Kuinka joku tulee töihin tiukat vartalonmukaiset TREENIHOUSUT jalassa?
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin parikymppisten harkkatyttöjen lemppari asu.
Leggarisukkikset pyllynraossa.
Isit kiittää näkymistä.
mitä nämä parikymppiset harkkatytöt on? Suurin osa parikymppisistäkin on jo ihan ammattilaisina päiväkodissa töissä.
Ammattilaiseksi ei pääse ilman harkkaa. Muistaakseni yhteensä 10kk on harjoittelua aina 2kk pätkissä.
Vierailija kirjoitti:
Esikoisen päiväkoti ryhmässä oli yksi hoitaja jolla oli aina jotkut kireät Gymsharkit ja usein vielä napapaita, että hieman vyötäröä näkyi sieltä välistä. Ja semmoiset hervottomat tekoripset tietty. Jotenkin hassua, vaikka sinänsä päiväkoti on yksi niitä paikkoja jossa pukeutumistyylillä ei oikeasti ole mitään väliä, ei ne lapset välitä mitä aikuisilla on päällä. Onhan semmoiset treenivaatteet varmaan mukavat, helppo kyykkiä lasten kanssa lattialla.
Lapset ei välitä mutta isät hakee innokkaasti lapsen päiväkodista ilman, että vaimo käskee 😁
Raksalla töissä, hikistä fyysistä työtä, sisällä ja ulkona. Talvella viileää, syksyllä märkää, kesällä helteistä. Nostelua, liikkumista, telineille nousemista jne. Työhousut (yleensä vielä miestenmalleja) jämäkkää hiostavaa kangasta, taskut täynnä tavaraa joten housuilla painoakin aika kivasti, jalassa painavat turvakengät. Kypärä ja suojalasit päässä, hanskat kädessä ja välillä maski kasvoilla.
On se vaan raskasta istua toimistossa tai päiväkodin lattialla hameessa, farkuissa tai väljissä housuissa, huhhuh.
Ala vaatimaan, että työnantaja hankkii teille sopiviksi katsomansa työasut.
Niin kauan kun ei anneta työvaatteita eikä anneta niistä tiukkoja määräyksiä, niin se on jokaisen oma asia mitä töihin päällensä pukee. Kun työnantajalta on määräys kulkea tietynlaisessa itse hankkimassasi asussa, saat vähentää ne verotuksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
killurtin kirjoitti:
ihan on jokaisen oma asia mitä vetää päälleen työmatkalla MUTTA esimiehen tulee puuttua epäasialliseen pukeutumiseen,esim just päiväkodissa. Ite poistatin teepaidan josta näkyi tissit napaan asti kun kumartui. Ei sovi työvaatteeksi. En antaisi olla pyllyverkkareissa asiakaspalvelussa.
Enkä miehiä niin että rekkamiehen kuutamo näkyy. Tai karvainen vatsa. EIkä kyllä rintareuhkakaan sais...
Ei päiväkodinjohtaja voi puuttua treenitrikoiden käyttöön. Se on aika tarkkaa mihin voi puuttua, se lista on aika lyhyt nykyään. Jos työnantaja ei tarjoa työvaatteita niin ei paljon voi vaatiakkaan.
Minulla ja työkavereilla on usein treenitrikoot töissä päällä. Teemme päiväkodin ulkoryhmässä töitä. Minusta täysin asiallinen ja kaikinpuolin kätevä vaate sinne. Joustavat, mukavat, hengittävät, kuivuvat nopeasti jos vähän kastuu, päälle tarvittaessa sujahtaa mukavasti ulkohousut. Esim. farkut ei olisi yhtään niin kätevät.
Mites käytätkö trikoiden alla stringejä ettei tule ikäviä alkkarirajoja? Se onkin sit huvittava mäky kun päiväkodintyöntekijällä trikoot peppuvaossa!!?
Ei niitä kyllä saa sen enempää vakoon vedettyä kuin farkkujakaan tai muita kangashousuja. Tai no kangashousut noista parhaiten saa vakoon vedettyä ja monesti sitä tädeillä näkeekin. En ymmärrä miten trikoot joissa ei sitä mautonta pyllyrypytystä ole niin mihinkään pakaroiden väliin menee.
Minkälaisia housuja sitten pitäisi käyttää? Farkkuja? Reisitaskuja? Collegepöksyjä? Suorat edustushousut duunaritöissä?
Kirjoitin Googlen kuvahakuun "ICIW" (se on yksi treenivaatemerkeistä) ja en kyllä nähnyt yksiäkään trikoita missään pyllyvaossa. Voitteko kertoa mikä noissa mättää niin paljon, että kuvittelette niiden jotenkin menevän sinne vakoon? Ei se kangas niin käyttäydy. Kokeilisitte edes ennen kuin huutelette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te näette niitä päiväkodin työntekijöitä ehkä maks. 15 min päivässä ja niiden pitäisi pukeutua teitä varten, eikä niin että heidän on mahdollisimman helppoa hyppiä, juosta, istua, kieriä, kiipeillä jne. lasten kanssa?
Kyllä, pääasia on että työntekijä pukeutuu oikein sitä hetkeä varten kun lapsi tuodaan tai haetaan. Se väliaika ei ole niin tärkeää.
Omituinen asenne omaan työhön.
Hyvät työntekijät haluavat olla työpaikallaan aina edukseen, tuli kuka tuli ja koska tahansa.
Kyllä sinulle on kova paikka toisten treenitrikoot. Nehän ei liity nyt yhtään mitenkään siihen onko henkilö asiallinen tai edukseen siellä työpaikalla.
Niin mutta kun hänen miehensä hakee lapset hoidosta ja näkee ne irstaan seksikkäät timmit tyrkyt.
Huh onneksi olen itse ihan treenatussa trikoopeppukunnossa, ei tarvitse miettiä kuinka miehen täytyy mennä päiväkotiin asti katselemaan trikoopeppuja kun näkee ihan kotonakin tarpeeksi ja valittaa tästä asiasta vielä vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te näette niitä päiväkodin työntekijöitä ehkä maks. 15 min päivässä ja niiden pitäisi pukeutua teitä varten, eikä niin että heidän on mahdollisimman helppoa hyppiä, juosta, istua, kieriä, kiipeillä jne. lasten kanssa?
Kyllä, pääasia on että työntekijä pukeutuu oikein sitä hetkeä varten kun lapsi tuodaan tai haetaan. Se väliaika ei ole niin tärkeää.
Omituinen asenne omaan työhön.
Hyvät työntekijät haluavat olla työpaikallaan aina edukseen, tuli kuka tuli ja koska tahansa.
Kyllä sinulle on kova paikka toisten treenitrikoot. Nehän ei liity nyt yhtään mitenkään siihen onko henkilö asiallinen tai edukseen siellä työpaikalla.
Kenelle sinulle?
Tämä saattaa tulla nyt sulle pienenä järkytyksenä, mutta täällä keskustelee aika monta tästä aiheesta (kommentteja yli 100).
Eli tätä(kään) keskustelua ei käydä pelkästään sinun ja jonkun toisen (yhden henkilön välillä).
Vierailija kirjoitti:
Huh onneksi olen itse ihan treenatussa trikoopeppukunnossa, ei tarvitse miettiä kuinka miehen täytyy mennä päiväkotiin asti katselemaan trikoopeppuja kun näkee ihan kotonakin tarpeeksi ja valittaa tästä asiasta vielä vauvapalstalla.
Alkuperäinen keskutelun aloittaja voi olla aivan hyvin mies.
Mistä ihmeestä päättelit hänen olevan nainen?
Ihme sukupuoli-ennakkoluuloja naisia kohtaan.
Tarkista asenteesi, mistä moinen automaattinen ennakkoluulo kumpuaa.
Taitaa ne omat trikoot olla hieman liian kireällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin parikymppisten harkkatyttöjen lemppari asu.
Leggarisukkikset pyllynraossa.
Isit kiittää näkymistä.
mitä nämä parikymppiset harkkatytöt on? Suurin osa parikymppisistäkin on jo ihan ammattilaisina päiväkodissa töissä.
Ammattilaiseksi ei pääse ilman harkkaa. Muistaakseni yhteensä 10kk on harjoittelua aina 2kk pätkissä.
Siis päiväkotiin? Itse olin 19v kun menin töihin päiväkotiin ja ihan oikea työntekijä siellä olin, kuten muutkin. En mikään harkkatyttö.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. Onneksi tosiaan olet.
Sopii hyvin parikymppiselle timmille naiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen keskutelun aloittaja voi olla aivan hyvin mies.
Mistä ihmeestä päättelit hänen olevan nainen?
Ihme sukupuoli-ennakkoluuloja naisia kohtaan.
Tarkista asenteesi, mistä moinen automaattinen ennakkoluulo kumpuaa.
Taitaa ne omat trikoot olla hieman liian kireällä.
Mitä sekoilet? En minä keskustele kenenkään oletetun naisen kanssa, kunhan yleisesti vastasin aiheeseen. Minä olen nainen ja mieheni on mies, kai minä nyt tiedän meidän sukupuolet!?
Treenihousut menee parhaiten työhaalarin alle. Niissä ei ole taskuja, eikä tönkköä paksua vyötäröä ja ne on kuitenkin ennemmän housut kuin mitä esim legginssit on.
killurtin kirjoitti:
ihan on jokaisen oma asia mitä vetää päälleen työmatkalla MUTTA esimiehen tulee puuttua epäasialliseen pukeutumiseen,esim just päiväkodissa. Ite poistatin teepaidan josta näkyi tissit napaan asti kun kumartui. Ei sovi työvaatteeksi. En antaisi olla pyllyverkkareissa asiakaspalvelussa.
Enkä miehiä niin että rekkamiehen kuutamo näkyy. Tai karvainen vatsa. EIkä kyllä rintareuhkakaan sais...
Eikö se rivo näky ole rekkamiehen hymy?
"mitä nämä parikymppiset harkkatytöt on? Suurin osa parikymppisistäkin on jo ihan ammattilaisina päiväkodissa töissä.
[/quote]
Ammattilaiseksi ei pääse ilman harkkaa. Muistaakseni yhteensä 10kk on harjoittelua aina 2kk pätkissä.[/quote]
Siis päiväkotiin? Itse olin 19v kun menin töihin päiväkotiin ja ihan oikea työntekijä siellä olin, kuten muutkin. En mikään harkkatyttö.[/quote]
Aika nuorena olet sitten valmistunut. Vai mikä päiväkoti palkkaa epäpätevän ammattilaisena ilman harjoitteluaikaa ja muuta asiaan kuuluva?
Vierailija kirjoitti:
Raksalla töissä, hikistä fyysistä työtä, sisällä ja ulkona. Talvella viileää, syksyllä märkää, kesällä helteistä. Nostelua, liikkumista, telineille nousemista jne. Työhousut (yleensä vielä miestenmalleja) jämäkkää hiostavaa kangasta, taskut täynnä tavaraa joten housuilla painoakin aika kivasti, jalassa painavat turvakengät. Kypärä ja suojalasit päässä, hanskat kädessä ja välillä maski kasvoilla.
On se vaan raskasta istua toimistossa tai päiväkodin lattialla hameessa, farkuissa tai väljissä housuissa, huhhuh.
Ja valitat koska? Eiköhän siellä raksalla liksakin ole sen verran parempi että työnantajan tarjoamissa duunivaatteissa kökkii mielellään. Päiväkodissa ei ole määrättyjä työvaatteita, voin kyllä istua siellä hiostavassa raksamiehen puvussakin suojalaseineen ja kypärineen jos ne työantajan puolelta tulee. Niin kauan kun ostan ja huolehdin vaatteistani itse niin pidän niin käytännöllisiä ja mukavia vaatteita kuin mahdollista.
Mä oon aina töissä yksivörisissä treenihousuissa ja mekossa. Mukavammat ja peittävämmät kuin sukkahousut. Kuitenkin joudun nosteleen lapsia paljon ja istun lattialla ja hiekkalaatikon reunalla niin mukavuus ja käytännöllisyys on mun työvaatteiden ensisijainen vaatimus. Ei kukaan mun persettä niissä nää, koska housut on korkeavyötäröiset ja istuvat ja lisäksi siellä puoleen reiteen yltävän mekon alla. Jos joku isä saa kiksejä, että hoitajalla on vaatteet päällä niin Hyi...