Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Olen aina käyttänyt rannekelloa. Sain työnantajalta 1996 kultakellon. 28v se oli lastikossa ja ainoastaan juhlissa käytin sitä, jotta edes joskus olisi ollut käytössä. Viime keväänä piti vaihtaa rannehihna ja silloin otin kultakellon joka päivän käytyöön. Nyt on kultakello ollut käytössä yöt ja päivät. Parin vuoden välein on patteri vaihdettava. Olen muutaman kerran yrittänyt myydä kelloa, mutta en ole viitsinyt myydä kun maksetasn niin vähän. Viimeksi 175€.
Miksi joku käyttää ,rannekorua tai sormusta tai ylipäätään merkkivaatteita tai tietyn tyylistä kampausta..
Minä käytän kelloa vaikka se ei edes näytä oikeaa aikaa..mutta se kun on hieno ja arvokkaan näköinen ja istuu asuun.
Ei oo älykästä puhelinta, rikkaiden juttu ja oma äly riittää. En äänestäisi persujakaan mikä vahvistaa älyni.
On ihmisiä, jotka työskentelee turvaluokitelluissa tiloissa. Sinne ei saa viedä mitään älylaitetta. Mistäpäs muuten silloin aikaa katsot kuin ranteesta perinteisestä rannekellosta. Myös varusmiehet joutuu hommamaan inttikellon, kun älypuhelimia ei todellakaan pidetä mukana koko ajan, mutta ajoissa on parasta silti olla. Huomaa, että ap ei ole inttiä käynyt.
Tiesithän että puhelin kuuntelee käyttäjäänsä mainosten kohdistusta varten, jos et hallitse sen asetuksia.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, jotka työskentelee turvaluokitelluissa tiloissa. Sinne ei saa viedä mitään älylaitetta. Mistäpäs muuten silloin aikaa katsot kuin ranteesta perinteisestä rannekellosta. Myös varusmiehet joutuu hommamaan inttikellon, kun älypuhelimia ei todellakaan pidetä mukana koko ajan, mutta ajoissa on parasta silti olla. Huomaa, että ap ei ole inttiä käynyt.
Tiesithän että puhelin kuuntelee käyttäjäänsä mainosten kohdistusta varten, jos et hallitse sen asetuksia.
Tuosta puhelimen kuuntelusta tuli mieleen. Olin kerran kotona yksin ja telkkari oli auki ja sieltä alkoi joku Harry Potter -elokuva. Jossain vaiheessa otin puhelimen esille aloin ajatuksissani plärätä facebookia. Heti ensimmäiseksi hyppäsi mainos jostain Lontoon Harry Potter Worldista. Kyllä olen aina tiennyt, että kodin kaikki älylaitteet "vakoilee" meitä. Sen takia minulla on sellainen robotti-imuri, missä ei ole mitään älyominaisuutta. Ei ainakaan minun asunnosta piirretä jonnekin hinkuintiaan pohjapiirroksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta puhelimen kuuntelusta tuli mieleen. Olin kerran kotona yksin ja telkkari oli auki ja sieltä alkoi joku Harry Potter -elokuva. Jossain vaiheessa otin puhelimen esille aloin ajatuksissani plärätä facebookia. Heti ensimmäiseksi hyppäsi mainos jostain Lontoon Harry Potter Worldista. Kyllä olen aina tiennyt, että kodin kaikki älylaitteet "vakoilee" meitä. Sen takia minulla on sellainen robotti-imuri,
Olispa hirveää, jos tosiaan robotti-imurikin ryhtyy vakoilemaan. Siis emme sellaista hanki.
Entäs ne ruohonleikkurit. Meillä koira saa sontia pihanurmelle sieltä ne sattumat sitten kerätään pois, mutta joskus leikkuri osuu sellaiseen miinaan.
Ukrainalaiset, kun ovat kekseliäitä niin voisivat kehittää niitä miinanraivaajiksi.
No voi hyvää päivää !! Kaikkea sitä kysytäänkin !! Mutta , esimerkiksi se tämä
puhelimen Digi kello näyttää vain sen tämän hetken ajan,, Viisari rannekello
näyttää "tulevankin" ajan,, Kuten ,, Pitsa uuniin ( 220C ) , noin kymmenen
minuuttia ja risat ,, viisari kellosta on helppo seurata ajan kulua,,
Tuon paisto ajankin voi käyttää johonkin muuhunkin,,
Ja , toisaalta , jos ei ole täysin luuri riippuvainen,, niin tuo ihme
kapistus on siellä piirongin päällä,, Swiss Alpine on aina ranteessa ,,,,
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvää päivää !! Kaikkea sitä kysytäänkin !! Mutta , esimerkiksi se tämä
puhelimen Digi kello näyttää vain sen tämän hetken ajan,, Viisari rannekello
näyttää "tulevankin" ajan,, Kuten ,, Pitsa uuniin ( 220C ) , noin kymmenen
minuuttia ja risat ,, viisari kellosta on helppo seurata ajan kulua,,
Tuon paisto ajankin voi käyttää johonkin muuhunkin,,
Ja , toisaalta , jos ei ole täysin luuri riippuvainen,, niin tuo ihme
kapistus on siellä piirongin päällä,, Swiss Alpine on aina ranteessa ,,,,
Tai Swiss Legend.
Kävin ostamassa rannekellon. Paljon kätevämpi ja kevyempi mitä joku puhelimen kantaminen taskussa kokoajan.
Ihan sama käyttääkö joku kelloa tai ei. Urbaanissa ympäristössä ajan saa selville helposti ilmankin. "Paljos tiuku repii?"
Kelloa voi vaan katsoa siitä ranteesta hetkessä, älypuhelimen joudut kaivamaan esiin, laittamaan päälle, pitämään ladattuna jne.
En käytä mitään rannekelloja. Olisi aina tiellä ja kesällä siitä tulisi ruma rusketusraita ranteeseen.
Rannejellosrta näkee ajan heti ei tarvitse ottaa puhelinta esiin katsoakseen aikaa.
Nopeampi. Sekuntien seuraaminen helpompaa. Kevyt. Erottaa työajan ja vapaa-ajan, kun kello on kädessä vain arkisin 7-16.
Meillä seinäkello seinässä. Onko siinäkin jotain vikaa ? Meillä lapsena oli seinäpuhelin. Sinulla varmaan älyseinäpuhelin. Ei ole vaikeaa arvata missä päässä Suomea asut.
Olen ympärivuotinen polkupyöräilijä ja aina silloin tällöin täytyy kelloakin aina välillä vilkaista.
En näe mitään järkeä siinä että kun ajan ja haluan tietää ajan, niin täytyisi aina pysähtyä johonkin tien turvalliseen laitaan kaivelemaan esim. vain katulampun valossa kännyä käsilaukusta siinä tarkoituksessa.
Miksi käyttää sänkyä, kun vuodesohvakin on keksitty? Tai housuja ja paitoja, kun voi pitää vain haalaria. Veitsi ja haarukka? Pelkkä veitsihaarukkalusikka riittää.
Minäkin tiedän varmasti paremmin muiden ihmisten kaikki asiat kuin he itse. Mikseivät hyvät neuvoni kelpaa, vaikka ilmaiseksi antaisin?