Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa etten löydä ketään miestä koska olen aseksuaali.

Vierailija
16.07.2020 |

Haluaisin niin kokea rakkauden.

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten moni ehdottaa,että senkus vaan annat jonkun miehen masturboida kehollasi.

Ensinnäkin ainakin mun mies ainakin on ihan ihminen jolla on tunteet, ja hänelle on tärkeää, että minä haluan häntä.

Toisekseen on äärimmäisen tavallista, että seksi tuntuu naisesta epämukavalta tai ihan puhtaasti sattuu, jos haluja ei ole ja paikat on kuivana ja kireänä. Itse kuulun tähän porukkaan, ja joskus harmittaa ihan saa****sti että niin monet naiset pystyvät seksiin jota eivät halua - yhteiskunta ja suhteet olisivat paljon parempia, jos kaikilla naisilla olisi kuten miehillä, että seksi ei kerta kaikkiaan onnistu ellei sitä tahdo.

Voi olla että ap:lla ei tätä ongelmaa ole, mutta eikö oikeasti missään valisteta ihmisiä siitä, että on eri asia päästää joku koskemaan omiin sekä fyysisesti että psyykkisesti herkkiin alueisiin kuin antaa joku selkähieronta?

Jaa, no minä olen yksi kyseistä. Itsekkin aseksuaali, tosin seksi kuvottaa minua, joten itse en siihen pysty.

Mutta käsittääkseni se oli ap joka sanoi että voi miehen mieleksi harrastaakkin.

Joten siksi en ymmärrä miksi tehdä asiasta sen suurempaa ongelmaa kuin tarvis on.

Jos itse pystyisin samaan, hyppäisin onnesta ja nauttisin elämästä.

Olen siis tahtomattani sinkku ja yksinäisyys tappaa mut.

Joten jos kykenisin seksiin, mahdollisuudet päästä pariauhteeseeen kasvaisi ja elämä olisi parempaa.

Se ongelma tulee siitä, jos ei rehellisesti kerro että ei halua seksiä. On ihan törkeää yrittää "päästä parisuhteeseen" teeskentelemällä, että pitää toista haluttavana.

Tämä on myös ongelmallista jos pitää toista haluttavana, nutta ei silti halua seksiä. Eihän sitä voi etukäteen tietää.

Mitä tuo muka tarkoittaa?

Sitä, että seurustellessaan/ihastuessaan voi ajatella haluavansa ja olevansa seksuaali, mutta huomaakin sänkyyn mennessä, että ei tämä kyllä kiinnosta yhtään ja lähtee pois. Ei voi tietää ennenkuin elää siihen hetkeen asti.

Vinkki: jos ei kiinnosta ennen sänkyyn menoa, ei tule kiinnostamaan sen aikanakaan. Joten kannattaa viheltää peli poikki jo ennen sitä.

Juurihan sanottiin, että oli kiinnostunut ensin... Että luuli olevansa seksuaalinen.

Eli halusi suudella ja repiä vaatteet treffikumppanin päältä, mutta huomasi myöhemmin erehtyneensä? Miten se on mahdollista?

Ei tuossa riisumista mainittu. Suutelu ei nostata kaikissa ihmisissä samanlaisia reaktioita. Joku ehkä valuu ja jokun mielestä se on "ihan kivaa". Sitä vaan huomaa, ettei ole mitään fyysistä kiinnostusta. Se on aika omituinen hetki oikeastaan. Miettii, että nyt kai ehkä pitäisi jotenkin koskettaa toista, mutta käsi ei vaan nouse ja ajattelee, että mitä ihmettä teen tässä tilanteessa. Sitten vaan kalppii siitä pois :)

Mutta miten tuohon päädytään, sitä en tässä tajua. Jos sitä fyysistä halua ei ole, miksi edes hakeutuu mihinkään "tilanteeseen"?

En ymmärrä kysymystä. juttelet, ihastut, pussailet, tapailet lisää, ihastut lisää jne. ja eräs päivä olisi seksin "aika", mutta huomaat ettei ollut oma juttu.

Minä en ymmärrä miten sinä et ymmärrä kysymystä. Seksin aika tulee silloin kun tuntuu että minä haluan seksiä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni aseksuaali ei tunne seksuaalista halua.

Joskus sitä vaan huomaa makoilevansa sängyssä ihastuksensa kanssa ja toinen tahtoo enenmmän kuin itse tahtoo- Toiselle se on silloin "seksin aika" ja aseksuaali juuri siinä meneillään olevassa tilanteessa huomaa, että hänelle ei ole. En tosiaan ymmärrä miten seksuaaliset ihmiset kokevat etenemisen seksiin. Lisäksi aseksuaalina joudun tilanteisiin, koska en odota niiden johtavan mihinkään. Minulta puuttuu ennakoimistutka siihen mitä esimerkiksi sanon ja toinen tulkitsee sen seksin kautta ja minä murjon hupaisia vitsejä ilman päämäärää. Sanaleikkejä, asioiden yhdistämistä toisiin väärin jne. ja toinen onnistuu aina löytämään jotain vihjauksia ja olen taas ihan ulalla.

Seksuaalisilla on jotain ihme tapoja kun sanot tai teet jotain niin odotettavissa on seksiä, tai he pomppaavat suoraan sänkyyn vieraan kanssa jopa puhumatta. En vaan tajua.

Sama täällä. Kerrankin joku ymmärtää mua.

En edes huomaa tuollaisia asioita. Minuun on monet olleet ihastuneet/ rakastuneet. Voi olla että tuollaista on ollut, mutta ne ovat menneet multa kokonaan ohi.

Vierailija
162/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaksi tekevät kyllä asiat nämä aseksuaalit.

Ei voi kuin ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henri Heinonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on huvittavaa, kun ihmiset, jotka ovat ehkä kerran tai kahdesti elämässään kuulleet sanan "aseksuaali", tulevat kertomaan meille aseksuaaleille, mitä meidän pitää tuntea ja miten meidän pitää rakastaa. :)

Mikä on sinun tapasi rakastaa ja mikä sitoo sinut kumppaniisi? Mitä saat parisuhteesta?

Rakastan arvojeni kautta. Minulle esimerkiksi pasifismi on erittäin tärkeä arvo; se on rakkautta koko ihmiskuntaa kohtaan. En ole koskaan ollut parisuhteessa enkä seksiä sisältävässä suhteessa, mutta arvelisin, että minut sitoisi kumppaniini samanlainen luonne ja samanlainen arvomaailma. Parisuhteesta odottaisin saavani läheisyyttä, hellyyttä ja syvällisiä keskusteluja tieteestä, teknologiasta ja ihmisoikeuksista.

Tunnistan tuostakin itseni.

Vierailija
164/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ymmärtää.

Päinvastoin. Meille nämä asiat ovat oikein harvinaisen selviä, yksiviivaisia, loogisia ja kirkkaita.

Meitä ei tarvitse tulkita.

Vierailija
165/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ymmärtää.

Seksuaalithan tässä ongelma ovat :p

166/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rajoittaa vaihtoehdot aseksuaaleihin? Saman verran on vaikka pedofiilejä joilla on yhtä vähän halua seksiin naisten kanssa.

Kelpaisi minulle seksihaluillakin varustettu mies mutta en taida kelvata sellaiselle...

Saako mies panna sua jos on seksihalut omaava yksilö?

Jos ei, niin aika vaikea yhtälö tuo on sitten

167/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on huvittavaa, kun ihmiset, jotka ovat ehkä kerran tai kahdesti elämässään kuulleet sanan "aseksuaali", tulevat kertomaan meille aseksuaaleille, mitä meidän pitää tuntea ja miten meidän pitää rakastaa. :)

Mikä on sinun tapasi rakastaa ja mikä sitoo sinut kumppaniisi? Mitä saat parisuhteesta?

Rakastan arvojeni kautta. Minulle esimerkiksi pasifismi on erittäin tärkeä arvo; se on rakkautta koko ihmiskuntaa kohtaan. En ole koskaan ollut parisuhteessa enkä seksiä sisältävässä suhteessa, mutta arvelisin, että minut sitoisi kumppaniini samanlainen luonne ja samanlainen arvomaailma. Parisuhteesta odottaisin saavani läheisyyttä, hellyyttä ja syvällisiä keskusteluja tieteestä, teknologiasta ja ihmisoikeuksista.

Kumpi on ollut sinulle hankalampaa: Löytää arvojesi mukainen kumppani vai aseksuaali kumppani?

Vaikeaa (tai melkein mahdotonta) on joka tapauksessa. Vielä muutama vuosi sitten kuvittelin, että kumppani voisi löytyä aseksuaalien keskuudesta helposti, koska siellä on itselleni otollinen sukupuolijakauma ja lähes kaikki ovat sinkkuja. Lisäksi koin/koen suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Vierailija
168/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaaleja miehiä on enemmän, kuin te naiset uskottekaan. Ei vain ole sellainen ylpeilyn aihe miehille, niinkuin naisille, jotka voimaantuu silläkin.

Missä ne asekuaalit miehet ovat?

No, tässähän minä olen.

Millä alalla tohtoroit?

Tietojenkäsittelytiede. IT. :)

Oletko aromanttinen vai romanttinen?

Olen alloromanttinen eli romanttinen eli ei-aromanttinen. Tarkemmin olen heteroromanttinen.

Itsekin olen hetero. Tarkoitan että silloin kun olin rakastunut, rakastuin aina vastakkaiseen sukupuoleen. Rakastuin tai ihastuin todella harvoin.

Olin itsekin alloromanttinen. Nyt koen olevani aromanttinen. Voi johtua siitä etten rakasta enkä ihastu enää keneenkään. Haluaisin kuitenkin aromanttisen suhteen.

En kylläkään koskaan ole  laittanut paljoakaan painoarvoa romanttiseen rakkauteen. En  oikein usko sellaiseen.

Ei se ole usko vaan tunne.

Olen joo tosi kauan sitten ollut rakastunut ja niihin liittyi tunne. Silti en uskonut oikein koko asiaan. Voihan sitä rakastua ja tuntea. Tunne on eri asia kuin usko.

Tunne on psyykkinen taso, usko on korkeampi hengen taso.

Vierailija
169/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lokeroit aika jyrkästi itsesi. Kun oikea ihminen tulee vastaan, niin se on menoa. Turhaan olet pyristellyt sellaisten kanssa, jotka eivät vaan kiinnosta. Ensin pitää olla henkinen yhteys.

Sehän on yksi ja sama luuleeko olevansa aseksuaali ja elää kuolemaansa asti yksin vai johtuuko se siitä, ettei vaan elämässään koskaan tavannut sitä jota himoitsisi.

Tuosta huomaa ettet ymmärrä mitään aseksualismista. Aseksuaali haluaa kumppanin. romanttinen haluaa rakkaussuhteen, aromanttinen ei halua.

Panemisella ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Aseksuaalinen rakkaus on puhdasta.

Höpö höpö, olen aseksuaali. Kun lopputulos on sama = elää yksin niin ihan sama mikä siihen oli syynä :p

Sinä olet siis aromanttinen aseksuaali, joka haluaa elää yksin.

Minäkin olen aromanttinen aseksuaali joka haluaa elää toisen aromanttisen aseksuaalin kanssa.

Ok.

Ei, olen yltiöromanttinen aseksuaali ja silläkän ei ole mitään väliä, koska kohtaloni on sinetöity :p Harmi vaan, että ainoastaan tissihullut heteromiehet ihastuvat minuun. Heteroromanttiset aseksuaalit eivät koskaan. Ilmeisesti isot rinnat ovat aseksuaaleille miehille este vaikka luulisi, että juuri he eivät välitä.

Aseksuaali mies tuskin edes huomaa sun rintoja :)

Sitähän minä tässä juuri toivon, koska en halua huomiota rinnoilleni. Olen aseksuaali, mutta isorintainen. Saan siis huomiota vain seksuaaleilta. En halua rinnoilleni huomiota vaan haluaisin aseksuaalin miehen joka ei huomioi rintojani lainkaan. Vaikuttaa siis, että aseksuaalisille miehille isot rinnat ovat turn off, vaikka niin ei pitäisi olla. Muutoinhan joku aseksuaali mies olisi tehnyt tuttavuutta rinnoistani huolimatta.

Jos olet aseksuaali, miksi edes ajattelet rintojasi? Aseksuaalihan peittää ne eikä edes ajattele koko asiaa.

Vierailija
170/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lokeroit aika jyrkästi itsesi. Kun oikea ihminen tulee vastaan, niin se on menoa. Turhaan olet pyristellyt sellaisten kanssa, jotka eivät vaan kiinnosta. Ensin pitää olla henkinen yhteys.

Sehän on yksi ja sama luuleeko olevansa aseksuaali ja elää kuolemaansa asti yksin vai johtuuko se siitä, ettei vaan elämässään koskaan tavannut sitä jota himoitsisi.

Tuosta huomaa ettet ymmärrä mitään aseksualismista. Aseksuaali haluaa kumppanin. romanttinen haluaa rakkaussuhteen, aromanttinen ei halua.

Panemisella ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Aseksuaalinen rakkaus on puhdasta.

Höpö höpö, olen aseksuaali. Kun lopputulos on sama = elää yksin niin ihan sama mikä siihen oli syynä :p

Minäkin olen aromanttinen aseksuaali joka haluaa elää toisen aromanttisen aseksuaalin kanssa.

Ok.

Ei, olen yltiöromanttinen aseksuaali ja silläkän ei ole mitään väliä, koska kohtaloni on sinetöity :p Harmi vaan, että ainoastaan tissihullut heteromiehet ihastuvat minuun. Heteroromanttiset aseksuaalit eivät koskaan. Ilmeisesti isot rinnat ovat aseksuaaleille miehille este vaikka luulisi, että juuri he eivät välitä.

Sitähän minä tässä juuri toivon, koska en halua huomiota rinnoilleni. Olen aseksuaali, mutta isorintainen. Saan siis huomiota vain seksuaaleilta. En halua rinnoilleni huomiota vaan haluaisin aseksuaalin miehen joka ei huomioi rintojani lainkaan. Vaikuttaa siis, että aseksuaalisille miehille isot rinnat ovat turn off, vaikka niin ei pitäisi olla. Muutoinhan joku aseksuaali mies olisi tehnyt tuttavuutta rinnoistani huolimatta.

Jos olet aseksuaali, miksi edes ajattelet rintojasi? Aseksuaalihan peittää ne eikä edes ajattele koko asiaa.

Aseksuaalin ei suinkaan tarvitse peittää rintojaan, ei vaatetyylillä ja aseksuaalisuudella ole mitään telemistä keskenään. Itse olen aina ollut konservatiivinen pukeutuja. Perhe-elämässä ne näkysivät saunassa ja vaatteiden vaihdossa kumminkin mikäli oletetaan, että eletään normaalisti eikä piilouduta kumppanilta.

Olen kokenut todella paljon ahdistelua elämäni aikana rintojeni takia ja siksi haluaisin, ettei mies niitä huomaisi tai huomioisi. Peittävä pukeutuminen ei estä ahdistelua.

Vierailija
171/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta vastaan silti.

Parisuhteesta saa aivan kaiken kuin mitä muutkin saavat. Aseksuaali ei ole siinä suhteessa poikkeus.

Ainoa ongelma mistä löytää oikea aseksuaali kumppani.

Vierailija
172/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Aseksuaalin ei suinkaan tarvitse peittää rintojaan, ei vaatetyylillä ja aseksuaalisuudella ole mitään telemistä keskenään. Itse olen aina ollut konservatiivinen pukeutuja. Perhe-elämässä ne näkysivät saunassa ja vaatteiden vaihdossa kumminkin mikäli oletetaan, että eletään normaalisti eikä piilouduta kumppanilta.

Olen kokenut todella paljon ahdistelua elämäni aikana rintojeni takia ja siksi haluaisin, ettei mies niitä huomaisi tai huomioisi. Peittävä pukeutuminen ei estä ahdistelua.

Ei estä. Minäkin olen aina pukeutunut peittävästi ja varsin epäseksuaalisesti. Siitä huolimatta minuakin on ahdisteltu.

Vierailija
173/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteesta saa aivan kaiken kuin mitä muutkin saavat. Aseksuaali ei ole siinä suhteessa poikkeus.

Eri yksilöt saavat parisuhteesta eri asioita ja ihmisillä on erilaisia tapoja rakastaa ja ilmaista rakkauttaan ja kiintymystään kumppanilleen. Mitkä ovat sinulle ominaisia tapoja?

Tiesitkö, että rakastamisen tapojen tulee sopia yhteen ennen kuin suhde toimii? Ihminen joka kaipaa sanallista rakkautta ei tunne itseään rakastetuksi sen henkilön taholta joka rakastaa tekemällä.

Esimerkiksi jos mies ostaa talon ylläriksi ja rakkauden merkiksi on vain loukkaus taiteilijasielulle, joka haluaa suunnitella yhteisen talon.

Vierailija
174/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä vaikeata on imeä ja antautua miehen vietäväksi? Miksi et voi tehdä sitä joka päivä, pitääkseesi miehen?

Joka päivä ei, joskus voin niin tehdä miehen mieliksi.

Et ole oikea aseksuaali jos kuitenkin tyydytät miestä "miehen mieliksi". Jos noin toimit, niin ei pitäisi olla ongelmia miehen löytämisessä. :D

Samaa minäkin mietin. Jos seksi on ap:lle yhdentekevää mutta ei vastenmielistä, hänen on helppo pitää mies tyytyväisenä ilman sen kummempaa uhrautumista. Saa sitten palkkioksi pikkuvaivasta elämänkumppanin ja jälkikasvua.

Aivan, juuri näin.

Onko tää nyt sen erikoisempaa miten maailma aina pyörinyt??

Vastentahtoinen seksin harrastaminen tuntuu raiskaukselta. Ei ole mikään pikkuvaiva, vaan nöyryyttävä kokemus, kun seksihaluja ei ole.

Ei ole nöyryyttävää jos todella rakastaa miestä. Mä en oo aseksuaali mutta en mä silti aina joka kerta nauti seksistä mieheni kanssa, ei vaan aina oo sillä tuulella, silti voin suostua miellyttääkseni miestäni, ei siinä mitään nöyryyttävää ole. Kyllä mieskin suostuu samoin miellyttämään mua vaikka ei olisi sillä tuulella. Tietenkään kummallakaan ei mikään pakko ole, mutta joskus voi tehdä toisen mieliksi jotain vaikka ei ite aina huvittais.

Komppaan! Meillä myös näin.

Vierailija
175/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri yksilöt saavat parisuhteesta eri asioita ja ihmisillä on erilaisia tapoja rakastaa ja ilmaista rakkauttaan ja kiintymystään kumppanilleen. Mitkä ovat sinulle ominaisia tapoja?

Tiesitkö, että rakastamisen tapojen tulee sopia yhteen ennen kuin suhde toimii? Ihminen joka kaipaa sanallista rakkautta ei tunne itseään rakastetuksi sen henkilön taholta joka rakastaa tekemällä.

Esimerkiksi jos mies ostaa talon ylläriksi ja rakkauden merkiksi on vain loukkaus taiteilijasielulle, joka haluaa suunnitella yhteisen talon.

Miksi kysyt minulta, tiesinkö? Pidätkö minua jotenkin vajaana? Neuvot minua ylhäältä päin kuin olisin pieni lapsi.

Saan eniten rakkaussuhteesta tekemällä ja keskustelemalla. Tai siitä, että ollaan vain hiljaa. Jos rakastaa toista, riittää että se rakkain on vierellä olemassa. Se on parhaimillaan jopa täydellistä harmoniaa ja onnellisuutta.

En ole ihminen joka "suorittaa" rakkautta.

Uskon että tämä asia koskee niin aseksuaaleja, kuten ei-aseksuaaleja:

en välitä sanallisesta rakkaudesta. Mitä tarkoitat sillä?

Olen ollut romanttisesti rakastunut, mitä parempaa voisi enää olla kuin olisi toisen aseksuaalinen kanssa suhteessa?

Tai aromanttinen suhde, uskoisin olevani hyvin onnellinen oikean kumppanin kanssa.

Jos toinen on oikein rakas, keksin hänelle automaattisesti lempinimiä, hellittelynimiä.

Vierailija
176/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nöyryyttävää jos todella rakastaa miestä. Mä en oo aseksuaali mutta en mä silti aina joka kerta nauti seksistä mieheni kanssa, ei vaan aina oo sillä tuulella, silti voin suostua miellyttääkseni miestäni, ei siinä mitään nöyryyttävää ole. Kyllä mieskin suostuu samoin miellyttämään mua vaikka ei olisi sillä tuulella. Tietenkään kummallakaan ei mikään pakko ole, mutta joskus voi tehdä toisen mieliksi jotain vaikka ei ite aina huvittais.

