Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän "pieniä" iloja! :) sain hankittua pienellä rahalla..

Vierailija
23.07.2020 |

Mökkitontin, missä on kylläkin huonossa kunnossa, ehkä purkukunnossa, oleva päärakennus, mutta hyvässä kunnossa olevat sauna ja aitta. Olen niin onnellinen! En kuvitellut että oma mökki olisi itselleni ikinä mahdollinen, mutta nyt pääsin kuitenkin mökkeilyn alkuun pihan, saunan ja aitan avulla, ja päärakennuksen kanssa etenen sitten joskus tilanteen mukaan. Mitä pieniä tai vähän suurempiakin elämän iloja teillä muilla on juuri nyt meneillään? :)

Kommentit (408)

Vierailija
141/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin tuli mukava potti osinkoja tilille. Eikä ole riesana hyttyset, ylikasvanut piha"viidakko" ja puolimädäntyneet rakennukset kuten AP:lla. Eikä edes tarvinut maksaa mitään. Paljon kivempi pieni ilo minulla minun mielestäni.

No eipä nuo sinusta onnellista ole tehneet rikkaudet, katkeran kääkän. Hyi!

Ap viettää onnellisia aikoja mökissään, sinä voi kuolla huomenna ja rahat jää tänne, mietipä sitä.

miten niin katkeran. nautin oikeasti siitä että varallisuus kasvaa ja voin nauttia huolettomista päivistä kun toimeentuloni on turvattu. Voin tehdä vähemmän työtä ja nauttia elämästä aidosti ilman kuluttamista. Lisäksi kuolemani jälkeen tulot jäävät perijöilleni tuottamaan samaa helpotusta.

Mutta sinulta puuttuu se tärkein. Kyky iloita toisten onnesta.

Oma iloni oli tänään se, että pitkän unettomuuden jälkeen nukahdin tänään päiväunille kissa kainalossa kahdeksi tunniksi. Olo on todella levännyt ja seesteinen. Kireät leukaperätkin ovat rentoutuneet, kun en purrut hampaita yhteen. Ehkä stressi alkaa helpottamaan

Vierailija
142/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloitsen uskollisesta kuonoystävästäni. Koirani on jokapäiväinen ilo ja rakas perheemme jäsen. Aina hyvällä tuulella ja joka pöikassa mukana menossa.

Samaistun! Itselläni myös koira, joka saa kerrankin juosta pihassa vapaana nyt kun on tämä kesäpaikka saatu hankittua.

Ap

Mekin ostettiin mökki kuun alussa ja vaikka omaa koiraa ei ole, niin tytär on vieraillut mökillä jo muutamaan otteeseen koiran kanssa. Viimeksikin kun pääsi perille, niin heti laiturilla piti saada pelastusliivi vauhdilla riisuttua ja siitä se koira jo kirmasi vauhdilla uimaan <3 Ihana on ollut seurata koiran intoilua, kun pääsee vapaana juoksemaan ja välillä vähän polskimaan.

Myös uusista pussilakanoista olen iloinnut kovasti. Ostettiin uudelle mökille uudet mökkilakanat, jotka on värikkäät ja kukkaiset, niistä tuli hyvä mieli. Myös kesäisiä mökkiastioita ostettiin! Ei tarpeeksi, koska ovat kalliita, mutta kivalta tuntuu että on edes vähän sellaisia mökille sopivia lautasia ja mukeja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausia odottamani paketti saapui vihdoin. Tuote virheettömässä kunnossa ja sain myös kasattua ihan itse. Osat oli kääritty korkealaatuiseen kuplamuoviin, mitä olen nyt pari tuntia poksutellut.

Kokeilin myös tehdä kurpitsakastiketta ja tuli tosi hyvää!

Vierailija
144/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puuromarjat kirjoitti:

Mettässä kävellessä löyty yllättävän paljon mustikkaa ja aurinkokin silloin sädehti muutoin sateisena päivänä

☔🌦️

Ihanaa! Itse ostin kanssa noukkurin ym tarpeet ja toivonmukaan löytyisi hyvät mustikkamaastot. Tänävuonnahan niitä on kai hyvät sadot...

Ap

Meillä on mökin takapihalla vaikka kuinka pirusti mustikkaa! Harmittaa oikein! Siis kun vasta on hankittu se mökki ja siellä on niin paljon puuhaa, ettei jouda oikein mustikoita poimimaan :-( Yhtenä iltana keräsin hätäisesti pari desiä ja söin kaikki. Mutta pahalta tuntuu kun näkee että niin paljon mustikkaa, mutta kukapa sen poimisi talteen?

Vierailija
145/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Sain juuri luettua kirjan positiivisesta psykologista. Sen mukaan tieteellisesti todistettu tapa lisätä onnellisuutta ja vähentää masennusta on tehdä päivittäin harjoitus, jossa listaa kolme päivän aikana tapahtunutta hyvää asiaa. Huomion kiinnittäminen arjen pieniin iloihin todella kannattaa! 

