Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Usein on helpompi katsoa kelloa ranteesta kuin kaivaa puhelin esiin.
Vierailija kirjoitti:
Töissä ei voi kulkea puhelin kädessä mutta aika pitää tietää.
Jo pelkästään tämä riittänee vastaukseksi aloittajan esittämään kysymykseen.
Puhelin on yleensä laukussa, koska en kulje koko päivääni nenä puhelimessa.
Kello taskussa, pussukassa, ranteessa
on vain niin kätevä, huoleton ajannäyttäjä
- ja patteri vaihtoon vain noin kerran
parissa vuodessa.
Liikkuvan tyypin taskupuhelin
janoaa lisälatinkia
valtakunnan verkosta harva se päivä.
Viisarirannekellon opin ensin,
digitaalinäyttö rannekellossa oli aluksi hankala
tajuilla kellotaulun näytön helppouden jälkeen.
Puhuva kello alkaisi olla aika kiva mukana,
kun kiikarit, rillit nenälle pientä tekstiä lukiessa
otettava esiin.
Mulla se kännykkä ei ole kasvanut kämmeneen kiinni, kuten sulla. Se on taskussa tai laukussa ja rannekellosta on helppo vilkaista.
Vierailija kirjoitti:
Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.
Oikeasti ei yksikään nainen huomaa eikä välitä kellomerkkiäsi.
Käytettiinhän ennenkin rannekelloja vaikka taskukello oli keksitty.
Aloin pitämään rannekelloa kun tiesin olevani "etsintäkuulutettu" ja viettäväni eristyksessä ilman kelloa/ajantajua = pää sekoaa. Tutkintavankeudesta kun pääsin, niin se jälkeen en ole pärjännyt ilman rannekelloa, ahdistaa olla ilman (pelko jos yhtäkkiä otetaan kiinni ja vankitaan).
1. Minulla ei ole älypuhelinta (toki normipuhelimessakin on kello)
2. Helpompaa ja kohteliaampaa usein on vilkaista rannekelloa
3. Kello on myös asuste
Vierailija kirjoitti:
En mä susta tiedä mutta ei mulla ainakaan ole puhelin koko ajan kädessä esim. töissä tai muuallakaan, nopeampi katsoa ranteesta.
Kaikilla työpaikoilla sitä puhelinta ei saa edes tuoda omalle työpisteelle ja silloin sitä voi käyttää vain tauoilla.
Itse en pidä rannekelloa, mutta se voisi olla välillä hyvä vaihtoehto, jottei aikaakin tarvitse tarkastaa älypuhelimesta, jonka kautta huomio kiinnittyy kaiken maailman ilmoituksiin ja viesteihin, ja keskittyminen häiriintyy.
Nimim. "Älytyöntekijä"
Vierailija kirjoitti:
Käytettiinhän ennenkin rannekelloja vaikka taskukello oli keksitty.
Kyllä jotkut käyttävät vielä nykyäänkin taskukelloa, etenkin tyylielementtinä, mutta alkaahan se harvinaista olla.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä rannekelloa, mutta se voisi olla välillä hyvä vaihtoehto, jottei aikaakin tarvitse tarkastaa älypuhelimesta, jonka kautta huomio kiinnittyy kaiken maailman ilmoituksiin ja viesteihin, ja keskittyminen häiriintyy.
Nimim. "Älytyöntekijä"
Tämä on kyllä niin totta kuin olla ja voi. Se on yksi syy miksi en ole edes harkinnut älykellon hankintaa. Tosin kellolla varustettu aktiivisuusranneke (vai mitä ne nyt onkaan) on kyllä joskus hieman kiinnostanu.
Kaikilla ihmisillä ei ole älypuhelinta kelloineen. Monilla ei ihan periaatteesta. Revi siitä. Toisaalta: anna ihmisten olla rauhassa eli kasva aikuiseksi.
Kello on helpommin näkyvillä kuin känny taskun pohjalla? Ap on oletettavasti nykyajan yksikätinen eli känny kourassa aina.
Kello on osa herrasmiehen pukeutumista. Laitan aina puvun kanssa ranteeseen pukukellon. Voitte tuolta katsella jos ette tiedä mikä pukukello on https://vuodenmies.com/miesten-pukukello-600-eurolla/