Kysytäänpä näin päin, mitkä vanhanaikaiset, vähemmän suositut ja pois muodista olevat ruuat ovat herkkuasi?
Just söin lanttua, nam. Marjapuuro on hyvää, samoin punaherukkasoppa.
Kommentit (691)
Uunilohi. Keitetyille perunoille kermaviilikastike. Lihahyytelö. Voileipäkakku. Makaronilaatikko. Nakkikastike. Riisipuuro. Lihahyytelö. Läskisoosi. No nyt tuli nälkä 😄
Tartar-pihvi
Venäläinen silli
Uunikyljykset
Kerroskiisseli
Paistettu maksa paistetuilla sipuleilla ja puolukkahillolla
Ranskalainen sipulikeitto
Maitokiisseli hillolla
Pappilan hätävara
Vierailija kirjoitti:
Uunilohi. Keitetyille perunoille kermaviilikastike. Lihahyytelö. Voileipäkakku. Makaronilaatikko. Nakkikastike. Riisipuuro. Lihahyytelö. Läskisoosi. No nyt tuli nälkä 😄
2xLihahyytelö. Tykkäät tosi paljon näköjään 🤭
Paha sanoa. En tiedä mikä ruoka on muodikasta ja mikä on epämuodikasta. Hyvä on hyvää ja paha on pahaa.
Maksalaatikko
Kieli
Munuaiskastike suolakurkuilla
Nakkikastike
Lihasoppa
Stroganoffi
Kaalikääryleet
Kaalilaatikko
Mannapuuro
Vierailija kirjoitti:
Mistään ei saa enää kunnollista kanaviillokkia, semmoista kun joskus kasarilla koulussa oli
Totta. Se tehdään nykyään broilerista. Itse ostan kanat Hakaniemen hallista ja keitän ne. Ihana liemi, josta tulee keittoon ja villokkiin pohja. Maistuu muuten siltä oikealta.
Muita vanhoja herkkuja: uudet perunat sipulivoilla, munuaiset (karitsan parhaat), silakkalaatikko, lanttulaatikko, kaalipata ja peunavoi ja poronkäristys.
Ei mun makuaisti muutu muodin ja trendien mukaan.
Valmiiksi täytetyt voileivät juhlissa. Rieskaa tai vaaleaa vuokaleipää, kinkkuleikkele, kurkku- ja tomaattiviipaleet ja persiljaa koristeeksi. :P
Tää on mun ketju! Pitääkin tehdä itse kaalikääryleitä, muttia, ruisjauhopuuroa ja pekoninrasvassa paistettua ruisleipää. Onko muu syönyt pienenä? Pekonia (oikein rasvasta) paistetaan pannulla, vähän suolaa päälle ja pieneksi pilkottuja ruisleivän palasia paistetaan siinä rasvassa rapeaksi. Oi nam!
Vierailija kirjoitti:
Pappilan hätävara.
Mutti.
Muitakin mutinsyöjiä, hienoa!
Mitä on mutti? Tiedän vain tomaattimurskan 😂
Kananmunakastike, runsaasti tuoretilliä sekä ruohosipulia.
Lohivoileipiä meillä tarjottiin rippijuhlissa n. 15 v sitten ja olivat kuulemma tosi vanhanaikaisia. Itse söin hyvällä ruokahalulla. Eikä tainneet vieraatkaan lähteä nälissään kotiin. Naurettavaa tuomita tarjottavat vanhanaikaisiksi kun vieraana juhlissa.
Perinteinen ruskea kastike esim. jauheliha- tai nakkikastikkeena tai lihapullien kanssa.