Elämän "pieniä" iloja! :) sain hankittua pienellä rahalla..
Mökkitontin, missä on kylläkin huonossa kunnossa, ehkä purkukunnossa, oleva päärakennus, mutta hyvässä kunnossa olevat sauna ja aitta. Olen niin onnellinen! En kuvitellut että oma mökki olisi itselleni ikinä mahdollinen, mutta nyt pääsin kuitenkin mökkeilyn alkuun pihan, saunan ja aitan avulla, ja päärakennuksen kanssa etenen sitten joskus tilanteen mukaan. Mitä pieniä tai vähän suurempiakin elämän iloja teillä muilla on juuri nyt meneillään? :)
Kommentit (408)
Lisää näitä kiitos. Olen polvi rikki kotona jumissa enkä jaksa enää etsiä netflixistä mitään järkevää..
Maksoin Torissa myynnissä olleesta koirastani 50 euroa. Myyjälle tärkeintä oli, että koira pääsee hyvään kotiin., hänellä oli rahat vähissä ja elämä sekaisin ja koira tarvitsi hammasrempan. Hammasremppa koiralle maksoi tonnin. Hännänheiluttajasta on ollut mulle paljon iloa ja kävelyllä käynti kasvoi 300 %. Olen tavannut myös uusia ihmisiä ja saanut kaksi uutta koirallista ystävää koiran myötä.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin Torissa myynnissä olleesta koirastani 50 euroa. Myyjälle tärkeintä oli, että koira pääsee hyvään kotiin., hänellä oli rahat vähissä ja elämä sekaisin ja koira tarvitsi hammasrempan. Hammasremppa koiralle maksoi tonnin. Hännänheiluttajasta on ollut mulle paljon iloa ja kävelyllä käynti kasvoi 300 %. Olen tavannut myös uusia ihmisiä ja saanut kaksi uutta koirallista ystävää koiran myötä.
Ihana uutinen, sait ystävän ja tarjosit kodin kodittomalle. Minunkin edesmennyt koirani maksoi aikoinaan löytöeläinkodissa 300 mk eli 50 euroa ja oli elämäni paras ostos.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä ilonpilaaja, mutta tuo otsikko tällä palstalla (pientä iloa pikku rahalla) ja ap kirjoitus 10 k€ mökkiostoksesta ei nyt ihan napannut.
Luulin ensin että joku on keksinyt pilkan aiheen.Kiva sinulle ja varmasti olet onnellinen että sait oman mökin. Mökiksi tuo oli puoli-ilmainen.
Mutta kellä normi ihmisellä on edes varaa ostaa kymppitonnin mökkiä. Kellä on lymppitonni ylimääräistä. ???
Monille uuden talvitakin ostaminen vaatii säästämistä puhumattakaan uusien silmälasien hankkiminen, se vaatii jo joustoluottoa.
Mutta, positiivisuutta tarvitaan ja kukin nauttii tyylillään.
Eivät "normi-ihmiset" ole automaattisesti köyhiä. Suomalaisen keskipalkka on yli kolme tonnia. Aika monella keskiluokkaisella ihmisellä, vaikka olisi matalapalkkatöissä tai vaikka työttömänäkin voi olla kymppitonnin säästöt, on tullut vaikka perintöä mummolta tai on säästetty yhdessä muutama vuosi puolison kanssa. Ostavathan ihmiset asuntojakin.
Minusta kymppitonnin mökki oli löytö mökiksi, vaikka tiedostan ettei se kymppitonni tietenkään ole mikään pikkuraha sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Lisää näitä kiitos. Olen polvi rikki kotona jumissa enkä jaksa enää etsiä netflixistä mitään järkevää..
Tuli tästä mieleen, että mä tykkään katsoa kynsieni varjoa puhelimen ruutua vasten. Tuntuu hämmentävän ylelliseltä.
Voin olla kotona kissojeni kanssa lähtemättä joka aamu töihin! Tehdä itse päivän ohjelmani; onko se siivousta, käsitöitä, kirjoittamista, ulkoilua, äänikirjojen kuuntelua, askartelua, lukemista...mitä tahansa. Neljänkymmenen työvuoden jälkeen niin nautin tästä..tuloina alle tonnin leskeneläke. Vedän henkeä pari vuotta, ja mietin mitä haluaisin vielä elämälläni tehdä.
Löysin edullisesti torista lapselle talvikengät! Meinasi jo kuukauden ruokabudjetti mennä sekaisin, kun huomasin, että isomman sisaruksen vanhat talvikengät ei sitten enää mahtuneetkaan pienemmälle.