Sinut on kyllä aivopesty perinpohjaisesti uskomaan, että rakkaudesta annetaan, vaikka itse ei haluaisi. Alkoiko se jo yläasteella tyyliin et rakasta minua jos et anna pimpsukkaa? Hyvin yleistä uhkailua ja kiristämistä nuorilta kiimaisilta miehiltä. Tästä sitten syntyy valitettavasti sellainen kuva, että rakkauteen liittyy velvollisuus antaa ja jos sitä ei tee niin ei rakasta. Otan osaa, sinulla on surullinen kohtalo :(

Vierailija
177/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelemisen aihetta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rajoittaa vaihtoehdot aseksuaaleihin? Saman verran on vaikka pedofiilejä joilla on yhtä vähän halua seksiin naisten kanssa.

Kelpaisi minulle seksihaluillakin varustettu mies mutta en taida kelvata sellaiselle...

Varmasti jollekin kelpaisit. Ei seksi ole kuitenkaan kaikki kaikessa.

Seksi on suhteessa pikkujuttu, mutta sen puute on elämää suurempi ongelma. Sen takia on mennyt talot ja metsät ja onpa sen vuoksi kuoltukin. Silti joku idiootti edelleen vähättelee seksin merkitystä.

Hyvin on pärjätty ilman jo kohta 20 vuotta. Halut eivät ole kadonneet, mutta sen kanssa oppii elämään ja onhan kaksi tervettä kättä. Paljon enemmän olen jäänyt kaipaamaan muuta ns. "normaaliin" elämään kuuluvaa kuten perhettä ja läheisyyttä.

On ihan eria asia pärjätä ilman kumppania ja seksiä, kuin olla yhdessä kumppanin kanssa jota haluaa jatkuvasti mutta seksiä ei ole.

Mutta siis ap, suurin osa miehistä on pórnoaddikteja, jotka seksiä ei juuri kaipaa. Etsi sellainen, ei luulisi olevan vaikeaa.

Vierailija
178/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt minulta, tiesinkö? Pidätkö minua jotenkin vajaana? Neuvot minua ylhäältä päin kuin olisin pieni lapsi.

Saan eniten rakkaussuhteesta tekemällä ja keskustelemalla. Tai siitä, että ollaan vain hiljaa. Jos rakastaa toista, riittää että se rakkain on vierellä olemassa. Se on parhaimillaan jopa täydellistä harmoniaa ja onnellisuutta.

En ole ihminen joka "suorittaa" rakkautta.

Uskon että tämä asia koskee niin aseksuaaleja, kuten ei-aseksuaaleja:

en välitä sanallisesta rakkaudesta. Mitä tarkoitat sillä?

Olen ollut romanttisesti rakastunut, mitä parempaa voisi enää olla kuin olisi toisen aseksuaalinen kanssa suhteessa?

Tai aromanttinen suhde, uskoisin olevani hyvin onnellinen oikean kumppanin kanssa.

Jos toinen on oikein rakas, keksin hänelle automaattisesti lempinimiä, hellittelynimiä.

Se on ihan ok, että et tiennyt, sen paljasti jo vietisi johon kommentoin. Toisen paljastuksen tekee "mitä tarkoitat sanallisella". Olisit tiennyt senkin mikäli olisit tiennyt eri tavoista rakastaa...

Ehkäpä yki sinun ongelmistasi löytää kumppani ei liity aseksuaalisuuteen vaan keskustelutaitoihisi. Otat itseesi turhanpäiten asioita, loukkaannut syyttä suotta ja syyttelet ties mistä. Kuulutko autismin kirjoon?

Tämä ei ole paras artikkeli, mutta ei ole aikaa etsiä parempaa

https://www.relate.org.uk/relationship-help/help-relationships/communic…

Vierailija
179/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota joku uskonnollisista piireistä

Uskonnollisuus ei takaa sitä, että ihminen ei ole kiinnostunut seksistä...

Vierailija
180/202 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin harrastaminen on aika... ei epämukavaa mutta kömpelöä jos on itse aseksuaali. Itse kykenen harrastamaan sitä, koska siitä puuttuu ihan täysin kaikki normaali tunnelataus. Vähän niin kuin kaupassa kävisi tai menisi katsomaan elokuvan josta ei välitä niin paljon. Siltä toiseltakin menee halut, kun purskahtaa nauruun pedissä likaisten puhumisen aikana tai vastaus johonkin "tuntuuko tää hyvältä" on "öööö ihan ookoolta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan