Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on HIV, kysy mitä vain...

Vierailija
22.04.2013 |

Kysy. Minä vastaan.

Kommentit (288)

Vierailija
81/288 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua läpi..mutta kerrohan kokemuksia terveydenhuolloin piirissä?

Mä itse käytän hanskoja rokottaessani veriteitse tartuttavaanpotilasta potilasta ja olen neulaa käsitellessä ylivarovainen etten pistä sillä neulalla itseäni,vaikka tiedät, että tuskin edes siitä tartuntaa saisin.., mutta muiden kohdalla hanskat saattaa unohtua..

Vierailija
82/288 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:47"]

En jaksa lukea koko ketjua läpi..mutta kerrohan kokemuksia terveydenhuolloin piirissä?

Mä itse käytän hanskoja rokottaessani veriteitse tartuttavaanpotilasta potilasta ja olen neulaa käsitellessä ylivarovainen etten pistä sillä neulalla itseäni,vaikka tiedät, että tuskin edes siitä tartuntaa saisin.., mutta muiden kohdalla hanskat saattaa unohtua..

[/quote]

Jos aseptinen omatunto on noin surkea hoitoalan ammattilaisella, sietäisitkin saada tartunnan... opettepa käytämään niitä hanskoja aina. Aseptiikka kuntoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/288 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetäänkö teillä mattoja lattialla?

Vierailija
84/288 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 08:35"]pidetäänkö teillä mattoja lattialla?
[/quote]

Pysyy ne paikoillaan pitämättäkin. :)

Vierailija
85/288 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa katkeroidu!! Pyydä Jeesus sun elämään ja pyydä häntä poistamaan katkeruus!!! Ole kiltti! Jeesus on tie totuus ja elämä! Tää elämä on vaan hetkellistä! Kuoltuasi saat ian kaikkiaen elämän taivaassa jos otat Jeesuksen vastaan ja annat hänelle itsesi kokonaan! Hei haloo? Ei ole mitään menetettävää sulla jos et kokeilisi! Lupaan ettet tule pettymään! Kuoltuasi saat uuden ruumiin ja uuden sydämen ja ihanan paremman elämän! Lue raamattua! Sieltä selviää kaikki.

Vierailija
86/288 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jumalalle mikään ei ole mahdotonta! Hän tekee mahdottomatkin asiat mahdolliseksi! Hän voi parantaa sinut! Trust!!! And believe!!!! ❤️

Vierailija
87/288 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 06:05"]

miten voit sanoa että harvemmin tarttuu miehestä naiselle, kun itse sait juuri mieheltä ja olet nainen, mitä teet? on järkyttävää mitä sinulle tapahtui, mutta miksi teet lähes saman muille ihmisille. mikä semmoinen että jos kondomi rikkoutuisi hommaisit miehelle lääkityksen? MIKSI LUULET ETTÄ SINULLA ON OIKEUTTA VAARANTAA TOISEN IHMISEN terveyttä näin? eikä ole mikään puolustus että kumppanin täytyy alusta alkaen epäillä yhdenyön jutuvaarallisiksi joten omapa syy. HÄN EI TIEDÄ. SINÄ TIEDÄT. MIKSI OTAT OMALLETUNNOLLESI SELLAISEN TAAKAN?  SINULLA EI OLE OIKEUTTA VAIN MIES VOI PÄÄTTÄÄ HALUAAKO RYHTYÄ RISKIIN RIKKOUTUUKO KONDOMI VAI EI. sinulla on vielä koko elämä edessä. tähän on jo löydetty hoito jonkun vuoden päästä hiv voidaan jo ehkä parantaa kaikilla. älä ota enää vääriä päätöksiä

[/quote]

Jos kirjoitin että tarttuu huonosti miehestä naiseen, tarkoitin kyllä ihan toistepäin.

[/quote]

Seli, seli. Miksi sitten kirjoitit, että ap:kin sai sen mieheltä jos kerran tarkoitit, että se leviää helposti naiselta miehelle?

Vierailija
88/288 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 21:01"]

Millaiset veriarvot sinulla on? Miten sait sen? Miten todettiin? Miten älysit mennä testeihin?

[/quote]

Vierailija
89/288 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, olen pahoillani ap että sait tuon sairauden..