Erityisryhmien uintikortti, vaati lääkärintodistuksen ja maksoi 50 euroa. Nyt voi käydä uimassa niin paljon kuin jaksaa.
Lähellä kotia olevat kävelypolut ja luontopolut.
Löysin lähikirpparilta 30€ kaksi valtavan isoa pussillista vaatteita. Kaikki ihan uuden veroisia, hyvälaatuisia ja hyvistä materiaaleista. Oli -50% kaikesta.
Tuossa on iso kasa teinipojalle paitoja ja neuleita plus villakangastakki - ja mulle itselle vaikka mitä ihanaa. Huippulöytö oli tosi kaunis italialainen silkkimekko. Se on tosin ens kesänä vasta käyttöön tuleva, jos en sitten innostu jonkun lämpimän neuleen kanssa kokeilemaan ennen kesää :)
Saan tänä päivänäkin tehdä etätöitä, ihan tässä omalla kotiterassilla ,jossa kukatkin vielä kukkivat. Lämpötila on taas + 30 asteessa (varjossa), mutta koska meri on ihan tässä "vieressä"; sieltä tulevat tuulenhengäykset saavat lämmönkin tuntumaan ihan mukavalta.
Ystävän ystävä kysyi voinko mennä syömään.
Mikä tahansa ruoka, maksavat 25 e - verot ja teen raportin.
Lounas maksoi 13.90.
Tulipa kiva fiilis, vatsa täyteen ja maksetaan vielä
Hyvä ap!
Itseäni ilahduttaa tänään se, että on perjantai, lapseni yliopisto-opinnot ovat alkaneet hyvin ja on viihtynyt uudessa kaupungissa, huomenna pääsen ystävän luo illanistujaisiin ja tänään saan viettää iltaa lempiseurassani eli puolisoni kanssa. Paljon ilonaiheita!
Hyvän kirjan saa divarista seitsemällä eurolla. Jos eläisin 1200-luvulla, kirjat kopioitaisiin käsin. Ja niiden hinnat olisivat tähtitieteellisiä. 1200-luvulla: "Voittaisipa lotossa niin voisi ostaa kirjan."
Vierailija kirjoitti:
Löysin lähikirpparilta 30€ kaksi valtavan isoa pussillista vaatteita. Kaikki ihan uuden veroisia, hyvälaatuisia ja hyvistä materiaaleista. Oli -50% kaikesta.
Tuossa on iso kasa teinipojalle paitoja ja neuleita plus villakangastakki - ja mulle itselle vaikka mitä ihanaa. Huippulöytö oli tosi kaunis italialainen silkkimekko. Se on tosin ens kesänä vasta käyttöön tuleva, jos en sitten innostu jonkun lämpimän neuleen kanssa kokeilemaan ennen kesää :)
Ja täytyy laittaa vielä, että kävin juuri lähikaupassa ja ostin perunoita, 2kg kanan rintaleikkeitä ja 4 x 450g naudan jauhelihaa synttäritarjouksesta. Hinnat oli kuin ennen hintojen nousua. Nyt on pakastimessa ja jääkaapissa edullisia ruokatarpeita vähäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
TONNI jostain koiran leegoista, oikeesti!? Huhhuh. . .
Vierailija kirjoitti:
Voin olla kotona kissojeni kanssa lähtemättä joka aamu töihin! Tehdä itse päivän ohjelmani; onko se siivousta, käsitöitä, kirjoittamista, ulkoilua, äänikirjojen kuuntelua, askartelua, lukemista...mitä tahansa. Neljänkymmenen työvuoden jälkeen niin nautin tästä..tuloina alle tonnin leskeneläke. Vedän henkeä pari vuotta, ja mietin mitä haluaisin vielä elämälläni tehdä.
Kuulostaa mukavalle Mutta onpa sinulla iso leskeneläke!! Kai saat oman eläkkeen myös?Eli pärjäät mukavasti.
Lohta 7,95/kg fileroituna ruodot mukana.
Savustin fileet ja puoliso keitti ruoteet joista saadaan keitto lihat.
Vierailija kirjoitti:
Lohta 7,95/kg fileroituna ruodot mukana.
Savustin fileet ja puoliso keitti ruoteet joista saadaan keitto lihat.
Ai, niin perunoita 5kg pussi yhdellä €
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, mikä rikkoi polvesi?
Polvivammat ovat tosiaan kamalia, pikaista paranemista!
Meillä kasvaa rivitalon pienellä pihalla valko- ja punaherukoita, Lepaan punaisia karviaisia sekä mustaa karhunmarjaa, mansikoita oli myös vähän, mitään ei ole itse kasteltu, mutta paljon hyviä marjoja, söin suoraan puskasta. Energiatasot nousi aivan valtavasti.