Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mies antoi 1v vauvalle hunajaa!!

Vierailija
10.05.2020 |

Mies meni antamaan juuri 1v täyttäneelle hunajaa, kun ei muka tiennyt että se on vauvoille myrkyllistä! Vielä ei ole oireita tullut tunnin sisällä hunajan otosta (söi sitä pienen lusikan kärjen verran), mutta kuinka pian oireet botulismimyrkytyksessä alkavat näkyä? Tai voiko bakteeriviljelyn tehdä koska aikaisintaan??

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä hunajakielto oikein on? Ei sellaisesta minulle neuvolassa mitään sanottu.

Pitäisikö sun vaikka perehtyä vauvan hoitoon, ennen kuin sellaisen hankit? Ei kaikkea valmiiksi neuvolassa purra ja tarjota.

Millainen ihminen ehtii "perehtyä vauvan hoitoon" ennen kuin hankkii lapsen? On hiukan muutakin tehtävää ja raskausaikana aamusta iltaan töissä.

Vastaus: Äiti.

Vierailija
82/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne jutut alkaa lusikankärjellisistä. Sitten onkin vuorossa jotain vahvempaa. Voi ihme, että kaikenlaisia vanhempia on vielä tässä maassa. Olen luullut että nuoremmat ikäluokat olisi edellisiä viisaampia, mutta ei näköjään. Vai lusikankärjellinen. Ettei vaan antanut koko purnukkaa nuoltavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt tätä nykymenoa, 70-luvulla vauvalle annettiin sokerivettä HUOM! SOKERIvettä. Maidon lisäksi. Ja maito oli lehmänmaitoa, keitettyä. Samoin se vesi, oli keitettyä ehdottomasti. Tutit ja pullot piti keittää.

Nyt on sitten ollut sellaista lastenlapsilla, että vesi annetaan keittämättä, laitetaan tuttipulloon janojuomaksi?

Miksi voidaan antaa vettä suoraan hanasta? Siinäkin on ties mitä bakteereja.

Hunajasta on paljon puhuttu, ettei saa antaa alle 1-vuotiaalle, joten en uskoisi 1-vuotiaan saavan kovin kauheaa oiretta tilkasta hunajaa. Enempää ei kannata antaa, kerro myös lapsen isälle että varoo.

Vierailija
84/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botuliini on bakteerimyrkky. Ei siis bakteeri, jonka voi tutkia viljelyllä. 

Milloin Suomessa onkaan viimeksi joku kuollut botuliinimyrkytykseen? Taitaa olla jokseenkin yhtä harvinaista kuin petoeläimen hyökkäys.

AP:lla ja varsinkin hänen lapsellaan tulee olemaan vaikeaa, jos hän on tosissaan. Luultavasti hän on ollut hermoraunio jo odotusajan ruokarajoitteitten vuoksi.

Vierailija
85/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkit kieltää aina ongelmansa, ihan on aloittaja oppikirja esimerkki, toivottavasti taapero saa uuden välittävän kodin.

Okei, luovutan. Olen ihan hirveä narkkis. Äsken kun otin lusikalla heroiinia ja nokkamukista vedin amfetamiinia jälkiruoaksi. Voitaisiinko nyt keskittyä tähän botulismimyrkytykseen?

Miksi ihmeessä, kun se on vain sinun mielikuvituksesi tuotetta?

Vierailija
86/93 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 1940 luvulla oli normaalia antaa lapselle heroiinia yskään, nyt joku tulee tänne syyllistämään AP:ta pienistä nautinnoista, kumma juttu, niinne ajat muuttuu.

Vierailija
87/93 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan siitä hunajasta johtunut 😁 

Vierailija
88/93 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kompa? :D Hän on 1-vuotias, ei enää alle 1, joihin rajoitus pätee.

Jenkeissä raja menee niin, että 1v asti ei saa antaa ja 2v asti ei suositella. Vuosi sitten oli uutisissa, että 15 kk vanha lapsi kuoli pieneen määrään hunajaa.

Menee kyllä mies vaihtoon, jos jotain sattuu. Hitto että ärsyttää ja huolettaa.

AP

Olet ymmärtänyt totaalisen väärin!!

Vierailija
89/93 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin aloitus on 4,5 vuotta vanha.

Vierailija
90/93 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksilla tämä saadaan varmasti aikaan. Tsiisus että on ihmisiä aivopesty. Koko edellisen raskauden vedin monia ruokia mitä neuvolassa kiellettiin, lapsi oppi Suomen lisäksi englantia reippaan vuoden iässä, ymmärsi puhetta vaikka täysin supisuomalainen perhe on kyseessä. Nyt soittaa pianoa korvakuulolla, tanssii, piirtää, keksii itse tarinoita jne.

Vierailija
91/93 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajakielto... :O Meillä oli kotona pieni mehiläistarha ja minulle ainakin on annettu hunajaa ihan parin vkon ikäisestä lähtien. Veden seassa, myöhemmin tee ym. makeutettiin hunajalla. Meillä ei juuri käytetty valkoista sokeria kuin joskus leivontaan. Terveenä ainakin pysyttiin hyvin koko porukka. Yllätyksenä ehkä hunajan syönti lapsena  aiheutti sen, ettei tehnyt oikein koskaan mieli karkkia. Suklaata kaipasin jouluna, mutta enpä juuri muuta.

Vierailija
92/93 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä hunajakielto oikein on? Ei sellaisesta minulle neuvolassa mitään sanottu.

En ole myöskään ikinä kuullut että hunajaa ei vauvoille saisi antaa vaikka lapsia ja lastenlapsia on. Ei tosin mitään makeita tai ällömakeita kuten hunajaa lapsille syötetty.

Vierailija
93/93 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

iik

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi