Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa etten löydä ketään miestä koska olen aseksuaali.

Vierailija
16.07.2020 |

Haluaisin niin kokea rakkauden.

Kommentit (202)

Vierailija
141/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselen keskustelussa pyöriviltä aseksuaaleilta:

Pystyttekö läheisyyteen, ihokosketukseen? Onko teistä vastenmielistä, jos mies esimerkiksi suutelee teidän vartaloanne, takapuoltanne ja rintojanne, vai tuntuuko se likaiselta?

Vai rajoittuuko haluttomuutenne yksinomaan sukupuolielinten hyväilyyn / yhdyntään?

En tykkää edes käsillä koskettelusta, enkä ole koskaan antanut limeksiä kaulaa enempää. Se kaula riitti kokemukseksi ja tietämään, ettei enempään ole kiinnostusta. Suulle pussailu on ok.

Se näpliminen vaan ärsyttää ja tuntuu turhalta ja omituiselta. Turhauttavaa eikä tosiaan herää kiinnostusta koskettaa omaa kumppania. Miksi ihmeessä sitä pitäisi alkaa näplimään?

Vierailija
142/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyttekö läheisyyteen, ihokosketukseen? Onko teistä vastenmielistä, jos mies esimerkiksi suutelee teidän vartaloanne, takapuoltanne ja rintojanne, vai tuntuuko se likaiselta?

Vai rajoittuuko haluttomuutenne yksinomaan sukupuolielinten hyväilyyn / yhdyntään?

Toisen vieressä voi nukkua ja pitää kädestä, ei enempää.

Kaikki sen yli menevä on äärimmäisen ällöttävää ja kiusallista. Hartioita saa hieroa mutta suunnilleen siinä on raja.

Se menee suunnilleen näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, löydät. Tänä aikana tuo ei ole enää täysin tabu ja esim. netissä tapaa muita aseksuaaleja ihmisiä. Aseksuaalit herättävät tosin eniten paheksuntaa, heitä ei oikein suvaittaisi vieläkään, mutta kyllä aseksuaaleja on. Uskon että kaikille aseksuaaleille on jossakin joku.

Aromanttinen aseksuaali tosin on varmaan heistä parhaassa asemassa markkinoilla.

Turhaa uhriutumista. Ketään ei haittaa aseksuaalit, kunhan etsivät kumppania muista samanlaisista.

En ymmärrä tuota vastausta. Kyse ei ole uhriutumisesta. Se on pelkkä toteamus joka pitää paikkansa.

Eihän tässäkään ketjussa kaikki ymmärrä meitä. Meidän pitäisi mennä terapiaan tai hankkimaan lääkkeitä yms. Eihän kukaan ehdota tuollaista homoillekaan eikä biseksuaaleille.

Oliko liian vaikeaa sisäistää tätä?

Aseksuaali joutuu puolustelemaan itseään, perustelemaan asiaa. Tässä yritetään nyt perustella, minä ainakin vastaan mielelläni. En koe itseäni uhriksi.

Tässä ketjussakin aseksuaalit ajattelevat eri tavoin ja osa kokee jopa toisen aseksuaalin mielipiteet hyökkäykseksi omaa aseksuaalisuutta kohtaan :p

Vierailija
144/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle intiimi läheisyys ja puolisoiden välinen kosketus on tosi tärkeää. Eikä se liity tai johda seksiin. Nukutaankin miehen kanssa aina kiinni toisissamme, toisen ihoa vasten.

Vierailija
145/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepä ap aseksuaalisuus.fi sivun foorumille siellä on seuranhaku osiokin !

Ja kaikille niille jotka ovat tuumanneet että kyllä se siitä senkus vaan jalat levälleen tms

niin oletteko ikinä ajatelleet että kaikki miehet eivät ole sellaisia antaa mennä vaan tyyppejä?

Yksi tuttu mies kiteytti sen näin osuvasti:

jos naisella ei ole halua tai tekee sitä vain mielikseni niin v*ttu musta tuntuu kuin raiskaisin sitä joten ehdoton nou nou kipinä pitää kummallakin olla että onnistuu

No sen verran harvinainen tapaus, että aika lottopotti jos tuollainen kohdalle osuu...

Kylläpä olette tavanneet itsekkäitä k.usipäitä ja vielä ilmeisesti suostuneet harrastamaan näiden kanssa seksiä.