Toiseksi, olet todella vastuuton kusipää jos harrastat seksiä miesten kanssa ilman että kerrot heille sairaudestasi etukäteen. Oli sitten kumi tai ei niin tartunta riski on aina olemassa.

Ja kyllä, minulla todellakin on varaa puhua tästä asiasta. Sain itse näes erään sp sairauden, joka ei ikinä parane, mieheltä joka oli täysin tietoinen tilastaan. Hän ei vain viitsinyt minulle kertoa ja vaikka kumia käytettiin niin siltikin sain kyseisen taudin. Eipä ollut kiva kuulla lääkärissä mikä minulla on kun ei ollut aavistustakaan tästä.

En ole toistaiseksi nostanut syytettä miestä kohtaan, mutta jos vaan jaksan lähteä siihen oikeusrumbaan niin todellakin näin aion tehdä.

Joten nyt vittu järki käteen! Et todellakaan voi harrastaa seksiä jos et kerro kumppanille ensin tilastasi. Sinulla on se sairaus joten sinulla on nyt se vastuu. Juuri tuollaisten vastuuttomien ihmisten takia tämä tauti yleistyy maailmassa kun ajatusmaailmana on: en itse halunnut tätä sairautta joten ei ole minun vastuullani kertoa tästä ja olla jakamatta tätä eteenpäin.

Vierailija
90/288 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 08:48"]

Haluaisin tietää mitä kaikkea pitää kertoa satunnaiselle seksipartnerille, että hän voi itse harkita "riskin"oton? Entä jos on ollut vaikka 5v.sitten lomasuhde, onko se riski jollekin tartunnalle ja pitääkö se kertoa? Mikä on se riskiprosentti joka ylittää sen, että on velvollisuus kertoa? 1% ? Pitääkö kertoa aina kun on teoreettinen riski olemassa? Kuka määrittelee sen teoreetisen riskin? Pelkääjä vai ihminen joka tuntee hivin?  Tajuttomien potilaidenkin oikeudet ovat voimassa, vaikka potilaat eivät tiedosta ympäristöään. 

[/quote]

Jos on ollut 5 vuotta sitten suojaamaton suhde, olisi pitänyt käydä testauttamassa itsensä 4,5 vuotta sitten viimeistään.

Itse olen ottanut asian puheeksi ja pyytänyt kumppaneitani käymään testeissä, olen toki myös käynyt niissä. Ei siinä sen ihmeempiä ole ollut, kaikki on suhtautuneet asiallisesti ellei jopa positiivisesti (olen kuulemma rohkea ja että "mulla on munaa" kun puhun suoraan tällaisista asioista). Teininä jäi joskus jotain puolitiehen ja jälkeenpäin ollut morkkis, kuinka ihminen osaakin olla tossukka kun ei osaa laittaa jalkoja ristiin kunnes kortsu on rullattu. Yhtä hyvin kai minä voisin olla HIV positiivinen, varmaan olisinkin jos asuisin jossain Etelä-Afrikassa.

Vierailija
91/288 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko etsinyt toista HIV-positiivista seksikumppaniksesi?

Vierailija
92/288 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 14:06"]

Oletko etsinyt toista HIV-positiivista seksikumppaniksesi?

[/quote]

Olen. Mutta seksiin ei riitä pelkkä mekaniikka, täytyy siitä toisesta olla muutenkin kiinnostunut. Plus minun ikäluokassa ei sinkkupositiivisia juurikaan ole. Yhtä hyvä mahdollisuus napata kuin aavikolla kalastamalla.

Vierailija
93/288 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla oli kaksi noita geenejä jotka tekisivät minut immuuniksi hiv:lle, luuletko että joku olisi valmis maksamaan kunnon summan saadakseen minulta kantasoluja? Näinhän Saksassa yksi potilas parannettiin. Olisitko itse valmis maksamaan tällaisesta?

Vierailija
94/288 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 05:29"]

Jos minulla oli kaksi noita geenejä jotka tekisivät minut immuuniksi hiv:lle, luuletko että joku olisi valmis maksamaan kunnon summan saadakseen minulta kantasoluja? Näinhän Saksassa yksi potilas parannettiin. Olisitko itse valmis maksamaan tällaisesta?

[/quote]

Olisin.

Vierailija
95/288 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 00:45"]

Minkä ikäinen olet?

Tietääkö sukulaisesi/ ystäväsi?

Oletko töissä?

[/quote]

En kerro ikää. Muutama sukulainen tietää ja pari ystävää. En ole töissä.

Vierailija
96/288 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 01:35"]

Tiedätkö mistä lääkityksellä olevat saavat lääkkeensä? Olen apteekissa töissä, enkä ole koskaan mielestäni toimittanut yhtään hiv-lääkereseptiä. Ihmettelen asiaa, saadaanko ne jostain polilta ja kuinka? 3kk kerrallaan vai miten?? Vai onko niitä käyttäjiä niin vähän, ettei vain ole sattunut minun kohdalleni? Miten ne korvataan, kokonaanko? Tsemppiä sinulle, olet todella fiksun oloinen. Vaikeuksistasi löytää kumppani tuli mieleeni, että etkö voisi mennä johonkin terapiaan, koska tuntuu, että sinulla on lukkoja päällä (ihan ymmärrettävästi, rankka tilanne) joita terapia voisi poistaa? Oma asenne itseen kun on varmaan 95% kumppaninkin löytymisessä? Saisit sellaisen vaihteen päälle, ettet miettisi jo etukäteen, että taas sinut torjutaan, vaan voisit uskoa vielä ihmisiin <3

[/quote]

Kävin terapiassa mutta se "ilmainen" terapia päättyi ja varani ei riitä Kela-korvattuun terapian omavastuu osuuteen.

Lääkkeet ovat ainakin toistaiseksi ilmaisia ja ne annokset käsittääkseni saa muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan. Ne haetaan Meilahdesta.

Vierailija
97/288 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 02:00"]

Ymmärsin ettet ole töissä, ainakaan vakituisesti. Miten saat päiväsi kulumaan? Kai sinulla on ystäviä, joiden kanssa olet tekemisissä- tietävätpä he tartunnastasi tai eivät? Yritän vain kuvitella, millaista arkesi on. On kai sinulla harrastuksia? Eikö runsas tekeminen kuitenkin tuo voimia ja vie ajatuksia pois taudista?

Kiitos vastauksistasi, haleja :)

[/quote]

Päivät kuluvat katsomalla telkkaria. Ystäviä näen noin 1-2 kertaa kuussa, suurimman osan aikaa olen yksin kotona. Harrastuksia ei ole juurikaan kun kaikki maksaa. Salikorttiakaan en voi hankkia kun ei ole luottotietoja.

Vierailija
98/288 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 21:27"]

Mielestäni HIV pitäisi nähdä autoimmuuni- sairautta vastaavana sairautena joka ei periydy mutta tarttuu. Toisekseen sinuna aloittaisin hoidon samantien enkä odottaisi että vcd4 solusi laskevt alle  300:n.. koska silloin immuunivasteesti on kärsinyt jo peruttamatonta vahinko siten että suurin osa muistitietoa sisältävistä immuunisoluluista on tuhoutunut eli ne solut jotka muistavat esim. lapsena sairastetun vesirokon, olet sen jälkeen paljon alttiimpi yleensä kaikille sairauksille. 

Kolmanneksi suosittelisin osallistumaan tutkimushoitoihin esim. The body sivuston kautta. Sieltä löytyy linkkejä, sairaus saadaan kantasoluhoidolla ilman luuydinsiirräistäkin oireettomaksi eli elimistö opetetaan taistelemaan hallitusti virusta vastaan.

[/quote]

Kiitos vinkeistä, mutta tällä hetkellä on mietinnässä otanko lääkitystä vastaan ollenkaan. Minulla ei ole enää henkisiä resursseja jäljellä lääkärissä juoksemiseen ja mahd. sivuoireitten kanssa taistelemiseen. Voi kuulostaa kamalalta mutta minun kannalta katsottuna, "luovuttamisella" on enemmän plussapuolia kuin jatkamisella.

Vierailija
99/288 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
100/288 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia sinulla on ja milloin aiot kertoa heille?

Mitä rajoitteita HIV tuo elämääsi?