Kofeiinikoukku vai kofeiinista vapaa elämä? YLE uutisoi nyt isosti kofeiinista. Kofeiini aiheuttaa väsymystä, koska se viivästää nukahtamista.
Kofeiinikoukussa piristää itseään kofeiinilla, koska kofeiinin takia uni on huonompaa.
Ylipainoisilla kofeiini huonontaa unta pidempään. Tämä olisi syytä muistaa.
Itse en tarvitse kofeiinia, koska en käytä kofeiinia. Oloni on virkeä aamusta iltaan. Nukahdan kuin saunanlyhty ja nukun sikeästi oikeat vanhanajan maalaisunet. Aamulla olen heti tosi virkeä.
Onko muita kofeiinista vapaita?
Kommentit (13)
Tuokin kuten kaikki on yksilöllistä. Toisille kahvi ei vaikuta pätkääkään nukahtamiseen. Se on vähän miten kukin itse uskoo asian olevan. Joku joka päättää mielessään, että kahvin jälkeen ei saa unta, niin eipä varmasti saakkaan. Toinen ei saa täysikuu aikaan nukuttua aivan samasta syystä.
Jos esim kofeiini oikeasti vaikuttaisi nukkumiseen, senhän pitäisi sitten toimia niin jokaisella. Ollaanpa varovaisia sen yleistämisen ja totuuksien julistamisen kanssa. Jokaisella ihmisellä on oma totuutensa. Eli asiat joihin hän itse uskoo.
Jutun mukaan nikotiini puolittaa kofeiinin vaikutuksen, eli tupakoitsijoiden pitää juoda kaksi kertaa enemmän kahvia saadakseen saman pärinän?
Se on juuri miten ap sanoo. kirjassa Kehon Anatomia on asiasta paljon juttua.
kofeiini vaikuttaa kehossa kauan, puolen päivän jälkeen ei kannattaisi juoda koska vaikuttaa vielä yölläkin.
Vinkukaa kahvikin kielletyksi niin on taas yksi tuote lisää millä tekee verottomasti hyvää bisnestä. Nuuskan myyntikielto oli todella hyvä juttu.
"Mikä sopii Jupiterille, ei sovi härälle." Jokainen juokoon kahvinsa rauhassa muiden siihen puuttumatta.
Olen irtautunut kahvista aikusiällä kolme kertaa. Joka kerralla se otti melkein kuukauden, että kahvinhimo loppui. Olin tosi virkeä ja hyvinvoiva ilman kofeiinia.
Aina olen palannut takaisin kahvinkäyttäjäksi, jossain kohtaa on aina lähtenyt ns. 'mopo käsistä' ja huomaan kittaavani kahvia isoja määriä ja olevani koko ajan ja entistä väsyneempi.
Nyt olen vihdoin löytänyt hyvän syklin. 1 kuppi aamuisin klo 09. Ei yhtään enempää tai vähempää, eikä muihin kellonaikoihin.
Oikeasti, kahvi väsyttää. Virkeämpi olen ollut kun ei juo ollenkaan. Juon, koska se on tapa.
2 pannullista päivässä eikä väsytä, ei ylipainoa ja kunto on rautasempi kuin monella 23 vuotiaalla vaikka ikää jo 36. En näe syytä lopettaa. Nukun 8h joka yö, nukkusin enemmänkin viikolla jos ei pitäisi töihin
Jos nukun ja jaksan hyvin eikä illalla unensaannissa ole vaikeuksia niin en näe ongelmaa.
Juon kahvia aina, kun mieli tekee. Ei ole koskaan vaikuttanut yöuneen eikä väsytä päivällä. Pidän sen mausta ja lämmöstä etenkin aamulla. Yritetäänkö nyt tosiaan kahvitkin kieltää, kun oikein Anatomian oppikirjassa se on ilmeisesti no no?
Täydenkuun aikaan valvominen ei ole itseaiheutettu psyykkaamalla, etten varmasti nyt nuku, kun on täysikuu. Miksi ihmiset eri puolilla maailmaa ja kulttuureita keksisivät näin fiksun idean menettääkseen yöunensa muutamana yönä kuukaudessa?
Minulla sitä tapahtuu myös pilvisellä säällä talvisin kaamoksen aikaan eli ympäri vuoden. Huomasin sen siitä, kun parin unettoman yön jälkeen jo teininä hoksasin tarkistaa kalenterista. Kas kummaa täysikuun aikaa se oli. Sitten vaan rennosti asian tiedostaen en mene edes sänkyyn, jos ei yhtään nukuta vaan luen kirjoja.
Kaikki on nykyisin pahasta. Tykkään kahvin mausta, joten juon kahvia jatkossakin. Ja en ole vaihtamassa kofeiinittomaan, koska se maistuu ihan eriltä. Ihmeellinen holhousyhteiskunta.
Minulla myös kahvinjuonti auttaa masennuksen oireisiin.
Ehdotan Anatomian oppikirjaan lisättäväksi otsake Käypä ihminen. Kirjallinen tehtävä: kirjoita 100 kertaa Jokainen ihminen on erilainen
Kaikki aineet eivät vaikuta kaikkiin ihmisiin samalla tavalla
Lupaan ymmärtää erilaisuutta
Kofeiini ei piristä, eikä viivästytä illalla nukahtamista. Juon kahvia aamulla ja kahvia tai teetä päivällä. Auttaa keskittymään, mutta voin myös ottaa päikkärit heti kahvikupillisen jälkeen, ei mitään ongelmaa.
Minusta vaikutat jotenkin ulkomaalaiselta tai maahanmuuttajalta. Kyllä suomalaisuuteen kuuluu runsas kahvinjuonti.