Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämän "pieniä" iloja! :) sain hankittua pienellä rahalla..

Vierailija
23.07.2020 |

Mökkitontin, missä on kylläkin huonossa kunnossa, ehkä purkukunnossa, oleva päärakennus, mutta hyvässä kunnossa olevat sauna ja aitta. Olen niin onnellinen! En kuvitellut että oma mökki olisi itselleni ikinä mahdollinen, mutta nyt pääsin kuitenkin mökkeilyn alkuun pihan, saunan ja aitan avulla, ja päärakennuksen kanssa etenen sitten joskus tilanteen mukaan. Mitä pieniä tai vähän suurempiakin elämän iloja teillä muilla on juuri nyt meneillään? :)

Kommentit (408)

Vierailija
181/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden laadukkaan repun vähäisillä rahoillani. Haaveilin siitä pitkään, vaikka juuri kesällä on rahat vähissä...

Onneksi reput on yleensä aika pitkäikäisiä ja ajattomia, ja niissä on kyllä ihanaa nostalgiaakin samaan aikaan :)

Ap

Vierailija
182/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin tuli mukava potti osinkoja tilille. Eikä ole riesana hyttyset, ylikasvanut piha"viidakko" ja puolimädäntyneet rakennukset kuten AP:lla. Eikä edes tarvinut maksaa mitään. Paljon kivempi pieni ilo minulla minun mielestäni.

Kateelliset alapeukuttaa urakalla. Mitä pahaa siinä on että nauttii enemmän tuottojen saamisesta kuin rahan tuhlaamisesta?

Kysyttiin kivoja juttuja. Kertoja tuossa kertoo miten tylsiä juttuja toisilla on.

Jokaisella on omat kivat jutut. Kunhan ymmärtää sen ja antaa jokaisen iloita omastaan, niin sitten.

Niin kauan kuin kirjoittaa tai ajattelee muista ikävästi, niin joutaakin alapeukuille. Elää ja ja taa toistenkin elää. Suoda jokaiselle se oma hyvä.

Kunhan oppii näkemään hyvän... siinä tavoite.

Niinpä :) Elämän pienet ilot ovat juuri myös niitä, mitkä ovat kohdanneet jotakuta toista. Niistä on yleensä helppo iloita itsekkin :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde tuntuu pitkästä aikaa tuoreelta. Mies ei ärsytä, tekee mieli olla lähellä ja kaikinpuolin on hyvä olo. En tiedä mikä olisi muuttunut tai onko, mutta ihanaa yhtä kaikki.

Ap:n pikku juttuhan on mahtavaa! Itselläkin mökkikuumetta, ja rajallinen budjetti, joten omaa onnenpotkua odottelen.

Ihanaa <3 Kyllähän suhteessakin on välillä suhdannevaihteluita, pitää olla välillä tylsää et voi olla taas jännääkin :)

Ja kiitos :) Kyllä se sinullekkin vastaan tulee! Rajallisella budjetilla pitää olla hyvä mielikuvitus miltä se mökkipaikka voisi joskus tulevaisuudessa näyttää... ;)

Ap

Vierailija
184/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloitsen siitä, että alkaa viikonloppu! Olen ollut keväästä saakka aivan väsynyt ja ei ole lomaa lainkaan. Ihanaa saada edes viikonloppuna levätä ja viettää kiireetöntä aikaa lasten kanssa :)

Toivottavasti vietit ihanan viikonlopun :) Onneksi joka viikolla on myös loppunsa :)

Ap

Vierailija
185/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin tuli mukava potti osinkoja tilille. Eikä ole riesana hyttyset, ylikasvanut piha"viidakko" ja puolimädäntyneet rakennukset kuten AP:lla. Eikä edes tarvinut maksaa mitään. Paljon kivempi pieni ilo minulla minun mielestäni.

Kateelliset alapeukuttaa urakalla. Mitä pahaa siinä on että nauttii enemmän tuottojen saamisesta kuin rahan tuhlaamisesta?

Kuka mistäkin nauttii. Itselleni suuri nautinto on tehdä itse jostakin tuhoon tuomitusta tai vaatimattomasta oman näköistä, vaivaa ja aikaa säästämättä. Yhden riesa on toisen nautinto.

Niin totta! Monesti oma aikaansaannos tuottaa suurina ja pisimpään kestävää iloa ihan tutkitustikkin :)

Ap

Vierailija
186/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut siivottua vintin, tavaraa kirpparille ja loput vein kierrätykseen. 😃👍

Vierailija
187/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen ensimmäistä kertaa elämäni aikana pienen pussillisen pakastevadelmia.  Pikkaurahalla verrattuna kauppakeskuksen "marjatorin" hintoihin.  Aamulla sitten aioin sekoittaa muutaman niitä jugurttiin.  Yllätyin kyllä, kun pussissa luki, että nämä pitää keittää ennen käyttöä.  Hyviä olivat silti. 

