Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai asiakkaana tajuat, että jos olet raivona, se vaikeuttaa asiasi käsittelyä?

Vierailija
01.06.2020 |

Aspa stressaantuu ja vaikeutuu sen miettiminen, voisiko asiasi ratketa jotenkin kivasti. Siinä kun poljet jalkaasi ja paiskaat oven mennessäsi.

Kommentit (493)

Vierailija
301/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaidottomat aspat ovat kautta aikojen valittaneet huonoista asiakkaista. Kertoo jostakin, kun ammattitaitoisella aspalla ei näitä asiakkaita ole.

Vierailija
302/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. En rähjää aspalle ennen kuin ne on turanneet ja munanneet ja valehdelleet ja vitkutelleet ja vielä kerran valehdelleet ja munanneet. Siinä jos ääni nousee, niin ihan on oma syy. Kannattais opetella se työnsä, niin asiakkaatkaan ei suuttuis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattitaidottomat aspat ovat kautta aikojen valittaneet huonoista asiakkaista. Kertoo jostakin, kun ammattitaitoisella aspalla ei näitä asiakkaita ole.

Kaikilla on näitä kusipäisiä asiakkaita. Kaikki vain eivät jaksa välittää ja siten valittaa näistä idiooteista.

Mulla itselläni on kokemusta noista räyhäämällä palvelua hakevista vain ruokakaupan puolelta.

Huorittelu, uhkailu ja raivoaminen tuli tutuksi.

Syitä mm. Valion maidon loppuminen, pitkä jono, väärä makaroni, pullonpalautuskone rikki, kello on puoli kymmenen eikä kaljaa saa.

Kyllä sitä omaa pahaa oloa siinä puretaan eikä mitään pettymystä siihen ettei toivomaansa tuotetta ollut.

Vierailija
304/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimielisyys ei kuulu ammattitaitoisen asiakaspalvelijan käytökseen. Kaikki asiakkaat palvellaan ammattitaidolla ja ammattiylpeydellä, käyttäytyvät asiakkaat miten tahansa. Muussa tapauksessa olet väärällä alalla.

Ei asiakaspalvelijoiden kuulu myöskään olla mitään nyöristeleviä lapamatoja, joita asiakkaat saavat vapaasti haukkua.

Jos asiakaspalvelija ei tule ihmisten kanssa toimeen, niin ryhtyköön haudankaivajaksi, siellä asiakkaat eivät ole eri mieltä.

Nimenomaan IHMISTEN kanssa tullaan hyvinkin toimeen. Räyhäävien, solvaavien, syljeskelevien apinoiden kanssa se on yleensä mahdotonta. Ei ole vaikea nähdä kumpaan joukkoon sinä kuulut.

No eipä ole sinuakaan ainakaan liian hyvillä käytöstavoilla tai ihmissuhdetaidoilla siunattu, kun solvaat täällä ventovierasta "räyhääväksi, solvaavaksi, syljeskeleväksi apinaksi" ja vielä sanot, ettei hän ole silmissäsi edes ihminen. Tämä henkilö ei ole ikinä tehnyt sinulle mitään pahaa tai haukkunut sinua. Hän on vain todennut, että asiakaspalvelijan tulee tulla ihmisten kanssa toimeen ja kestää ristiriitoja.

Aina ei mene hommat kuten pitäisi ja joskus asiakasta vihastuttaa, mutta se asiakkaan kiukku pitää osata käsitellä ja ymmärtää ettei se tosiaankaan johdu itsestä, vaan siitä asiasta. Kaikkeen löytyy kyllä ratkaisut kun osaa pitää omankin pään kylmänä.

Ammatikseen valittaville apinoille ei löydy sympatiaa enää koskaan. Nuorena tyttönä olen kohdannut niin törkeää solvaamista, h*orittelua,  jopa käsiksi käymistä ja uhkailua, että enää en siihen suostu. Menee todellakin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vartija paikalle ja kaikenlainen kanssakäyminen loppuu tasan tarkkaan siihen, jos käytöstapoja ei löydy.

