Elämän "pieniä" iloja! :) sain hankittua pienellä rahalla..
Mökkitontin, missä on kylläkin huonossa kunnossa, ehkä purkukunnossa, oleva päärakennus, mutta hyvässä kunnossa olevat sauna ja aitta. Olen niin onnellinen! En kuvitellut että oma mökki olisi itselleni ikinä mahdollinen, mutta nyt pääsin kuitenkin mökkeilyn alkuun pihan, saunan ja aitan avulla, ja päärakennuksen kanssa etenen sitten joskus tilanteen mukaan. Mitä pieniä tai vähän suurempiakin elämän iloja teillä muilla on juuri nyt meneillään? :)
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ketju. Sain juuri luettua kirjan positiivisesta psykologista. Sen mukaan tieteellisesti todistettu tapa lisätä onnellisuutta ja vähentää masennusta on tehdä päivittäin harjoitus, jossa listaa kolme päivän aikana tapahtunutta hyvää asiaa. Huomion kiinnittäminen arjen pieniin iloihin todella kannattaa!
Aivan niin! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näin pihalla jonkun kissan🐱ja kun juttelin sille, se mourusi.
Ihan kuin se olisi vastannut ja mourusi lisääkin, kun jatkoin juttelua😆...
Ystävyyttä ja kommunikointia yli rajojen :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse sain sukulaiseltani perinnöksi rahaa. En odottanut mitään ja ajattelin, kun kuulin asiasta, että on halunnut muistaa minua pienellä summalla, mutta rahan määrä oli yllätys. Nyt minulla on yli 40 000 euroa En myöskään todellakaan ole rahojen perään tai ole vaatinut yhtään mitään. Senkin takia tämä tuntuu jo aivan liialliselta ja olen samalla liikuttunut siitä, että hän ajatteli minua ja halusi antaa rahaa minulle. Itse olen aika pienituloisesta perheestä ja paljon työttömyyttä, velkaa yms ja vähät rahat menneet siihen, kun velkoja on maksettu pois. Talorahammekin meni täysin velkojen maksuun, kun se viimein saatiin myytyä. Siinä mielessä sattunut kaikkea ikävää ja ymmärrän tämänkin takia rahan arvon todella hyvin. Talvi oli rankka muutenkin ja nopea muutto vaikea järjestää ja talo piti saada nopeasti tyhjäksi ja meillä ei ollut apua siihen. Koirani kuolema oli myös ikävä asia ja samalla menetin ainoan ystäväni. Koronakevät sotki pääsykokeita ja ne menivät huonosti ja olen taas ilman opiskelupaikkaa ja työtön muutenkin. Kaikki tämä aiheutti sen, että alkukesän olin todella ahdistunut ja epätodellinen olo usein. Elämä pelottaa usein ja pärjääminen muutenkin ja menneisyyden kokemukset usein mielessä. Siinä mielessä en tunne itseäni sellaiseksi ihmiseksi joka ansaitsee yhtään mitään ja oikeasti itkin pitkään kun ajattelin, että hän tahtoi muistaa minua.
Tämä kaikki helpottaa elämääni paljon ja vaikka vaikeuksia olisikin niin sillä tavallaa minulla ei nyt ole hätää ja rahan puolesta voin vihdoin olla rauhallisin mielen. Näitä rahoja ei myöskään ole tarkoitettu tuhlattavaksi vaan käytän ne tarkoin ja vain tarpeelliseen sillä tiedän kuinka harvinaisia hetkiä nämä ovat ja kuinka arvokasta tämä kaikki on eli todellakaan minulle mikään tavallinen asia. Jotenkin on hyvä purkaa tämä asia ja minulle muutenkaan ole ketään jonka kanssa jutella ja olen yksinäinen. Muuten yritän nauttia pienistä jutuista, jotka ovat monesti pelastaneet jos on ollut vaikeaa. Liikunta auttaa, sekä luonto muutenkin. Tykkään poimia marjoja ja kuunnella musiikkia. Kirppiksillä on kiva käydä. Jokainen päivä joilloin on kaunis ilma ja olo muuten rauhallinen ja uskon edes hetken olevani ihan ok ihminen on tärkeä hetki. Jokainen kohtaamani ystävällinen ihminen on myös harvinainen ja mukava asia minulle. En myöskään halua mitenkään kehuskella näillä rahoilla vaan otan ne nyörästi ja kiittäen vastaan.