Vierailija
146/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pihalla jonkun kissan🐱ja kun juttelin sille, se mourusi.

Ihan kuin se olisi vastannut ja mourusi lisääkin, kun jatkoin juttelua😆...

Vierailija
147/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain sukulaiseltani perinnöksi rahaa. En odottanut mitään ja ajattelin, kun kuulin asiasta, että on halunnut muistaa minua pienellä summalla, mutta rahan määrä oli yllätys. Nyt minulla on yli 40 000 euroa En myöskään todellakaan ole rahojen perään tai ole vaatinut yhtään mitään. Senkin takia tämä tuntuu jo aivan liialliselta ja olen samalla liikuttunut siitä, että hän ajatteli minua ja halusi antaa rahaa minulle. Itse olen aika pienituloisesta perheestä ja paljon työttömyyttä, velkaa yms ja vähät rahat menneet siihen, kun velkoja on maksettu pois. Talorahammekin meni täysin velkojen maksuun, kun se viimein saatiin myytyä. Siinä mielessä sattunut kaikkea ikävää ja ymmärrän tämänkin takia rahan arvon todella hyvin. Talvi oli rankka muutenkin ja nopea muutto vaikea järjestää ja talo piti saada nopeasti tyhjäksi ja meillä ei ollut apua siihen. Koirani kuolema oli myös ikävä asia ja samalla menetin ainoan ystäväni. Koronakevät sotki pääsykokeita ja ne menivät huonosti ja olen taas ilman opiskelupaikkaa ja työtön muutenkin. Kaikki tämä aiheutti sen, että alkukesän olin todella ahdistunut ja epätodellinen olo usein. Elämä pelottaa usein ja pärjääminen muutenkin ja menneisyyden kokemukset usein mielessä. Siinä mielessä en tunne itseäni sellaiseksi ihmiseksi joka ansaitsee yhtään mitään ja oikeasti itkin pitkään kun ajattelin, että hän tahtoi muistaa minua.

Tämä kaikki helpottaa elämääni paljon ja vaikka vaikeuksia olisikin niin sillä tavallaa minulla ei nyt ole hätää ja rahan puolesta voin vihdoin olla rauhallisin mielen. Näitä rahoja ei myöskään ole tarkoitettu tuhlattavaksi vaan käytän ne tarkoin ja vain tarpeelliseen sillä tiedän kuinka harvinaisia hetkiä nämä ovat ja kuinka arvokasta tämä kaikki on eli todellakaan minulle mikään tavallinen asia. Jotenkin on hyvä purkaa tämä asia ja minulle muutenkaan ole ketään jonka kanssa jutella ja olen yksinäinen. Muuten yritän nauttia pienistä jutuista, jotka ovat monesti pelastaneet jos on ollut vaikeaa. Liikunta auttaa, sekä luonto muutenkin. Tykkään poimia marjoja ja kuunnella musiikkia. Kirppiksillä on kiva käydä. Jokainen päivä joilloin on kaunis ilma ja olo muuten rauhallinen ja uskon edes hetken olevani ihan ok ihminen on tärkeä hetki. Jokainen kohtaamani ystävällinen ihminen on myös harvinainen ja mukava asia minulle. En myöskään halua mitenkään kehuskella näillä rahoilla vaan otan ne nyörästi  ja kiittäen vastaan.

Vierailija
148/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tyttärelleni pienen Intiaaninuken kympillä ja hän ei nyt laske sitä silmistään.

Vierailija
149/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain säästettyä sen verran, että pääsen teinin kanssa huvipuistoon, jonne teini on hinkunut koko kesän. Matka toteutuu erään yhdistyksen kautta ja kun jostain olivat saaneet tietoon meidän huonon taloudellisen tilanteen, niin lupasivat maksaa lapselle rannekkeen. Oon niin kiitollinen, että tippa tuli linssiin.

Vierailija
150/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kesä lavavilejlijänä ja tänään taas nostin isoja perunoita. Muutama päivä sitten istuttamani rucolakin on itänyt jo hyvin.

Koronan vuoksi kesä mennyt paljon kotona oleillessa reissujen sijaan. Mutta tällainen kotiloamilu onkin oikein mukavaa !

Hieman uteliaana kysyn AP:ltä missä päin Suomea (noin suunnilleen) mökkisi sijaitsee? Onnea kovasti mökin johdosta!

Vierailija
151/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo tilaamassa kauan haaveilemaani rottinkista riipputuolia, kun sattumalta löysin facekirpparilta uuden ihan läheltä ja yli puolet halvemmalla :)

Vierailija
152/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen kun vakavasti sairaan mieheni verikokeissa oli huima parannus <3 

Vierailija
153/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pienellä rahalla "lepokodin" ystävältä. Teen kesän töitä joka ainoa päivä 12-16h, noin 100pv ajan yhteenmenoon ilman vapaata, koska kesäbisnes on ainoa elanto. Lepo päivän päätteeksi on elintärkeätä, ja ystävä vuokrasi hiirenhiljaisen rauhallisen pikku kotinsa minulle että saan nukkua rauhassa koko seuraavan kuukauden. En tiedä miten selviäisin ilman tätä.

