Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Töissä en voi käyttää omaa puhelinta jatkuvasti. Vain välttämättömiin puheluihin. Siksi.
Saa käyttää. Pahempaakin tapahtuu.
Koska mulla ei ole se älyluuri jatkuvasti kädessä niinku aapeellä. En katsoisi rannekellostakaan aikaa, jos se pitäisi aina kaivaa esille jostain taskusta tai laukusta ajan nähdäkseen.
- En halua jatkuvasti olla kännykkä kädessä tai tarkistaa sitä
- Kaikissa paikoissa ei ole kännykkä mukana. Esim. lenkille tai töissä lounastauolle en ota sitä yleensä mukaan
- Rannekello on asuste
- Teen työkseni asiakastapaamisia, joille varattu tietty aika ja sitä pitää seurata. On paljon huomaamattomampaa ja kohteliaampaa vilkaista vaivihkaa ranteesta kelloa, kuin vilkuilla puhelinta asiakkaan läsnäollessa.
Rannekellolla on ainakin kaksi funktiota. Se näyttää kuinka paljon kello on, mutta se on myös osa pukeutumista.
Jotkut käyttävät solmiota, vaikka paita pysyy kaulusta myöten kiinni ihan napeilla.
Toiset puolestaan käyttävät käsilaukkua, vaikka kotona olisi kaupan muovikassejakin valmiina.
Olen syntynyt silloin, kun edes lankapuhelinta (nuoret eivät edes tiedä, mikä se on) ei ollut läheskään kaikissa talouksissa. Oli suuri hetki, kun saiensimmäisen rannekellon. Moni sai sen vasta rippilahjaksi, mutta osa sai jo aikaisemmin. Minä sain kellon isovanhemmilta ja enoilta, kun olin suoriutunut kiitettävästi oppikoulun ensimmäisestä luokasta. Ja kuten alsta voi päätellä, niin en ole syntynyt älypuhelin kourassa, joten kello on edelleen tarpeen.
Mulla ei ainakaan ole vielä kasvanut puhelin kouraan kiinni, eikä toivottavasti koskaan kasvakaan. Kello pysyy ranteessa pitelemättä.
JJXX kirjoitti:
Rolex on ajaton eleganssi.
Perusjuntti, joka ei muita kellomerkkejä tunnekaan. Eikä takuuvarmasti itse omista arvokelloa.
Rannekellot toimivat koruina/asusteina ja kyllä niistä näkee ajan kun kaivelisi puhelinta laukusta tai repusta,etenkin kun nykyajan älypuhelimet ei useinkaan mahdu ainakaan naisilla housujen taskuun.
Siksi käytän kelloa kun olen töissä, minusta noloa ja töykeää töissä vilkuilla puhelinta koko ajan, paljonko kello on. Koska se näyttää ulkopuolisen silmissä siltä että puhelin on tärkeämi kun muut ihmiset. Eikä ole asiallista käytöstä pitää puhelinta töissä mukana. Työ puhelin on erikseen ja sekin yleensä jolloin muulla kun itsellä. Olen siis päiväkodilla töissä, ulkona ei ole kelloa.
Helpompi katsoa aika kellosta kuin puhelimesta, kello toimii myös koruna. Nykyisin käytän älykelloa joten näen siitä paitsi ajan ja päivämäärän myös kalenterimerkintäni, saapuvat viestit ja puhelut, voin vastata ja soittaa sillä puheluja, varata salille tunnin nettiajanvarauksen kautta, se mittaa askeleitani ja kuluttamiani kaloreita, tekee minulle kunto-ohjelman ja seuraa suoriutumistani sekä muokkaa ohjelmaa sen mukaan mitä teen ym. ym.
Vierailija kirjoitti:
Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.
Enpä vielä ole ollut baarissa, jonne voi ajaa auton sisälle.
Miksi jotkut kaivavat vähän väliä vaikeasti taskunsa pohjalta puhelimen esiin pelkän ajan tarkistamisen takia, kun nykyaikaisesta rannekellosta selviää se asia ja muutama muukin samalla kertaa yhdellä vilkaisulla?
Ne, joilla ei ole älypuhelinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.
Enpä vielä ole ollut baarissa, jonne voi ajaa auton sisälle.
Lähes jokaiseen baariin voi ajaa auton sisälle jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut kaivavat vähän väliä vaikeasti taskunsa pohjalta puhelimen esiin pelkän ajan tarkistamisen takia, kun nykyaikaisesta rannekellosta selviää se asia ja muutama muukin samalla kertaa yhdellä vilkaisulla?
No koska se rannekello on nyt vaan niin OUT ja vanhojen kääkkien jutskia, tiätsätsä ja paljo trendikkäämpää heilutella sitä älyluuria kädessä. Käytännöllisyydellä tai helppoudella ei nääs ole mitään merkitystä.
Anturit vaatii ihokosketuksen. Puhelin olisi todella hankala kiinnitettynä ihoa vasten.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan loksahtaa muiltakin suut auki kun sinä sinne baariin autolla ajat.
Olen paljon mökillä eikä täällä ole julkisia kelloja☺️. Helpompi seurata ajan kulua ranteesta kun iso puhelin ei aina oikein taskuun mahdu. Älyranneke olisi hyvä josta haaveilen mutta vielä hieman kalliita. Toki aurinkoisella ilmalla voi auringon liikkeistä päätellä missä mennään ajallisesti.