Pelottaa etten löydä ketään miestä koska olen aseksuaali.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Menepä ap aseksuaalisuus.fi sivun foorumille siellä on seuranhaku osiokin !
Ja kaikille niille jotka ovat tuumanneet että kyllä se siitä senkus vaan jalat levälleen tms
niin oletteko ikinä ajatelleet että kaikki miehet eivät ole sellaisia antaa mennä vaan tyyppejä?
Yksi tuttu mies kiteytti sen näin osuvasti:
jos naisella ei ole halua tai tekee sitä vain mielikseni niin v*ttu musta tuntuu kuin raiskaisin sitä joten ehdoton nou nou kipinä pitää kummallakin olla että onnistuu
No sen verran harvinainen tapaus, että aika lottopotti jos tuollainen kohdalle osuu...
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kertokaa miten 40v lapseton mies tapaisi aseksuaalin naisen? Haluan kyllä perheen, mutta seksi ei ole minulle niin tärkeää kuin hellyys. Olen Happypancake palvelussa, mutta mistä voin tietää kuka on aseksuaali?
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Romanttinen rakkaus perustuu seksuaalisuuteen. Et ole aseksuaali, vaan et vain halua 'seksiä'.
Myös kiinnostaisi tietää mihin aseksuaalit vetävät rajan seksille? Onko kaikki kosketus kiellettyä vai ainoastaan kosketus sukuelimeen? Mikä näistä tekee niin erilaista?
Terapian kautta tai rauhassa toiseen tutustumalla voi muuttaa käsityksiä siitä mitä seksi ja seksuaalisuus on.
Tangon tanssiminen on ainutta oikeaa liikuntaa. Jos kuitenkin voit käydä lenkillä, niin miksi et voisi samalla vaivalla tanssia Tangoa? Partnerin kanssa, häntä tanssittaa kovasti eli mikset tanssi hänen kanssaan? Missä menee raja, miten joku lenkkeily ja Tango on nyt niin erilaista? Ota yhteyttä kaupunkisi tanssiyhdistykseen niin saadaan sinunkin käsitykset muuttumaan että eheydyt. Pääsee partnerisikin vaihdoin tanssimaan kanssasi, mikä ihmeen pariskunta se nyt on jos eivät edes yhdessä halua Tangota.
Miltäpä kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten moni ehdottaa,että senkus vaan annat jonkun miehen masturboida kehollasi.
Ensinnäkin ainakin mun mies ainakin on ihan ihminen jolla on tunteet, ja hänelle on tärkeää, että minä haluan häntä.
Toisekseen on äärimmäisen tavallista, että seksi tuntuu naisesta epämukavalta tai ihan puhtaasti sattuu, jos haluja ei ole ja paikat on kuivana ja kireänä. Itse kuulun tähän porukkaan, ja joskus harmittaa ihan saa****sti että niin monet naiset pystyvät seksiin jota eivät halua - yhteiskunta ja suhteet olisivat paljon parempia, jos kaikilla naisilla olisi kuten miehillä, että seksi ei kerta kaikkiaan onnistu ellei sitä tahdo.
Voi olla että ap:lla ei tätä ongelmaa ole, mutta eikö oikeasti missään valisteta ihmisiä siitä, että on eri asia päästää joku koskemaan omiin sekä fyysisesti että psyykkisesti herkkiin alueisiin kuin antaa joku selkähieronta?
Jaa, no minä olen yksi kyseistä. Itsekkin aseksuaali, tosin seksi kuvottaa minua, joten itse en siihen pysty.
Mutta käsittääkseni se oli ap joka sanoi että voi miehen mieleksi harrastaakkin.
Joten siksi en ymmärrä miksi tehdä asiasta sen suurempaa ongelmaa kuin tarvis on.Jos itse pystyisin samaan, hyppäisin onnesta ja nauttisin elämästä.
Olen siis tahtomattani sinkku ja yksinäisyys tappaa mut.
Joten jos kykenisin seksiin, mahdollisuudet päästä pariauhteeseeen kasvaisi ja elämä olisi parempaa.Se ongelma tulee siitä, jos ei rehellisesti kerro että ei halua seksiä. On ihan törkeää yrittää "päästä parisuhteeseen" teeskentelemällä, että pitää toista haluttavana.
Tämä on myös ongelmallista jos pitää toista haluttavana, nutta ei silti halua seksiä. Eihän sitä voi etukäteen tietää.
Mitä tuo muka tarkoittaa?
Sitä, että seurustellessaan/ihastuessaan voi ajatella haluavansa ja olevansa seksuaali, mutta huomaakin sänkyyn mennessä, että ei tämä kyllä kiinnosta yhtään ja lähtee pois. Ei voi tietää ennenkuin elää siihen hetkeen asti.
Vinkki: jos ei kiinnosta ennen sänkyyn menoa, ei tule kiinnostamaan sen aikanakaan. Joten kannattaa viheltää peli poikki jo ennen sitä.
Juurihan sanottiin, että oli kiinnostunut ensin... Että luuli olevansa seksuaalinen.
Eli halusi suudella ja repiä vaatteet treffikumppanin päältä, mutta huomasi myöhemmin erehtyneensä? Miten se on mahdollista?
Ei tuossa riisumista mainittu. Suutelu ei nostata kaikissa ihmisissä samanlaisia reaktioita. Joku ehkä valuu ja jokun mielestä se on "ihan kivaa". Sitä vaan huomaa, ettei ole mitään fyysistä kiinnostusta. Se on aika omituinen hetki oikeastaan. Miettii, että nyt kai ehkä pitäisi jotenkin koskettaa toista, mutta käsi ei vaan nouse ja ajattelee, että mitä ihmettä teen tässä tilanteessa. Sitten vaan kalppii siitä pois :)
Mutta miten tuohon päädytään, sitä en tässä tajua. Jos sitä fyysistä halua ei ole, miksi edes hakeutuu mihinkään "tilanteeseen"?
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Romanttinen rakkaus perustuu seksuaalisuuteen. Et ole aseksuaali, vaan et vain halua 'seksiä'.
Myös kiinnostaisi tietää mihin aseksuaalit vetävät rajan seksille? Onko kaikki kosketus kiellettyä vai ainoastaan kosketus sukuelimeen? Mikä näistä tekee niin erilaista?
Terapian kautta tai rauhassa toiseen tutustumalla voi muuttaa käsityksiä siitä mitä seksi ja seksuaalisuus on.
Tangon tanssiminen on ainutta oikeaa liikuntaa. Jos kuitenkin voit käydä lenkillä, niin miksi et voisi samalla vaivalla tanssia Tangoa? Partnerin kanssa, häntä tanssittaa kovasti eli mikset tanssi hänen kanssaan? Missä menee raja, miten joku lenkkeily ja Tango on nyt niin erilaista? Ota yhteyttä kaupunkisi tanssiyhdistykseen niin saadaan sinunkin käsitykset muuttumaan että eheydyt. Pääsee partnerisikin vaihdoin tanssimaan kanssasi, mikä ihmeen pariskunta se nyt on jos eivät edes yhdessä halua Tangota.
Miltäpä kuulostaa?
Jatkona vielä: kyllä nyt kuka tahansa jaksaa yhden tanssitunnin viikossa partnerinsa puolesta, juhannus- ja joulutanssit, ja syntymäpäivänä. Aina voi käydä suihkussa sen jälkeen ja ei se nyt paljoa aikaa vie. Partnerin mieliksi!
Tajusin just että suhtautumiseni seksiin on täysin sama kuin kuviteltuun pakkotangotuntiin - ärsyttävä, tylsä, "pakollinen" paha partnerin mieliksi, turha aikaavievä keskeytys normaaliin arkeen, tympeä pakkopulla jota en ikimaailmassa itse ehdottaisi tai osaisi tarvita :D
Jos aseksuaalisuutesi johtuu traumasta tai estoista, niitä voi purkaa terapiassa.
Jos aseksuaalisuutesi on fyysisistä seikoista johtuvaa, niin voit kokeilla libidoa nostavaa lääkitystä. Omaan kehoon tutustumista sormilla, leluilla ja kumppanin kanssa. Kostumiseen löytyy apuja ja liukkaria reippaasti.
Libidon vähäisyydestä tai puutteesta ei kannata tehdä koko identiteettiä määrittävää asiaa ja elämäntarkoitusta. Jos olet nainen ja kaipaat miestä, olet ihan hetero, et mitään sorrettua sateenkaarikansaa.
Rohkeasti vaan lääkärin juttusille!
Vierailija kirjoitti:
Henri Heinonen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaaleja miehiä on enemmän, kuin te naiset uskottekaan. Ei vain ole sellainen ylpeilyn aihe miehille, niinkuin naisille, jotka voimaantuu silläkin.
Missä ne asekuaalit miehet ovat?
No, tässähän minä olen.
Pisteet rohkeudesta!
Kerrankin joku uskalsi täällä esittäytyä ihan nimellä ja vielä kuvankn kanssa !
Kiitos! On tullut harrastettua aseksuaalisuusaktivismia jo noin vuosikymmenen ajan!
Se on huvittavaa, kun ihmiset, jotka ovat ehkä kerran tai kahdesti elämässään kuulleet sanan "aseksuaali", tulevat kertomaan meille aseksuaaleille, mitä meidän pitää tuntea ja miten meidän pitää rakastaa. :)
- Libido on eri asia kuin seksuaalinen vetovoima.
- Seksuaalinen vetovoima on eri asia kuin romanttinen vetovoima.
- Mieskin voi olla aseksuaali; aseksuaalisuus ei ole pelkästään naisten seksuaalinen suuntautuminen.
- Aseksuaalilla voi olla libido.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaaleja miehiä on enemmän, kuin te naiset uskottekaan. Ei vain ole sellainen ylpeilyn aihe miehille, niinkuin naisille, jotka voimaantuu silläkin.
Missä ne asekuaalit miehet ovat?
No, tässähän minä olen.
Millä alalla tohtoroit?
Tietojenkäsittelytiede. IT. :)
Oletko aromanttinen vai romanttinen?
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kertokaa miten 40v lapseton mies tapaisi aseksuaalin naisen? Haluan kyllä perheen, mutta seksi ei ole minulle niin tärkeää kuin hellyys. Olen Happypancake palvelussa, mutta mistä voin tietää kuka on aseksuaali?
On totta, että jotkut aseksuaalit naiset haluavat mukilapsia, seksilapsia tai adoptiolapsia, miten ajattelit hoitaa perheen perustamisen aseksuaalin naisen kanssa? Entä jos hänelle käy vain adoptiolapset?
Mitä hellyys sinulle tarkoittaa?
Se on huvittavaa, kun ihmiset, jotka ovat ehkä kerran tai kahdesti elämässään kuulleet sanan "aseksuaali", tulevat kertomaan meille aseksuaaleille, mitä meidän pitää tuntea ja miten meidän pitää rakastaa. :)
Mikä on sinun tapasi rakastaa ja mikä sitoo sinut kumppaniisi? Mitä saat parisuhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten moni ehdottaa,että senkus vaan annat jonkun miehen masturboida kehollasi.
Ensinnäkin ainakin mun mies ainakin on ihan ihminen jolla on tunteet, ja hänelle on tärkeää, että minä haluan häntä.
Toisekseen on äärimmäisen tavallista, että seksi tuntuu naisesta epämukavalta tai ihan puhtaasti sattuu, jos haluja ei ole ja paikat on kuivana ja kireänä. Itse kuulun tähän porukkaan, ja joskus harmittaa ihan saa****sti että niin monet naiset pystyvät seksiin jota eivät halua - yhteiskunta ja suhteet olisivat paljon parempia, jos kaikilla naisilla olisi kuten miehillä, että seksi ei kerta kaikkiaan onnistu ellei sitä tahdo.
Voi olla että ap:lla ei tätä ongelmaa ole, mutta eikö oikeasti missään valisteta ihmisiä siitä, että on eri asia päästää joku koskemaan omiin sekä fyysisesti että psyykkisesti herkkiin alueisiin kuin antaa joku selkähieronta?
Jaa, no minä olen yksi kyseistä. Itsekkin aseksuaali, tosin seksi kuvottaa minua, joten itse en siihen pysty.
Mutta käsittääkseni se oli ap joka sanoi että voi miehen mieleksi harrastaakkin.
Joten siksi en ymmärrä miksi tehdä asiasta sen suurempaa ongelmaa kuin tarvis on.Jos itse pystyisin samaan, hyppäisin onnesta ja nauttisin elämästä.
Joten jos kykenisin seksiin, mahdollisuudet päästä pariauhteeseeen kasvaisi ja elämä olisi parempaa.Se ongelma tulee siitä, jos ei rehellisesti kerro että ei halua seksiä. On ihan törkeää yrittää "päästä parisuhteeseen" teeskentelemällä, että pitää toista haluttavana.
Tämä on myös ongelmallista jos pitää toista haluttavana, nutta ei silti halua seksiä. Eihän sitä voi etukäteen tietää.
Sitä, että seurustellessaan/ihastuessaan voi ajatella haluavansa ja olevansa seksuaali, mutta huomaakin sänkyyn mennessä, että ei tämä kyllä kiinnosta yhtään ja lähtee pois. Ei voi tietää ennenkuin elää siihen hetkeen asti.
Vinkki: jos ei kiinnosta ennen sänkyyn menoa, ei tule kiinnostamaan sen aikanakaan. Joten kannattaa viheltää peli poikki jo ennen sitä.
Juurihan sanottiin, että oli kiinnostunut ensin... Että luuli olevansa seksuaalinen.
Eli halusi suudella ja repiä vaatteet treffikumppanin päältä, mutta huomasi myöhemmin erehtyneensä? Miten se on mahdollista?
Ei tuossa riisumista mainittu. Suutelu ei nostata kaikissa ihmisissä samanlaisia reaktioita. Joku ehkä valuu ja jokun mielestä se on "ihan kivaa". Sitä vaan huomaa, ettei ole mitään fyysistä kiinnostusta. Se on aika omituinen hetki oikeastaan. Miettii, että nyt kai ehkä pitäisi jotenkin koskettaa toista, mutta käsi ei vaan nouse ja ajattelee, että mitä ihmettä teen tässä tilanteessa. Sitten vaan kalppii siitä pois :)
Mutta miten tuohon päädytään, sitä en tässä tajua. Jos sitä fyysistä halua ei ole, miksi edes hakeutuu mihinkään "tilanteeseen"?
En ymmärrä kysymystä. juttelet, ihastut, pussailet, tapailet lisää, ihastut lisää jne. ja eräs päivä olisi seksin "aika", mutta huomaat ettei ollut oma juttu.
Jos ei tunne mitään seksuaalista halua, ei tunne mitään kiehtovaa siihen, että toinen on mies. Mitä ap:n pelko siis tarkoittaa? Eikö ystävä voisi olla rakkauden arvoinen, tai läheinen. Miksi pitään olla nimenomaan mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. juttelet, ihastut, pussailet, tapailet lisää, ihastut lisää jne. ja eräs päivä olisi seksin "aika", mutta huomaat ettei ollut oma juttu.
aika huonosti on asiat, jos ei yhtään tiedä, mitä on telemässä. Varmaan suht yleistä kuitenkin, kun epäkypsä persoonallisuus ei ole tavatonta. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä vaikeata on imeä ja antautua miehen vietäväksi? Miksi et voi tehdä sitä joka päivä, pitääkseesi miehen?
Joka päivä ei, joskus voin niin tehdä miehen mieliksi.
Et ole oikea aseksuaali jos kuitenkin tyydytät miestä "miehen mieliksi". Jos noin toimit, niin ei pitäisi olla ongelmia miehen löytämisessä. :D
Samaa minäkin mietin. Jos seksi on ap:lle yhdentekevää mutta ei vastenmielistä, hänen on helppo pitää mies tyytyväisenä ilman sen kummempaa uhrautumista. Saa sitten palkkioksi pikkuvaivasta elämänkumppanin ja jälkikasvua.
Aivan, juuri näin.
Onko tää nyt sen erikoisempaa miten maailma aina pyörinyt??Vastentahtoinen seksin harrastaminen tuntuu raiskaukselta. Ei ole mikään pikkuvaiva, vaan nöyryyttävä kokemus, kun seksihaluja ei ole.
Ei ole nöyryyttävää jos todella rakastaa miestä. Mä en oo aseksuaali mutta en mä silti aina joka kerta nauti seksistä mieheni kanssa, ei vaan aina oo sillä tuulella, silti voin suostua miellyttääkseni miestäni, ei siinä mitään nöyryyttävää ole. Kyllä mieskin suostuu samoin miellyttämään mua vaikka ei olisi sillä tuulella. Tietenkään kummallakaan ei mikään pakko ole, mutta joskus voi tehdä toisen mieliksi jotain vaikka ei ite aina huvittais.
Tässä ketjussa taas hyviä esimerkkejä asenteista, joiden takia en tuo esille aseksualisuuttani... Minun ilmeisesti oletetaan olevan hetero.
Sopivan ihmisen kohtaaminen vaatii aina tuuria, suuntautumisesta riippumatta. Jos etsisin nyt miestä, ymmärtäisin hakea aseksuaalia tai sellaista jolle "seksi ei ole tärkeää" (kuten itse asian ilmaisen). Turha tuhlata aikaansa tai yrittää toimia itseään vastaan.
Minä tapasin mieheni vähän vahingossa, kun alettiin seurustella jo lukiossa. Aika pian todettiin sopivamme yhteen monella tapaa. Nyt ollaan oltu 15 vuotta yhdessä ja naimisissa.
Itse voisin kyllä olla aseksuaalin naisen kanssa, minulle seksi ei koskaan ole ollut kovin tärkeä asia suhteissa. Ehkä olen itsekin hieman aseksuaali. Haluja siis on mutta on riittänyt täysin hyvin että tyydytän itseni. Esim baareissa en jaksa vaivautua yrittämään seksiseuraa, ja kun ihastun naiseen niin seksi ei ole mitenkään päällimmäisenä mielessä. Oikeastaan olisin onnellinen jos saisin olla ihastukseni kanssa vaikkei suhteeseen sisältyisi seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta lokeroit aika jyrkästi itsesi. Kun oikea ihminen tulee vastaan, niin se on menoa. Turhaan olet pyristellyt sellaisten kanssa, jotka eivät vaan kiinnosta. Ensin pitää olla henkinen yhteys.
Sehän on yksi ja sama luuleeko olevansa aseksuaali ja elää kuolemaansa asti yksin vai johtuuko se siitä, ettei vaan elämässään koskaan tavannut sitä jota himoitsisi.
Tuosta huomaa ettet ymmärrä mitään aseksualismista. Aseksuaali haluaa kumppanin. romanttinen haluaa rakkaussuhteen, aromanttinen ei halua.
Panemisella ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Aseksuaalinen rakkaus on puhdasta.
Sehän on yksi ja sama luuleeko olevansa aseksuaali ja elää kuolemaansa asti yksin vai johtuuko se siitä, ettei vaan elämässään koskaan tavannut sitä jota himoitsisi.