Elämän "pieniä" iloja! :) sain hankittua pienellä rahalla..
Mökkitontin, missä on kylläkin huonossa kunnossa, ehkä purkukunnossa, oleva päärakennus, mutta hyvässä kunnossa olevat sauna ja aitta. Olen niin onnellinen! En kuvitellut että oma mökki olisi itselleni ikinä mahdollinen, mutta nyt pääsin kuitenkin mökkeilyn alkuun pihan, saunan ja aitan avulla, ja päärakennuksen kanssa etenen sitten joskus tilanteen mukaan. Mitä pieniä tai vähän suurempiakin elämän iloja teillä muilla on juuri nyt meneillään? :)
Kommentit (408)
Onnea aloittaja! Olen henkeen ja vereen kaupunkilaisjuntti, mutta tykkään tehdä käsillä kuten mieskin ja haaveilen että joskus meillä olisi oma kunnostettava mökki jossain järven lähettyvillä, voisi kalastaa ja viettää aikaa :) Vähän kyllä vaikuttaa siltä, että se ei ihan heti toteudu, kun nyt pitäisi ensin asuntolainaakin maksella, ja mies harkitsee tontin ostamista toisessa kotimaassaan. Sinnekin voisi kesämökin pykätä, mutta eihän se sama ole kuin Suomessa.
xylitol pastillit joko Pirkan tai rainbow. Halpoja ja pitävät hampaat kunnossa. Myös korva ja poskiontelotulehdukset häviävät pois.
Ystäväni lainasi minulle ravintolaillallisen, voika parempaa toivoa!
Olen surkea leipuri yleensä, mutta eilen sain unelmatortun onnistumaan täydellisesti! Olin jo varasuunnitelmaksi hankkinut pakastepullia pakkaseen vieraita varten mutta nyt voi tarjota omaa :)
Mulla oli ihana kesä. Rauhallinen ja merkityksellinen. Kuitenkin myös muutoksia täynnä. Nyt tuntuu, että vaikka elämä on haasteita täynnä ja tulee olemaan, niin mä oon ihan kunnossa. Ja tuun kärsivällisyydellä selviämään kaikesta. :) Pari päivää sitten tein voisilmäpullia ja niitä riittää koko viikoksi. Terveydentila muutenkin on nyt jo pidempään sallinut että jaksan tehdä itse ruokani. Hyvää, mieleistä kotiruokaa joka päivä, yksi parhaista asioista elämässä.
4 pientä, pienin koko siis, muumi-käsipyyhettä 10 eurolla.
Tulin hyvälle tuulelle ap:n aloituksen luettuani, koska se toi lähes tismalleen mieleeni oman pelkällä pienellä saunamökillä aloittamani mökkeilyn 20 vuotta sitten, ja sen epäuskoisen onnentunteen kun oli saanut moisen ihmeen aikaiseksi omalle kohdalleen. Olen ap:n ja kaikken meidän muidenkin rohkeiden pieneläjien puolesta ylpeä ja iloinen. Jokaisen pitää itse priorisoida asiat ja keksiä mitä asioita haluaa elämäänsä vaikka lainarahalla. Mikä onni onkaan olla sellainen ihminen joka kokee onnea pelkästään siitä, että saa viettää aikaa pikkuruisessa tönössä luonnon keskellä.
Nyt olisi varaa kenties hulppeampaankin huvilaan, mutta saunamökki ja myöhemmin hommattu aitta riittävät edelleenkin.
Ei ihan pieni ilo, sillä koronatestini oli negatiivinen...huh :)
Kahvia ja katkarapuleipä Fazerin kahvilasta Helsingissä. Lopussa suu makeaksi Fazerin konvehtilla. Ihanaa.
Täytyy alkaa kahviloita ja ravintoloitakin käyttää. Tungosta ei ole ollut.
Hyvälaatuisia mustikoita itse poimien. Hinta 0 euroa.
Tänään ollessani jalan matkalla kirjastoon minut päästettiin kolme kertaa tien yli. Tuli niin kiva fiilis näiden autoilijoiden huomaavaisuudesta. :)
Ja tietysti nyt on kasa hyviä kirjoja joita lukea!
Olen kirppishaukka: ostan merkkivaatteita ja kodin tavaraa edullisesti.
Tukholman second hand-kaupoista todtllista laatua halvalla, ihanaa!!
Tämä tapahtui jo ennen koronaa, mutta vieläkin lämmittää joskus mieltä. Istuin baari-illan jälkeen hampurilaisella ikkunapaikalla, ja joku kivannäköinen mies oli siinä ottamassa omaa pyöräänsä. Hän alkoi iskeä silmää, hymyillä ja hassutella kasvoillaan tavalla, jolla en ole kenenkään toisen nähnyt tekevän. Se sai minut, joka en päästä ketään vierasta miestä lähelleni tai ylipäätään puhu heidän kanssaan, nauramaan ääneen ja hymyilemään. Miehen tapa oli lämmin, ystävällinen ja vailla mitään vaatimuksia.
paljonkohan maksaa sen talon purkaminen ja jätteen poiskuljetus?
Sain eilen ostettua erilaisia ruokatarvikkeita -30% alennuksella viikon tarpeisiin. Näin ollen jäi ruhtinaalliset 47,31 e loppukuukauden ruokatarpeisiin. Kyllä nyt kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä vähistä rahoista ostin pussilakanasetin, lakanan ja peiton, 17,10. Joo, riisto Jyskistä, mutta mistään en näin halvalla pystynyt ostamaan kipeästi tarvitsemiani petivaatteita.
Kirppari on huomattavasti himmeämpi vaihtoehto, btw.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen lounaalla Tampereen Nekalassa. Viimeksi kävin samassa paikassa 1985, ollessani kesätöissä lähistöllä. Ravintola oli edelleen samanlainen ja ruoka oli edullista. Euro Mokko, lounas 5 €. Miten hemmetissä peruslounas voi olla noin halpa? Ja miten ihmeessä se paikka on edelleen samanlainen kuin viimeksi käydessä 35 vuotta sitten?
Konditoria Mari? ;) pitäis käydä siellä itsekin pitkästä aikaa.. Norssissa aikanaan koulussa ollessa tuli käytyä useamman kerran viikossa...
Vierailija kirjoitti:
paljonkohan maksaa sen talon purkaminen ja jätteen poiskuljetus?
Purkukuntoisena myytävä rakennus ei tarkoita välttämättä oikeasti purkukuntoisuutta. Purkukuntoisena myytäessä ei tarvitse vain mitään kuntoselvityksiä eikä myyjällä myöskään ole mitään vastuita kaupanteon jälkeen.
Tänään saadaan viimeiset marjat puskista pakkaseen. Niistä on iloa koko talven :)
Erään vinyylin jota olen jo tovi odotellut, pitäisi saapua tänään.