Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mies antoi 1v vauvalle hunajaa!!

Vierailija
10.05.2020 |

Mies meni antamaan juuri 1v täyttäneelle hunajaa, kun ei muka tiennyt että se on vauvoille myrkyllistä! Vielä ei ole oireita tullut tunnin sisällä hunajan otosta (söi sitä pienen lusikan kärjen verran), mutta kuinka pian oireet botulismimyrkytyksessä alkavat näkyä? Tai voiko bakteeriviljelyn tehdä koska aikaisintaan??

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti suuri hätä kun vauvapalstalla tätä kysellään. Olisiko oikea osoite kuitenkin myrkytystietokeskus jos epäilee lapsensa syöneen jotain mahdollisesti hänelle myrkyllistä.

Vierailija
42/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hunaja voi sisältää Clostridium botulinum -bakteerin itiöitä. Vauvan vatsahapot eivät välttämättä ole tarpeeksi vahvoja tuhoamaan niitä ja ne voivat herätä eloon ja tuottaa botuliini -myrkkyä.

Juuri näin, ja on turhaa väittää että 1v ja vauvalla olisi hirveän iso ero elintoiminnoissa. Ihan yhtä vauva se on vielä pitkään, ja hunajaa ei saa missään nimessä antaa. AP

Moni kolmikymppinenki ihan vauva viel, ihan samat elimet ja ruumiin toiminnot.

Oi kun olet hauska. Kerro mitä isoa eroa on esim. 8kk ja 1v mahahapoissa?? Niinpä! AP

No kerroppa sinä kun tiedät? Ikää kuitenkin 150% enemmän.

Sinulla vai sillä 8kk ja 1v vauvalla? Maailmalla on kuollut paljonkin lapsia botulismimyrkytyksen, ja heitä on sinne yli 2v asti. Että se siitä "alle 1v" suojasta, mitä tulee hunajaan ja esimerkiksi kuorimattomiin vihanneksiin. AP

Osannet laskea itsekin vai onko huumeet syöny aivot?

Huoh, koskaan en ole edes lasilliseen koskenut (kuten sinä), joten en myös huumeisiin. Joku Heinola-hörhö trollaa täällä, mutta ihan sama. Jatka hunajan antamista vauvallesi. Saadaan sitten molemminpuoliset lasut käyntiin :) Vähän kuin kirjeen vaihtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko ihan terveitä? Ennenvanhaan kastettiin vauvojen tutit hunajaan eikä ne siihen kuollu. Ihme hysteerikoita nykyäidit.

Osa kuoli, mutta sitä ei silloin vielä osattu yhdistää hunajaan. Nykyään vauvoja kuolee muutenkin huomattavasti vähemmän kuin "ennevanhaan", kun tieto monista asioista on lisääntynyt.

Ei kyllä kukaan tietämäni pikkulapsi kuollut mihinkään vaikka sitä hunajaa annettiin todella paljon lapsena ollessani. Tuttia kasteltiin siihen, syötiin suoraan purkista, nautittiin teen kanssa aina talvi-iltoina jne. Tämä siis 50- luvulla. Suuresta perheestä ja suvusta olen.Serkuksiakin noin 40 kpl joten ei ole kysymys vain minusta itsestäni.

Vierailija
44/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti suuri hätä kun vauvapalstalla tätä kysellään. Olisiko oikea osoite kuitenkin myrkytystietokeskus jos epäilee lapsensa syöneen jotain mahdollisesti hänelle myrkyllistä.

Mitä luulisin? Soitin sinne ensin. Sanoivat, että seurailee ja tarkkaile, ja botulismimyrkytyksen oireet ovat nämä. 1v nukkuu vieressäni, ja seuraan hänen oloaan. Ajattelin, jos täällä joku äiti-ihminen tietäisi, koska kannattaa mennä vaikka veriviljelyyn. Mutta unohdin, täällähän on suomalaisia. Ei ne ole ihmisiä, vaan sikoja. AP

Vierailija
45/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko ihan terveitä? Ennenvanhaan kastettiin vauvojen tutit hunajaan eikä ne siihen kuollu. Ihme hysteerikoita nykyäidit.

Osa kuoli, mutta sitä ei silloin vielä osattu yhdistää hunajaan. Nykyään vauvoja kuolee muutenkin huomattavasti vähemmän kuin "ennevanhaan", kun tieto monista asioista on lisääntynyt.

Ei kyllä kukaan tietämäni pikkulapsi kuollut mihinkään vaikka sitä hunajaa annettiin todella paljon lapsena ollessani. Tuttia kasteltiin siihen, syötiin suoraan purkista, nautittiin teen kanssa aina talvi-iltoina jne. Tämä siis 50- luvulla. Suuresta perheestä ja suvusta olen.Serkuksiakin noin 40 kpl joten ei ole kysymys vain minusta itsestäni.

40 ihmistä on aika pieni otanta koko väestöstä. Minä en tiedä yhtään koronaan kuollutta, vaikka niitä on Suomessakin kuollut jo 267. 

Vierailija
46/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo missään nimessä suositeltavaa toimintaa ole, mutta kun minä olin vauva 80-luvun puolivälissä, vanhemmillani oli usein tapana kastaa tuttini hunajaan, ja sitä oli kuulemma oikein suositeltu. En koskaan sairastunut. En sano, että näin tulisi nykyään tehdä, mutta en usko että yhdestä erehdyksestä on mitään syytä huoleen.