Vierailija
146/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lokeroit aika jyrkästi itsesi. Kun oikea ihminen tulee vastaan, niin se on menoa. Turhaan olet pyristellyt sellaisten kanssa, jotka eivät vaan kiinnosta. Ensin pitää olla henkinen yhteys.

Sehän on yksi ja sama luuleeko olevansa aseksuaali ja elää kuolemaansa asti yksin vai johtuuko se siitä, ettei vaan elämässään koskaan tavannut sitä jota himoitsisi.

Tuosta huomaa ettet ymmärrä mitään aseksualismista. Aseksuaali haluaa kumppanin. romanttinen haluaa rakkaussuhteen, aromanttinen ei halua.

Panemisella ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Aseksuaalinen rakkaus on puhdasta.

Höpö höpö, olen aseksuaali. Kun lopputulos on sama = elää yksin niin ihan sama mikä siihen oli syynä :p

Mitä tuo tarkoittaa?

En ymmärrä.

Itse olen aromanttinen aseksuaali.

Haluan parhaan mahdollisen kumppanin, kaipaan kumppanuutta siinä missä muutkin.

En halua panemista enkä romanttista rakkautta. Minullakin on tarpeet: haluan kumppanin toisesta aromanttisesta aseksuaalista.

Ne voisivat mun mielestä mennä terapiaan joita paneminen kiinnostaa. Miltä kuulostaa tämä vastaus?

Vierailija
147/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, löydät. Tänä aikana tuo ei ole enää täysin tabu ja esim. netissä tapaa muita aseksuaaleja ihmisiä. Aseksuaalit herättävät tosin eniten paheksuntaa, heitä ei oikein suvaittaisi vieläkään, mutta kyllä aseksuaaleja on. Uskon että kaikille aseksuaaleille on jossakin joku.

Aromanttinen aseksuaali tosin on varmaan heistä parhaassa asemassa markkinoilla.

Turhaa uhriutumista. Ketään ei haittaa aseksuaalit, kunhan etsivät kumppania muista samanlaisista.

En ymmärrä tuota vastausta. Kyse ei ole uhriutumisesta. Se on pelkkä toteamus joka pitää paikkansa.

Eihän tässäkään ketjussa kaikki ymmärrä meitä. Meidän pitäisi mennä terapiaan tai hankkimaan lääkkeitä yms. Eihän kukaan ehdota tuollaista homoillekaan eikä biseksuaaleille.

Aseksuaali joutuu puolustelemaan itseään, perustelemaan asiaa. Tässä yritetään nyt perustella, minä ainakin vastaan mielelläni. En koe itseäni uhriksi.

Tässä ketjussakin aseksuaalit ajattelevat eri tavoin ja osa kokee jopa toisen aseksuaalin mielipiteet hyökkäykseksi omaa aseksuaalisuutta kohtaan :p

Varmasti, koska aseksuaalit ovat erilaisia siinä missä heterotkin. On romanttisia joille ei käy aromanttinen kumppani. Toiset sietävät koskettamista, toiset eivät. On paljon sävyeroja. Jos jotain inspiroi paneminen, hän ei ole oikeasti aseksuaali. Kyse on silloin jostain muusta.

On heteroita joita kiinnostaa vain paneminen,kumppaniaan he eivät halua muuten koskettaa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
148/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lokeroit aika jyrkästi itsesi. Kun oikea ihminen tulee vastaan, niin se on menoa. Turhaan olet pyristellyt sellaisten kanssa, jotka eivät vaan kiinnosta. Ensin pitää olla henkinen yhteys.

Sehän on yksi ja sama luuleeko olevansa aseksuaali ja elää kuolemaansa asti yksin vai johtuuko se siitä, ettei vaan elämässään koskaan tavannut sitä jota himoitsisi.

Tuosta huomaa ettet ymmärrä mitään aseksualismista. Aseksuaali haluaa kumppanin. romanttinen haluaa rakkaussuhteen, aromanttinen ei halua.

Panemisella ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Aseksuaalinen rakkaus on puhdasta.

Höpö höpö, olen aseksuaali. Kun lopputulos on sama = elää yksin niin ihan sama mikä siihen oli syynä :p

Mitä tuo tarkoittaa?

En ymmärrä.

Itse olen aromanttinen aseksuaali.

Haluan parhaan mahdollisen kumppanin, kaipaan kumppanuutta siinä missä muutkin.

En halua panemista enkä romanttista rakkautta. Minullakin on tarpeet: haluan kumppanin toisesta aromanttisesta aseksuaalista.

Ne voisivat mun mielestä mennä terapiaan joita paneminen kiinnostaa. Miltä kuulostaa tämä vastaus?

Sitä, että jos et elämäsäsi löydä ketään jota himoitset niin on ihan sama silloin luulla olevansa aseksuaali, koska lopputulos on sama. Vastaus tuolle, joka vänkäsi himoitun löytämisestä. Aseksuaalin kumppanin löytyminen kun ei onnistu helposti tai ollenkaan. Pelkkä aseksuaalisuus ei riitä suhteen "perustamiseen". Sen lisäksi arvojen jne. pitää kohdata ja aseksuaaleja on niin vähän, että harva sen kumppanin ennen kuolemaansa löytää. Ellei tyydy vain olemaan jonkun ok:n kanssa.

Vierailija
149/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti, koska aseksuaalit ovat erilaisia siinä missä heterotkin. On romanttisia joille ei käy aromanttinen kumppani. Toiset sietävät koskettamista, toiset eivät. On paljon sävyeroja. Jos jotain inspiroi paneminen, hän ei ole oikeasti aseksuaali. Kyse on silloin jostain muusta.

On heteroita joita kiinnostaa vain paneminen,kumppaniaan he eivät halua muuten koskettaa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Miksi sinulle on niin vaikeaa ymmärtää, että muut haluavat keskustella asioista ilman että heillä on vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
150/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet siis aromanttinen aseksuaali, joka haluaa elää yksin.

Minäkin olen aromanttinen aseksuaali joka haluaa elää toisen aromanttisen aseksuaalin kanssa.

Ok.

Ei, olen yltiöromanttinen aseksuaali ja silläkän ei ole mitään väliä, koska kohtaloni on sinetöity :p Harmi vaan, että ainoastaan tissihullut heteromiehet ihastuvat minuun. Heteroromanttiset aseksuaalit eivät koskaan. Ilmeisesti isot rinnat ovat aseksuaaleille miehille este vaikka luulisi, että juuri he eivät välitä.

Aseksuaali mies tuskin edes huomaa sun rintoja :)

Vierailija
151/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä ois vapaana

Vierailija
152/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle on niin vaikeaa ymmärtää, että muut haluavat keskustella asioista ilman että heillä on vaikeaa ymmärtää?

Minua vastaan joku hyökkäsi heti vaikka vastasin fiksusti. Saa hyökätä, ei siinä mitään.

Aihe ei herätä itsessäni mitään tunteita eikä intohimoja. Vastaan mielelläni, toivottavasti muutkin vastaavat asiallisesti jos haluavat vilpittömästi tietää jotain.

Vierailija
153/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet siis aromanttinen aseksuaali, joka haluaa elää yksin.

Minäkin olen aromanttinen aseksuaali joka haluaa elää toisen aromanttisen aseksuaalin kanssa.

Ok.

Ei, olen yltiöromanttinen aseksuaali ja silläkän ei ole mitään väliä, koska kohtaloni on sinetöity :p Harmi vaan, että ainoastaan tissihullut heteromiehet ihastuvat minuun. Heteroromanttiset aseksuaalit eivät koskaan. Ilmeisesti isot rinnat ovat aseksuaaleille miehille este vaikka luulisi, että juuri he eivät välitä.

Aseksuaali mies tuskin edes huomaa sun rintoja :)

Sitähän minä tässä juuri toivon, koska en halua huomiota rinnoilleni. Olen aseksuaali, mutta isorintainen. Saan siis huomiota vain seksuaaleilta. En halua rinnoilleni huomiota vaan haluaisin aseksuaalin miehen joka ei huomioi rintojani lainkaan. Vaikuttaa siis, että aseksuaalisille miehille isot rinnat ovat turn off, vaikka niin ei pitäisi olla. Muutoinhan joku aseksuaali mies olisi tehnyt tuttavuutta rinnoistani huolimatta.

Vierailija
154/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikeaa on etenkin keski-iässä löytää aseksuaaleja. Itse en ole löytänyt 52 ikävuoteen mennessä - kaikki "normaalit" olen joutunut ajamaan hyvissä ajoin pois:) Kaipaan kunnollista suomenkielistä nettisivustoa, johon voisi merkitä selkeästi olevansa aseksuaali, vähemmän seksuaalinen tms. rivien välistä luettavan tiedon. Ystävähaku tulkitaan lähes aina väärin.

155/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henri Heinonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaaleja miehiä on enemmän, kuin te naiset uskottekaan. Ei vain ole sellainen ylpeilyn aihe miehille, niinkuin naisille, jotka voimaantuu silläkin.

Missä ne asekuaalit miehet ovat?

No, tässähän minä olen.

Millä alalla tohtoroit?

Tietojenkäsittelytiede. IT. :)

Oletko aromanttinen vai romanttinen?

Olen alloromanttinen eli romanttinen eli ei-aromanttinen. Tarkemmin olen heteroromanttinen.

156/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huvittavaa, kun ihmiset, jotka ovat ehkä kerran tai kahdesti elämässään kuulleet sanan "aseksuaali", tulevat kertomaan meille aseksuaaleille, mitä meidän pitää tuntea ja miten meidän pitää rakastaa. :)

Mikä on sinun tapasi rakastaa ja mikä sitoo sinut kumppaniisi? Mitä saat parisuhteesta?

Rakastan arvojeni kautta. Minulle esimerkiksi pasifismi on erittäin tärkeä arvo; se on rakkautta koko ihmiskuntaa kohtaan. En ole koskaan ollut parisuhteessa enkä seksiä sisältävässä suhteessa, mutta arvelisin, että minut sitoisi kumppaniini samanlainen luonne ja samanlainen arvomaailma. Parisuhteesta odottaisin saavani läheisyyttä, hellyyttä ja syvällisiä keskusteluja tieteestä, teknologiasta ja ihmisoikeuksista.

Vierailija
157/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten moni ehdottaa,että senkus vaan annat jonkun miehen masturboida kehollasi.

Ensinnäkin ainakin mun mies ainakin on ihan ihminen jolla on tunteet, ja hänelle on tärkeää, että minä haluan häntä.

Toisekseen on äärimmäisen tavallista, että seksi tuntuu naisesta epämukavalta tai ihan puhtaasti sattuu, jos haluja ei ole ja paikat on kuivana ja kireänä. Itse kuulun tähän porukkaan, ja joskus harmittaa ihan saa****sti että niin monet naiset pystyvät seksiin jota eivät halua - yhteiskunta ja suhteet olisivat paljon parempia, jos kaikilla naisilla olisi kuten miehillä, että seksi ei kerta kaikkiaan onnistu ellei sitä tahdo.

Voi olla että ap:lla ei tätä ongelmaa ole, mutta eikö oikeasti missään valisteta ihmisiä siitä, että on eri asia päästää joku koskemaan omiin sekä fyysisesti että psyykkisesti herkkiin alueisiin kuin antaa joku selkähieronta?

Jaa, no minä olen yksi kyseistä. Itsekkin aseksuaali, tosin seksi kuvottaa minua, joten itse en siihen pysty.

Mutta käsittääkseni se oli ap joka sanoi että voi miehen mieleksi harrastaakkin.

Joten siksi en ymmärrä miksi tehdä asiasta sen suurempaa ongelmaa kuin tarvis on.

Jos itse pystyisin samaan, hyppäisin onnesta ja nauttisin elämästä.

Olen siis tahtomattani sinkku ja yksinäisyys tappaa mut.

Joten jos kykenisin seksiin, mahdollisuudet päästä pariauhteeseeen kasvaisi ja elämä olisi parempaa.

Se ongelma tulee siitä, jos ei rehellisesti kerro että ei halua seksiä. On ihan törkeää yrittää "päästä parisuhteeseen" teeskentelemällä, että pitää toista haluttavana.

Tämä on myös ongelmallista jos pitää toista haluttavana, nutta ei silti halua seksiä. Eihän sitä voi etukäteen tietää.

Mitä tuo muka tarkoittaa?

