Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon
Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mun anoppi haluais kaikkia lapsia hoitaa, eipä tuo saisi hoitaa omaa lapsenlastaankaan, veisin hänet omalle äidilleni samalla kun ne muutkin lapset. Mikä järki siinä on ripotella kaikki lapset eri osoitteeseen hoitoon
Oisko nyt kuitenkin kohtuullista, että isoäiti saisi viettää aikaa omien lastenlasten kanssa.
No kyllähän hän vois meille tulla viettämään sitä aikaa. Jos tarvitaan hoitoapua, niin ei me todellakaan lähettäis lapsia repimään eri paikkoihin hoitoon.
Onneks oma anoppini ottaa mielellään kaikki lapset hoitoon.
Mutta jos ap kieltäytynyt hoitamasta kaikkia lapsia niin turha sitten vinkua jos miniä vie omalle äidilleen ne lapset hoitoon ja hän ei saakkaan sitä omaa lapsenlastaan hoitoon
Onpa itsekästä ajattelua.
Olen eri, mutta mietin mitä itsekästä siinä on. Jos osallistuva mummi asuu vaikka 200km päässä ja hänelle vie lapset, kun hän heitä haluaa hoitaa. Eikai miniän velvollisuus ole raahata osaa lapsista sen mummon luokse joka ei kaikkia sinne halua? Varsinkin jos edes takas ajelua tulee useampi tunti sen vuoksi? Se on tuon haluamattoman mummon oma valinta olla ilman lapsenlapsiaan sitten, jos vain osa lapsista kelpaa.
Juuri näin. Näin se luonnollinen erkaantuminen toisesta isoäidistä tapahtuu, josta aiemmassa kommentissani kerroin.
T. Se sivusta seurannut isoäiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mun anoppi haluais kaikkia lapsia hoitaa, eipä tuo saisi hoitaa omaa lapsenlastaankaan, veisin hänet omalle äidilleni samalla kun ne muutkin lapset. Mikä järki siinä on ripotella kaikki lapset eri osoitteeseen hoitoon
Oisko nyt kuitenkin kohtuullista, että isoäiti saisi viettää aikaa omien lastenlasten kanssa.
No kyllähän hän vois meille tulla viettämään sitä aikaa. Jos tarvitaan hoitoapua, niin ei me todellakaan lähettäis lapsia repimään eri paikkoihin hoitoon.
Mutta jos ap kieltäytynyt hoitamasta kaikkia lapsia niin turha sitten vinkua jos miniä vie omalle äidilleen ne lapset hoitoon ja hän ei saakkaan sitä omaa lapsenlastaan hoitoon
Olen eri, mutta mietin mitä itsekästä siinä on. Jos osallistuva mummi asuu vaikka 200km päässä ja hänelle vie lapset, kun hän heitä haluaa hoitaa. Eikai miniän velvollisuus ole raahata osaa lapsista sen mummon luokse joka ei kaikkia sinne halua? Varsinkin jos edes takas ajelua tulee useampi tunti sen vuoksi? Se on tuon haluamattoman mummon oma valinta olla ilman lapsenlapsiaan sitten, jos vain osa lapsista kelpaa.
Minäkin olen eri kirjoittaja, mutta minusta se on nimenomaan lasta kohtaan itsekästä, että häneltä riistetään biologinen isovanhempi vain siksi ettei tämä halua hoitaa liutaa vieraita lapsia. Näillä muilla lapsilla lienee kuitenkin kaksi vanhempaa ja kaksi paria isovanhempia ihan omastakin takaa. Miksei nuorin lapsi ansaitse samaa? Tuskin ne exän vanhemmat tämän uuden lapsen bonusisovanhemmiksi ryhtyvät. Ja vaikkei sinulle suku olisi tärkeää, niin sinä et voi lapsesi puolesta tietää miten hän tulee tämän asian aikuisena näkemään. Ehkä hän olisi halunnut, että hänen sukujuuriaan vaalitaan sen sijaan että niitä käytetään lapsellisen kiristyksen ja valtapelin välineinä.
Ei siinä kukaan mitään riistä, isovanhempi on kieltäytynyt ottamaan lapsia hoitoon joten vanhemmat vievät ne sille isovanhemmalle joka heitä haluaa hoitaa. Ei ole vanhempien velvollisuus kuitenkaan ajella ympäri Suomea kuskaamassa osaa lapsista muualle hoitoon. Johan siinä menee koko parisuhdeaika lasten hoitoonviemiseen.
Miniä on väärässä. Ei sen lapset varamummulle mene, vaan ihan omien (tai biologisen isän) vanhemmille. Melkoista soppaa miniä rakentelee.
Ihmishirviöitä palsta täynnä. Kuka voi olla noin julma lapsille, että kohtelee eriarvoisesti.
Kurjaa, että mummu erottelee lapset oikeisiin ja vääriin. Luulisi, että kaikille olisi kivempi, jos kaikkia kohdeltaisiin samalla tavalla. Mummu saisi lisää lapsenlapsia elämäänsä ja lapset saisivat bonusmummun.
Aika itsekkäältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen eri kirjoittaja, mutta minusta se on nimenomaan lasta kohtaan itsekästä, että häneltä riistetään biologinen isovanhempi vain siksi ettei tämä halua hoitaa liutaa vieraita lapsia. Näillä muilla lapsilla lienee kuitenkin kaksi vanhempaa ja kaksi paria isovanhempia ihan omastakin takaa. Miksei nuorin lapsi ansaitse samaa? Tuskin ne exän vanhemmat tämän uuden lapsen bonusisovanhemmiksi ryhtyvät. Ja vaikkei sinulle suku olisi tärkeää, niin sinä et voi lapsesi puolesta tietää miten hän tulee tämän asian aikuisena näkemään. Ehkä hän olisi halunnut, että hänen sukujuuriaan vaalitaan sen sijaan että niitä käytetään lapsellisen kiristyksen ja valtapelin välineinä.
Ei siinä kukaan mitään riistä, isovanhempi on kieltäytynyt ottamaan lapsia hoitoon joten vanhemmat vievät ne sille isovanhemmalle joka heitä haluaa hoitaa. Ei ole vanhempien velvollisuus kuitenkaan ajella ympäri Suomea kuskaamassa osaa lapsista muualle hoitoon. Johan siinä menee koko parisuhdeaika lasten hoitoonviemiseen.
Tämä. Mulla on ihan ydinperhe mut jos veisin lapset eri mummoloihin hoitoon niin ajoa tulisi yhteensä 6h. Bensoihin menisi pitkä penni, enkä 6h ajamisen jälkeen jaksaisi enää mitään erityistä puuhata.
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa, että mummu erottelee lapset oikeisiin ja vääriin. Luulisi, että kaikille olisi kivempi, jos kaikkia kohdeltaisiin samalla tavalla. Mummu saisi lisää lapsenlapsia elämäänsä ja lapset saisivat bonusmummun.
Aika itsekkäältä kuulostaa.
Mummulla voi olla niitä biologisiakin lapsenlapsia enemmän kuin ehtisi hoitaa.
On vanhemmilta aivan törkeää asettaa isovanhemmat tuollaiseen valintatilanteeseen. Miksi ei voi vain pitää huolta siitä, että kaikki lapset saavat olla omien rakkaiden sukulaistensa kanssa? Jos ei omasta lähipiiristä löydy lasten hoitajaa bileillalle, niin toinen vanhemmista jää kotiin tai sitten palkataan lastenvahti. Törkeää sotkea lapsen ja isovanhempien välit joidenkin ryyppäjäisten takia!
Toivottavasti nämä, jotka vaativat mummolta loppumatonta syliä ja ehtymätöntä rakkautta kaikkia maailman lapsia kohtaan muistavat itsekin ottaa samalla lämmöllä vastaan kaikki hoitolapset. Kun uusioperheessä on sun, mun ja meidän lapsia vaikkapa 4, he sitten tekevät jokainen pari-kolme lasta ja osalla kuvioon tulee myös niitä bonuslapsia, niin on äkkiä mummolla kaikki vapaa-aika varattu, että ehtii jokaista lastenlasta hoitaa tasapuolisesti.
Mun sisaruksella on elätettävänä 6 lasta, joista ainoastaan 2 omia biologisia. Että mun äidin näkökulmasta melko kohtuutonta, jos kaksioon pitäisi sitten ottaa kaikki kuusi tai ei saa näitä kahta pienintä ollenkaan. Sanosin, että kyllä se on vanhempien vastuulla näiden asioiden miettiminen. Etukäteen. Tekevät omat valintansa ja me muut tehdään omamme.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni kannattaisi yrittää olla tasapuolinen. Lapset eivät ole valinneet sosiaalista ympäristöään ts. uusperhettä. Tässä en tarkoita perinnönjakoa vaan sitä että ketään lasta ei jätetä ulkopuolelle. Lapselle on tosi rankkaa se että samassa kodissa asuva sosiaalinen ”sisko”tai ”veli” pääsee mummolaan joka viikko ja itse on yksin kotona. Sanotaan että vieköön oma mummo. Entä jos oma mummo on sairas tai kuollut tai alkoholisti tai ei vaan välitä? Minun ala-asteikäisellä lapsellani ei ole isovanhempia. Minun vanhempani ja mieheni vanhemmat ovat kuolleet, tämä on mahdollista jos lapset on saatu kahdessa sukupolvessa peräkkäin n 35 v. ikäisenä ja on ollut sairautta isovanhemmilla. Ei ole yleistä mutta on mahdollista. Myös exän eli lapsen isän äiti on kuollut ihan vanhuuteen, exän isä ei pidä yhteyttä, on erkaantunut menneestä perheestään jo parikymmentä vuotta sitten. Onneksi lapseni ei ole saanut sisarpuolta joka olisi saman ikäinen ja eriarvoisessa asemassa. Olemme päinvastoin joutuneet ottamaan etäisyyttä sukulaisiin jotka eivät voi ymmärtää ja jaksavat valittaa miten lapsi edes pärjää ilman isovanhempia (kuka sitä vie harrastuksiin, hoitaa kesälomalla, tulee seuraksi kun lapsi on kipeä jne.). Kyllä pärjää kun sitä osattomuutta ei hierota naamaan, kun vieressä ei ole toista joka saa karkkipussin ja huomiota kun itse ei saa. Koettakaa kerrankin asettua itse sen lapsen asemaan joka on jo joutunut kokemaan vanhempiensa eron ja sitten päälle tulee vielä kiusaamiselta tuntuvaa eriarvoistamista.
’
Eli kun bonuslapsella ei ole isovanhempia niin biologisen lapsenlapsen pitää luopua omasta ajastaan biologisen isovanhempansa kanssa. Jos mummo on voimavarojensa rajoilla ja voisi hoitaa vähän aikaa yhtä lasta eli nähdä biologista lapsenlastaan niin se ei ole mahdollista koska pitää huomioida myös bonuslapsenlapsi. Tämän järjettömän vaatimuksen takia mummo ei pääse näkemään omaa poikansa lasta eikä lapsenlapsi saa suhdetta mummonsa koska EiHän toisellakaan lapsella ole enää isovanhempia joten se on perheensisäistä tasapuolisuutta.
Onkohan tällaisessa arvottamisessa mitään järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki teet itse päätöksesi. Varaudu siihen ettet näe biologisia lapsenlapsiasi enää.
T. Sivusta seurannut isoäitiOnko tosiaan ihan ok kiristää miehensä äitiä hoitamaan lapsiaan edellisistä suhteista?
Ei ole kyse kiristämisestä vaan ihan luonnollisesta erkaantumisesta siinä kohtaa, kun ihmisiä kohdellaan eriarvoisesti.
Minulle on kelvannut kaikki lapset hoitoon omien voimavarojen mukaan, niin tyttären miehen lapsi kuin heidän yhteinen ja tyttären oma lapsi.
En tee eroa heidän välillään, rakkaita ovat kaikki.
Toiselle isoäidille ei kelvannut, ja nyt lapset eivät edes itse halua mennä sinne, ei vävyn oma, eikä heidän yhteinen koska heidän sisarpuolensa eriarvoistettiin siellä.Sellaista se on, jokainen tekee päätöksensä itse, mutta jos muut reagoivat siihen negatiivisesti niin sen kanssa on elettävä. Lapset ovat fiksuja, lapset huomaavat tuollaiset.
T. Isoäiti
Minä kävin isovanhemmilla paljon lapsena, veljeni taas ei, koska hänellä ei kulunut aika. Eli ihan biologisten isovanhempien ja lapsenlapsien kanssa on eroja sukuloimisessa. Emme kokeneet että olisi ollut velvollisuus tasapuolisesti vierailla mummolassa. Ihan yhtä rakkaita olemme silti vaikka paljon vähemmän veljeni on ollut tekemisissä isovanhempiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eli tässä on erilaisia arvoja ja tarpeita vastakkain:
Biologisen lapsenlapsen suhde isovanhempaansa.
Sisarusten välinen suhde ja tasa-arvo.
Äidin mukavuudenhalua kuljettamisten osalta.
Mummon voimavarat ja jaksaminen.
Sinun vastauksestasi käy ilmi ettet arvosta ensimmäistä ja viimeistä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmishirviöitä palsta täynnä. Kuka voi olla noin julma lapsille, että kohtelee eriarvoisesti.
Ainakin minä. Äskenkin vain omat biologiset lapset sai ruokaa ja jätskiä, naapurin lapsille en antanut mitään, vaikka tuossa noin 50 m päässä ovat leikkimässä omalla pihallaan. Kyllä heille varmasti olisi sama tarjoilu kelvannut, mutta koska olen ihmishirviö niin oletan, että vanhempansa ruokkivat. Eriarvoistahan tämä on, totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eikös tässä tämä isoäiti joka hoiti kaikkia lapsia ollut äidin äiti joka on biologinen isovanhempi kaikille lapsille?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki teet itse päätöksesi. Varaudu siihen ettet näe biologisia lapsenlapsiasi enää.
T. Sivusta seurannut isoäitiOnko tosiaan ihan ok kiristää miehensä äitiä hoitamaan lapsiaan edellisistä suhteista?
Ei ole kyse kiristämisestä vaan ihan luonnollisesta erkaantumisesta siinä kohtaa, kun ihmisiä kohdellaan eriarvoisesti.
Minulle on kelvannut kaikki lapset hoitoon omien voimavarojen mukaan, niin tyttären miehen lapsi kuin heidän yhteinen ja tyttären oma lapsi.
En tee eroa heidän välillään, rakkaita ovat kaikki.
Toiselle isoäidille ei kelvannut, ja nyt lapset eivät edes itse halua mennä sinne, ei vävyn oma, eikä heidän yhteinen koska heidän sisarpuolensa eriarvoistettiin siellä.Sellaista se on, jokainen tekee päätöksensä itse, mutta jos muut reagoivat siihen negatiivisesti niin sen kanssa on elettävä. Lapset ovat fiksuja, lapset huomaavat tuollaiset.
T. Isoäiti
No kelpaisiko sinulle hoitoon myös tyttären miehen exän lapsi? Se kun on sen tyttären miehen lapsen sisarus samalla tavalla kuin oma lapsenlapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on erityislapsetja vaarana että miniä jää viihteelle muutamaksi päiväksi, niin toimisin kyllä juuri ap:n tavoin. Eri asia jos lapset pestyjä ja kammattuja helsinkiläisiä ruotsinkielisiä eliittilapsia. Tosin silloin ei olisi ex etuliitettä käytössä.
Haha, ai ruotsinkieliset pestyt ja kammatut lapset ei voi olla villejä. Itselläni kolme tämmöistä, tosin ei Helsingistä vaan Kauniaisista, ja hirveän vilkkaita olivat. Impulsiivisia ja käsittämättömän energisiä. Ovat jo teinejä, ja vieläkin näen joskus painajaisia, jossa ryntäävät autotielle, laiturilta junaraiteelle, rotkoon yms.
Snacka inte skit nu!! Vår barn från Eira ska inte vara så vilkas att juosta till rotko, hehe. Svenskspråkig och kammattu barn ei koska olla huonokäytös. Du är inte oikea finlands svenska bättre folk.
Solveig från Eira
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Se sivusta seurannut isoäitiTämä. Mulla on ihan ydinperhe mut jos veisin lapset eri mummoloihin hoitoon niin ajoa tulisi yhteensä 6h. Bensoihin menisi pitkä penni, enkä 6h ajamisen jälkeen jaksaisi enää mitään erityistä puuhata.
Ja jaksaT valittaa!
Olen ajanut pidempiä matkoja saadakseni lapset luotettaviin hoitopaikkoihin oman hoitojaksoni ajaksi. On äärimmäistä itsekkyyttä olettaa että muut hoitavat lapsiasi kun sinulla on siihen tarve ja vielä vaatimallasi tavalla. Eli että ” minä en aja viittä tuntia koska on liian rankkaa ”. Ole onnellinen että sinulla on mahdollisuus saada hoitoapua ja voit jopa valikoida ja asettaa reunaehtoja hoidolle.
En haluaisi ottaa juridista vastuuta vieraista lapsista, joita en edes tunne. Omissa lastenlapsissa on ihan tarpeeksi vaivaa. Omat vanhempani asuivat 600 km:n päässä, joten omillaan on aina oltu. Lapsi on aina ollut meidän mukanamme sukulaisvierailuilla ja itse on "perään katsottu". Aina. Palkallista lapsenhoitoapua kyllä on saatavissa.