Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon
Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.
Kommentit (340)
Ei ole sinun tehtävä. En minäkään hoitaisi.
Vieköön lapset niiden omalle isälle/mummolle, ei kuulu sinulle.
Riippuu lapsista. Jos he olisivat aivan ihania rauhallisia ja mukavia lapsia, joiden kanssa oikeasti viihtyisi, niin voisihan heitä joskus hoitaa ja olla yksi turvallinen mukava aikuinen lisää. Jos taas lapset ovat karmeita kersoja, niin ei kiitos. Sinä päätät kuitenkin omat ajatuksesi.
Minä tein alusta asti selväksi, että en ole mikään bonusmummi. Jos oman lapsenlapsen matkassa tulee miniän jälkikasvua, niin sitten en hoida sitä omaakaan lapsenlasta, hoitakoot miniän vanhemmat. Tai voihan sen viedä miniän exän vanhemmille.
Kuten sitä nyt ylisukupolviseksi aisuriksi haluaa 😂😂😂
Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.
No jos sen oman lapsenlapsen otat kuitenkin niin samallahan nuo muutkin menee. Turhaa kitkaa vaan tuo aiheuttaa lasten välille kun aina ollaan erottelemassa kuka on biologista sukua ja kuka ei.
Aika hurjaa. Kyllä mä ainakin ottaisin kaikki lapset ihan yhtälailla jos he kerta samassa perheessä elää ja ovat sisaruksia.
Tulipa surullinen olo tästä.
Ei tietenkään ole pakko hoitaa. Kannattaa kuitenkin miettiä, onko järkevää alleviivata lapsille että he ovat sinulle niin eriarvoisessa asemassa. Jos kyse on yksittäisestä kerrasta, mikset voisi ottaa kaikkia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
No jos sen oman lapsenlapsen otat kuitenkin niin samallahan nuo muutkin menee. Turhaa kitkaa vaan tuo aiheuttaa lasten välille kun aina ollaan erottelemassa kuka on biologista sukua ja kuka ei.
On ihan eri juttu hoitaa yhtä kilttiä lasta kuin kuutta ylivilkasta kersaa. Varsinkin vanhemmalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lapsista. Jos he olisivat aivan ihania rauhallisia ja mukavia lapsia, joiden kanssa oikeasti viihtyisi, niin voisihan heitä joskus hoitaa ja olla yksi turvallinen mukava aikuinen lisää. Jos taas lapset ovat karmeita kersoja, niin ei kiitos. Sinä päätät kuitenkin omat ajatuksesi.
Ne varmaan harvoin on rauhallisia ja mukavia, ellei niitä saa edes isälleen tai lasten omille isovanhemmille hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Aika hurjaa. Kyllä mä ainakin ottaisin kaikki lapset ihan yhtälailla jos he kerta samassa perheessä elää ja ovat sisaruksia.
Oletko aloittajan miniä? Etkö älyä, että kaikilla ei ole voimavaroja hoitaa montaa muksua kerrallaan.
Onko ap poikasi ihan kädetön, kun ei perheen lapsia saa hoidettua vaimon humputtelureissun ajan? Ei ihme, että miniällä meinaa suoni katketa päästä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap poikasi ihan kädetön, kun ei perheen lapsia saa hoidettua vaimon humputtelureissun ajan? Ei ihme, että miniällä meinaa suoni katketa päästä.
Pojan kanssa yhdessä menevät.
Miksi joillekin lapsille kuuluu 6 isovanhempaa kuin muille vaan 4. Ottavatko ne exien isien isovanhemmat näitä nykyisä lapsia hoitoon? En todellakaan ottaisi, lapsista tykkään ja lapsenlapsista tosi paljon. Mutta jokaisella lapsella on 2 vanhempaa ja neljä isovanhempaa, joillakin ne kaikki ovat kuolleet, mutta silti tilanne on 2 ja 4.
Itse sen päätöksen joutuu tekemään. Voi kuitenkin käydä niinkin, ettei saa kohta enää ketään hoitoon.
Ymmärrän kummankin näkökulman. Paljon ratkaisee myös lasten ikä, luonne ja hoidon tarve.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole pakko hoitaa. Kannattaa kuitenkin miettiä, onko järkevää alleviivata lapsille että he ovat sinulle niin eriarvoisessa asemassa. Jos kyse on yksittäisestä kerrasta, mikset voisi ottaa kaikkia lapsia?
Tietenkin ne on eriarvoisessa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeastiko?
Eli siinä menee 4-7 lasta kuin yksikin?
Usein näillä mummoilla on useampi lapsi ja jos heillä lapsia, helposti voi olla 4-7 lastenlasta ja siihen kun laitetaan bonuslapset, niin helposti toistakymmentä lasta.
Eikös päiväkodissakin ole säännöt, kuinka monta lasta saa olla yhdellähoitajalla, jo turvallisuuden vuoksi.
Uusperheonnea taas kerran. 😂 Joo, en ottaisi itsekään hoitoon.