Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla n. 40 v. nainen vaikeuksia liikkua kivikkoisessa tai jyrkässä paikassa?

Vierailija
19.07.2020 |

Tässä kevään ja kesän aikana olen ulkoillut ja retkeillyt hyvin paljon ja huomannut muutamia todella kömpelöjä ihmisiä. He ovat olleet naisia joille mies ojentaa herkästi käden tueksi vähän hankalamassa maastossa.

Naisten habitus on kertonut että liikuntaa ei harrasteta, mutta mietin voiko jo sen ikäinen olla niin huonossa kunnossa fyysisesti ettei ole tasapainoa ja lihasvoimaa liikkua kun on vähänkin epätasaisempaa. Vai onko taustalla varmasti jotain sairautta ym?

En halua pilkata vaan haluan tietää koska tätä jäin ihmettelemään.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla naisista on huono koordinaatio oli ikä mikä tahansa. Monipuolisesti urheilua harrastavat sitten erikseen.

Mies52v

Mistä johtuu tämä pohjaton naisten halveksunta? Oli aihe mikä tahansa, niin sinä tulet tänne haukkumaan miten huonoja ja heikkoja naiset Tässä alueessa tai aiheessa ovat.

Enpä ihmettele että se vaimoksi on sinut jättänyt ja kukaan ei ole sinua huolinut, eikä huoli. Olet katkera naisvihaajia ja todella vastenmielinen- ei tarvitse edes tavata, se on nähtävissä ihan tällä palstalla. Hyi yäk

Vierailija
82/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoinen liikuntaa satunnaisesti harrastava nainen on tosiaan vähän vastaavaa normaalipainoista miestä kömpelömpi nopeammassa, suunnanvaihtoa ja liikehdintää vaativassa liikkumisessa. Johtuu pienemmästä lihasmassasta ja suuremmasta mukana kannettavan tyhjän massan eli rasvan määrästä.

Ei. Missä tahansa iässä naiset tuntuvat oppivan paremmin koreografioita kuin miehet.

Näin on. Tehoaerobicissa kovakuntoiset äijät jää puolille tehoille niissä liikkeissä, eivät ehdi nopeatempoiseen liikuntaa mukaan alkuunkaan, missä vähän joutuu liikkeitä miettimään samalla.  10min jälkeen ovat ihan puhki. Nähty tää monta kertaa, vähän naureskellen tulevat tunneille, mutta aika pian hymy hyytyy!😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nykyään vaikea liikkua kivikkoisessa maastossa. Lapsena en mpist huomannut.

Mulla on diagnosoitu yli liikkuvat nivelet.

Vierailija
84/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 eikä ole mitään vaikeuksia, mutta olen kyllä liikkunut monenlaisessa maastossa koko ikäni ja liikun edelleen

Vierailija
85/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, minulla on tämä ongelma. Olen tehnyt fyysistä työtä 10 vuotta ja käyn salilla, mutta maastossa kulkeminen on vaikeaa, kun on tottunut liikkumaan vain tasaisilla alustoilla. Nuorempana tykkäsin myös tanssimisesta, mutta nykyään ei vain koordinaatio ja motoriikka ei vain pysy perässä. Pitäisi näköjään harrastaa liiikuntaa niin paljon monipuolisemmin. 

Vierailija
86/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehet voivat nykyään olla niin huonossa kunnossa? Suuri joukko nuoria miehiä ei voi suorittaa asepalvelusta heikon fyysisen kunnon takia. Ja näiden pitäisi olla elämänsä kunnossa!?!?!?

Vierailija
87/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta kompastelen tasamaalla todella näyttävästi.

T: Mrs Sillywalk

Vierailija
88/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla naisista on huono koordinaatio oli ikä mikä tahansa. Monipuolisesti urheilua harrastavat sitten erikseen.

Mies52v

Sinä se löydät kyllä aina aiheen haukkua naisia. Olet niin täynnä vihaa, että se on jo vähän karmivaa.

Siis ihan oikeesti🙁 näin se nyt vain on

Mies52v

Itse asiassa ihan oikeasti ei ole. Naisten kehonhallinta on parempaa. Laita sekalainen joukko naisia ja miehiä jumppa- tai tanssitunnille ja näet itse eron koordinaatiossa.

Itse asiassa ihan tänä vuonna uutisoitiin, että miesten aivojen takaosasta on löytynyt alue, joka liittyy liikkumiseen ja on aktiivisempi kuin naisilla. Jos evoluution kannalta ajattelee, miehen on täytynyt puolustaa esim. raskaana olevaa vaimoa ja lapsia joissain heimo-olosuhteissa, tai omaa heimoaan, niin liikkumisen  tehokkuus on aika olennaista. Olen itse nainen, ja ihan ok liikkumaan, mutta uskon näihin neurotutkimuksiin. Myös avaruudellinen  hahmottaminen miesten aivoilla todistetusti parempi, ja sekinhän liittyy liikkumiseen. Naisilla on omat biologiset vahvuutensa, ei tarvitse kilpailla, - vaan täydentää toisiamme.

Vierailija
89/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy enemmän liukkaisiin kenkiin. Jos on jotkut naiselliset kengät jalassa, ne ei pidä kallioilla niin hyvin.

Lapsena kiipeilin kallioilla paljon, mutta nykyään olen varovaisempi, koska tulee vähemmän liikuttua kunnon kengissä haastavassa maastossa.

Ja onhan se kohteliasta, että mies ojentaa käden. Miehen kuuluukin suojella naista.

Vierailija
90/90 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoinen liikuntaa satunnaisesti harrastava nainen on tosiaan vähän vastaavaa normaalipainoista miestä kömpelömpi nopeammassa, suunnanvaihtoa ja liikehdintää vaativassa liikkumisessa. Johtuu pienemmästä lihasmassasta ja suuremmasta mukana kannettavan tyhjän massan eli rasvan määrästä. Lihasmassa auttaa ylläpitämään tasapainoa epätasaisessa maastossa.

Osansa voi olla myös sillä etteivät tytöt totu leikkimään nuoresta pitäen yhtä fyysisesti ja rajusti kuin pojat, eikä tyttöjä taideta edes siihen niin suuresti kannustaa, katsotaan mieluummin vähän kieroon jos sattuu poikkeamaan perinteisen tytön roolista.

Kunnosta, terveydestä tai paremmuudesta tuo liikehdintäkyky ei sinällään kerro. Ainoastaan sukupuolten fyysisistä eroista.

Melkoinen provo! Miehet ovat naisia lihavampia ja naiset ovat myös miehiä notkeampia. Lihasmassa miehellä ei tee lihasmassan takia hyvää tasapainoa. Kun katsotaan ultimate tasapainolajeja eli voimistelu, luistelu, baletti, ratsastus niin naisethan näissä lajeissa menestyvät miehiä paremmin.

Kuka tämä naisia haukkuva provoilija on? Olet vastannut vielä omaan ketjuusi.

Tuossa aiemmin viittasinkin vain normaalipainoisiin ja satunnaisesti liikuntaa harrastaviin. Ja heidänkin osalta oli kyse ainoastaan nopeammasta liikehdinnästä, suunnanvaihdoista ja lihasmassan hyödyistä epätasaisella alustalla.

Minusta nuo pienet erot eivät ole so big deal tai aihe sukupuolten sodalle. Eroja on moneen suuntaan ja vielä sitäkin enemmän kun otetaan huomioon yksilöt. Siksi voi hyvinkin olla että satunnaisesti valittu nainen selviää metsäpolulla vastaavalla tavalla valittua miestä paremmin. Mutta tilanne on monessa liikunnassa eri jos lähtötaso on sama, niin kuin tuli jo tuossa aiemmin selitettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän