä että kuvina ovat salilta, se nii yleinen juomakuva, ulkomaanreissut, festarit, kavereiden kanssa jne. Ne eivät ole hyviä. Ota itsestäsi vaikka kotona siistissä ympäristössä, se viestii sinusta ihmisenä kiinnostavasti, minkäänlainen olet. Mutta jos ne kuvat ovat niitä kesän huippuhetkistä otettuja kuvia niin niistä tulee olo että osaakohan tuo olla ollenkaan normaalissa arjessa vaan onkohan tuo juhlinta kovinkin tärkeää. Miehenä tuohon vielä hyvä teksti, yksittäinen sanakin siellä joukossa tuo tulvan tykkäyksiä. M40v

Tavallinen mies hyvin laaditulla profiililla ei saa tykkäyksiä. Katsokaa vaikka tätä.

https://www.reddit.com/r/Tinder/comments/1m3el4b/review_of_my_profile_t…

Sama ongelma esiintyy muuallakin kuin Suomessa. Tässä on katsottavaksi toinen esimerkki.

https://www.reddit.com/r/Tinder/comments/1m22c3f/no_match_no_like_nothi…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi