Elämän "pieniä" iloja! :) sain hankittua pienellä rahalla..
Mökkitontin, missä on kylläkin huonossa kunnossa, ehkä purkukunnossa, oleva päärakennus, mutta hyvässä kunnossa olevat sauna ja aitta. Olen niin onnellinen! En kuvitellut että oma mökki olisi itselleni ikinä mahdollinen, mutta nyt pääsin kuitenkin mökkeilyn alkuun pihan, saunan ja aitan avulla, ja päärakennuksen kanssa etenen sitten joskus tilanteen mukaan. Mitä pieniä tai vähän suurempiakin elämän iloja teillä muilla on juuri nyt meneillään? :)
Kommentit (408)
Jauhelihakastike joko kerma tai tomaattipohjaisena. Suomessa eläminen on tehty aivan helvetin kalliiksi ja siksi niinkin tavallinen asia kuten tavallinen kotiruoka tuntuu oikealta arjenluksukselta mauttomien ja ravintoköyhien puurojen sijasta jonka ainoa valttikortti on kuitu jota saa muistakin ruoista
Vierailija wrote:
Jauhelihakastike joko kerma tai tomaattipohjaisena. Suomessa eläminen on tehty aivan helvetin kalliiksi ja siksi niinkin tavallinen asia kuten tavallinen kotiruoka tuntuu oikealta arjenluksukselta mauttomien ja ravintoköyhien puurojen sijasta jonka ainoa valttikortti on kuitu jota saa muistakin ruoista
Jauhelihakastike ja keitetyt perunat tai perunamuusi ovat todellakin päivän ilonaihe. Minulla oli lounaalla tänään keitetyt Annabelle perunat ja maustekurkkua jauhelihakastikkeen kanssa. Oli herkkua.
Löysin tarjouksesta 4 pakettia Saludoa kympillä ja sattui olemaan kymppi niihin laitettavaksi. Harmitti ensin, että mentiin Prismaan, kun Cittarissa oli kahvitarjous, mutta tämä olikin parempi tarjous. Jes, nyt on kahvia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jauhelihakastike ja keitetyt perunat tai perunamuusi ovat todellakin päivän ilonaihe. Minulla oli lounaalla tänään keitetyt Annabelle perunat ja maustekurkkua jauhelihakastikkeen kanssa. Oli herkkua.
Annabellea meilläkin, naudansuikalelihakastike😉
Loppuilta yksin pitkästä aikaa. En edes muista koska viimeksi saanut rauhaa omiin puuhasteluihin
Merinovillapaita lähti mukaan alle kuudella eurolla, kun kassaneiti teki jonkun möhläyksen eikä huomannut että hinta olisi pitänyt olla melkein kymmenkertainen.
Vierailija wrote:
Voin olla kotona kissojeni kanssa lähtemättä joka aamu töihin! Tehdä itse päivän ohjelmani; onko se siivousta, käsitöitä, kirjoittamista, ulkoilua, äänikirjojen kuuntelua, askartelua, lukemista...mitä tahansa. Neljänkymmenen työvuoden jälkeen niin nautin tästä..tuloina alle tonnin leskeneläke. Vedän henkeä pari vuotta, ja mietin mitä haluaisin vielä elämälläni tehdä.
Minulla hyvin samanlainen tilanne, sillä erotuksella, että elän säästöilläni. Mutta kissojen kanssa harrastetaan samoja asioita.
Sain juuri siivousurakan loppuun: ikkunat on pesty, keittiö ja vessa siivottu, pölyt pyyhitty ja lattiat pesty. Nyt nautitaan puhtaasta kodista kissat kainalossa!
Ystävä oli yllärinä hommannut mullekin lipun Laman keikalle 🤗 Ei olis itellä ollut nyt varaa. Jihuu!
Vierailija wrote:
Löysin tarjouksesta 4 pakettia Saludoa kympillä ja sattui olemaan kymppi niihin laitettavaksi. Harmitti ensin, että mentiin Prismaan, kun Cittarissa oli kahvitarjous, mutta tämä olikin parempi tarjous. Jes, nyt on kahvia.
Oho! Onnea löydöstä. Itse sain tokmannista klubitarjouksena 3,39 saludoa per paketti ja enintään 3kpl per asiakas. Joten tuli hieman kalliimmaksi kahvini, vaikka tarjoushinnalla oli hetkellisesti halvinta kahvia
-se jauhelihakastike kommentoija
Kahvitarjouksia kyl kannattaa vertailla🤔
Löysin kumpparit 6€ käyttämättömänä kirpparilta
Vierailija wrote:
Kerrotko sen Pohjoismaan, jossa on halvempaa elää kuin Suomessa? :) voin heti muuttaa siihen maahan. Valitettavasti ei ole kokemusta kuin Ruotsista, Tanskasta ja Norjasta ja näissä maissa jää aikalailla sama käteen kuin jää Suomessa. Hinnat on toki kovemmat vielä kuin Suomessa.
minut on tehnyt tänään onnelliseksi tee. Ostin Liptonin marjateetä ja ai että olikin hyvää. Yleensä ei ole varaa ostaa muita teelaatuja, mutta nyt päätin panostaa.
Aurinko paistaa, lankakori on täynnä. Tarjouksista kannattaa ostaa joitain peruslempivärejä. En pelkää sitä, että eri värjäyssatsit poikkeais merkitsevästi. Haen tänään perus pellavan väristä nallelankaa.
Sit kun neuloosi iskee, on mistä valita. Tosin mul on useampi työ kesken. Kun saan idean, pitää heti päästä koklaamaan. Nyt innostuin putkisukista, yllättävän kätevät, yksi koko käy monelle, eikä kantapää kulu, kun ei sitä ole.
Minulla oli tällä viikolla synttärit, ja vähän jännitti joutuisinko "juhlimaan" nollabudjetilla - mutta sain kuin sainkin perjantaina vielä muutaman kympin!
Pystyin siis ostamaan itselleni synttäriruoat ja -juomat, ja tapauksen kunniaksi päätin kävellä kauppaan kauniissa syysillassa ainaisen bussilla huristelun sijaan. Mikä lie varttihulluus iski sen kävelyn myötä, ja tavallisen synttäreitäni vaivaavan ruokakoomailun sijaan kävelin pitkästä aikaa 15 000 askelta! Olen jo pitkään tykännyt kävellä 10-15k askelta päivässä, mutta olin alkusyksystä viikkokausia kipeänä enkä uskaltanut riskeerata terveyttäni yhtään enempää, joten se rutiini vähän jäi. Ihanaa, että jaksoin pitkästä aikaa!
Ai niin, "korkkasinpa" syntymäpäivien kunniaksi myös jo aikaa sitten ostamani kurpitsan ja vaniljan tuoksuisen vartalo- ja käsirasvan. :D
Laitoin pähkinät kiertoon. 2 pussia pähkinöitä vanhentunut ja kuoret väkeviä. Murskasin ja laitoin linnuille. Nyt kattelen kun ne popsii pähkinöitä kupista ulkopöydällä.
Osa pakastepizzoista on oivallisia, muutamalla eurolla saa herkkuruokaa, lisään vaan oreganoa ja valkosipulia.
Kaunis lautanen, lautasliina ja tuoppi olutta-> voila, Juhla on valmis
Joulumyyjäisistä sain eilen iloa. Oli paljon maistettavaa, ostin i h a n a n makrameekuusen. 5€, ainoa tuhlaus. Mutta kaunista katseltavaa ja huumaavia tuoksuja...
Iloa tuottaa ostamani noin 10€ kotimainen puuvilla kauluri Halpa-hallista
Katsura-puun ruska! En ole kummoinen viherpeukalo, mutta muutama vuosi sitten ihastuin puutarhamyymälässä tähän kauniiseen puuhun, ja ostin pihalleni taimen. Miten ihanat, lähes sydämen muotoiset lehdet ja mahtava syysväritys, mutta parasta on lakastuvien lehtien huumaava tuoksu; sekoitus hattaraa ja piparkakkua! Tästä voi nauttia vain muutamana päivänä vuodessa ❤️