Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelun sosiaalityöntekijät

Vierailija
21.07.2020 |

Miksi lastensuojelun sosiaalityöntekijät ovat niin omituisia, kaikki asiat vääristellään ja kirjoitetaan raportit asian vierestä? Ollaan niin huolissaan, mutta sitten kuitenkin voimavarat keskitetään muihin kuin Viljaeerika-tyyppisiin tapauksiin. Onko täällä ketään ketä tekee sitä työkseen?

Kommentit (723)

Vierailija
361/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauhkoat lähihoitajista? He eivät ole sosiaalityöntekijöitä (yliopisto) eivätkä edes sosiaaliohjaajia (AMK).

Vierailija
362/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quo LPte=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, miten kamala ketju. Jaksoin sosiaalityöntekijän työtä reilun puoli vuotta valmistumisen jälkeen, sitten oli pakko vaihtaa muihin töihin. Ei tuossa työssä pärjää kuin robotin tunteilla ja hermoilla varustettu. Asiakkaita oli 3-4 kertaa niin paljon kuin linjausten mukaan olisi maksimi hyvän työtuloksen kannalta. Tekemättömiä töitä = (ihmiskohtaloita) kasaantui. Työhuoneessa olevaa paniikkinappulaa teki mieli painaa useampaan kertaan, sillä väkivallalla uhkaaminen oli viikoittaista. Joku uhosi tulla nylkemään koirani, jos ei saa enemmän rahaa. Joku taas ilmoitti tietävänsä, missä äitini asuu. Ihan oikeasti, hirveä ala.

Soveltuvuuskoe.

Käsittämätöntä ettei sitä ole lainkaan asiakaspalvelutyöhön.

Ei se kyllä ole asiakaspalvelutyötä. Virkamies ei ole asiakaspalvelija. Toki laajasti ajatellen kaikki ammatit ovat asiakaspalvelijoita.

Kyllä se nimenomaan on asiakaspalvelutyötä. Koko sosiaali- ja terveysala on ennen kaikkea asiakkaiden palvelemista varten luotu. Idea vain hukkuu jonnekin.

Ei ole. Esim.lääkärit tai hoitajat eivät käytä sanaa asiakas vaan potilas. Asiakas kuvaa henklöä, joka maksaa palvelusta/tuotteista. Sanonta asiakas on aina oikeassa kuvaa hyvin tilannetta. Jos olet esim. juoppo vanhempi joka laiminlyö lapsiaan ei hän suinkaan ole asikas, joka on aina oikeassa. Ehkä huono vertaus, mutta kuvaa jotennin miten asiakas on väärä termi sosiaalipalveluissa tai julkisessa terveydenhuollossa.

Eli jos on lastensuojelun asiakkuus, niin asiakasta ei kuitenkaan ole? Lasu itse käyttää sanaa asiakas.

On, sillä lapsella. Koettakaa nyt viimein hahmottaa, että lastensuojelu ei ole aikuisten palveluorganisaatio, vaan viranomaisorganisaatio, jonka tarkoitus on suojella lapsiasiakkaita.

En ole kirjoittanut mitään asiakkaan iästä. Tiedän, että asiakkuus on lapsella.

Joidenkin argumentit on täällä lentävissä lauseissa ja ravintola-analogioissa. Asiakkuuksia voi olla monenlaisia ja mitä tahansa ei kuka tahansa voi asiakkaana muuallakaan saada. Ei edes yksityisellä puolella.

Muillakin viranomaisilla on asiakkaita, mutta palveluita ei voi vaatia ja saada miten haluaa. Esim. voit olla oikeusaputoimiston asiakas.

Kyllä, mutta esim.lakipalveluista maksetaan ihan itse palveluntarjoajalle- maksaako lapsi sosiaalityölle vapaudenriistostaan ja omasta suvustaan vieroittamisestaan itse? Kuten jo aiemmin ketjussa on todettu, sanoja "asiakas" ja "potilas" käytetään van ja ainoastaan siksi, että se on kätevä tapa loitontaa "asiakas" olemasta ihminen, ei pelkkä objekti toimenpiteille. 

Kuka maksaa kunnan oikeusaputoimistolle? Sitähän käyttävät he, joilla on oikeus maksuttomaan oikeusapuun. Maksuttomasta oikeusavusta ei voi valittaa, tai voi toki itse ostaa itselleen lakimiehen palvelut yksityisiltä lakifirmoilta halutessaan. Sijaishuollossa lapsen huoltajat muuten maksavat sosiaalitoimelle lapsen ylläpidosta ja lapsen lapsilisä toki tulee sosiaalitoimelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sossujen kanssa tekemisissä tukiperhetoiminnassa (en siis itse asiakkaana). Ikävä kyllä olen ihmetellyt sossujen mielivaltaisuutta. En nyt puhu asiakkaista joita he arvioivat, vaan sellaisista asioista mistä minulla on vähintään yhtä paljon tietoa kuin sossuilla (esim. tukiperheen haastattelu ym.). Päätökset ovat mielivaltaisia ja sossujen tulkinnat hyvin mielikuvituksekkaita. Helposti käyttävät myös mt-korttia "...olemme täällä miettineet onko sinulla psykologisia ongelmia"-tyylisesti. Kun siihen olisi ihan oikeat menetelmätkin olemassa, jos asiaa haluaa oikeasti tutkia. Lähinnä heistä tuli mieleen koulukiusaajat.

Lastensuojelutyöntekijä niiin mielellään olisi Ihan Oikea Lääkäri. He viljelevät psykologista ja epämääräistä termistöä ilman mitään ammatillista kompetenssia ja häpeilemättä haukkuvat ihmisiä,jotka pistävät heidät vastuuseen tekemisistään ja tuovat totuuden laittomista toimista esiin. Eipä ole yksi eikä kaksi eukkoa, kun on minulle pää punaisena ryhtynyt huutamaan, koska en vain katso olevan mitään syytä tai perustetta sille, että minun olisi madeltava näiden vastenmielisten ja iljettävien olentojen edessä "kiitollisena" siitä, että perheeni on rikottu ja työkykyni mennyt. Ei, en ole provosoinut,vaan minua on yritetty provosoida kerta toisensa jälkeen-turhaan. Oksennus,itku,ahdistus ja tärinä tulevat vasta tapaamisten jälkeen.

Vierailija
364/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quo LPte=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, miten kamala ketju. Jaksoin sosiaalityöntekijän työtä reilun puoli vuotta valmistumisen jälkeen, sitten oli pakko vaihtaa muihin töihin. Ei tuossa työssä pärjää kuin robotin tunteilla ja hermoilla varustettu. Asiakkaita oli 3-4 kertaa niin paljon kuin linjausten mukaan olisi maksimi hyvän työtuloksen kannalta. Tekemättömiä töitä = (ihmiskohtaloita) kasaantui. Työhuoneessa olevaa paniikkinappulaa teki mieli painaa useampaan kertaan, sillä väkivallalla uhkaaminen oli viikoittaista. Joku uhosi tulla nylkemään koirani, jos ei saa enemmän rahaa. Joku taas ilmoitti tietävänsä, missä äitini asuu. Ihan oikeasti, hirveä ala.

Soveltuvuuskoe.

Käsittämätöntä ettei sitä ole lainkaan asiakaspalvelutyöhön.

Ei se kyllä ole asiakaspalvelutyötä. Virkamies ei ole asiakaspalvelija. Toki laajasti ajatellen kaikki ammatit ovat asiakaspalvelijoita.

Kyllä se nimenomaan on asiakaspalvelutyötä. Koko sosiaali- ja terveysala on ennen kaikkea asiakkaiden palvelemista varten luotu. Idea vain hukkuu jonnekin.

Ei ole. Esim.lääkärit tai hoitajat eivät käytä sanaa asiakas vaan potilas. Asiakas kuvaa henklöä, joka maksaa palvelusta/tuotteista. Sanonta asiakas on aina oikeassa kuvaa hyvin tilannetta. Jos olet esim. juoppo vanhempi joka laiminlyö lapsiaan ei hän suinkaan ole asikas, joka on aina oikeassa. Ehkä huono vertaus, mutta kuvaa jotennin miten asiakas on väärä termi sosiaalipalveluissa tai julkisessa terveydenhuollossa.

Eli jos on lastensuojelun asiakkuus, niin asiakasta ei kuitenkaan ole? Lasu itse käyttää sanaa asiakas.

On, sillä lapsella. Koettakaa nyt viimein hahmottaa, että lastensuojelu ei ole aikuisten palveluorganisaatio, vaan viranomaisorganisaatio, jonka tarkoitus on suojella lapsiasiakkaita.

En ole kirjoittanut mitään asiakkaan iästä. Tiedän, että asiakkuus on lapsella.

Joidenkin argumentit on täällä lentävissä lauseissa ja ravintola-analogioissa. Asiakkuuksia voi olla monenlaisia ja mitä tahansa ei kuka tahansa voi asiakkaana muuallakaan saada. Ei edes yksityisellä puolella.

Muillakin viranomaisilla on asiakkaita, mutta palveluita ei voi vaatia ja saada miten haluaa. Esim. voit olla oikeusaputoimiston asiakas.

Kyllä, mutta esim.lakipalveluista maksetaan ihan itse palveluntarjoajalle- maksaako lapsi sosiaalityölle vapaudenriistostaan ja omasta suvustaan vieroittamisestaan itse? Kuten jo aiemmin ketjussa on todettu, sanoja "asiakas" ja "potilas" käytetään van ja ainoastaan siksi, että se on kätevä tapa loitontaa "asiakas" olemasta ihminen, ei pelkkä objekti toimenpiteille. 

Kuka maksaa kunnan oikeusaputoimistolle? Sitähän käyttävät he, joilla on oikeus maksuttomaan oikeusapuun. Maksuttomasta oikeusavusta ei voi valittaa, tai voi toki itse ostaa itselleen lakimiehen palvelut yksityisiltä lakifirmoilta halutessaan. Sijaishuollossa lapsen huoltajat muuten maksavat sosiaalitoimelle lapsen ylläpidosta ja lapsen lapsilisä toki tulee sosiaalitoimelle.

Veronmaksajat eli voit ajatella vaikka että minäkun olen sen asiakas koskq maksan.

Voisitko lopettaa noista huostaanotoista jauhamisen?

Vierailija
365/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn haasteena ovat yhteistyökyvyttömät vanhemmat, jotka eivät näe tai halua nähdä oman toimintansa vaikutusta lastensa hyvinvointiin. Sen sijaan, että he keskittyisivät huolehtimaan lastensa hyvinvoinnista ja turvallisuudesta ja kohentamaan lastensa hyvinvointia, he keskittyvät kaikkeen muuhun kuin näihin heille tärkeisiin lapsiin. Ongelmat ja niiden hoito sekä vastuu oman ja lasten toimeentulon turvaamisesta ulkoistetaan useimmiten sossuille. Ei edes yritetä ratkaista ongelmia itse. Silti ammattilaisten tarjoama apu ei kelpaa. Arvostelua, valitusta, uhkailua ja jopa tappouhkauksia sen sijaan satelee. Se ja sama. Ei hetkauta. Mutta se turhauttaa, kun sossut ovat vanhempien puolella ja yrittävät heitä auttaa olemaan maailman parhaimpia vanhempia lapsilleen. Mutta ei. Aika halutaan käyttää muuhun. Vähemmän puhetta ja enemmän tekoja ja läsnäoloa lapsille, kiitos. Oman lukunsa ovat eroriidat joissa sossujen avulla yritetään aiheuttaa vahinkoa toiselle osapuolelle tai ajaa omaa etuaan. Tällöin on vaikea uskoa mikä on totta ja mikä ei. Autappa siinä sitten.

Eipä tässä perustoimeentulolla pysty kohentaa hyvinvointia saati terveellisesti voi elää. Mielestäni sossuilta on unohtunut se ajatus, että vähävaraisella menee kaikki tuet ruokaan juurikaan hyvinvointia ei siinä pystytä luomaan.

Yleisellä tasolla vain.

Vierailija
366/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän ketjuun nyt entisenä kunnan/ kuntien sossuna. Voin sanoa, että olen nähnyt työssäni sellaista järjettömyyttä ja uusavuttomuutta, että ei tosikaan. Ja tosiaan, en enää tee niitä töitä, oma terveys ei kestä sitä. Olen valtiotieteiden maisteri ja Valviran hyväksymä sossu, mutta kunnan palvelukseen en enää ikinä mene. Voin antaa teille esimerkkejä sos.toimen asiakkaiden toiminnasta (kuntaa tai kuntia, joissa olen toiminut, en kerro):

- Nuori somaliäiti kulki kuukausia lapsensa kanssa avatusta olohuoneen ikkunasta, kun oman asunnon ulko-oven avain oli hävinnyt. Asuivat ensimmäisessä kerroksessa.

- Vaikeavammainen poika tarvitsi apua, häntä hoisi Venäjältä tullut vanha mummo. Isä oli ehkä vankilassa Norjassa. Äidillä neljä lasta. Mummo vastuussa koko poppoosta.

- Vankilajätkä, joka vaati sossulta rahaa, maksusitoumuksia. Soitti noin tunnin puheluita vastaajaan, jos hänelle ei vastannut. Soitti vastaajaan täyteen musiikkia. Perjantaina klo 15.00 jälkeen hänellä oli rahat loppu, ja poti saada maksari ruokaan.

- Mielenterveysongelmainen keski-ikäinen tantta, joka soitti joka ikinen päivä yli tunnin puheluita, jos hänelle ei heti vastannut, niin soitettiin johtajat ja presidentit läpi.

- Maahanmuuttajaperhe, joka nukkui patjoilla, äiti näkövammainen, lapsia tuli, mutta isä asui muualla.

- Maahanmuuttajaperhe, jossa kaikki olivat vammaisia, isä asui äidin mukaan "uuden tyttöystävänsä luona".

- Alkoholisti, joka paskoi ja kusi kämppänsä aina putken aikana. (Kaikista kivoin asiakas kuitenkin.)

- Alkoholistipoika, joka asui vanhan äitinsä luona ja narkkarikaverit kävivät aina eläkepäivänä heittämässä postilaatikosta palavia papereita. Hankin alkoholistipojalle uuden paikan.

- Olen ollut huostaanoton kuulemisessa, jossa äiti antaa "vanhan liittonsa tyttären" huostaan, kun uuden liiton lapsi tarvitsee niin paljon hoivaa.

- Olen ollut järjettömissä kokouksissa, joissa muijat tulkitsevat alaikäisen lapsen piirustusta, jossa miehellä on iso penis, onko kyseessä ex-miehen lapsiinsekaantuminen.

Tätä listaa voisi jatkaa ja jatkaa. 

Terveisin entinen kunnan sossu

P.S. Kiitosta en koskaan saanut muilta kuin noilta alkoholisteilta.

Nyt kyllä herää paljon kysymyksiä. Siis onko lastensuojelun suurin huoli oikeasti se jos joku kielitaidoton avaimensa hukannut m amu kulkee näppäränä ikkunasta???? Ihan oikeesti. Tuskin lapsi siitä traumatisoitui. Luulis vähän isompia ongelmia olevan ne joihin teitä tarvitaan.

Mikä näissä oli se ongelma? Vaikuttaa siltä että olet nähnyt järkyttävänä ongelmana joko ma agan muuttajuuden tai vammaisuuden ja yksinhuoltajuuden. Olet sairas jos ne tekevät sinun silmissäsi ihmisestä ongelman.

"Maahanmuuttajaperhe, joka nukkui patjoilla, äiti näkövammainen, lapsia tuli, mutta isä asui muualla.

- Maahanmuuttajaperhe, jossa kaikki olivat vammaisia, isä asui äidin mukaan "uuden tyttöystävänsä luona".

Noo, täällä oli varmaan ainakin 10-sivuinen ketju, jossa nähtiin lastensuojeluasiaksi se, että osa perheen lapsista nukkui patjoilla. Sängyn puute oli hyvä peruste lasulle. Mutta ilmeisesti vain kantisperheille?

Oma kuopukseni nukkui ainakin vuoden patjalla ison siskon parven alla, koska halusi. Kun ensimmäisen kerran ilmaisi haluavansa sängyn, se ostettiin samana päivänä.

Vierailija
367/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän ketjuun nyt entisenä kunnan/ kuntien sossuna. Voin sanoa, että olen nähnyt työssäni sellaista järjettömyyttä ja uusavuttomuutta, että ei tosikaan. Ja tosiaan, en enää tee niitä töitä, oma terveys ei kestä sitä. Olen valtiotieteiden maisteri ja Valviran hyväksymä sossu, mutta kunnan palvelukseen en enää ikinä mene. Voin antaa teille esimerkkejä sos.toimen asiakkaiden toiminnasta (kuntaa tai kuntia, joissa olen toiminut, en kerro):

- Nuori somaliäiti kulki kuukausia lapsensa kanssa avatusta olohuoneen ikkunasta, kun oman asunnon ulko-oven avain oli hävinnyt. Asuivat ensimmäisessä kerroksessa.

- Vaikeavammainen poika tarvitsi apua, häntä hoisi Venäjältä tullut vanha mummo. Isä oli ehkä vankilassa Norjassa. Äidillä neljä lasta. Mummo vastuussa koko poppoosta.

- Vankilajätkä, joka vaati sossulta rahaa, maksusitoumuksia. Soitti noin tunnin puheluita vastaajaan, jos hänelle ei vastannut. Soitti vastaajaan täyteen musiikkia. Perjantaina klo 15.00 jälkeen hänellä oli rahat loppu, ja poti saada maksari ruokaan.

- Mielenterveysongelmainen keski-ikäinen tantta, joka soitti joka ikinen päivä yli tunnin puheluita, jos hänelle ei heti vastannut, niin soitettiin johtajat ja presidentit läpi.

- Maahanmuuttajaperhe, joka nukkui patjoilla, äiti näkövammainen, lapsia tuli, mutta isä asui muualla.

- Alkoholisti, joka paskoi ja kusi kämppänsä aina putken aikana. (Kaikista kivoin asiakas kuitenkin.)

- Alkoholistipoika, joka asui vanhan äitinsä luona ja narkkarikaverit kävivät aina eläkepäivänä heittämässä postilaatikosta palavia papereita. Hankin alkoholistipojalle uuden paikan.

- Olen ollut huostaanoton kuulemisessa, jossa äiti antaa "vanhan liittonsa tyttären" huostaan, kun uuden liiton lapsi tarvitsee niin paljon hoivaa.

- Olen ollut järjettömissä kokouksissa, joissa muijat tulkitsevat alaikäisen lapsen piirustusta, jossa miehellä on iso penis, onko kyseessä ex-miehen lapsiinsekaantuminen.

Nyt kyllä herää paljon kysymyksiä. Siis onko lastensuojelun suurin huoli oikeasti se jos joku kielitaidoton avaimensa hukannut m amu kulkee näppäränä ikkunasta???? Ihan oikeesti. Tuskin lapsi siitä traumatisoitui. Luulis vähän isompia ongelmia olevan ne joihin teitä tarvitaan.

Mikä näissä oli se ongelma? Vaikuttaa siltä että olet nähnyt järkyttävänä ongelmana joko ma agan muuttajuuden tai vammaisuuden ja yksinhuoltajuuden. Olet sairas jos ne tekevät sinun silmissäsi ihmisestä ongelman.

"Maahanmuuttajaperhe, joka nukkui patjoilla, äiti näkövammainen, lapsia tuli, mutta isä asui muualla.

Noo, täällä oli varmaan ainakin 10-sivuinen ketju, jossa nähtiin lastensuojeluasiaksi se, että osa perheen lapsista nukkui patjoilla. Sängyn puute oli hyvä peruste lasulle. Mutta ilmeisesti vain kantisperheille?

Oma kuopukseni nukkui ainakin vuoden patjalla ison siskon parven alla, koska halusi. Kun ensimmäisen kerran ilmaisi haluavansa sängyn, se ostettiin samana päivänä.

Mun kuopus nukkui vuoden siskonsa huoneessa vuodevaatelaatikossa. Hänellä oli omakin huone muttei halunnut sinne.

Vierailija
368/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurin haave on päästä lastensuojelun pariin töihin. Tämän keskustelun myötä tuntuu, että mutkin on jo lynkattu huonona ihmisenä vaikken ole vielä valmistunut. Vähän jännittää mitä tuleman pitää...

Vierailija
369/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sosiaalityö ja varsinkin lastensuojelu vetää puoleensa sellaisia päällepäsmärityyppejä, jotka tykkäävät kertoa toisille, miten heidän kuuluisi elää. On siellä varmasti suurin osa kuitenkin ihan fiksuja ja osaavia.

Vierailija
370/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakipykälien taakse on niin kätevää piiloutua ja heittää se virkamiesten perusfraasi: "en voi kommentoida yksittäisiä tapauksia".

Ehdotatko että viis veisaisivat laista ja vaitiolovelvollisuudesta?

Ehdotan että sellaisilla pykälillä jotka mahdollistavat virkamiesten mielivallan ei tee mitään; ne pitäisi muuttaa.

Niinpä vaitiolovelvollisuuden alaisillakin pitäisi olla lain suoma oikeus valaista asiaa omalta kannaltaan jos kerran ryhdytään julkisesti puimaan.  Nyt voi olla asiakkaiden mielivaltaa.  Työntekijät ovat kuitenkin vähiten syyllisiä kenenkään ongelmiin.  Epäoikeudenmukaista.

Vierailija
371/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suurin haave on päästä lastensuojelun pariin töihin. Tämän keskustelun myötä tuntuu, että mutkin on jo lynkattu huonona ihmisenä vaikken ole vielä valmistunut. Vähän jännittää mitä tuleman pitää...

Hätkähdyttävintä oli huomata, miten siellä opinnoissa jo opetetaan se viha vanhempia kohtaan ja se miten uhriudutaan jo ennen kuin edes ollaan töissä...

Vierailija
372/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakipykälien taakse on niin kätevää piiloutua ja heittää se virkamiesten perusfraasi: "en voi kommentoida yksittäisiä tapauksia".

Ehdotan että sellaisilla pykälillä jotka mahdollistavat virkamiesten mielivallan ei tee mitään; ne pitäisi muuttaa.

Niinpä vaitiolovelvollisuuden alaisillakin pitäisi olla lain suoma oikeus valaista asiaa omalta kannaltaan jos kerran ryhdytään julkisesti puimaan.  Nyt voi olla asiakkaiden mielivaltaa.  Työntekijät ovat kuitenkin vähiten syyllisiä kenenkään ongelmiin.  Epäoikeudenmukaista.

Öh. Kyllähän ne työntekijät nimenomaan on syyllisiä tässä ketjussa kuvattuihin ongelmiin. Ja vain he.

Vierailija
373/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätkähdyttävintä oli huomata, miten siellä opinnoissa jo opetetaan se viha vanhempia kohtaan ja se miten uhriudutaan jo ennen kuin edes ollaan töissä...

Mulla ei ole mitään vihaa apua tarvitsevia vanhempia kohtaan. Mulla on halu auttaa perheitä niin, että selviäisivät haastavilta tuntuvista/vaikeista tilanteista. Se vain hämmästyttää, että osa vanhemmista on jo valmiiksi vihamielisiä apua antavaa tahoa kohtaan.

Vierailija
374/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh. Kyllähän ne työntekijät nimenomaan on syyllisiä tässä ketjussa kuvattuihin ongelmiin. Ja vain he.

K.o. työntekijät eivät ole valaisseet tapauksia omalta kannaltaan.  Ei voi tietää tai ainakaan olla varma.  Ei ne lapset ainakaan huonommassa hoidossa ole sossuilla kuin vanhemmillaan. Aikuisia ei voi ottaa huostaan vaikka syytä olisi.  Kasvattavat muka moitteettomasti lapsiaan. 

Lue ketju.

Ja lakkaa jankkaamsta huostaanotoista.

Ja muuten tänään just taas uutinen jossa selkeästi kerrotaan miten eivät todellakaan ole hyvässä hoidossa huostaanotettuina...

Vierailija
375/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään vihaa apua tarvitsevia vanhempia kohtaan. Mulla on halu auttaa perheitä niin, että selviäisivät haastavilta tuntuvista/vaikeista tilanteista. Se vain hämmästyttää, että osa vanhemmista on jo valmiiksi vihamielisiä apua antavaa tahoa kohtaan.

Ongelma onkin se että puolwt niistä ilmoituksista on aiheettomia.

Silti sinäkin jo valmiiksi leimaat kaikki ne täysin syyttömät vanhemmat joista joku on keksinyt huolestua tai josta joku hullu tai kiusaaja on tehnyt sem ilmoituksen

Ja edelleenkään kukaan sossu ei ole edes kyennyt kertomaan mitä se apunsa edes on.

Vierailija
376/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan painottaa, että nämä esimerkit ovat eri sos.alan sektoreilta. Pointtini oli, että näillä sost.toimen piirissä olevilla henkilöillä ei välttämättä ole mitään elämäntaitoja. Hämmästyttää itseänikin, että jotkut näistä ovat edes osanneet lapsia tehdä. Se on loputun suo, jos sossuna "haluaa joitakin auttaa". Se auttamishalu loppuu viim. kymmenen vuoden jälkeen. 

"Se on loputon suo jos sossuna haluaa joitakin auttaa. Se auttamishalu loppuu viim kymmenen vuoden jälkeen."

I rest my case.

Vierailija
377/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, kyllä se siitä, opit pian talon tavoille: kirjaamaan mutu-tuntumiasi ilman mitään pitävää näyttöä, urkkimaan potilastietoja, valehtelemaan omista tekemisistäsi, tekemään huoli-lausumia ihan-vaan-koska-mä-voin ja panettelemaan lapsen vanhempia ilman mitään häpeää oikeuttaaksesi toimesi, olivat ne tarpeen tai eivät. Toivottavasti sinulle siunaantuu järkevä,älykäs ja maanläheinen työpari useammin, kuin virkaintoinen kyylä, joka ei leipääntymisensä takaa näe metsää puilta. Ja toivottavasti olet kyllin kypsä ymmärtämään, että tässä maailmassa tapetaan,raiskataan,murhataan,laiminlyödään ja niin edelleen siihen malliin, että eriparisukat ovat melko pieni juttu siihen nähden. Kriittisyyttä toivon sinulle kollegoidesi toiminnan ja kirjausten suhteen ja riittävää päättäväisyyttä tarttua toimeen kun todellinen tarve on. Älä laita työkaverien kanssa vietettyä mukavaa juttuseuraa perheiden edun edelle ja kuuntele mitä perheet sinulle sanovat, älä toista edeltäjiesi virheitä.

Vierailija
378/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voisitko lopettaa noista huostaanotoista jauhamisen?" 

Ketjun aihe : "lastensuojelun sosiaalityöntekijät"- ei, en voi. Mene itse muualle, jos et kestä edes anonyymia kirjoittelua-miten ihmeessä kestätä tehdä työtäsi, jos olet sosiaalialalla? Huh.

Vierailija
379/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Siis olette huomanneet ettei vanhemmat halua "apuanne"? Onpa outo juttu ja outoja vanhempia. Vai olisko teissä ja teidän "avussanne" jotain pahasti vialla? Jos sitä ei kukaan halua.

Vierailija
380/723 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin se että puolwt niistä ilmoituksista on aiheettomia.

Silti sinäkin jo valmiiksi leimaat kaikki ne täysin syyttömät vanhemmat joista joku on keksinyt huolestua tai josta joku hullu tai kiusaaja on tehnyt sem ilmoituksen

Ja edelleenkään kukaan sossu ei ole edes kyennyt kertomaan mitä se apunsa edes on.

Millä tavalla leimaan?

Ja se apu on aina yksilöllinen, ei ole mitään valmista kaavaa. Ja miten sen perättömän ilmoituksen voi perättömäksi todeta, jollei sitä tarkasteta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi