Elämän "pieniä" iloja! :) sain hankittua pienellä rahalla..
Mökkitontin, missä on kylläkin huonossa kunnossa, ehkä purkukunnossa, oleva päärakennus, mutta hyvässä kunnossa olevat sauna ja aitta. Olen niin onnellinen! En kuvitellut että oma mökki olisi itselleni ikinä mahdollinen, mutta nyt pääsin kuitenkin mökkeilyn alkuun pihan, saunan ja aitan avulla, ja päärakennuksen kanssa etenen sitten joskus tilanteen mukaan. Mitä pieniä tai vähän suurempiakin elämän iloja teillä muilla on juuri nyt meneillään? :)
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin tuli mukava potti osinkoja tilille. Eikä ole riesana hyttyset, ylikasvanut piha"viidakko" ja puolimädäntyneet rakennukset kuten AP:lla. Eikä edes tarvinut maksaa mitään. Paljon kivempi pieni ilo minulla minun mielestäni.
No eipä nuo sinusta onnellista ole tehneet rikkaudet, katkeran kääkän. Hyi!
Ap viettää onnellisia aikoja mökissään, sinä voi kuolla huomenna ja rahat jää tänne, mietipä sitä.miten niin katkeran. nautin oikeasti siitä että varallisuus kasvaa ja voin nauttia huolettomista päivistä kun toimeentuloni on turvattu. Voin tehdä vähemmän työtä ja nauttia elämästä aidosti ilman kuluttamista. Lisäksi kuolemani jälkeen tulot jäävät perijöilleni tuottamaan samaa helpotusta.
Mutta et ole oppinut arvostamaan muita ihmisiä, heidän onnenaiheitaan.
Katsos kun kaikille ei pelkkä raha tuo minkäänlaista onnea. Hyvä jos sinulle tuo, mutta opettele olemaan lyttäämättä muita.
Ihanaa ap, onnellisia päiviä mökilläsi toivotan.
Kiitos <3 jo nyt parissa päivässä olen päässyt siihen mökkeilymielentilaan minkä koen vahvasti onneni osaksi :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puuromarjat kirjoitti:
Mettässä kävellessä löyty yllättävän paljon mustikkaa ja aurinkokin silloin sädehti muutoin sateisena päivänä
☔🌦️Ihanaa! Itse ostin kanssa noukkurin ym tarpeet ja toivonmukaan löytyisi hyvät mustikkamaastot. Tänävuonnahan niitä on kai hyvät sadot...
Ap
Meillä on mökin takapihalla vaikka kuinka pirusti mustikkaa! Harmittaa oikein! Siis kun vasta on hankittu se mökki ja siellä on niin paljon puuhaa, ettei jouda oikein mustikoita poimimaan :-( Yhtenä iltana keräsin hätäisesti pari desiä ja söin kaikki. Mutta pahalta tuntuu kun näkee että niin paljon mustikkaa, mutta kukapa sen poimisi talteen?
Kutsu kaveri kylään, kerro, että voit poimia mustikat samalla.
Vierailija kirjoitti:
Nostin yhden perunan varren ylös, ja siellähän oli jo ihan täydellisiä kultaisia mukuloita syöntivalmiina! En odottanut niiden olevan jo niin isoja.
Tomaattisato näyttää myös onnistuvan tänä vuonna. Piiiiiiiiiitkiä terttuja täynnä raakileita ja ensimmäisiä on jo päässyt pari viikkoa syömään.
Herneitä tulee myös paljon ja olen kamalan tyytyväinen että kerrankin viritin kunnon tuet ja tarpeeksi ajoissa. Monesti kasvusto ehtii kaatua pitkin pituuttaan.
Leivoin tänään myös kakkupohjan ja jostain kummallisesta oikusta siitä tuli kerrankin kuin oppikirjasta; ei ole kuopalla keskeltä eikä matalempi toiselta reunalta - kuten yleensä.
Pisteenä iin päälle mansikkamaa pukkaa sateesta ja kylmästä huolimatta edelleen hyvää mansikkaa. 🍓
Ihanaa ja ahkeraa tarhurin elämää! Kohta pääset nauttimaan työsi tuloksista :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Iloitsen siitä että näen pitkästä aikaa vanhempiani! Sain tämän päivän töistä vapaaksi ja lähdin heidän seurakseen tänne mökille jo eilen illalla. Auttelen täällä isääni ruohonleikkuussa ja remontissa. Viime yönä nukuin pitkästä aikaa hyvin täällä luonnon keskellä kaukana kaupungin meluista. <3
Onnea on todella omat vanhemmat, ja vanhemmille välittävät lapset <3 ja tietysti hyvät yöunet :)
Ap
Äitiysloman/hoitovapaan jälkeen olin onnellinen,kun sain hankittua ITSELLENI kolme paria uusia pikkuhousuja.Vanhat oli neljän vuoden takaa.Melkein itkin onnesta.Näin ne on pienet ilot köyhällä,Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi iso ilonaihe, jonka ansiosta pystyn löytämään ja näkemään pienetkin ilot: ensimmäistä kertaa elämässäni minulla on mielialalääkitys, enkä olisi ikinä uskonut, miten hyvältä tuntuu, kun kaikennielevä, kouristava ahdistus on poissa.
Vaikka elämäntilanteeni onkin aika haastava (jäin ilman töitä), nyt en ole toivoton, vaan avoin uusille ideoille ja innostunut toteuttamaan niitä. Iloitsen esimerkiksi siitä, miten hyviä, maksuttomia verkkokursseja olen löytänyt, miten taitavasti olen saanut pienennettyä menoja, miten Lidlistä saa yllättävän hyviä voiteita, dödöä ym. ja miten hyvää ruokaa olen oppinut tekemään.
Nyt iloitsen siitä, kun sain vihdoin siivottua kirjahyllyä ja löysin monta kirjaa, joita en edes muistanut enää tai jotka mies on joskus ostanut ja voisin itsekin lukea. Paljon löytyi just sellaista kepeää kesälukemista, joka sopii tähän hetkeen kuin nenä päähän.
Hyvä sinä! Elämänhallinta ja rullaava arki on kaiken olemisen kulmakiviä, jatka samaan malliin! :) :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään pieni ilo vaan tosi iso: allekirjoitin tänään rakkaani kanssa ensimmäisen yhteisen asunnon vuokrasopimuksen. Vuoden verran ollaan vierailtu kumpikin toistemme yksiöissä, kohta saamme jakaa arkea yhteisessä kaksiossa <3
Onnea uuteen kotiin ja yhteiseen elämäänne! <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
3 euron porukkalotto kun lomarahat tulivat. Voitin 428 e. Syksy pelastettu.
Wow, jess! Aina on varmasti sukanvarressa vielä sen verran tilaa jos yksi porukkalotto tuottaa satoa! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
mulle tulee kyllä tippa linssiin näitä ilon aiheita lukiessa, uudet petivaatteet, teinin halaus, rahat riittivät sittenkin, kivuton päivä. Pienet asiat ovat suuria, todellakin.
Oma ilonaiheeni on kohta alkava mökkiloma perheen kanssa. Yhdessäoloa parhaimmillaan, sama se, mitkä säät tai muut ulkoiset tekijät.
Niinpä! Ihanaa yhteistä aikaa teille <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siemenestä kasvattamani kesäkurpitsat olivat tehneet ensimmäiset hienot hedelmät. Pihaan oli kasvanut omia aikojaan kukkiva orvokki. Vadelmat tuottavat satoa. Löysin uskomattomasta alesta ihanan käsilaukun, jota en välttämättä olisi tarvinnut, mutta saan siitä iloa ja hankin rahat myymällä vaatteita facekirpparilla.
Elämässä on paljon pieniä onnen hetkiä, kun vaan katsoo ympärilleen sillä silmällä.
Ja sen kun oivaltaa, on helppo lisätä pieniä ilon aiheita sinne tänne, kuten sinä kuulut tehneen :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap! Oma mökki on kyllä ihana, meillä ollut nyt muutaman vuoden ajan sellainen myös, aika huonokuntoinen ja edullisesti ostettu mutta järvimaisemat ovat sellaiset että aina on kuin pienellä lomalla kun mökillä käy.
Tänään iloitsen siitä, että lapset saapuvat kotiin mummolareissusta ja pian alkaa perheen yhteinen lomareissu.
Kiitos <3 Ja kuulostaa ihanalta <3 Mökillähän se miljöö ja maisema on tärkeintä, kaiken muun voi laitella ja muokata sitten ajan ja rahan mukaan mieleisekseen... :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sain vähän rahaa taas puskurivarastoksi, olen rutiköyhä työtön ja sairas. En kerro lähdettä, mutta ihan rehellisin keinoin kyllä siis. Sain kauan ihailemani repun hyvällä alennuksella nyt kesällä ja myös ale-vaatteita, tulevat tarpeeseen:) Ihailen päivittäin myös luontoa ja muiden lemmikkejä, kun omaan ei ole varaa ja resursseja vaikka sellaisesta haaveilen.
Hienoa! Lopultahan kaikki täällä on lainaa ja mitään ei saa mukaansa, joten asioista iloitseminen ei todella vaadi asioiden "omistamista" :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa ap! Meidänkin perheellä mökki ollut pitkään haaveissa mutta oma talokin puuttuu vielä... No, jospa saisi haaveita toteutettua :)
Koirasäästäjälle: minulle tuli aikanaan erittäin sopiva tilanne koiran hankintaan ja kyllä, ostin koko elämän haaveilemani saksanpaimenkoiran opintolainalla koska olin opiskelija. Koira on ollut terve, ylimääräisiä ja odottamattomia kustannuksia ei ole tullut vaikka nyt niitäkin olisi vara maksaa. Opintolaina lyhenee ja koira on ilostuttanut elämäämme jo pitkään :) En tietystikään suosittele tekemään näin mutta joskus se elämä vain kantaa :) :)
Minä iloitsen siitä että aion tänään hakea ja perkata mansikkaa. Paras kesäherkku :)
Tärkeintä on että on jotain mistä haaveilla! :) Minullakaan ei ole omistusasuntoa, mutta tämä pieni mökki riittää itselleni omistamisen saralla :)
Ap
Meilläkään ei ole omistusasuntoa koskaan ollutkaan mutta ostimme mökin.
Se on se meidän oma paikka josta on toivottavasti tulevaisuudessa myös lasten perheille iloa.
Miksi ostaa asunto kun halvemmalla saa sen oman mökin. Mökki ei ole esteenä töiden tuomille muutoksille koska sinne pääsee mistä päin suomea tahansa.
Oma asunto olisi meille haaste ja siksi se mökki :)
Vierailija kirjoitti:
Löysin eilen kirpparilta ihania vintage-vaatteita jotka istui kerrankin todella hyvin!
Antiikki- ja vintagekaupat on kyllä uskomattomia aarreaittoja :) Itse en ole löytänyt vaatteita, mutta muutamia upeita vanhoja huonekaluja kyllä.. ja kokoenut niistäkin että "istuvat" itselleni kuin nakutettu :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju<3
Minä olen tällä hetkellä onnellinen siksi että viikon mittaisen flunssan jälkeen alkaa elämä vihdoin voittaa ja koronatesti oli negatiivinen.
Lisäksi ensi viikolla saan ystävän kissan hoitoon muutamaksi päiväksi ja voin käydä kirjastossa lainaamassa lisää kirjoja. Elämä on parasta<3
Hienoa! Sairauden jälkeen tuntee todella olevansa elossa, ja kiitollisena siitä :) :) Ihania lukuhetkiä kissa kainalossa! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin tuli mukava potti osinkoja tilille. Eikä ole riesana hyttyset, ylikasvanut piha"viidakko" ja puolimädäntyneet rakennukset kuten AP:lla. Eikä edes tarvinut maksaa mitään. Paljon kivempi pieni ilo minulla minun mielestäni.
No eipä nuo sinusta onnellista ole tehneet rikkaudet, katkeran kääkän. Hyi!
Ap viettää onnellisia aikoja mökissään, sinä voi kuolla huomenna ja rahat jää tänne, mietipä sitä.miten niin katkeran. nautin oikeasti siitä että varallisuus kasvaa ja voin nauttia huolettomista päivistä kun toimeentuloni on turvattu. Voin tehdä vähemmän työtä ja nauttia elämästä aidosti ilman kuluttamista. Lisäksi kuolemani jälkeen tulot jäävät perijöilleni tuottamaan samaa helpotusta.
Mutta sinulta puuttuu se tärkein. Kyky iloita toisten onnesta.
Oma iloni oli tänään se, että pitkän unettomuuden jälkeen nukahdin tänään päiväunille kissa kainalossa kahdeksi tunniksi. Olo on todella levännyt ja seesteinen. Kireät leukaperätkin ovat rentoutuneet, kun en purrut hampaita yhteen. Ehkä stressi alkaa helpottamaan
Tassuystävä kainalossa lihakset rentoutuu kuin huomaamatta <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloitsen uskollisesta kuonoystävästäni. Koirani on jokapäiväinen ilo ja rakas perheemme jäsen. Aina hyvällä tuulella ja joka pöikassa mukana menossa.
Samaistun! Itselläni myös koira, joka saa kerrankin juosta pihassa vapaana nyt kun on tämä kesäpaikka saatu hankittua.
Ap
Mekin ostettiin mökki kuun alussa ja vaikka omaa koiraa ei ole, niin tytär on vieraillut mökillä jo muutamaan otteeseen koiran kanssa. Viimeksikin kun pääsi perille, niin heti laiturilla piti saada pelastusliivi vauhdilla riisuttua ja siitä se koira jo kirmasi vauhdilla uimaan <3 Ihana on ollut seurata koiran intoilua, kun pääsee vapaana juoksemaan ja välillä vähän polskimaan.
Myös uusista pussilakanoista olen iloinnut kovasti. Ostettiin uudelle mökille uudet mökkilakanat, jotka on värikkäät ja kukkaiset, niistä tuli hyvä mieli. Myös kesäisiä mökkiastioita ostettiin! Ei tarpeeksi, koska ovat kalliita, mutta kivalta tuntuu että on edes vähän sellaisia mökille sopivia lautasia ja mukeja.
Ihanaa, onnea! <3 sisustaminen on niin parasta! :) Ja vieläpä mökin sisustaminen, kun saa hankkia kaikkee vähän värikkäämpää ja romanttisempaa mitä ehkä kotiinsa laittaisi :) Ja se koirien ilo! Omakin melkein kieltäytyy tulemasta autoon mökin pihasta, kun on päässyt mökkeilyn ja vapauden makuun... :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuukausia odottamani paketti saapui vihdoin. Tuote virheettömässä kunnossa ja sain myös kasattua ihan itse. Osat oli kääritty korkealaatuiseen kuplamuoviin, mitä olen nyt pari tuntia poksutellut.
Kokeilin myös tehdä kurpitsakastiketta ja tuli tosi hyvää!
Hahah kuplamuovi ja sen poksuttelu <3 välitön paluu lapsuuteen! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puuromarjat kirjoitti:
Mettässä kävellessä löyty yllättävän paljon mustikkaa ja aurinkokin silloin sädehti muutoin sateisena päivänä
☔🌦️Ihanaa! Itse ostin kanssa noukkurin ym tarpeet ja toivonmukaan löytyisi hyvät mustikkamaastot. Tänävuonnahan niitä on kai hyvät sadot...
Ap
Meillä on mökin takapihalla vaikka kuinka pirusti mustikkaa! Harmittaa oikein! Siis kun vasta on hankittu se mökki ja siellä on niin paljon puuhaa, ettei jouda oikein mustikoita poimimaan :-( Yhtenä iltana keräsin hätäisesti pari desiä ja söin kaikki. Mutta pahalta tuntuu kun näkee että niin paljon mustikkaa, mutta kukapa sen poimisi talteen?
Otat sellanen mustikkahaasteen, että 3 tuntia ja pari kaveria, ja keräätte niin nopeasti ja niin paljon kuin ehditte. Saatte varmasti hyvän saaliin, eikä tarvi potea niin huonoa omaatuntoa :)
Ap
Kävin vkonloppuna sukulaisen luona kylässä.
On sairaseläkkeellä ja jaksaminen on heikkoa.
On ihaillut pitkään Marimekon astioita.
Oli saanut ostettua mukit ja joitain astioita.
Pöytä oli kauniisti katettu.
Vähän poti huonoa omaatuntoa, kun meni rahaa laittamaan moiseen. Vakuutin hänellä on oikeus kauniisiin astioihin.
Kun oma elämä on pienessä tilassa, on oikein nauttii kodin kauneudesta.