Minkä takia koiria viedään ja raahataan jokapaikkaan?
Esim. Eikö koira pärjää kauppareissun ajan kotona/tarhassa? Miksi ei ymmärretä että joka kyläily paikkaan ei haluta/pystytä koiraa viemään? Kaikki koirat ei ole ns. salonkikelpoisia (koulutettuja)
jotta osaisivat käyttäytyä erilaisissa julkisissa tiloissa tai yksityiskodeissa hyvin. Tarkoitan hyvällä käytöksellä esim. Ei hypi ja ryntäile ihmisten päälle, hauku ja rähise toisille koirille... Keskustelua aiheesta, mielipiteitä kehiin!
Kommentit (184)
Mun koira on salonkikelpoinen. Otan sen kauppareissulle mukaan ihan vain siksi, että se tykkää päästä mukaan. Työpäivän on normaalisti kotona. Ja se onkin yksi syy, miksi otan sen iltamenoihin mukaan, jos vain voin. Jos en voi, oon mieluummin menemättä. Yksi ystävä esim. pyysi etten ottaisi koiraa mukaan kun tapaan häntä ja lapsiaan ja tietysti kunnioitan sitä toivetta. Samalla nähdään harvemmin, koska se aika on sit koirallani yksinoloaikaa.
Ymmärrän sen, että on mukava lähteä koiran kanssa käväisemään kaupassa, mutta en sitä, että koira tulee kauppaan nuohoamaan kaikkea. Maaseudulla koiria ei luonnollisesti edes ajatella viedä kauppaan, vaan se on lähinnä kaupunkilaisten juttu.
En kyllä oikein ymmärrä kaupunkilaiskoirien omistajia muutenkaan. Ei se ole kovin mukavaa elämää koirallekaan kävellä lenkkinsä lähinnä asfaltilla ja silloin tällöin hetken jossakin kämäisessä puistossa. Se on ihan häkkielämää.
No ei täällä ainakaan raahata koiria jopa paikkaan mukaan vaikka on ihan luvallista kaikkialle muualle paitsi ruokakauppaan. Miten siellä Suomessa nyt raahataan joka paikkaan?
Anoppini hankki chihuahuan ja vie sen kaikkialle. Syy on se, että hän on niin mahdottoman huomionhakuinen ihminen! Tiedän jopa että hän on käynyt kesäisin koiran kanssa pyörimässä jossain baarien ja festarialueiden liepeillä ihan vaan siksi, kun humalaiset nuoret tulee varmasti ihastelemaan koiraa ja juttelemaan. On valitettavasti totta :DD
Koira on meillä osa laumaa, ja osaa käyttäytyä niinkuin siltä odotetaan. On mukana aina kun voi.
En minä tunne ketään, joka raahaa koiran joka paikkaan. Tunnen paljon koiraihmisiä, minullakin on koira.
Mihin joka paikkaan? Onhan se ihan normaalia, että jos kaupungissa asuva ihminen lähtee esim. kaupungille kuljeksimaan, koiran voi ottaa mukaan. Varmaankin maallakin koira otetaan mustikkametsään mukaan. Koira saa haistella uusia hajuja. Mun koira osaa olla kauniisti ratikassa ja metrossa, ja kahviloissakin, mutta en itse usein niissä käy, joten ei käy koirakaan. Mulla ei ole täällä uudella paikkakunnalla ystäviä, joten kuljen koiran kanssa ettei tarvitse olla yksin.
En ole koskaan nähnyt asiakkaan koiraa esim. lääkärillä, työpaikoissa, kampaajalla. Isoon supermarkettiin koiraa ei saisi päästää. Pikkukaupat ja kioskit, joissa piipahtaa vaikkapa hakemassa paketin, on eri asia.
Miun puolesta koiria saa näkyä ja kuuluakin (ei mitään häiritsevää käytöstä tms.) erilaisissa tilanteissa/tiloissa, joihin niitä saa tuoda. Ja että koiranomistaja pitää koirastaan huolta ja ottaa vastuun koirastaan ja ehkä mahdollisista seurauksista (esim. Koira aiheuttaa vahinkoa toisen omaisuudelle.) Ap
Tarkoitan jokapaikkaan asialla että kauppoihin, ravintoloihin, muihin pikkuliikkeisiin jne, erilaisiin juhliin ja yksityiskoteihin viedään/vietäisiin ehkä koira.. ajatellaan että se on sallittua ja sopii kaikille. Vaikka asia ei ole noin. Ap
Saako hyväkäytöksisen hevosen ottaa mukaan kauppaan? Jos lenkitän ensin sen verran, että saa tehtyä tarpeensa. Entä kahvilaan? On siis tosi kiltti!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen, että on mukava lähteä koiran kanssa käväisemään kaupassa, mutta en sitä, että koira tulee kauppaan nuohoamaan kaikkea. Maaseudulla koiria ei luonnollisesti edes ajatella viedä kauppaan, vaan se on lähinnä kaupunkilaisten juttu.
En kyllä oikein ymmärrä kaupunkilaiskoirien omistajia muutenkaan. Ei se ole kovin mukavaa elämää koirallekaan kävellä lenkkinsä lähinnä asfaltilla ja silloin tällöin hetken jossakin kämäisessä puistossa. Se on ihan häkkielämää.
Eiköhän ne häkkikoirat löydy sieltä maaseudulta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin joka paikkaan? Onhan se ihan normaalia, että jos kaupungissa asuva ihminen lähtee esim. kaupungille kuljeksimaan, koiran voi ottaa mukaan. Varmaankin maallakin koira otetaan mustikkametsään mukaan. Koira saa haistella uusia hajuja. Mun koira osaa olla kauniisti ratikassa ja metrossa, ja kahviloissakin, mutta en itse usein niissä käy, joten ei käy koirakaan. Mulla ei ole täällä uudella paikkakunnalla ystäviä, joten kuljen koiran kanssa ettei tarvitse olla yksin.
En ole koskaan nähnyt asiakkaan koiraa esim. lääkärillä, työpaikoissa, kampaajalla. Isoon supermarkettiin koiraa ei saisi päästää. Pikkukaupat ja kioskit, joissa piipahtaa vaikkapa hakemassa paketin, on eri asia.
Isosta supermarketista tuli mieleen, että Stockkalle koirat ainakin ennen aikaan olivat tosi tervetulleita ja henkilökunnalla oli koira-asiakkaille jemmassa keksejä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään just ihmettelin samaa kun kävin eräillä markkinoilla. Monilla oli pikkupiski mukana ja aina toisiaan kohdatessa rähisivät ja riuhtoivat hihnoissaan. Mutta eihän se haittaa kun ne on niin pieniä, se on vaan söpöä! En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaa viedä koiraa johonkin ihmisvilinään, mitä iloa siitä on?
Mä olen aina ihmetellyt, että jos ulkoilutat koiraa ja tulee vastaan toinen koiran omistaja, niin hän jää paikoilleen ikäänkuin odottamaan rähinää.
Tai jos lähestyt risteystä, niin toinen ulkoiluttaja jää tarkoituksella passiin keskelle risteystä, että varmasti kohtaatte?
Miksei voi vain vetää narua tiukemmalle ja kävellä rivakasti ohi? Miksi pitää oikein järjestämällä järjestää koirarähinä?
Vierailija kirjoitti:
En minä tunne ketään, joka raahaa koiran joka paikkaan. Tunnen paljon koiraihmisiä, minullakin on koira.
Minä en tunne yhtään homoa tai kiinalaista.
Kuulema niitä molempia kuitenkin on olemassa...
En tarkoita opaskoiria ymv. tässä aiheessa. Ap
Siis saatko sä nykyään oikeasti ottaa jonkun hirven kokoisen Irlanninsusikoiran kauppaan mukaan?
Koirani on sosiaalinen ja kaipaa rapsutuksia. Osaa myös käyttäytyä. Joten kuljetan koiraani ihan joka paikassa, minne koiran kanssa pääsee. Pitäähän pienellä eläimelläkin olla jotain iloa ja vaihtelua ja viihdettä elämässään. Voi tassutella kaupungilla, pistäytyä kahvioissa ja ostoksilla sekä kirppareilla. Muutamassa kahviossa tarjoillaan pientä herkkuakin, jopa kinkkusiivuja on koiralle keittiöstä noudettu ja tuotu kauniille lautaselle katettuna tarjolle. Vesikupin saa yleensä pyytämättä myös
Tänään just ihmettelin samaa kun kävin eräillä markkinoilla. Monilla oli pikkupiski mukana ja aina toisiaan kohdatessa rähisivät ja riuhtoivat hihnoissaan. Mutta eihän se haittaa kun ne on niin pieniä, se on vaan söpöä! En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaa viedä koiraa johonkin ihmisvilinään, mitä iloa siitä on?