Wow, onnea! :) joskus elämä yllättää kun sitä vähiten odottaa <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ostin tyttärelleni pienen Intiaaninuken kympillä ja hän ei nyt laske sitä silmistään.
Tytöt nukkeinensa <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sain säästettyä sen verran, että pääsen teinin kanssa huvipuistoon, jonne teini on hinkunut koko kesän. Matka toteutuu erään yhdistyksen kautta ja kun jostain olivat saaneet tietoon meidän huonon taloudellisen tilanteen, niin lupasivat maksaa lapselle rannekkeen. Oon niin kiitollinen, että tippa tuli linssiin.
Ihanaa! Mukavaa huvipuistopäivää teille! Kiitollisuus on maailman onnellisin tunne <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kesä lavavilejlijänä ja tänään taas nostin isoja perunoita. Muutama päivä sitten istuttamani rucolakin on itänyt jo hyvin.
Koronan vuoksi kesä mennyt paljon kotona oleillessa reissujen sijaan. Mutta tällainen kotiloamilu onkin oikein mukavaa !
Hieman uteliaana kysyn AP:ltä missä päin Suomea (noin suunnilleen) mökkisi sijaitsee? Onnea kovasti mökin johdosta!
Hienoa, työ tekijäänsä kiittää! :)
Satakunnassa sijaitsee :) Ja kiitos paljon <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olin jo tilaamassa kauan haaveilemaani rottinkista riipputuolia, kun sattumalta löysin facekirpparilta uuden ihan läheltä ja yli puolet halvemmalla :)
Oi vitsi toi on niin paras tunne! :) Itsekkin etsin juuri torista tiettyjä kalusteita aittaan, ja yhden hankinnan kanssa onnistuin juuri noin :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen niin onnellinen kun vakavasti sairaan mieheni verikokeissa oli huima parannus <3
Ihanaa! Tsemppiä ja aurinkoisia päiviä sinne <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sain pienellä rahalla "lepokodin" ystävältä. Teen kesän töitä joka ainoa päivä 12-16h, noin 100pv ajan yhteenmenoon ilman vapaata, koska kesäbisnes on ainoa elanto. Lepo päivän päätteeksi on elintärkeätä, ja ystävä vuokrasi hiirenhiljaisen rauhallisen pikku kotinsa minulle että saan nukkua rauhassa koko seuraavan kuukauden. En tiedä miten selviäisin ilman tätä.
Lepo ja rauha <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Raskaan tyorupeaman jalkeen olemme lahdossa hyvien tyokavereiden kanssa telttailemaan. Onnistuimme varaamaan mainion paikan kolmeksi paivaksi, ja tarkoitus on vain chillata, grillata ja nauttia kauniista saasta, ilman lapsia ja puolisoita.
Kuulostaa niin idylliseltä ja tunnelmalliselta! Toivottavasti säät suosivat! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva ketju!
Minua ilahduttaa, että löysin kaksi täydellistä syystakkia kirpputorilta, ja maksoin niistä yhteensä pari kymppiä. Olen ollut vuosia ilman kunnollista takkia. Nyt on sitten kaksin kappalein ja ihan oikeasti, uusien vaatteiden kaupoista ei löydy yhtä hienoja edes isolla rahalla. :)
Lisäksi ilahduttaa se, että vanhempani ovat todennäköisesti saamassa asiallisen tarjouksen asunnostaan. Uusikin mieleinen asunto on löytynyt, joten tämä ostaja ilmestyi juuri sopivalla hetkellä. Siitäkin olen iloinen, että viimeksi heidän luonaan käydessäni huomasin päässeeni yli lapsuuteni traumoista, jotka aiheuttivat skismaa minun ja vanhempieni välille ja pahaa oloa minulle. Minulla oli paljon helpompi olla. Nyt kun mainitsin tuosta, niin vielä täytyy olla kiitollinen siitä että olen saanut Kelan korvaamaa psykoterapiaa kohta vuoden. Se on tuonut lisää itseluottamusta ja elämänvoimaa.
Olipas paljon ihania ja ilahduttavia asioita! :) Aurinkoa loppukesän päiviisi!
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole pitänyt itseäni kukkaihmisenä, mutta tänä keväänä ostin hetken mielijohteesta petunian amppeliin ja voi että se piristää mieltä. Tuli vielä oikein hyvä yksilö, pinkki ei edes ole lempivärejäni, mutta tuo kukka nyt vaan on ihana.
Sama juttu ton pinkin kanssa, mutta kukissa sitä ei lasketa... ;) Olen kanssa huomannut, että mitä enemmän on elävää ympärillä, sitä paremmalla mielellä itse olen :)
Ap
Meillä on ihana mutta hyvin haastava erityispoika ja varsinkin nyt koronan aikaan kun olemme kaikki olleet kotona ja tehneet etätöitä niin olen ollut todella uupunut pojan kanssa. Nyt lähtivät isä ja poika kahdestaan mummolaan ja minä saan olla kolme päivää ihan yksin! Tämä on niiin ihanaa! Olen saunonut, pulikoinut, lukenut rauhassa kirjoja, juonut vähän viiniä, tehnyt käsitöitä...ah tätä hiljaisuutta. Mahtavaa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja saada keskittyä vain omiin juttuihin. Vähän on jo miehiä ikävä mutta sitä ihanampi nähdä heitä kun palaavat kotiin ❤
Vierailija kirjoitti:
Mies sai vihdoin ja viimein saunaremontin valmiiksi. Nyt on ihana nauttia pihasaunan kosteista puulöylyistä ja nauttia viilenevistä illoista saunan jälkeen pihakeinussa. Parhautta! 🤗🤗🤗
Ihanaa, samaistun! :) Viimeisen viikon aikana on pihasaunassa saatu löylyt joka ilta :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pitänyt itseäni kukkaihmisenä, mutta tänä keväänä ostin hetken mielijohteesta petunian amppeliin ja voi että se piristää mieltä. Tuli vielä oikein hyvä yksilö, pinkki ei edes ole lempivärejäni, mutta tuo kukka nyt vaan on ihana.
Itse ostin kk sitten oranssin kerrostetun tulilatvan piristämään keittiönpöytää. Ai että sitä on ihana katsella aamiaispöydässä ja ruokapöydässä ja illallispöydässä, kun vihdoinkin kaikki kauniit pikkukukat ovat auenneet. Ja kukinta kestää vielä niin pitkään. Mun lempikukka. 🥰
Siinä on kyllä kiitollinen kukkija, ja iloa riittää pitkään :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Löytökoirat jotenkin päätti muuttaa meille, no ihan parasta! Maksettiin tosin lahjoitus sitten koirasuojeluyhdistykselle ja vuosittain muutenkin, niin tärkeää työtä tekevät.
Oho, onnea uusista perheenjäsenistä <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tein hyvää kalakeittoa ja marjapiirakkaa jälkkäriksi, tuli hyvä mieli!
Alkuvuosi oli mulle rankkaa aikaa, korkeakouluopinnot viimeistelyä vaille valmiit, mutta viime vuoden tein varmaankin liikaa töitä opintojen ohella koska vuodenvaihteen viimeisen työrupeaman jälkeen tuli kauhea väsymys, joka ei ottanut oikein helpottaakseen. Sitten kuin ihmeen kaupalla sain puristettua tarvittavat opintopisteet ja opinnäytetyön kahdessa viikossa kasaan kevään lopussa ja valmistuin. Lisäksi sain tietää tässä kuussa päässeeni alani maisteriopintoihin, jota pidin hyvin epätodennäköisenä. Nyt tuntuu että syksy on toivoa täynnä!
Wow, onnea rankasta loppukiristä! Muista levätä ja palautuakkin seuraavaa urakkaa varten. Onnea opintoihin :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin onnellinen kun löydettiin tänään mustikoita. Vuosiin ei ole pakkasessa ollut yhtään ja nyt terveys sen verran hyvä että jaksoin.
Jess! Mustikat on metsien sinistä kultaa :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle pieni on pientä. Ostin uudet nilkkasukat. Tulin siitä onnelliseksi.
Onni ei ole koosta kiinni ;)
Ap
Kävin tänään kampaajalla, leikkaus ja raidat juurikasvuun. Mulla on hyvä kampaaja joka kuuntelee asiakkaan toiveita ja tekee mitä asiakas pyytää. Tuli hieno tukka. Olen tyytyväinen, varsinkin koska luin juuri täällä ketjua kamalimmista kampaamokokemuksista.