Vierailija
154/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaan tyorupeaman jalkeen olemme lahdossa hyvien tyokavereiden kanssa telttailemaan. Onnistuimme varaamaan mainion paikan kolmeksi paivaksi, ja tarkoitus on vain chillata, grillata ja nauttia kauniista saasta, ilman lapsia ja puolisoita.

Vierailija
155/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju!

Minua ilahduttaa, että löysin kaksi täydellistä syystakkia kirpputorilta, ja maksoin niistä yhteensä pari kymppiä. Olen ollut vuosia ilman kunnollista takkia. Nyt on sitten kaksin kappalein ja ihan oikeasti, uusien vaatteiden kaupoista ei löydy yhtä hienoja edes isolla rahalla. :)

Lisäksi ilahduttaa se, että vanhempani ovat todennäköisesti saamassa asiallisen tarjouksen asunnostaan. Uusikin mieleinen asunto on löytynyt, joten tämä ostaja ilmestyi juuri sopivalla hetkellä. Siitäkin olen iloinen, että viimeksi heidän luonaan käydessäni huomasin päässeeni yli lapsuuteni traumoista, jotka aiheuttivat skismaa minun ja vanhempieni välille ja pahaa oloa minulle. Minulla oli paljon helpompi olla. Nyt kun mainitsin tuosta, niin vielä täytyy olla kiitollinen siitä että olen saanut Kelan korvaamaa psykoterapiaa kohta vuoden. Se on tuonut lisää itseluottamusta ja elämänvoimaa.

Vierailija
156/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt itseäni kukkaihmisenä, mutta tänä keväänä ostin hetken mielijohteesta petunian amppeliin ja voi että se piristää mieltä. Tuli vielä oikein hyvä yksilö, pinkki ei edes ole lempivärejäni, mutta tuo kukka nyt vaan on ihana.

Vierailija
157/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai vihdoin ja viimein saunaremontin valmiiksi. Nyt on ihana nauttia pihasaunan kosteista puulöylyistä ja nauttia viilenevistä illoista saunan jälkeen pihakeinussa. Parhautta! 🤗🤗🤗

Vierailija
158/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pitänyt itseäni kukkaihmisenä, mutta tänä keväänä ostin hetken mielijohteesta petunian amppeliin ja voi että se piristää mieltä. Tuli vielä oikein hyvä yksilö, pinkki ei edes ole lempivärejäni, mutta tuo kukka nyt vaan on ihana.

Itse ostin kk sitten oranssin kerrostetun tulilatvan piristämään keittiönpöytää. Ai että sitä on ihana katsella aamiaispöydässä ja ruokapöydässä ja illallispöydässä, kun vihdoinkin kaikki kauniit pikkukukat ovat auenneet. Ja kukinta kestää vielä niin pitkään. Mun lempikukka. 🥰

Vierailija
159/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin tuli mukava potti osinkoja tilille. Eikä ole riesana hyttyset, ylikasvanut piha"viidakko" ja puolimädäntyneet rakennukset kuten AP:lla. Eikä edes tarvinut maksaa mitään. Paljon kivempi pieni ilo minulla minun mielestäni.

No eipä nuo sinusta onnellista ole tehneet rikkaudet, katkeran kääkän. Hyi!

Ap viettää onnellisia aikoja mökissään, sinä voi kuolla huomenna ja rahat jää tänne, mietipä sitä.

miten niin katkeran. nautin oikeasti siitä että varallisuus kasvaa ja voin nauttia huolettomista päivistä kun toimeentuloni on turvattu. Voin tehdä vähemmän työtä ja nauttia elämästä aidosti ilman kuluttamista. Lisäksi kuolemani jälkeen tulot jäävät perijöilleni tuottamaan samaa helpotusta.

Mutta sinulta puuttuu se tärkein. Kyky iloita toisten onnesta.

Oma iloni oli tänään se, että pitkän unettomuuden jälkeen nukahdin tänään päiväunille kissa kainalossa kahdeksi tunniksi. Olo on todella levännyt ja seesteinen. Kireät leukaperätkin ovat rentoutuneet, kun en purrut hampaita yhteen. Ehkä stressi alkaa helpottamaan

Eikös kissa ja kissan kehräys ole tunnetusti paras stressin lievittäjä. 🤔🥰 Ei ihmekään että olosi oli levollisempi kun sait pitää kissaa kainslokaverina. 🤗👍

Vierailija
160/408 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytökoirat jotenkin päätti muuttaa meille, no ihan parasta! Maksettiin tosin lahjoitus sitten koirasuojeluyhdistykselle ja vuosittain muutenkin, niin tärkeää työtä tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän