Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Aika v.mäistä se on puhelin kädessä urheilla, vetää kokousta tms.
Vierailija kirjoitti:
Kello on ainoa koru, jota heteromies voi käyttää. Mielellään mekaaninen laadukas sveitsiläinen.
Tulipas sieltä kunnon toksinen maskuliinisuus -oksennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siks, koska se Rolex, Omega, Tissot, Tag Heuer maksaa paljon enemmän kun se sun osamaksulla ostettu iphone 13 pro jolla koitat flexata ja parin vuoden päästä, se sun puhelimes on serriiä, kun taas kyseiset kellot pitävät arvonsa ja tietyn rajan yli hinta nousee yli ostohinnan.
Taitaa olla tu Tissot väärässä joukossa tuossa luettelossa. Halpiskello noihin muihin verrattuna.
Kyllä Tissot ihan kelpo kello on. Brändäämisestähän tuo hinta riippuu. Jos haluaa edullisesti hyvän mekaanisen kellon, joka kestää vuosikymmeniä, niin Tissot tai Seiko on hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.
Minä olen niin tyhmä akka, etten erota rolekseja ja audeja halpisversioista.
No, et sitten ole kovin laadukas akka, kun et noita erota. Ei jatkoon.
Minun työssä ei voi vilkuilla puhelinta. Kertoo tämä kysymys ehkä kysyjästä nyt enemmän kuin ihmisistä, joilla on rannekello.
Itselläni on ranteessa 44 vuotta sitten edesmenneiltä vanhemmiltani ylioppilaslahjana saamani Omega Speedmaster automaaattikello. En osaa ilman sitä olla.
Samanlaisen ostin pojalleni yo-lahjaksi.
Pitääpä tilata älykello, valinnut olen jo valmiiksi applen 8 - ihan turvaominaisuuksien takia.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ranteessa 44 vuotta sitten edesmenneiltä vanhemmiltani ylioppilaslahjana saamani Omega Speedmaster automaaattikello. En osaa ilman sitä olla.
Samanlaisen ostin pojalleni yo-lahjaksi.
Mikä Speedmaster tämä on? Ei ainakaan klassinen Moonwatch, joka on perinteisesti manuaalivetoinen.
Noloa se ois puhelimesta kelloa katsoa.
Minulla on 16 kelloa, hinnat välillä 50-4000 euroa, vaihtelen niitä ranteeseen lähes päivittäin koska vaihtelu virkistää.
ovat huomattavasti sinua viisaampia kellon vilkaisu riittää vai etkö tunne numeroita etkä ymmärrä kello taulua. taitaa olla ongelmasi ettet kelan piikkiiin saa edes 10e kelloa mutta 400e äly läpän saat.
Koska me kaikki emme halua metaversumia mikrosirua älykaupunkeja ötökkä lounaita ne estetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisen ostin pojalleni yo-lahjaksi.Mikä Speedmaster tämä on? Ei ainakaan klassinen Moonwatch, joka on perinteisesti manuaalivetoinen.
Itsellä mk3 pojalla reduced.
Aloittajan esittämä kysymys on polttavan ajankohtainen ja vaatii vastauksen. Lisäksi on saatava selvää, korreloiko se jotenkin punaisen tai valkoisen kynsilakan käyttöön. Se, joka löytää tähän vastauksen, voi odottaa nominointia ainakin yhtä Nobelin palkintoa varten, eikä Oscarkaan voi olla kaukana.
Vastauksen löytäjä on takuuvarmasti selityksen maailmanmestari.
kello= työllisillä ahkerilla kirjoitti:
ovat huomattavasti sinua viisaampia kellon vilkaisu riittää vai etkö tunne numeroita etkä ymmärrä kello taulua. taitaa olla ongelmasi ettet kelan piikkiiin saa edes 10e kelloa mutta 400e äly läpän saat.
Vau!
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä tilata älykello, valinnut olen jo valmiiksi applen 8 - ihan turvaominaisuuksien takia.
Mun kellossa on ihan älyttömän hyvät turvaominaisuudet. Se on rosteria. Se on Seiko, siitä näkee oikean ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mun rannekellon ohjelmistopäivitys ei mee enää läpi, varmaan heitän kellon roskiin.
Mun 90 luvulla ostamaani Leijonaa ei ole tarvinnut kertaakaan päivittää. Mutta aloittajalle tiedoksi että kelloa pidetään siksi että siitä on nopeinta ja helpointa katsoa aika. Tietty työttömälle ei ole ajalla merkitystä kun ei tarvitse olla töissä oikeaan aikaan vaan voi tuijotella sitä näyttöä kaiket päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siks, koska se Rolex, Omega, Tissot, Tag Heuer maksaa paljon enemmän kun se sun osamaksulla ostettu iphone 13 pro jolla koitat flexata ja parin vuoden päästä, se sun puhelimes on serriiä, kun taas kyseiset kellot pitävät arvonsa ja tietyn rajan yli hinta nousee yli ostohinnan.
Taitaa olla tu Tissot väärässä joukossa tuossa luettelossa. Halpiskello noihin muihin verrattuna.
Kyllä Tissot ihan kelpo kello on. Brändäämisestähän tuo hinta riippuu. Jos haluaa edullisesti hyvän mekaanisen kellon, joka kestää vuosikymmeniä, niin Tissot tai Seiko on hyvä valinta.
Samaa mieltä! Ja on juuri mainitsemasi merkit. Seiko on tosin särkynyt, ranneke katkesi, hyvä niin, muuten olisi ehkä katkennut ranne. Mutta kello käy, en ole saanut sitä rannekejuttua vielä hoidettua. Sunnuntaisin mulla on musta Microma, se on 40 vuotta vanha kvartsikello.
Vierailija kirjoitti:
Rannekellon patteri kestää noin vuoden. Joitakin voi vetää itse. Älypuhelin pimenee, jos sitä ei lataa joka päivä. Rannekellon viisareista voi myös määrittää ilmansuunnat, kun aurinko on näkyvillä, eikä sitä tarvitse kaivella esiin taskusta, laukusta tms.
Ei pidä tehdä itsestään liian riippuvaista näistä älyvempaimista noin muutenkaan.
Minulla on aurinkoenergialla toimiva Citizen Eco-Drive, joka latautuu itsestään. En välttämättä pidä edes kännykkää mukana vaan minulle riittää yleensä rannekello, asunnon avaimet ja lompakko.
Kello on ainoa koru, jota heteromies voi käyttää. Mielellään mekaaninen laadukas sveitsiläinen.