Vierailija
47/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulisin? Soitin sinne ensin. Sanoivat, että seurailee ja tarkkaile, ja botulismimyrkytyksen oireet ovat nämä. 1v nukkuu vieressäni, ja seuraan hänen oloaan. Ajattelin, jos täällä joku äiti-ihminen tietäisi, koska kannattaa mennä vaikka veriviljelyyn. Mutta unohdin, täällähän on suomalaisia. Ei ne ole ihmisiä, vaan sikoja. AP

Olis nyt parasta kokeilla vaihtaa vauva vahingoittumattomaan, itse vaihdoin puistossa, eikä kukaan huomannut mitään. Korona vähän hankaloittaa vaihtoa, mutta olet selvästi fiksu ihminen ja keksit keinon. Turha jäädä kitumaan hunajalla pilatun lapsen kanssa ei ole kuin vaivaa loppuelämäksi.

Vierailija
48/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 ihmistä on aika pieni otanta koko väestöstä. Minä en tiedä yhtään koronaan kuollutta, vaikka niitä on Suomessakin kuollut jo 267. 

Kuinka monta hunajan takia botulismiin sairastunutta lasta Suomessa on? Ei yhtäkään. Joten miten odotat saavasi aiheesta kokemuksia?

Vierailija
49/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala, viekää nyt ne vauvat äkkiä myrkytyskeskukseen. Miksi syötätte kaikkea outoa niille.

Nyt alatte kysyä asiantuntijoilta miten vauvoja hoidetaan ja mitä saa syöttää ja mitä EI.

Toivottavasti ne raukat ovat vielä terveinä tuollaisten käsittelyjen jäljiltä, huh ihan tuskanhiki tulee viattomien raukkojen puolesta.

Vierailija
50/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka uskoisinki että AP ei käytä huumeita itse, niin miehensä huumeiden käyttö on vaaraksi taaperolle.

Vierailija
51/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjumala, viekää nyt ne vauvat äkkiä myrkytyskeskukseen. Miksi syötätte kaikkea outoa niille.

Nyt alatte kysyä asiantuntijoilta miten vauvoja hoidetaan ja mitä saa syöttää ja mitä EI.

Toivottavasti ne raukat ovat vielä terveinä tuollaisten käsittelyjen jäljiltä, huh ihan tuskanhiki tulee viattomien raukkojen puolesta.

Ei Heinolassa ole mitään myrkytyskeskusta ihan normaalin terveyskeskukseen ja sieltä sitten Lahteen tehohoitoon, jos lapsi altistunut huumeille tai muille myrkyille.

Vierailija
52/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa blaa blaaa ap. Varo että vauvasi ei kuole hengittäessään jos vaikka ilmassa leijuu joku myrkkymolekyyli. Tai konttaa sirkkeliin kun et ole katsomassa. Tai mies työntää rattaat bussin alle, ei tuommoisiin miehiin jotka antaa lusikankärjellisiä hunajaa voi luottaa, aloitti m-rhayritykset siitä huomaamattomimmasta.

Vierailija
53/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka uskoisinki että AP ei käytä huumeita itse, niin miehensä huumeiden käyttö on vaaraksi taaperolle.

Mies on körtti :DD

Vierailija
54/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juokse!

Vierailija
55/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta hunajan takia botulismiin sairastunutta lasta Suomessa on? Ei yhtäkään. Joten miten odotat saavasi aiheesta kokemuksia?

No varmaan on silti vanhempia, jotka ovat antaneet vahingossa hunajaa. He voisivat kertoa, minkälaisia testejä on otettu, jne. Tuskin kukaan vaan kotona seuraa? Minun käskettiin kotona seurata oireita, mutta en tiedä kauanko tässä voi odotella. AP

Vierailija
56/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän niinkuin kaikki vuokralle hakijat on uskovaisia, raittiita ja savuttomia, kunnes todellisuus paljastuu..,

Vierailija
57/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä hunajakielto oikein on? Ei sellaisesta minulle neuvolassa mitään sanottu.

Pitäisikö sun vaikka perehtyä vauvan hoitoon, ennen kuin sellaisen hankit? Ei kaikkea valmiiksi neuvolassa purra ja tarjota.

No jopas! Jännä juttu että mulla on lapset ja lapsenlapsetkin vielä hengissä, vaikka ei olla koskaan hysterian partaalla oltu ruokinnan suhteen. Eikä silloin yli 30 vuotta sitten edes tiedetty kaikkea, mitä nykypäivänä. Minulle on kuulemma 3 kk iässä jo syötetty vaikka ja mitä. Ajat ja tavat muuttuvat ja uutta tietoa tulee. En minäkään tiennyt tästä hunajasta ennen kuin nyt tästä keskustelusta vasta luin.

Vierailija
58/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juokse!

Taidanpa kohta juostakin... AP

Vierailija
59/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP varmaan Heinolassakin on saatavissa apua päihdeäideille,rukoilen että haet apua ennen kuin viattomalle lapsellesi tapahtuu jotain peruttamatonta, rukoile myös Jumalta voimia ja ohjausta golgatallasi.

Vierailija
60/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän niinkuin kaikki vuokralle hakijat on uskovaisia, raittiita ja savuttomia, kunnes todellisuus paljastuu..,

Kyllä se päihteetön on tähän asti ollut, mutta... Ei aina ihan sitten noin muuten ajattele. AP