Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on HIV, kysy mitä vain...

Vierailija
22.04.2013 |

Kysy. Minä vastaan.

Kommentit (288)

Vierailija
281/288 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytiedon mukaan lääkityshän tulisi aloittaa HETI tartunnan ilmettyä virusmäärästä riippumatta!!! Kymmenien vuosien ja useiden tutkimusten mukaan elinajan ennuste on tällöin huomattavasti pidempi ja virus ei pääse muuntautumaan liiaksi. Uuden sukupolven functional curen (ensimmäinen versio markkinoille n. vuonna 2017) tehoon mahdollisimman aikaisin aloitettu nykyinen lääkitys parantaa mahdollisuuksia parantua.

Functional curessa virus jää elimistöön, mutta virus ei aiheuta tämän jälkeen sivuvaikutuksia, uusia kopioita, eikä lyhennä elinikää. Ts. siitä tulee 98% varmuudella toimintakyvytön. Tämä ensimmäinen versio tosin ymmärtääkseni edellyttää, että nykyinen virusmäärä olisi saatu ensin nykyisillä lääkkeillä mittaamattomalle tasolle.

-Itselläni ei ole tätä sairautta tai muutakaan. Testattu on.

Vierailija
282/288 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvailisit sitä vihan tunnetta, mitä tunnet sisälläsi?

Haluaisitko ehkä kostaa/maksaa takaisin jollakin tavoin, että tuntisit saaneesi jotain oikeutta tapahtuneeksi.

Haluaisitko aivan vapaasti ja avoimesti kertoa tuskasi ulos.

Olen todella pahoillani tästä, mitä sinulle on tapahtunut. Tartuntatautien tartuttaminen on vääryyttä ja varsinkin vakavien tartuntatautien tartuttaminen.

Uutisissa oli uusia HIV hoitokeinoja ja ehkä elinaikanamme se on vielä voitettavissa.

Voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/288 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, koska olet positiivinen, haluaisin kysyä seuraava. Minun riskitilanteestani on kulunut nyt lähes 17 vuotta. Olen testauttanut itseni useampaan otteeseen, koska tapaukseni silloin tapahtui valitettavasti humalassa ollessani ja miehellä oli ihmeellisiä luomia kroppa täynnä. En siis tiedä vaikka hänellä olisi ollut AIDS. Koska olen testannut itseni useampaan kertaan ja jopa testasin itseni PCR:llä kummallekin HIV 1 ja 2:lle olin jo unohtanut asian.

Olen naimisissa ja minulla on lapsia. Nyt viime aikoina puolustuskykyni kuitenkin reistailee todella pahasti. Lisäksi lapsillani on omituisia oireita.

Tiedän, että tämä ehkä kuulostaa vainoharhaisen puheelta, mutta en pääse pelostani, koska minulla on neuropatiaa, hiivaa, haavani eivät parane jnee.

Oletko koskaan kuullut tai tunnetko ketään jolla negatiivinen tulos vielä usean usean vuoden jälkeen olisi ollut positiivinen?

Kiitos jos jaksat vastata

Vierailija
284/288 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä niminen on lemmikkisi? Jos sinulla on sellainen. Onko silläkin HIV?

Lemmikillä voi olla immuunikato mutta ei hiviä. Se h siinä tarkoittaa ihmistä. Kissoilla on fiv yms.

Vierailija
285/288 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko homo?

Vierailija
286/288 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävä kirjoitti:

Hei, koska olet positiivinen, haluaisin kysyä seuraava. Minun riskitilanteestani on kulunut nyt lähes 17 vuotta. Olen testauttanut itseni useampaan otteeseen, koska tapaukseni silloin tapahtui valitettavasti humalassa ollessani ja miehellä oli ihmeellisiä luomia kroppa täynnä. En siis tiedä vaikka hänellä olisi ollut AIDS. Koska olen testannut itseni useampaan kertaan ja jopa testasin itseni PCR:llä kummallekin HIV 1 ja 2:lle olin jo unohtanut asian.

Olen naimisissa ja minulla on lapsia. Nyt viime aikoina puolustuskykyni kuitenkin reistailee todella pahasti. Lisäksi lapsillani on omituisia oireita.

Tiedän, että tämä ehkä kuulostaa vainoharhaisen puheelta, mutta en pääse pelostani, koska minulla on neuropatiaa, hiivaa, haavani eivät parane jnee.

Oletko koskaan kuullut tai tunnetko ketään jolla negatiivinen tulos vielä usean usean vuoden jälkeen olisi ollut positiivinen?

Kiitos jos jaksat vastata

Ei ole mahdollista. Hiv-infektioon kuuluu kaikki mahdolliset oireet. Siksi jos laitat minkä tahansa oireen googleen, niin se voi päätyä hiv-sivuille. Kuitenkin kaikki ne on useimmin muilla kuin hiv -positiivisilla. Yritän siis sanoa, että neuropatiaa ja hoivaa on enemmän muilla kuin positiivisilla.

Ohis

Vierailija
287/288 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksesta! Joku muu bakteeri tai virus on sitten varmaan kyseessä. Onneksi. Kiitos kun jaksoit vastata.

Vierailija
288/288 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikeastaan ole kysyttävää. Mutta haluaisin tutustua suhun tai johonkin muuhun ihmiseen, jonka elämää hänen tahtomattaan monilta osin dominoi jokin tuollainen asia.

Muista syistä tiedän, millaista on elää salaisuuden ja eristäytymisen raskaassa vaikutuksessa.

Me ollaan aivan tavallisia ihmisiä ja muutakin sairautemme/traumamme/henkilöhistoriamme.

Elämä on muualla kuin vertaistukiryhmissä. Mutta ne kaveripiirin ”normaalit” ihmiset. Heidän on vaikea samaistua meihin, meidän heihin.

Enkä tarkoita verrata omaa tilannettani sun tilsnteeseen, ap. Vertailu on aina turhaa.

Paljon myötätuntoa lähetän, ja toivon sulle voimaa sekä terveitä päiviä! ❤️