Vadelmat on kyllä ihania. Itse tykkään sopivasti kirpeistä, mutta silti mukavan makeista :)

Ap

Vierailija
188/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vähistä rahoista ostin pussilakanasetin, lakanan ja peiton, 17,10. Joo, riisto Jyskistä, mutta mistään en näin halvalla pystynyt ostamaan kipeästi tarvitsemiani petivaatteita.

Minä ostin kaksi pussilakanasettiä kaupunginosan kierrätyssivuilta.  Maksoi viisi euro. Myyjänä oli nuori nainen, joka kertoi käyttäneensä niitä kaksi kertaa.  Olivat nyt pestyt ja viikatut.  En tajunnut tuota tyttöä ollenkaan.  Nyt olen itse käyttänyt samaa settiä kaksi vuotta.

Toisen roska on toisen aarre. Tulipahan ainakin kierrätettyä, ja sinulle riittänyt niistä pitkään iloa. :)

Ap

Vierailija
189/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona on tuulista ja pilvistä mutta kasvihuoneessa on lämmin. Aamukahvit kasvihuoneessa, tomaatteja on tullut taas pieni kulhollinen. Kohta lenkille ja mustikkametsään, niin saan tehty piirakan tämän illan ystävätapaamiseen.

Kasvihuoneet on niin tunnelmallisia! Ehkä tulevaisuudessa itsekkin saan sellaisen :)

Ap

Vierailija
190/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lle huisisti onnea! Pakko myöntää, että olen hieman kateellinen, oma mökki on mun ikiaikainen haave, joka tuskin tulee koskaan toteutumaan. 

Itseäni ilahduttaa tällä hetkellä eniten se, että loma alkoi juuri ja huomenna haetaan uusi kissanpoikanen kotiin. Pikkuinen neiti maksoi 300 €, joka on maatiasipennusta varmasti monen mielestä aivan liikaa, mutta itse lasken siihen kategoriaan, että pienellä rahalla valtavasti iloa.

AP:lle ja koirulle rentouttavia käyskentelyjä omilla tiluksilla, ihan mahtavaa!

Kiitos paljon! <3 

Ja älä luovuta, se voi hyvinkin toteutua ihan yllättäen ja nopeastikkin, niinkuin itselleni kävi :)

Onnea teille uudesta ihanasta perheenjäsenestä, ja aurinkoa loppukesän päiviin! :)

Ap

Vierailija
191/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on itsessään pieniä iloja, eikä vähiten ap :n aktiivisuuden takia :)

Minä lähden tänään kivaan paikkaan, hyvä fiilis.

Kiitän :) Tulin hetkeksi aktivoitumaan, ja toivottavasti ketju nousee uudestaan piristämään lukijoiden mieltä :)

Mukavaa loppukesää kaikissa kivoissa paikoissa! :)

Ap

Vierailija
192/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, onnittelut ap:lle ja kiitokset loistavasta ketjusta! Positiivisuus kunniaan!

Oma ilonaiheeni voi kuulostaa melko tyhmältä. Olen pinttynyt metallimusiikin kuluttaja ja jotenkin suruissani katsonut kuinka lapset lähtevät räppilinjalle. Toki tämän heille suon ja heidän mieltymyksiään kunnioitan.

5 -vuotias kuitenkin innostui ihan älyttömästi Hevisauruksesta viime syksynä ja on nyt mitä suurin fani. Jo pitkään hän on pyytänyt minua soittamaan jotain "kovempaa" ja olemmekin kuunnelleet erilaisia metallibändejä. Tänään hän tuli aamulla halaamaan ja kysymään voidaanko illalla kuunnella Slayeria. Tippa meinasi tulla linssiin.

🖤

Meidän 3-vuotias bongasi radio rockilta Waspin I wanna be somebodyn. Siinä oli sitä jotakin. Samaistun sun ilonaiheeseen!

Aww <3 mutta en ihmettele, hyvä biisi kyseessä! :)

Ap

Vierailija
193/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä olekaan mitään pahaa, että nautit mistä nautit. Alapeukkuja satelee luultavastikin siksi, että itse asetat oman ilosi muiden edelle, mollaat ja haukut toisille iloa tuottavia asioita. Muut kertovat omista itselleen iloisista asioista, eivätkä vertaa tai hauku muiden iloja, kuten itse teet. Katsos kun me olemme erilaisia ja eri asiat tuottavat iloa eri ihmisille.

Hyvä ketju, lisää itse kullekin iloisia asioita!

Aivan! Onnea on myös lukemansa ymmärtäminen... ;)

Ap

Vierailija
194/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun iloni on ollut tämä loma. Etukäteen pelkäsin tylsyyttä, mutta koenkin tyytyväisyyttä siitä että olen saanut levätä ja vain olla.

Joskus muuten ne edulliset hankinnat tuottaa ihan valtavaa iloa. Viime viikolla otin esiin muutama vuosi sitten ostamani 3 euron laukun, joka on palvellut minua erinomaisesti :)

Ap:n mökkipaikka kuulostaa hyvältä ostokselta. Mekin mietimme joskus että ostamme vain tontin ensin kun ei ollut varaa mökkiin. Olisimme maksaneet ensin tontin pois ja ottaneet uuden lainan mökkiin vasta sen jälkeen. Ajatuksissa oli rakentaa sauna ja kesäkeittiö tai grillikota missä olisi voinut yöpyäkin. Laittaa hedelmäpuita kasvamaan sillä niissä voi mennä hyvin se viisikin vuotta ennen kuin ne alkavat tehdä hedelmää. Sitten kävi se tuuri ja saimmekin ostettua mökin edullisesti :)

Ihanaa, joskus elmä yllättää iloisesti näissä isommissakin asioissa! Mikäs se levätessä omalla ihanalla mökillä <3

Ap

Vierailija
195/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevään jälkeen kun mies joutui lomautetuksi hän pääsi takaisin töihin ja saatiin laskut ajan tasalle taas. Itselläni todettiin reuma ja lääkitys on nyt auttanut ja jaksaa taas liikkua paremmin ilman kovia kipuja. Olipa keli mikä tahansa niin nyt nautitaan kesästä.

Ihanaa! Aurinkoa loppukesän päiviin ja lämpöä pimeneviin iltoihin <3

Ap

Vierailija
196/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa ap! Meidänkin perheellä mökki ollut pitkään haaveissa mutta oma talokin puuttuu vielä... No, jospa saisi haaveita toteutettua :)

Koirasäästäjälle: minulle tuli aikanaan erittäin sopiva tilanne koiran hankintaan ja kyllä, ostin koko elämän haaveilemani saksanpaimenkoiran opintolainalla koska olin opiskelija. Koira on ollut terve, ylimääräisiä ja odottamattomia kustannuksia ei ole tullut vaikka nyt niitäkin olisi vara maksaa. Opintolaina lyhenee ja koira on ilostuttanut elämäämme jo pitkään :) En tietystikään suosittele tekemään näin mutta joskus se elämä vain kantaa :) :)

Minä iloitsen siitä että aion tänään hakea ja perkata mansikkaa. Paras kesäherkku :)

Tärkeintä on että on jotain mistä haaveilla! :) Minullakaan ei ole omistusasuntoa, mutta tämä pieni mökki riittää itselleni omistamisen saralla :)

Ap

Vierailija
197/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi (5v) teki aamulla tonttupiirroksen itsestään jota tuli esittelemään

Voi pieni ihana <3

Ap

Vierailija
198/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uffilla on neljän euron päivät ja lähdetään teinin kanssa shoppailemaan! Aina on tehty hyviä löytöjä :)

Jess, hyvänmielen ja "omantunnon" shoppailua kohtuubudjetilla! :) :)

Ap

Vierailija
199/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloitsen siitä, että jaksoin tänään laittaa pesukoneen ja tiskikoneen pyörimään. Ja että olen koko kesän jaksanut laittaa kunnollista ruokaa (lautasmallin mukaisesti). Olen laiska, masentunut ja kärsin sairaudesta, joka vaikuttaa jaksamiseen, joten nämä arkiset jutut ovat minulle ns. saavutus. Toisaalta taustalla jäkyttää ääni, joka valittaa siivouksesta ja imuroinnista ja pölyistä ja lattianpesusta ja puutarhatöistä, joten se vähän pilaa hyvää fiilistä näistä pikkujutuista. Toivon, että joskus pääsen siihen pisteeseen, jossa nämä kotityöt eivät tunnu päivän hommilta vaan nopeilta arkirutiineilta. Silti tänään olen tehnyt enemmän kuin eilen.

Hyvä sinä! Pienin askelin kohta päämääriä! Tsemppiä ja energiaa päiviin! :)

Ap

Vierailija
200/408 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut suuresta ilosta. Oma paikkasi : )

Kiitos <3 Aiellä on nyt tullut puuhattua viimeset päivät omannäköiseksi ja todella omaksi laittaen :) 

Ap