Elämän "pieniä" iloja! :) sain hankittua pienellä rahalla..
Mökkitontin, missä on kylläkin huonossa kunnossa, ehkä purkukunnossa, oleva päärakennus, mutta hyvässä kunnossa olevat sauna ja aitta. Olen niin onnellinen! En kuvitellut että oma mökki olisi itselleni ikinä mahdollinen, mutta nyt pääsin kuitenkin mökkeilyn alkuun pihan, saunan ja aitan avulla, ja päärakennuksen kanssa etenen sitten joskus tilanteen mukaan. Mitä pieniä tai vähän suurempiakin elämän iloja teillä muilla on juuri nyt meneillään? :)
Kommentit (408)
Mun sähköhammasharjan harjaosa hajos. Todella tiukoilla taloudellisesti, manailin kun vaihtoharjat on 4kpl:een pakkauksia, hinta yli 16 euroa. Kävin Saiturinpörssissä ostoksilla ja siellä oli alle euron yksittäisharjoja, ei ollut oikea merkki, mutta ajattelin "riskeerata" euron ja sehän mokoma toimii!
Kukan olohuoneeseen. Lidl 2,95e.
Kävin hoitamassa asioita, ilman aamupalaa liikenteeseen. Jestas että kahvi oli taivaallista kun tulin kahden tunnin päästä kotiin.
Ihana, ihana ketju, kiitos Ap:lle avauksesta muutaman vuoden takaa. Tälläisiä av:llä harvoin tapaa.
Kirpparilta ostin kotimaisen ihanan leningin neljällä eurolla. Tmannista ostin nuppuisia pelargonioita 20cent/kpl, arvailin vain värejä. Muutama oli ihan vanhanajan punainen, yks kaunis lohenpunainen. Kukkivat aikansa ulkona ja nyt kukinta jatkuu ikkunalla. Lehdistä tulee ihan lapsuus mieleen, sama tuoksu.😊
Mulle tulee ens maanantaina tili ja ostan pitkään himoitsemani vanhan liinavaatekaapin! On ihanaa, että löysin mitoiltaan mulle sopivan ja pystyin sen tinkaamaan budjettiin sopivaksi. Minulla on pieni 28,5 neliön asunto, mutta viihdyn hyvin nyt kun olen saanut sisustettua sen toimivaksi ja oman maun mukaiseksi.
Ihana juttu on myös oma rakas koiravanhus, joka voi hyvin ja on pysynyt iästään huolimatta terveenä.
Olin pitkään kiusaamisen ja työmäärän vuoksi uupunut. Nyt olen saanut tilanteen selätettyä työpsykologin avulla ja selvästi menossa parempaa kohti. Tuntuu hyvältä kun omat voimat palautuu pikku hiljaa.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin Torissa myynnissä olleesta koirastani 50 euroa. Myyjälle tärkeintä oli, että koira pääsee hyvään kotiin., hänellä oli rahat vähissä ja elämä sekaisin ja koira tarvitsi hammasrempan. Hammasremppa koiralle maksoi tonnin. Hännänheiluttajasta on ollut mulle paljon iloa ja kävelyllä käynti kasvoi 300 %. Olen tavannut myös uusia ihmisiä ja saanut kaksi uutta koirallista ystävää koiran myötä.
Ihana uutinen, sait ystävän ja tarjosit kodin kodittomalle. Minunkin edesmennyt koirani maksoi aikoinaan löytöeläinkodissa 300 mk eli 50 euroa ja oli elämäni paras ostos.
Toivottavasti myyjä saa jotakin kautta tietää, että koiralla on hyvät oltavat. Varmasti hävettää ja harmittaa kun ei pystynyt koiraa pitämään. Vaikea, mutta oikea, päätös häneltä. Moni koirasta luopuja ajattelee onneksi eläimen parasta.
Yllättävän hyvin on käynyt kauppa Torissa.
Ensi viikolla menen hammaslääkäriin ja laskeskelin lasku tulee siitä n 2 viikon päästä ja on 2 viikkoa maksuaikaa.
Saankin maksettua heti tiskillä, sikäli ei ole kummempaa ongelmaa.
Myytäväksi kelpaavaa ei pitänyt olla, mutta niin yks äiti osti käytettyjä vaatteita lapselleen ja muuta. Tuurilla laivat seilaa
Waude. Hymyilyttää tää hyvänmielenketju. Itsellä kaikki ok, aika pienillä kustannuksilla saa ihan kelpo ruokaa.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot opetti jo vanha kansakin. Ja usein: parhaat jutut on jopa ihan ilmaisia, oven avaus, hymy, kiitos, kohteliaisuus
Ja kaupassa oli äsken lähiruokaa: porkkanat viereiseltä kylältä ja niiiiin makeat
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Voin olla kotona kissojeni kanssa lähtemättä joka aamu töihin! Tehdä itse päivän ohjelmani; onko se siivousta, käsitöitä, kirjoittamista, ulkoilua, äänikirjojen kuuntelua, askartelua, lukemista...mitä tahansa. Neljänkymmenen työvuoden jälkeen niin nautin tästä..tuloina alle tonnin leskeneläke. Vedän henkeä pari vuotta, ja mietin mitä haluaisin vielä elämälläni tehdä.
Kuulostaa mukavalle Mutta onpa sinulla iso leskeneläke!! Kai saat oman eläkkeen myös?Eli pärjäät mukavasti.
En ole vielä eläkkeellä enkä saa mitään tukia, tuo on ainoa tuloni. Asunto on oma ja kaikki kulut minimoitu, juuri ja juuri selvitään. Vapaus on ihanaa.
Onpas kiva ketju. Jokaisella varmaan löytyy näitä ideoita. Raha ei todellakaan merkkaa kaikkea, moni muu on tärkeämpää.
Suklaa marraskuun mörön torjuntaan😉
Kannattaa ostaa jo lokakuun tarjouksesta
Onpas kiva ketju ja säästynyt roskaviesteiltä.
Löysin kaupasta niin maukkaan pakastepizzan. Kelpaa herkutella kun oli niin edullinen.
Valikoimaa on niin paljon, että vaikea oli löytää oma suosikki.
Mökki pienellä rahalla? Onnea siitä mutta kuvittelin että puhutaan oikeasti taskurahoista. Kukkakimppu tai pientä makeaa olisin sanonut. Tai jokin pieni juttu mitä on kauan halunnut (esim. hajuvesi, laukku, takki) ja sitten voi säästämällä sen ostaa.
Vierailija wrote:
Mökki pienellä rahalla? Onnea siitä mutta kuvittelin että puhutaan oikeasti taskurahoista. Kukkakimppu tai pientä makeaa olisin sanonut. Tai jokin pieni juttu mitä on kauan halunnut (esim. hajuvesi, laukku, takki) ja sitten voi säästämällä sen ostaa.
Iso juttuhan oma mökki on. Mutta luulisin että se "pienuus" tulee siitä jos ap sai hankittua sen suhteessa pienellä rahalla.Tyskin hänkään joka päivä, kuukausi tai edes vuosikaan tuon luokan hankintoja tekee vaan juuri niitä kukkia tms.
Täälläkin on kauppa käynyt. Aloin jo heinäkuussa käymään nurkkia läpi ja sain autolastillisen kokoon. 2 kk jono ja paikka oli 2 viikkoa.
Rahaa tuli kulujen jälkeen käteen yli 400 euroa. Tuntuu, että olisin voittanut lotossa.
Aloin heti käymään uudestaan kotia läpi, mutta saalis oli pieni. Olen saanut tehtyä kirppisnurkan, jonne vien tarpeetonta. Käymme viikon päästä mummolassa ja äitini on luvannut myös etsiä jotain. Rahat laitetaan jouluun. Tämä 400 euroa riittää ruokiin ja ehkä pariin lahjaankin.
Löysin pienellä rahalla Torista samaa settiä olevat toppapussin ja kädenlämmittimen lastenvaunuihin. Ja vieläpä eri myyjiltä! Kokonaisuus miellyttää nyt silmää ja sopii meidän vaunujen väriin. Tuli hyvä mieli ja pysyy lapsi ja omat näpit lämpimänä viimassa ja tuiskussa! :)
Tämä oli IHAN ILMAINEN:
Lähikaupasta ulos tullessa näin, kun nuori äiti jätti vauvansa vaunuun ulos, kun itse meni sisään kauppaan.
Oikein sydämessä läikähti! Todella harvinaista nykyään.
Ja tämä Porvoon Huhtisissa, parin kilometrin päästä itse keskustasta. Siellä ei enää kukaan olisi moista tehnyt.
Syksy ja sienestyskausi koiran kanssa. Eikä nuo ole edes pieniä iloja elämässä, vaan oikeastaan ihan parasta mitä elämällä on tarjota.
Odotettavissa rauhallinen perjantai-ilta kaksin koiran kanssa, Netflixin ja sukkapuikkojen parissa. Ahh, ihanaa.
Vierailija wrote:
Syksy ja sienestyskausi koiran kanssa. Eikä nuo ole edes pieniä iloja elämässä, vaan oikeastaan ihan parasta mitä elämällä on tarjota.
Odotettavissa rauhallinen perjantai-ilta kaksin koiran kanssa, Netflixin ja sukkapuikkojen parissa. Ahh, ihanaa.
Sukkapuikot💕
Kudon toisia arkkusukkia, itselleni jo tein, nää tulee puolisolle. Ohutta villalankaa, putkisukkamalli...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sukkapuikot💕
Kudon toisia arkkusukkia, itselleni jo tein, nää tulee puolisolle. Ohutta villalankaa, putkisukkamalli...
Minä väännän joululahjoja. Pysyy naapurit ja tutut villasukissa..
Minua ilahduttaisi kivuton päivä, valitettavasti eii ole tiedossa. Mutta jospa joskus olisi vähäkipuisempi päivä! *esittää vaatimattoman toiveen* Sellainen, että pääsisi kävelemään. Ehkäpä ihan ulos asti.