Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?

Vierailija
14.07.2020 |

Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?

Kommentit (622)

Vierailija
21/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.

Ei mulla, en ymmärrä mitään merkkikellojen tai autojen päälle.

Vierailija
22/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessahan ollut kellot 90-luvun lopusta. Silloin itse lopetin rannekellon käytön. Nyt tosin miettinyt, jos hommaisi aktiivisuusrannekkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälliset tyhjänpäiväiset ihmettelijät ovat kyllä yksi rasittavimmists ihmistyypeistä. Varmasti jokaisella on omat syynsä pitää rannekelloa. Ihmiset ovat katsos sellaisia, omanlaisiaan.

Vierailija
24/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina rannekelloa. Mulla on niitä useita ja hankin niitä lisää, osa on vintageja, tyylikkäitä sveitsiläisiä miestenkelloja. Tämäkin Longines joka mulla nyt on käytössä ei toimi paristoilla, vaan ottaa voimansa liikkeestä.  Ja se on kaunis! Aktiiviranneketta ja puhelinta saa olla lataamassa muutaman päivän välein. Ajan ja päivän näkee yhdellä vilkaisulla.  Kellot voi tarvittaessa realisoida, ne pitävät hyvin arvonsa ja jäävät multa aikanaan lapsille perinnöksi. 

Vierailija
25/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kymmenisen kelloa. Kaikki eri tarkoituksiin ja eri värisiä - eri värisiin asuvalintoihin tietenkin. 

En koskaan ota älykelloa tms. mitänäänytonjotkamittaakaiken. Ne ovat pääosin rumia ja koska vaihtelen asuja - vaihtelen myös kelloja. Siksi.

26/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa ei voi tai ei ole kohteliasta pitää puhelinta esillä. Rannekellosta voi tällöin katsoa aikaa.

Vierailija
27/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä horistaan? Käsilaukku ei todellakaan korvaa rannekelloa naisilla.

Asusteena se on samanlainen "munan jatke" kuin miehille kello. Älä nyt vaan ala aliarvioida naisia ja ala verrata käsilaukkuja autoon. Kelloja naiset ei tunne, mutta käsilaukut ne tuntee vilkaisulla ja osaa päätellä siitä jo kaikenlaista. Miehet tietää kellot, jos yhtään omaa samaa taipumusta kuin naisilla on käsilaukkuihin.

Vierailija
28/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelin on yleensä ns.piirongin päällä.Ranne on aina mukana.

Vierailija
29/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vielä lapsena ja teininä rannekello, mutta ei ole ollut enää yli 10 vuoteen. Rannekello on mielestäni epämukava, kuin olisi kahlitseva käsirauta kädessä. Tykkään enemmän vapaista ranteista, vapaudentunteesta, en käytä muutenkaan mitään koruja. Kello pitää myös riisua yöksi, suihkuun ja uimaan mennessä, joten ei tunnu käytännölliseltä.

Jos tarvitsen tietää ajan, katson kodin/työpaikan/rakennuksen seinäkellosta tai puhelimesta. Ei se puhelimen laukusta esiin kaivaminen vie todellakaan paljon aikaa. Ei ole koskaan niin kiire minnekään.

Yleensä myös sisäinen kelloni kertoo ajan 10 min tarkkuudella. Aina puhelimesta kelloa vilkaistessa hoksaan, että menipäs taas ajan arvaus kohdilleen. Eli on kyllä koko ajan kellonaika suunnilleen tiedossa. Ei tarvitse olla kellon orja.

Vierailija
30/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin matkoilla rannekello on kätevä, ei tarvitse aina kaivaa kännykkää esille.

Vierailija
31/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakastapaamisissa on epäkohteliasta vilkuilla puhelimesta kellonaikaa. Mm. sen takia käytän rannekelloa.

Rannekelloa vilkaistessa annat asiakkaalle kuvan, että sinulla on tylsää tai sinulla on kiire jonnekin, "kauanko tämä tapaaminen vielä kestää". Sen sijaan puhelimen nopealle vilkaisulle voi olla muukin syy kuin kellon katsominen, esim. onnettomuus, tärkeä puhelu/viesti (josta voi olla hyötyä myös asiakkaalle), tms.

Vierailija
32/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekello pitää riisua myös turvatarkastuksessa (jos metallia), eli siitäkin aiheutuu vaivaa ja viivästystä. Rannekello on myös bakteeripesäke.

Vierailija
33/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissasi? Itse käytän kännykkää puhelimena, mihin se on tarkoitettukin. En kulje puhelin liimattuna käteeni.

Vierailija
34/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekellolla lisäät tietoisesti riskiä tulla ryöstetyksi. Itse en käytä kelloa, mitään koruja enkä kalliin näköisiä, logollisia merkkilaukkuja. Pljon huolettomampi olo niin. Plus ovat rumia.

Vierailija
35/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö vakavissasi?

Minun mielestä ainakin täysin turha kapistus.

Vierailija
36/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta olen käyttänyt rannekelloa. Työpaikassani tehdään bisnestä mm Japanin suuntaan. Siellä suunnalla on tärkeää, että miehellä on ranteessa kunnon kello ja käyntikortit pitää olla pakasta vedettyjä. Muuten voi jäädä kaupat tekemättä. Japanilaiset on edelleen aika konservatiivisia tässä asiassa.

Arkisin Suomessa ei tule kyllä päivittäin rannekelloa käytettyä.

Vierailija
37/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekellon käyttö pitäisi olla sallittua vain niille, joilla ei ole puhelinta tai ainoa puhelin on kotona oleva kiinteä lankapuhelin. Muilta pitäisi kielttä.

Vierailija
38/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rannekello on tyylikäs asuste, omistan kaksi ja vaihtelen niitä vähän asusta riippuen. Toinen on sporttisempi, toinen tyylikkäämpi. Ihan peruskelloja tosin molemmat eivätkä älykelloja. Aina ei jaksa kaivaa kännykkää laukusta, joten ranteesta se on helppo vilkaista. Lisäksi kesällä lenkkeillessä rannekello on tosi kätevä, koska suurikokoinen puhelin ei mahdu kesävaatteiden taskuihin.

Vierailija
39/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen sveitsiläinen rannekelloni on koriste-esine, osana pukeutumista vähän kuin korut.

Älykello taas tekee paljon mitä puhelin ei, esim mittaa sykettä. Ja pysyy mukana myös silloin kun puhelin jää kotiin, esim lenkillä. Autoillessakin kätevä, ei tarvi puhelinta kaivaa esiin vaan älykellosta näkee mitä tuli Whatsappiin jne.

Vierailija
40/622 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes halua kantaa puhelinta mukana. Kaunis kello eri vaatteille. Aivan kuten korut tai kengät.