Sitä, että seurustellessaan/ihastuessaan voi ajatella haluavansa ja olevansa seksuaali, mutta huomaakin sänkyyn mennessä, että ei tämä kyllä kiinnosta yhtään ja lähtee pois. Ei voi tietää ennenkuin elää siihen hetkeen asti.

Olen elänyt suhteessa.

Tajusin vasta paljon myöhemmin että olen aseksuaali, kun löysin heidän haastattelujaan. He saattoivat rakastua romanttisesti, pitää koskettelusta, mutta he eivät tunteneet seksuaalista halua. Tajusin sitten että jo hyvin nuorena olin ollut aseksuaali.

En ymmärrä miten joku voi tuntea halua panemiseen.

Tiedän ettei mun kannata edes yrittää seksuaalista suhdetta. Huijaisin siinä vain toista ja se ei ole oikein.

Vierailija
158/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaaleja miehiä on enemmän, kuin te naiset uskottekaan. Ei vain ole sellainen ylpeilyn aihe miehille, niinkuin naisille, jotka voimaantuu silläkin.

No, tässähän minä olen.

Millä alalla tohtoroit?

Olen alloromanttinen eli romanttinen eli ei-aromanttinen. Tarkemmin olen heteroromanttinen.

Itsekin olen hetero. Tarkoitan että silloin kun olin rakastunut, rakastuin aina vastakkaiseen sukupuoleen. Rakastuin tai ihastuin todella harvoin.

Olin itsekin alloromanttinen. Nyt koen olevani aromanttinen. Voi johtua siitä etten rakasta enkä ihastu enää keneenkään. Haluaisin kuitenkin aromanttisen suhteen.

En kylläkään koskaan ole  laittanut paljoakaan painoarvoa romanttiseen rakkauteen. En  oikein usko sellaiseen.

Vierailija
159/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huvittavaa, kun ihmiset, jotka ovat ehkä kerran tai kahdesti elämässään kuulleet sanan "aseksuaali", tulevat kertomaan meille aseksuaaleille, mitä meidän pitää tuntea ja miten meidän pitää rakastaa. :)

Mikä on sinun tapasi rakastaa ja mikä sitoo sinut kumppaniisi? Mitä saat parisuhteesta?

Rakastan arvojeni kautta. Minulle esimerkiksi pasifismi on erittäin tärkeä arvo; se on rakkautta koko ihmiskuntaa kohtaan. En ole koskaan ollut parisuhteessa enkä seksiä sisältävässä suhteessa, mutta arvelisin, että minut sitoisi kumppaniini samanlainen luonne ja samanlainen arvomaailma. Parisuhteesta odottaisin saavani läheisyyttä, hellyyttä ja syvällisiä keskusteluja tieteestä, teknologiasta ja ihmisoikeuksista.

Kumpi on ollut sinulle hankalampaa: Löytää arvojesi mukainen kumppani vai aseksuaali kumppani?

Ihmisrakkautta useimmat kokevat, mutta osalla on kuitenkin selvä raja esim. rikollisten suhteen. Autuasta rakastajaa, joka rakastaa pe dar ia , r aisk aajaa tai m urh aajaa samoin kuin muita ja kannattaa heidän ihmisoikeuksiaan yhtä  radikaalin intohimoisesti kuin muiden voi ehkä olla vaikeaa löytää. Samaan pakettiin vielä teknologiasta kiinnostunut aseksuaali nainen... Neulasi on aika pieni.

Minulla on sama muutoin; että arvojen pitää sopia yhteen ja sama arvopohja synnyttää rakkautta. Se vaan, että arvokysymyksissä on todella paljon yksityiskohtia joista voi olla eri mieltä ja ne muodostuvat deal breakereiksi.

Vierailija
160/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tässähän minä olen.

Millä alalla tohtoroit?

Itsekin olen hetero. Tarkoitan että silloin kun olin rakastunut, rakastuin aina vastakkaiseen sukupuoleen. Rakastuin tai ihastuin todella harvoin.

Olin itsekin alloromanttinen. Nyt koen olevani aromanttinen. Voi johtua siitä etten rakasta enkä ihastu enää keneenkään. Haluaisin kuitenkin aromanttisen suhteen.

En kylläkään koskaan ole  laittanut paljoakaan painoarvoa romanttiseen rakkauteen. En  oikein usko sellaiseen.

Ei se ole usko vaan tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi