Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon

Vierailija
17.07.2020 |

Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.

Kommentit (340)

Vierailija
21/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, isäni uudella puolisolla oli myös lapsia. Minun isovanhempani hoitivat ja lahjoivat näitä puolison lapsia mutta heidän isovanhempansa eivät huomioineet minua mitenkään. Heitä ei siis esim kiinnostanut edes puhua minulle. Myistan kun lapsena tuntui ikävältä ja pidin itseäni huonompana kuin nämä sisaruspuolet, olivathan minun isovanhemmat heille kuitenkin mummi ja ukki.

Ja joo ymmärrän dilemman aikuisen näkökulmasta. En tiedä miten itse toimisin apn asemassa.

Vierailija
22/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on erityislapsetja vaarana että miniä jää viihteelle muutamaksi päiväksi, niin toimisin kyllä juuri ap:n tavoin. Eri asia jos lapset pestyjä ja kammattuja helsinkiläisiä ruotsinkielisiä eliittilapsia. Tosin silloin ei olisi ex etuliitettä käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole pakko hoitaa. Kannattaa kuitenkin miettiä, onko järkevää alleviivata lapsille että he ovat sinulle niin eriarvoisessa asemassa. Jos kyse on yksittäisestä kerrasta, mikset voisi ottaa kaikkia lapsia?

Tietenkin ne on eriarvoisessa asemassa.

Oma on oma ja muitten on muitten. Tässä tapauksessa muitten lapsilla on oma isänsä sekä kahdet isovanhemmat. Viekööt sinne hoitoon, ei kuulu ap:lle. 

Vierailija
24/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisin joskus, jos miehen tyttö/poika olisi hyväkäytöksinen ja muita ihmisiä kunnioittava. Omia lastenlapsia mulla ei ole vielä. En minä niitäkin aio jatkuvasti ottaa hoitoon.

Vierailija
25/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein alusta asti selväksi, että en ole mikään bonusmummi. Jos oman lapsenlapsen matkassa tulee miniän jälkikasvua, niin sitten en hoida sitä omaakaan lapsenlasta, hoitakoot miniän vanhemmat. Tai voihan sen viedä miniän exän vanhemmille.

Minun lapseni isän vanhemmat eivät ole kiinnostuneita, kun heillä on "oikeitakin lapsenlapsia" eli tyttären lapset. Isä taas ei ole mukana kuvioissa ihan omasta syystään. Omat vanhempani asuvat niin kaukana, että heille ei viedä päiväseltään hoitoon, vaan joko he tulevat useammaksi päiväksi meille kylään tai sitten itse viedään lapset sinne vähän pidemmäksi ajaksi. Onneksi miehelläni on ihanat vanhemmat, joiden luokse esikoiseni on tervetullut siinä missä sisaruksetkin <3

Vierailija
26/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole pakko hoitaa. Kannattaa kuitenkin miettiä, onko järkevää alleviivata lapsille että he ovat sinulle niin eriarvoisessa asemassa. Jos kyse on yksittäisestä kerrasta, mikset voisi ottaa kaikkia lapsia?

Miteköhän usein ap:n lapsenlapsi on miniän exän vanhemmilla hoidossa? Miksi bonusisovanhemmuus niin kovin usein osuu nyxän vanhempiin, vaikka exän vanhemmat on nyxän lapselle yhtä läheisiä kuin päinvastoin.

Vierailija
27/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitaisin ja kohtelisin niinkuin muitakin. En alkaisi erottelemaan lapsia. Niin meillä on toimittu veljen lapsien ja toisesta liitosta olevan lapsen kanssa. Kukaan ei kokenut jäävänsä ulkopuolelle ja kaikki oli yhtä perhettä. Lapset ovat syyttömiä aikuisten valintoihin.

Vierailija
28/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.

Samoin meillä. Anoppi itse aikoinaan ehdotti että ottaa myös mielellään Iidan(nimi muutettu) luokseen kun omakin lapsenlapsi tulee, koska ovathan he sisaruksia.

Myös ex ottaa välillä minun ja mieheni lapsen luokseen viikonlopuksi kun omakin lapsi on menossa.

Vierailija
29/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt otat , niin on kohta vinkumassa " kun otit silloinkin ja hoisit niin hyvin ". Pysy lujana.

Vierailija
30/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin lapsille kuuluu 6 isovanhempaa kuin muille vaan 4. Ottavatko ne exien isien isovanhemmat näitä nykyisä lapsia hoitoon?  En todellakaan ottaisi, lapsista tykkään ja lapsenlapsista tosi paljon. Mutta jokaisella lapsella on 2 vanhempaa ja neljä isovanhempaa, joillakin ne kaikki ovat kuolleet, mutta silti tilanne on 2 ja 4.

Esimerkiksi mun edellisestä suhteesta olevalla lapsella ei ole isänsä puolella isovanhempia ollenkaan elossa. Ei siis ole muita isovanhempia kuin minun vanhemmat ja nykyisen mieheni vanhemmat. Ihan niinkun meidän yhteisilläkin lapsilla.

Jokainen itse päättää ketä ottaa hoitoon, mutta samalla myös ottaa riskin siitä että välit huononee.

Esimerkiksi mun anoppi teki sellaisen peliliikkeen kun meille oli syntynyt yhteiset lapset ettei yhtäkkiä mun lapsi ollutkaan tervetullut hoitoon. Siitä seurasi aika voimakasta pahaa mieltä lapselle sekä myös minulle vanhempana. Meidän aiemmin hyvät välit muuttui huonompaan suuntaan enkä enää itsekään ole halunnut siellä juuri käydä.

Kyse ei ole siitä että sitä lasten hoitoa tarvitsee saada, vaan siitä että mielestäni ei ole oikein kohdella saman perheen lapsia eriarvoisesti. Yksi on pohjasakkaa, jolle ei anneta lahjoja tai oteta hoitoon ja ne biologisesti omat lapsenlapset saa rahaa, lahjoja, pyydetään hoitoon jne.

En itse koskaan tekisi niin. Meillä omassa perheessä kaikki lapset on samanarvoisia eikä biologialla ole sen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
31/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on erityislapsetja vaarana että miniä jää viihteelle muutamaksi päiväksi, niin toimisin kyllä juuri ap:n tavoin. Eri asia jos lapset pestyjä ja kammattuja helsinkiläisiä ruotsinkielisiä eliittilapsia. Tosin silloin ei olisi ex etuliitettä käytössä.

Haha, ai ruotsinkieliset pestyt ja kammatut lapset ei voi olla villejä. Itselläni kolme tämmöistä, tosin ei Helsingistä vaan Kauniaisista, ja hirveän vilkkaita olivat. Impulsiivisia ja käsittämättömän energisiä. Ovat jo teinejä, ja vieläkin näen joskus painajaisia, jossa ryntäävät autotielle, laiturilta junaraiteelle, rotkoon yms.

Vierailija
32/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sen päätöksen joutuu tekemään. Voi kuitenkin käydä niinkin, ettei saa kohta enää ketään hoitoon.

Tämmönen käytös on niin idioottimaista, ettei toista. "jos sä et ku minä haluan, nii ikinä et saa mitään". Yhtään ihmettele, että uusperheet nähdään niin raskaana, jos aikuisten ihmisten ajatusmaailma on tämmöinen.

Ap ei tarvi hoitaa. En minäkään hoitaisi. Lapselle voi olla myös erittäin kivaa saada ihan omaa aikaa isovanhemman kanssa.

Vierailija
33/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti stoppi hyvin karvaat kokemukset on. olin mummin uusi ja minun olisi pitänyt sinkolla sinne tänne. hieno suhde mutta paukut loppu jos 2 kk kesällä hoitaa 24h vrk

Vierailija
34/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei tarvitse jatkossa ottaa ketään hoitoon. Kaikki eivät halua opettaa tuollaista sorsimista lapsilleen ja eivät hyväksy sitä.

Vierailija
35/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän hoidan myös entisen kumppanin nykyisen vaimon lapsia edellisestä liitosta. Mutta kukin tekee tavallaan eikä kenenkään ole pakko hoitaa muiden kakaroita

Vierailija
36/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää äidit, jotka tässä tilanteessa uhkailee, että ei tarvi sit ikinä ottaa, niin lapsilla on myös isä, joka päättää sen lapsen asioista, ette pelkästään te.

Vierailija
37/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisin näihin oman lapsen nyksän lapsiin samoin kuin koiran ottamiseen: jos otat, hoidat elämän loppuun. Jos jälkikasvu vaihtaakin nyksän uudempaan malliin x-ajan päästä, silti välit siihen lapseen pitäisi säilyttää koska ei ole oikein että muksun mummu vaihtuu lapsen 15-vuoteen mennessä joka toinen vuosi.

Ja jos sillä nykymorseimella on jo 3 muksua kolmelle isälle niin jättäisin väliin vaikkei se lapsen vika olekaan.

Vierailija
38/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ettei tarvitse jatkossa ottaa ketään hoitoon. Kaikki eivät halua opettaa tuollaista sorsimista lapsilleen ja eivät hyväksy sitä.

Niin että viis mummon jaksamisesta?

Vierailija
39/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sen päätöksen joutuu tekemään. Voi kuitenkin käydä niinkin, ettei saa kohta enää ketään hoitoon.

Tämmönen käytös on niin idioottimaista, ettei toista. "jos sä et ku minä haluan, nii ikinä et saa mitään". Yhtään ihmettele, että uusperheet nähdään niin raskaana, jos aikuisten ihmisten ajatusmaailma on tämmöinen.

Ap ei tarvi hoitaa. En minäkään hoitaisi. Lapselle voi olla myös erittäin kivaa saada ihan omaa aikaa isovanhemman kanssa.

Ei kyse ole välttämättä uhkailusta, vaan hoidon tarvetta ei ole kun kaikkia ei saa hoitoon. Mieluummin sitten tekee jotain yhdessä perheen kesken. Eri asia silloin, jos muita lapsia saa vaikka kavereille tai kummeille hoitoon, mutta harvemmin sekään onnistuu.

Vierailija
40/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole välttämättä uhkailusta, vaan hoidon tarvetta ei ole kun kaikkia ei saa hoitoon. Mieluummin sitten tekee jotain yhdessä perheen kesken. Eri asia silloin, jos muita lapsia saa vaikka kavereille tai kummeille hoitoon, mutta harvemmin sekään onnistuu.

Eikö sitä suhdetta pitäis luoda muutenki ihan muuten kuin vaan ottamalla hoitoon?