Kannattais varmaan vaihtaa alaa, jos noin vakavasti on traumatisoitunut, että triggeröityy pienistä eikä kykene hoitamaan työtään. On yksi asia käydä kiinni, tai h**ritella, sitä ei tarvitse sietää. Aivan kokonaan toinen asia on huudella vartijoita aina kun asiakkaan käytös ei aivan miellytä itseä. Siellä asiakaskunnassa voi olla syystä tai toisesta henkilöitä, joille sinulle mielekäs käytös ei aina onnistu. Jos se on kuitenkin lain sallimissa rajoissa, niin aspan ammattitaitoa on kohdata myös heidät.

Vierailija
305/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä asiakaspalvelijana tajuat, että asiakkaiden raivo johtuu siitä, että teidän myymät tuotteet ja palvelut ei vastaa sitä, mitä ootte luvanneet, tai ei toimi ollenkaan. Siis se johtuu teistä, ei asiakkaasta.

Miten se on aspan vika jos vaikka kahvipaketissa on reikä ja huomaat sen vasta kotona?

Vierailija
306/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen saanut aina loistavaa palvelua, en muista ainoatakaan tapausta, jossa mua olisi aspan puolelta kohdeltu ylimielisesti tai huonosti. Mä olen välillä ehkä liiankin mukava, varsinkin puhelimitse, mutta en mä osaisi ikinä olla ilkeä kellekään, joka ei suoraan ole syypää mun ongelmaan ja joka yrittää auttaa mua. Toki mä olen usein ollut jämäkkä ja osannut vaatia, mutta aina ystävälliseen sävyyn ja hyvässä yhteisymmärryksessä. Mun mielestä varsinkin reklamaation tekeminen on vähän sellainen prosessi, jossa me yhdessä aspan kanssa yritetään selvittää asiaa ilman, että kumpikaan on toisen yläpuolella. Ihmisiä me ollaan kaikki ja sellaisina toivottavasti toisiamme kohtelemme. Tosi usein oon saanut jotain pientä ekstraa ja aina olen muistanut kiittää erinomaisesta asiakaspalvelusta. Mä toivon, että olen sillä voinut tuottaa edes vähän iloa takaisin mua auttaneelle ihmiselle.

Mä en ole itse varsinaisessa aspahommassa, mutta joudun silti olemaan töissä yhteydessä asiakkaisiin. Välillä nää on vanhoja tuttuja, joiden kanssa yhteistyö pelaa ja joiden asiat hoidan koska oon toiminut heidän kanssa vuosia. Mä osaan jo tunnistaa heidän tarpeet käytännössä paremmin kuin he itse, joten vaikken ole aspa tai edes myynnin puolella töissä, niin mulle on luontevaa auttaa heitä. Nää on aina tosi kivoja kokemuksia, mulle tulee itselle tosi hyvä mieli, kun saan vaikka jonkin pikkupuljun säästämään suosittelemalla heille sopivampia ratkaisuja heidän itsensä suunnittelemien, ylimitoitettujen tilalle. Olen teknisen puolen asiantuntija.

Sitten on mulle meidän aspan puolesta ohjatut kiukkupussit. Ovat ostaneet meiltä jonkin palvelun/tuotteen, eivät välttämättä ole ymmärtäneet mitä se sisältää, eivätkä osaa käyttää sitä. Tilauksen yhteydessä meillä tehdään aina selväksi, että koska kyseessä on aika spessu tuote, siihen on hyvä hankkia samalla käyttötuki tai vähintään -opastus meiltä. Käyttöopastus sisältyy hintaan, mutta jos haluaa päästä halvalla tai tuote on ennestään tuttu, ei sitä ole pakko ottaa, jolloin tämä otetaan huomioon hinnassa. Mutta kun jotkut ei vaan tajua. Tilatessa ollaan vaan että "joojoo älä opeta isääs nssimaan". Kun käyttö ei ihan kylmiltään (ohjeet toimitetaan toki aina mukana) heti onnistukaan, eikä kärsivällisyys riitä opettelemiseen, tuote on tietenkin viallinen, ihan pska ja käyttökelvoton. Mä olen tietenkin tyhmä, urpo ja nulikka. Yritä siinä sitten neuvoa puhelimitse, kun toisesta päästä yritetään puhelinverkon kautta syödä mun pää. Ei tommosten kanssa voi keskustella, kun ei sen möyhyämisen väliin saa sanaakaan. Mä en ole näiden kohdalla keksinyt muuta, kuin kehottaa tilaamaan käyttöopastuksen tai opettelemaan mukana toimitettujen ohjeiden kanssa käyttö. Sitten tarjoan ohjeita vielä .pdf -tiedostona mailiin, jos ovat vaikka unohtuneet toimituksesta, mutta yleensä ei kelpaa. Tän jälkeen toivotan mukavaa päivänjatkoa ja olemaan yhteyksissä, jos vähän rauhoittuvat. En ole keksinyt muutakaan. Ikinä ei tulisi mieleenkään pokkuroida, nöyristellä tai antaa periksi, puhumattakaan jostain täysin epäansaitusta hyvityksestä, enkä tällaista odottaisi meidän aspaltakaan. Oikeita rekloja (joissa selkeästi meidän puolen virhe) ei mulle ohjata, koska ei ole mun vastuualuetta, mutta olettaisi silloinkin pienellä määrällä ystävällisyyttä pääsevän paljon pidemmälle. Niin metsä vastaa ja sitä rataa.

