Onko sinulla n. 40 v. nainen vaikeuksia liikkua kivikkoisessa tai jyrkässä paikassa?
Tässä kevään ja kesän aikana olen ulkoillut ja retkeillyt hyvin paljon ja huomannut muutamia todella kömpelöjä ihmisiä. He ovat olleet naisia joille mies ojentaa herkästi käden tueksi vähän hankalamassa maastossa.
Naisten habitus on kertonut että liikuntaa ei harrasteta, mutta mietin voiko jo sen ikäinen olla niin huonossa kunnossa fyysisesti ettei ole tasapainoa ja lihasvoimaa liikkua kun on vähänkin epätasaisempaa. Vai onko taustalla varmasti jotain sairautta ym?
En halua pilkata vaan haluan tietää koska tätä jäin ihmettelemään.
Kommentit (90)
Ei ole mitään vaikeuksia. Hyvä koordinaatiokyky myös.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän meloisesti miehiä, jotka eivät kykene kaupunkiasfalttia kummemmalla alustalla kulkemaan ja silläkin mieluiten autossa. Monet naispuolisista ystävistäni harrastavat maratoneja ja Lapin-vaelluksia ja peittoaisivat nuo ukot hetkessä, kun mentäisiin metsään.
Eiköhän tuossa ole kyse ihan vain siitä, mitä on tottunut tekemään, eikä iästä ja sukupuolesta. Voisin kuvitella, että koiran omistavat pystyvät liikkumaan erilaisissa maastoissa paremmin kuin kissanomistajat, mikäli ulkoiluttavat koiraansa metsässä ja kulkevat kalliolta toiselle päivittäin.
Paitsi jos kissanomistaja myös liikkuu vaikeassa maastossa.
Ei ole vaikeuksia liikkua kivikossa tai jyrkänteisissä paikoissa. Next 😁!
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkälle meneviä päätelmiä sulla. Enemmän tosin ihmetyttää, miksi tämä asia vaivaa sinua?
Utelaisuus ja vastausten etsiminen ihmetyttää? Selvä. Ihmettelepä sitä. Minusta tämä palsta on ihan paras kun täällä voi kysyä tämmöstä kaikkea ”vähäpätöistä” mitä ei kyllä muualla kehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosalla naisista on huono koordinaatio oli ikä mikä tahansa. Monipuolisesti urheilua harrastavat sitten erikseen.
Mies52v
Sinä se löydät kyllä aina aiheen haukkua naisia. Olet niin täynnä vihaa, että se on jo vähän karmivaa.
On. Nivelrikot molemmissa polvissa, toisessa myös kierukkavamma. Mutta en tunge itseäni jyrkille poluille töllisteltäväksi.
Mies ojentaa mulle aina käden ojan ylityksissä tai muuten vaikeassa maastossa, vaikka olen hyvinkin maastokelpoinen yli nelikymppinen nainen. 😄 Ylipainoa ei ole ollut koskaan. Yleensä murahdan että pääsen kyllä itse, mutta silti tekee aina saman.
Mulla on jonkin verran ylipainoa vaikka liikun paljon. Lihaksia löytyy ja ylämäkeen meno ei ole ongelma. Mutta mun toinen nilkka on lapsesta asti nyrjähdellyt helposti, nivelsiteet varmaan menneet, siksi olen epävarma epätasaisessa maastossa. Täytyy tarkkaan katsoa mihin jalkansa asettaa. Jos pitää esim. hypätä tai harpata kiveltä toiselle niin pitää aina katsoa että pääsee menemään parempi jalka edellä. Pärjään kyllä ilman kenenkään tukea.
Ei ole, mutta pitkien syöpähoitojen aikana oli.
Osa miehistä on aidosti avuliaita ja he avaavat ovia, auttavat puolisoitaan, ymmärtävät kantaa raskaat ruokaostokset ja osallistuvat perhe-elämään ja mm. siivoukseen, joka on yllättävän raskasta.
N
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että ikä vaikuttaa. Olen 45 ja harrastanut jo toistakymmentä polkujuoksua. Olen nyt parin vuoden aikana kaatunut useammin kuin ennen. Toki reitit on vaikeita (kantoja, juuria, kiviä).
Mutta joo varmaan ikä tekee jotain koordinaatiolle ja se tapahtuu VAIKKA treenaa ja urheilee paljon.
Oletko ajatellut että voisi liittyä näköön?
Vierailija kirjoitti:
Opetettu ja opeteltu kyvyttömyys naisilla. Samaan laiskuuteen menee kuin sekin että kieltäytyy olemaan voimakas. Seisotaan tumput suorina ja odotetaan että joku tekee. Mutta siis ei ole biologista vaan naiset valitsee tämät heikon vätyksen roolin.
Käy juttelemassa jonkun kanssa loputtomista traumoistasi.
Eivät kaikki palstanaiset ole syyllisiä siihen, ettei sinusta pidetä. Luonteellasi on valtava merkitys ja ulkonäköön ja hygieniaan kannattaa panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosalla naisista on huono koordinaatio oli ikä mikä tahansa. Monipuolisesti urheilua harrastavat sitten erikseen.
Mies52v
Sinä se löydät kyllä aina aiheen haukkua naisia. Olet niin täynnä vihaa, että se on jo vähän karmivaa.
Siis ihan oikeesti🙁 näin se nyt vain on
Mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies52v
Se on katkeroitunut kun vaimo otti ja lähti. Ei ihan helposti enää uutta saa, varsinkaan naisvihansa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies52v
Erektio-ongelmat suututtavat monia ikämiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies52v
Siis ihan oikeesti🙁 näin se nyt vain on
Mies52v
Itse asiassa ihan oikeasti ei ole. Naisten kehonhallinta on parempaa. Laita sekalainen joukko naisia ja miehiä jumppa- tai tanssitunnille ja näet itse eron koordinaatiossa.
En osaa sanoa, miten on nelikymppisten laita. Itse olen 60-v naisihminen, eikä minulle ole koskaan tuottanut vaikeuksia kulkea sen enempää kivikoissa kuin jyrkissä paikoissakaan.
Kuinka laajan tutkimuksen aloittaja on tehnyt? Montako tuhatta naista on kuulunut otokseen? Missä he ovat rämpineet? Kuinka tarkkailit heitä?
"Naisten habitus on kertonut että liikuntaa ei harrasteta"
Miten se habitus sellaista voi kertoa? Laiha ihminen voi olla liikuntaa harrastamaton siinä missä lihava voi harrastaa hyvinkin paljon liikuntaa: ihmiset kilot kun eivät suoraan kerro liikunnan määrästä.
Omalta kohdaltani: minulla on vaikeuksia laskeutua jyrkkiä epätasaisia pintoja, koska niveleni ovat yliliikkuvat ja sen vuoksi joudun hyvin hitaasti laskeutumaan, katsomaan jalkoihini ja varmistamaan, että nilkka pysyy oikeassa asennossa, joudun sen oikeastaan tekemään jo kaupunkimaastoissakin, jos on alamäkeä. Tasapainoni on erinomainen ja lihaskunto jaloissa todella hyvä, se vaan ei auta, jos on yliliikkuvat nivelet. Ainoa apu oikeastaan on nilkan teippaaminen, silloin voi kulkea ns. normalisti ja huoletta metsissäkin.
On vaikeaa koska minulla on yliliikkuvat nivelet. Onneksi mies aina ojentaa kättänsä tueksi
Kiitos hyvistä vastauksista.
Ap