Miksi Tinderistä ei löydy normaaleja ja fiksuja miehiä? Mies vastaa
Eli palstalla on kaksi vakiaihetta, joista tulee uusia postauksia joka päivä:
Miksi Tinder-mies jätti/ghostasi/katosi, onkohan pelimies?
Miksi Tinder-mies paljastui ties miksi kummallisuudeksi?
Tähän on aika yksinkertaiset syyt. Jos mies haluaa pärjätä Tinderissä, on yksinkertaisesti oltava melko komea. Tinderin omien tilastojen mukaan 11,5% miehistä pärjää hyvin, loput ei ollenkaan. Naiset siis valkkaavat ulkonäöllisesti itseään tasokkaampia miehiä. Mahdollisesti koska miehet tykkävät kaikista, mahdollisesti koska naiset aliarvioivat miesten ulkonäön kuvien perusteella.
No mietitäänpä aluksi komeita miehiä.
A) Jos ajatellaan että mies on komea, sosiaalisesti taitava ja kunnollinen, miksi tällainen mies hakisi parisuhdetta Tinderistä? Osaako kukaan keksiä ainuttakaan syytä miksi etsiä hakuammunnalla netistä ja menettää sosiaalisten taitojen etu?
Tällainen mies harvemmin pyörii Tinderissä, koska parisuhdetta on huomattavasti järkevämpää etsiä livenä.
= Tinder ei kannata
B) Jos mies on komea pelimies, Tinder on kuin karkkikauppa. Naisia on paljon, eikä tarvitse menettää mainettaan pokaamalla uutta kissaa joka viikonloppu muiden nähden livenä. Täydellistä.
= Tinder kannattaa
C) Jos mies on komea mutta outo ja epäsosiaalinen, ulkonäköön perustuvat appi on hyvä vaihtoehto.
= Tinder kannattaa
D) Jos mies ei ole komea mutta on sosiaalisesti taitava ja kunnollinen, on Tinder huonoin vaihtoehto. Tunnen itse lukuisia tällaisia miehiä, ulkonäöltään tavallisia (tai jopa melko komeita mutta ei top 11,5%). Kokeilivat Tinderiä, ei matcheja, etsivät kumppanin livenä.
= Tinder ei kannata
C) Jos mies ei ole komea, sosiaalisesti taitava tai kunnollinen - on Tinder ajan haaskausta, mutta hävittävääkään ei ole.
= ihan sama onko Tinderissä
Mitä voimme tästä päätellä? Tinder kannattaa miehelle vain jos olet komea ja
a) etsimässä vain seksiä
tai
b) ulkonäkö on ainoa avusi
Siksi Tinderissä on yliedustus pelimiehistä, kummallisuuksista, pervertikoista, ym. Ulkonäöllisesti Tinderin miestarjonta on naisten mukaan parempaa kuin nettitreffisaiteilla, mikä johtuu sekä komeiden miesten yliedustuksesta että algoritmista. Naiset tuntuvat kuvittelevan että nettitreffisaiteilla on rumia ja Tinderissä taviksia, oikeasti ne nettitreffisaittien miehet ovat edustus keskivertomiehistä joita näet siellä Prismassa.
Ei siis ole olemassa karkkikauppaa josta saisi komean ja kunnollisen miehen, jollei sellaiseen riitä rahkeet livenä tavattunakaan.
Toivottavasti selvensi asiaa, hyvää viikonloppua!
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuossa aloituksessa varmaan perää on. Parikin kaveria pyöri tuolla ja toinen kävi muutamilla treffeillä ja pettyi. Löysi naisen toista kautta. Toinen taas oli/on pelimies ja työn puolesta reissasi ja reissaa paljon ja tinder toimii hyvin.
Tuossa aloittajan kirjoituksessa osui tuo komeus silmään useaan kertaan. Eihän tuossa mitään väärää ole, jos nainen haluaa komean miehen..haluathan sinäkin kauniin naisen?
mies52v
Kaksi miestä joista toinen ei löytänyt kumppania. Ja toinen, joka muutenkin on naisten suosiossa, menestyi tinderissä kuten muuallakin. Otanta on pieni joten ei todista mitään pointtia jos sitä edes oli.
Ei ollut sen kummempaa pointtia, ainoastaan se, että komea mies saa aina naisen. Tinder vain helpottaa sen vapaan naisen löytämistä.
mies52v
Pidän itseäni fiksuna ja normaalina miehenä, mutta kaikki sanoo ettei kai kukaan täysjärkinen ole Tinderissä. En siis ole. Enkä käy baareissakaan. Mutta ehkä siksi olenkin sinkku.
M44
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, mä tykkään juuri tuollaisista analyyttisista tyypeistä, jotka kirjoittavat yhdyssanat oikein! <3
Ap kiittää :)
Kyllähän se juuri noin on, miten aloittaja sen muotoili.
---
Muuten vain jaan oman mieleenpainuvimman kokemukseni. Olin useamman tunnin mittaisilla Tinder-treffeillä itseni ikäisen pyylevän naisen kanssa, toisin sanoen tuolloin 36-vuotiaana. Soitin seuraavana päivänä vanhanaikaisesti puhelimella, ja aloitin toki sanomalla nimeni. Vastaus? "Jaa kuka [nimeni tähän]?"
Miehiä riitti hänelle niin paljon ettei edes muistanut, kenen kanssa oli edellisenä iltana useamman tunnin ajan aikaansa viettänyt. Edes äänestä ei tunnistanut.
Oma käsitykseni ikäisteni naisten tinderöinnistä.
Tinderiin mennään hakemaan itsetuntoboostia. Saadaan tykkäyksiä ammattifutareilta ja mallipojilta.
Sovitaan treffit, ihana jännittävää. Milf-hunterit ja aviorikkojat tietysti kertovat mitä uskovat naisen haluvan kuulla, eli kuinka ovat ihastuneita vakavissaan.
Nainen saa "ihanat kokemuksensa" ja kertoo itselleen kuinka nooo eipä nuo miehet olisi hänelle kelvanneet, poistaa profiilin ja palaa elämään tavallista arkea.
Tinder-kokemuksien jälkeen tavismies ei oikein kiinnostakaan.
Muutaman kuukauden päästä nainen tekee uuden Tinder-profiilin, ja repeat.
Menikö oikein?
Täyttä lehmän ulostetta tuo juttu. Miehen pitää kirjoittaa hyvä profiili, ottaa muutama hyvä kuva, niin ihan normaali saa mätsejä. Ei naiset ole niin pinnallisia kaikki. Suurin osa hakee pysyvää suhdetta.
Jos tilanne olisi toisinpäin. Kauneimmat naiset panniisivat miehiä sarjana, niin valittaisko miehet? Nyt vaan on toisinpäin suhde ja ulinaa kuuluu. Ja itse olen mies. Saan tasoani parempia naisia pelkästään tinderin ansioista.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä lehmän ulostetta tuo juttu. Miehen pitää kirjoittaa hyvä profiili, ottaa muutama hyvä kuva, niin ihan normaali saa mätsejä. Ei naiset ole niin pinnallisia kaikki. Suurin osa hakee pysyvää suhdetta.
Jos tilanne olisi toisinpäin. Kauneimmat naiset panniisivat miehiä sarjana, niin valittaisko miehet? Nyt vaan on toisinpäin suhde ja ulinaa kuuluu. Ja itse olen mies. Saan tasoani parempia naisia pelkästään tinderin ansioista.
Et varmasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Tinderiin mennään hakemaan itsetuntoboostia. Saadaan tykkäyksiä ammattifutareilta ja mallipojilta.
Sovitaan treffit, ihana jännittävää. Milf-hunterit ja aviorikkojat tietysti kertovat mitä uskovat naisen haluvan kuulla, eli kuinka ovat ihastuneita vakavissaan.
Nainen saa "ihanat kokemuksensa" ja kertoo itselleen kuinka nooo eipä nuo miehet olisi hänelle kelvanneet, poistaa profiilin ja palaa elämään tavallista arkea.
Muutaman kuukauden päästä nainen tekee uuden Tinder-profiilin, ja repeat.Menikö oikein?
Mistä tiedät onko se koskaan kiinnostanutkaan? Ainakiaan minulla Tinder ei ole vaikuttanut miesmakuun millään tavalla.
Suurin osa normaaleista ja fiksuista miehistä on varattuja. Ja mahdollisen eron koittaessa pariutuvat usein sen verran ripeästi, ettei tarvitse tinderöidä.
Ihan samaa ne naiset tekee, tulee mätsi ja juttu luistaa, sitten kun kysyt että pitäisikö nähdä niin luetaan viesti ja ei vastata enää mitään. Sama kaava toistuu ja toistuu.
Miten ap voi olla noin hukassa asian kanssa. Eihän tuo pidä paikkaansa ollenkaan. Näitä lukiessa aina Ihmettelee miehenä että miksi ihmeessä se todellisuus tinderissä kuitenkin on aivan eri. Sieltä löytyy kokoajan uutta ja uutta naista vaikka olen tavallinen alle 170v amis siilitukalla ja parralla. Ainoastaan esittelyteksti merkitsee. Siihen on helppo kirjoittaa ja saada vaikka 50 mätsiä ja niistä 40 toteaa saman. Ku sun esittely teksti on nii hyvä. Siitä vain juttelemaan fiksuja nii niitä naisiahan on ihan älyttömästi. M40
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kuukauden päästä nainen tekee uuden Tinder-profiilin, ja repeat.Menikö oikein?
Tuttua, mutta tämä toistuu myös amis miehen kohdalla. Nytkin on tinderistä tarttunut matkaan hyvin koulutettu ja kivassa työssaä oleva nainen jolle olen sellainen mies ettei koko maailmassa toista samanlaista. Olen yrittänyt toistaa että ollaankohan aivan samalla tasolla, hän on todella kuuma. Koko kesän on odottanut että tavattaisko, mutta olen unohtanut kertoa että olen naimisissa ja ei niinvain onnistu ja luvannut että kyllä me vielä joku päivä. Olen jo viikon miettinyt että mitä vit...tua teen. Treffailin toista yhtä kuumaa parikertaa, mutta en oikein voinut laittaa tuulemaan kun ei ole oikein aikaa. Melkoista pelailua toki. Mutta näin tavallinen mies. M40
Kerronpa oman tinder-kokemukseni.
Olen paperilla kaikkea sitä minkä pitäisi tehdä miesten mielestä minut täysin epäkelvoksi naisten silmissä. Olen alle 170 cm pitkä, läski, ruma, matalasti koulutettu ja teen töitä huonolla palkalla. Sitten taas minulla on ominaisuuksia, mitkä ovat naisten mielestä hyviä, eli olen sosiaalisesti taitava, hyvä keskustelija, perhekeskeinen, empaattinen, huolehtivainen ja luen paljon. Näillä spekseillä lähdin deittisivustolle kun tuli ero lapseni äidistä tietäen tasan, että ulkonäkö edellä mennään, joten kyyti on varmasti kylmää.
Ehdin olla deittisivustolla sen pari viikkoa kun tapasin sattumalta reaalielämässä elämäni naisen. Salamarakastuttiin, mentiin naimisiin ja pyöräytettiin pari muksua lisää.
Jossain vaiheessa tiukan uskonnollisessa yhteisössä kasvaneelle vaimolle tuli halu erilaisiin seksuaalisiin kokeiluihin. Kun kinkybileet ja kimpat oli nähty, avattiin suhde ja meikäläinenkin meni tinderiin. Ajattelin, että vaimolla on vientiä ja itsellä hiljaista, mutta jumankauta, että olenkin päässyt tapaamaan toinen toistaan ihanampia naisia. Välillä vaimon kanssa, välillä yksin.
Loppupäätelmäni on se, että naiset pitävät miehistä jotka oikeasti pitävät naisista, niin ihmisinä kuin naisina.
"Tinderin omien tilastojen mukaan 11,5% miehistä pärjää hyvin, loput ei ollenkaan. Naiset siis valkkaavat ulkonäöllisesti itseään tasokkaampia miehiä. "
Tuossa on vähän ontuvaa logiikkaa sikäli että ensimmäisestä lauseesta ei mitenkään automaattisesti seuraa toista ilman lisäpremissejä.
Ensinnäkin on epäselvää minkälainen on niiden miesten ulkonäköjakauma jotka ovat Tinderissä, kuten myös se että onko se yhtäläinen Tinderissä olevien naisten ulkonäköjakauman kanssa.
Myös yleisesti tiedossa oleva miesten ja naisten määräepäsuhta on merkittävä tekijä. Jos yhtä naista kohden on kymmenen miestä niin on oikeastaan luonnollista että vain miesten 10% parhaimmistolle riittää tuossa viitekehyksessä nainen - siinä on kyse ihan kysynnästä ja tarjonnasta -eikä varsinaisesti mistään hypergamiasta tai vastaavasta. Jos jokaista naista kohden tarjolla on 10 miestä niin tyhmähän se nainen olisi jos ei niistä kymmenestä parasta ottaisi?
Osaako kukaan keksiä ainuttakaan syytä miksi etsiä hakuammunnalla netistä ja menettää sosiaalisten taitojen etu?
No vaikka se sama, kun postimyynnilläkin. Hirveä vaiva metsästää ja vahdata, ja sitten tutustua livenä. Netissä voi tehdä alkukartoituksen samalla kun keittää aamuopuuroa.
Tunnistan itseni ap:n kuvauksesta. En itse miehenä pidä itseäni minään erityisenä, mutta fakta on, että minulla on Tinderissä pari sataa matchia ja tätäkin enemmän tykkäyksiä. Vaikka olen itse reippaasti yli kolmekymppinen, matchieni keski-ikä on varmaan noin 20 v, ja ulkonäöllisesti nämä ovat vähintään keskinkertaisen näköisiä naisia, ja usein tätä kauniimpia. Tämän perusteella taidan kuulua noihin top 10% miehiin.
En ole mikään erityinen pelimies, vaikka varmaan siihen kykenisinkin. Harvoin jaksan pyytää treffeille ja minulla Tinderin käyttö liittyy tällä hetkellä enemmän validaation hakemiseen, vaikka epämiehekkäältä tämän myöntäminen ehkä tuntuukin. Mutta olen kiireinen ja ehkä hieman tunnelukkoinen. Kuitenkin mukava matchata kauniin naisen kanssa ja vähän sitten jutella, vaikkei se johtaisikaan mihinkään. Mutta tietenkin, jos juuri sopivan oloinen nainen tulee vastaan, minkä oletuksena on myös hyvä ulkonäkö, saatan aktivoitua passiivisuudestani. Sanalla sanoen, olen kaiketi aika nirso.
Minua vähemmän nirsompi ja epäviehättävämpi mies olisi ollut paljon aktiivisempi pyytämään treffeille naisia, joiden kanssa olen matchannut. Mutta näin tällaiset epäsuhdat syntyvät. Naisilla on paljon mistä valita, mutta haluavat vain parhaat miehet, ja sama noiden parhaiden miesten kohdalla tiettyyn pisteeseen asti. Tavallisilta ja tätä alemmilta miehiltä sitten jää melkein kaikki väliin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap voi olla noin hukassa asian kanssa. Eihän tuo pidä paikkaansa ollenkaan. Näitä lukiessa aina Ihmettelee miehenä että miksi ihmeessä se todellisuus tinderissä kuitenkin on aivan eri. Sieltä löytyy kokoajan uutta ja uutta naista vaikka olen tavallinen alle 170v amis siilitukalla ja parralla. Ainoastaan esittelyteksti merkitsee. Siihen on helppo kirjoittaa ja saada vaikka 50 mätsiä ja niistä 40 toteaa saman. Ku sun esittely teksti on nii hyvä. Siitä vain juttelemaan fiksuja nii niitä naisiahan on ihan älyttömästi. M40
Epäilen vahvasti viestisi todenperäisyyttä...
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kaiken lisäksi puhdas panosovellus, mutta silti naiset elättelevät harhojaan sen aviomiehen löytämisestä pinnallisesta nussimisapista. Kun joku on kuulemma jossain joskus päätynyt ihan kihloihinkin Tinderin kautta!
Onko baarit pelkkiä panopaikkoja? Yhtä hyvin baarista ihmiset hakee niin yhden yön juttua kuin parisuhdetta. Tinder ei eroa tästä mitenkään.
"Tinderin omien tilastojen mukaan 11,5% miehistä pärjää hyvin, loput ei ollenkaan."
Mitä tarkoittaa, että pärjää hyvin? Ihmiset hakevat Tinderistä eri juttuja, joten miten typistetään kunkin onnistuminen?
Voi ap:n jutussa olla perääkin, mutta itse olen tavannut "tavallisia" koulutettuja miehiä Tinderin kautta. En katso naamaa tai ulkonäköä juurikaan, kunhan on järkevä teksti ja selkeitä kuvia. Tälläkin vaatimuksella tykkäilen top 10 miehistä.