Vierailija
307/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on kehuttu erittäin hyväksi asiakaspalvelijaksi. Tästä huolimatta vastaan on tullut asiakas, joka heitti tavaraa päälleni, asiakas, joka yritti hyökätä kimppuuni sekä asiakas, joka solvasi minua käsittämättömän törkeällä tavalla. Kaikille näille asiakkaille oli yhteistä nämä asiat:

1. He olivat jo liikkeeseen astuessaan lietsoneet itsensä hillittömään raivoon, joka ei lievittynyt millään (usko pois, yritin kaikkeni).

2. Syynä vihaan oli heidän itsensä tekemä virhe, joka oli aiheuttanut heille lisämaksuja (kyse oli hyvin pienistä summista, jotka on selvästi ilmoitettu sopimuksessa).

3. Täydellinen kyvyttömyys oman virheensä myöntämiseen.

Valitettavasti osa ihmisistä on vain totaalisia pissapäitä. En näe mitään järkeä syyttää asiakaspalvelijaa tällaisten ihmisten sekoiluista.

Vierailija
308/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain kerran kauheat huudot asiakkaalta kun en hyväksynyt tuotepalautusta ilman kuittia. Ei ole minun syyni jos et osaa pitää kuitteja tallessa. Samanlaisia kenkiä saa monestakin kaupasta ja meidänkin kaupasta eri hintaan esim. alen aikana, joten jos asiakas ei pysty todistamaan hintaa ja ostopaikkaa, niin pitäköön tuotteensa. Kannattaa myös miettiä ostamista ennen maksamista ettei tarvitse palauttaa kun ei ollutkaan kiva väri.

Lopulta asiakas paiskasi kengät täysiä minua päin. Soitin vartijat paikalle, sillä asiakaspalvelijankaan ei tarvitse sietää fyysistä välivaltaa. Nauratti kun asiakas heittämisen jälkeen tajusi, että nyt on ne kengät siellä minun puolellani tiskiä ja joutui vielä pyytämään minua ojentamaan ne takaisin. Sanoin ystävällisesti, että valitettavasti joudumme ensin odottamaan vartijat paikalle.

Sinä teit väärin. Lain mukaan palautukseen ei tarvita kuittia vaan firman vastuulla on pystyä todentamaan omat tuotteensa ja myyntinsä omista rekistereistä. Stupido.

Mihinkähän lakiin viittaat tekstissäsi?

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/k…

Se on trollin omakeksimä porvoo-laki. 

Vierailija
309/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. En rähjää aspalle ennen kuin ne on turanneet ja munanneet ja valehdelleet ja vitkutelleet ja vielä kerran valehdelleet ja munanneet. Siinä jos ääni nousee, niin ihan on oma syy. Kannattais opetella se työnsä, niin asiakkaatkaan ei suuttuis.

Nrot 308 ja 309. Lue, sisäistä ja lakkaa provoamasta enempää.

Vierailija
310/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä käytöksellä saa hyvää palvelua. Mä en ole ikinä elämässäni saanut muuta kuin huippuhyvää ja suorastaan luksusluokan palvelua.

Reklamoimaan olen joutunut kerran ja asia ratkesi todella nopeasti. Tein reklamaationi kirjallisena verkkokaupan ohjeiden mukaisesti, kerroin ongelman ja pyysin ystävällisesti korjaamaan virheen. Kolmen päivän päästä oli puuttuvat tuotteet noudettavissa Postista ja pieni yllätys paketissa.

Joo. Olihan siinä pieni vaiva, mutta virheitä sattuu kaikille. Kukaan ei ole täydellinen. Miksi hiiltyä tyhjästä? Ehkä mä näen asian eri tavalla, kun joudun itsekin noita hankalia asiakkaita joskus käsittelemään.

Onneksi niitä räyhääjiä on todella harvoin ja suurin osa asiakkaista jättää hyvän mielen. Myös moni niistä, joilla on kaikki mahdollinen mennyt pieleen, ottaa asian ihan kivasti ja odottaa, että virhe korjataan. Kiva, että suurimmalla osalla on käytöstavat hallussa ja osaa asioida. Sellaisia asiakkaita on ilo auttaa.

Olet päässyt helpolla, jos yhdellä reklamaatiolla on asia selvinnyt. Minäkin ymmärrän, että virheitä sattuu, mutta siinä kohtaa kun asiaa ei saada kuntoon toisella eikä kolmannellakaan kerralla, alkaa olla jo vähän huonoa. Siinä kohtaa alkaa ärsyttää, kun asiakaspalvelija ei voi myöntää osaamattomuuttaan, vaan jatkaa väärien ohjeiden antamista voimatta kysyä viisammaltaan.

Vierailija
311/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on näitä kusipäisiä asiakkaita.

Ammattitaitoinen asiakaspalvelija ei puhu asiakkaista noin.

Vierailija
312/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä asiakaspalvelijana tajuat, että asiakkaiden raivo johtuu siitä, että teidän myymät tuotteet ja palvelut ei vastaa sitä, mitä ootte luvanneet, tai ei toimi ollenkaan. Siis se johtuu teistä, ei asiakkaasta.

Miten se on aspan vika jos vaikka kahvipaketissa on reikä ja huomaat sen vasta kotona?

Eihän se ole kenenkään vika. Kyse on siitä että miten tämä ongelmatilanne hoidetaan. Jos se hoidetaan huonosti, niin siinä syntyy konfliktitilanne.

Vierailija
313/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen osaa silti hillitä itsensä eikä karju uhkauksia Prisman kassalle, kun kilo-Edam myytiin epähuomiossa päiväysvanhana. Opettele käyttäytymään.

Yllä olevan kaltaisten liiottelevien ja asiakasta mustamaalaavien aspojen kanssa asioidessa on hyvä muistaa nauhoittaa kaikki keskustelut, koska muuten pääsevät väittämään tiukkaa palautetta uhkailuksi.

Laitonta, jos et ilmoita siitä ennen puhelua.

Mä aspana olisin iloinen, jos puhelut sais nauhoittaa. Niin monia uhkailuja, haistatteluja ja ties mitä on tullut. Pieni osa asiakkaista on pimeitä, jopa pelottavia. Onneksi puhelun saa lopettaa heti, kun siltä tuntuu.

Ja meillä on hyvät arvostelut eli en todellakaan usko, että meidän toiminnassa on vikaa.

Ei muuten ole laitonta. Omat keskustelunsa saa tallentaa, eikä siitä tarvitse edes ilmoittaa etukäteen. Firmojen pitää ilmoittaa, koska käyttävät näitä puheluja mm. koulutukseen. Niitä siis pääsee kuulemaan asiaan liittymättömät ihmiset. Siksi niiden tallentamiseen pitää olla lupa. Ysityisen ihmisen sen sijaan ei tarvi lupia kysellä. Riittää, että itse osallistuu keskusteluun.

Vierailija
314/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on näitä kusipäisiä asiakkaita.

Ammattitaitoinen asiakaspalvelija ei puhu asiakkaista noin.

Miksi kusipäätä ei saisi sanoa kusipääksi? Ei tietenkään kannata asiakaspalvelutilanteessa ruveta haukkumaan ketään, sehän on selvä, mutta en ymmärrä miksei anonyymillä palstalla saisi myöntää, että osa asiakkaista ON kusipäitä.

Vierailija
315/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari huomiota:

-Joskus raivoava asiakas ei edes kerro tietojaan, saattaa tulla tiskille ja laittaa ostamansa ostamansa tavaran tiskille ja sanoa "ei toimi, en maksa enää tätä". Ja kun pyytää asiakkaan tietoja, ei anna niitä, poistuu paikalta (usein raivoten/kiroten) ja sitten kun seuraavan kuun lasku tulee on jälleen tiskin takana raivoamassa kuinka tavara on palautettu, mutta asiaa ei ole voitu käsitellä koska asiakas ei ole antanut tarvittavia tietoja.

-Asiakaat joskus (onneksi harvoin) uhkavat tiettyä toimipistettä/henkilöä, ja silloin pitää AINA tehdä ilmoitus, ja jokainen uhk aus käsitellään, ja tarvittaessa viedään poliisille joka ottaa asian hoitoon, ymmärtäkseni käy uhkaa jan kanssa keskustelun (en varma). Eikä kukaan varmaan halua ottaa tunnolleen sitä jos joku kajahtanut käykin jonkun kimppuun, vaikka epätodennäköistä onkin, ei mahdotonta.

-Asianajalle joka antoi esimerkin 2000e riidasta mikä oikeudessa paisui 20K riidaksi, joskus yrityksen kannattaa tehdä noin. Alalla voi olla esim. tietty käytäntö jonka oikeudellisuudesta on kahtalaista mielipidettä tmv. jolloin asioita (esim. mahdollisia tulevia vaatimuksia ajatellen) on HYVÄ että on oikeuden päätös miten asiassa edetään, yritys tietää miten jatkossa edetään. Joskus oikeuden päätökset hyödyttävät myös firmaa, kun tulee oikeuden päätös, pitää myös ksikkien kilpailijoiden toimia samalla tavalla.

Vierailija
316/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä käytöksellä saa hyvää palvelua. Mä en ole ikinä elämässäni saanut muuta kuin huippuhyvää ja suorastaan luksusluokan palvelua.

Reklamoimaan olen joutunut kerran ja asia ratkesi todella nopeasti. Tein reklamaationi kirjallisena verkkokaupan ohjeiden mukaisesti, kerroin ongelman ja pyysin ystävällisesti korjaamaan virheen. Kolmen päivän päästä oli puuttuvat tuotteet noudettavissa Postista ja pieni yllätys paketissa.

Joo. Olihan siinä pieni vaiva, mutta virheitä sattuu kaikille. Kukaan ei ole täydellinen. Miksi hiiltyä tyhjästä? Ehkä mä näen asian eri tavalla, kun joudun itsekin noita hankalia asiakkaita joskus käsittelemään.

Onneksi niitä räyhääjiä on todella harvoin ja suurin osa asiakkaista jättää hyvän mielen. Myös moni niistä, joilla on kaikki mahdollinen mennyt pieleen, ottaa asian ihan kivasti ja odottaa, että virhe korjataan. Kiva, että suurimmalla osalla on käytöstavat hallussa ja osaa asioida. Sellaisia asiakkaita on ilo auttaa.

Olet päässyt helpolla, jos yhdellä reklamaatiolla on asia selvinnyt. Minäkin ymmärrän, että virheitä sattuu, mutta siinä kohtaa kun asiaa ei saada kuntoon toisella eikä kolmannellakaan kerralla, alkaa olla jo vähän huonoa. Siinä kohtaa alkaa ärsyttää, kun asiakaspalvelija ei voi myöntää osaamattomuuttaan, vaan jatkaa väärien ohjeiden antamista voimatta kysyä viisammaltaan.

Tämä. Jos kokemusta on vain yhdestä ainoasta kerrasta koko elämän aikana, kun kaikki ei ole mennyt kuin Strömsössä niin eipä ole ihan hirveästi kyllä annettavaakaan tällaiseen keskusteluun. Toki se on kiva, että kaikki on mennyt aivan loistavasti, mutta aika monella ei ole ja usein se suuttumus tulee juuri siitä.

Vierailija
317/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole kenenkään vika. Kyse on siitä että miten tämä ongelmatilanne hoidetaan. Jos se hoidetaan huonosti, niin siinä syntyy konfliktitilanne.

Itse asiassa tämä on kaupan vika ja asiakaspalvelija edustaa kaupaa. Hänen tehtävä on hoitaa tilanne niin että kaupasta lähtee tyytyväinen asiakas joka tulee takaisin.

Vierailija
318/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan toi onkin suurin valituksen aihe

Vierailija
319/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari huomiota:

-Joskus raivoava asiakas ei edes kerro tietojaan, saattaa tulla tiskille ja laittaa ostamansa ostamansa tavaran tiskille ja sanoa "ei toimi, en maksa enää tätä". Ja kun pyytää asiakkaan tietoja, ei anna niitä, poistuu paikalta (usein raivoten/kiroten) ja sitten kun seuraavan kuun lasku tulee on jälleen tiskin takana raivoamassa kuinka tavara on palautettu, mutta asiaa ei ole voitu käsitellä koska asiakas ei ole antanut tarvittavia tietoja.

-Asiakaat joskus (onneksi harvoin) uhkavat tiettyä toimipistettä/henkilöä, ja silloin pitää AINA tehdä ilmoitus, ja jokainen uhk aus käsitellään, ja tarvittaessa viedään poliisille joka ottaa asian hoitoon, ymmärtäkseni käy uhkaa jan kanssa keskustelun (en varma). Eikä kukaan varmaan halua ottaa tunnolleen sitä jos joku kajahtanut käykin jonkun kimppuun, vaikka epätodennäköistä onkin, ei mahdotonta.

-Asianajalle joka antoi esimerkin 2000e riidasta mikä oikeudessa paisui 20K riidaksi, joskus yrityksen kannattaa tehdä noin. Alalla voi olla esim. tietty käytäntö jonka oikeudellisuudesta on kahtalaista mielipidettä tmv. jolloin asioita (esim. mahdollisia tulevia vaatimuksia ajatellen) on HYVÄ että on oikeuden päätös miten asiassa edetään, yritys tietää miten jatkossa edetään. Joskus oikeuden päätökset hyödyttävät myös firmaa, kun tulee oikeuden päätös, pitää myös ksikkien kilpailijoiden toimia samalla tavalla.

Muuten hyvä, mutta viimeinen kohta on kyllä ihan höpöhöpöä. Ei ole koskaan yrityksen kannalta hyvä joutua oikeuteen, hävitä juttu ja joutua maksamaan 2000e sijaan 20 000e. Siinä ei ole kyse pelkästään rahasta, vaan se on myös mainehaitta ja vie tolkuttomasti kaikkien aikaa, vaivaa ja on todella stressaava kokemus kaikille osapuolille. Jos on kaksi tapaa toimia ja toinen on oikeudenmukaisempi ja asiakasystävällisempi, niin ehkä sen voi valita jo oma-aloitteisesti ja pyrkiä palvelemaan asiakkaitaan reilusti? Koskaan ei "kannata" lähteä tuollaisissa helposti ratkaistavissa pikkujutuissa oikeuteen. Viallisen tuotteen korjaaminen takuuaikana pitäisi olla ihan itsestäänselvyys.

Vierailija
320/493 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että asikaspalvelijat saavat aika paljon kakkaa niskaansa. Ihan parin viime viikonkin aikana on tapahtunut muutama pikkukömmähdys ja aspa ollut todella nöyränä pyytelemässä anteeksi. Olen ollut todella hyväntuulinen asian selvittelyssä enkä syytellyt tms. ja ihan silminnähden aspan olemus on rentoutunut ja huojentunut ja asiat ovat sujuneet todella hyvin. 

Kaikki eivät tajua, miten rankkaa työtä asiakaspalvelu on. Kun tein sitä opiskeluaikana, se tuli uniinkin. 

Aspan työn rankkuus ei ole asiakkaan päänsärky eikä aspan jaksamisen tarvitse häntä kiinnostaa. Sen sijaan asiakasta kiinnostaa, että hän saa sen, mistä on maksanut. Koska hän ei ole työsuojeluvaltuutettu vaan... tadaa... asiakas!

Tadaa-kirjoittaja löysi tähänkin ketjuun, tervetuloa. Tadaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme