Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
1601/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epähygienisyys.

Käsiä ei pestä, pitkät hiukset roikkuu auki, vaatteissa on irtohiuksia joita ei nypitä ennen ruuanlaittoa, jolloin ne varisevat ruokaan/leivonnaisiin, ruokaa maistetaan suoraan kauhasta, vihanneksia ei pestä ennen käyttöä, likaisilla käsillä siirretään puhtaita astioita tiskikoneesta kaappiin ja käsiä ei myöskään pestä kun ladotaan pullaa tarjoiluvadille ym.

Jos kokkaa vain itselleen, niin ihan sama sitten, mutta hygieniasta pitäisi huolehtia silloin jos on mitään mahdollisuutta että joku toinenkin syö jotain mitä on valmistettu tai mihin on koskettu.

Toinen ääripää on myös raskas. Ei uskalleta ottaa mitään, koska jokaisen tuotteen alkuperä ei ole selvillä. Säilyvyys epäilyttää. Jos laittaa avaamattoman paketin pöytään em syistä, se epäilyttää, koska mikromuovit. Väärä lämpötila. Väärä kahvinkeitin. Väärän väriset astiat. Lapsille hoetaan, että vähän vaan otetaan, maistetaan vaan.

Vierailija
1602/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porokahvin keitto ilman, että huuhdellaan vanhat kahvinporot pannusta pois. Avuliaana yritin kerran jeesata kahvinkeitossa mutta äänenkorotushan siitä tuli, kun meinasin haaskata pohjaporot...

peukutukset 5 alas 5 ylös

Ihan mielenkiinnosta, miksi alaspeukutus? Kotoisin Laihialta ehkä vai mikä?

Ei niitä poroja kuulu pannusta alkaa ronkkimaan. En oo koskaan kuullutkaan että joku niin tekisi. Miten se tapahtuu, tarvitaanko uusi pannu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epähygienisyys.

Käsiä ei pestä, pitkät hiukset roikkuu auki, vaatteissa on irtohiuksia joita ei nypitä ennen ruuanlaittoa, jolloin ne varisevat ruokaan/leivonnaisiin, ruokaa maistetaan suoraan kauhasta, vihanneksia ei pestä ennen käyttöä, likaisilla käsillä siirretään puhtaita astioita tiskikoneesta kaappiin ja käsiä ei myöskään pestä kun ladotaan pullaa tarjoiluvadille ym.

Jos kokkaa vain itselleen, niin ihan sama sitten, mutta hygieniasta pitäisi huolehtia silloin jos on mitään mahdollisuutta että joku toinenkin syö jotain mitä on valmistettu tai mihin on koskettu.

Toinen ääripää on myös raskas. Ei uskalleta ottaa mitään, koska jokaisen tuotteen alkuperä ei ole selvillä. Säilyvyys epäilyttää. Jos laittaa avaamattoman paketin pöytään em syistä, se epäilyttää, koska mikromuovit. Väärä lämpötila. Väärä kahvinkeitin. Väärän väriset astiat. Lapsille hoetaan, että vähän vaan otetaan, maistetaan vaan.

Mä oon ainakin ihan "ylihysteerinen" kun alan esim. leipomaan. Vaikka keittiö olisi ennestään siisti, niin pyyhin kaikki työtasot, imuroin lattian. Panen hiukset kiinni ja leivontamyssyn päähän ja lopuksi rullaan vaatteet tarrarullalla, että ei ole irtohiuksia. Ruoanlaitto ja varsinkin lihojen käsittelyssä olen hyvin tarkka, ja puolisokin tykkää, että on hygienistä.

Vierailija
1604/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epähygienisyys.

Mä oon ainakin ihan "ylihysteerinen" kun alan esim. leipomaan. Vaikka keittiö olisi ennestään siisti, niin pyyhin kaikki työtasot, imuroin lattian. Panen hiukset kiinni ja leivontamyssyn päähän ja lopuksi rullaan vaatteet tarrarullalla, että ei ole irtohiuksia. Ruoanlaitto ja varsinkin lihojen käsittelyssä olen hyvin tarkka, ja puolisokin tykkää, että on hygienistä.

Itse olen myös tarkka. Tarkoitin tuolla lähinnä sitä, että tullaan toisen kotiin ja tuodaan selvästi ilmi, että kaikki on tehty varmasti epäilyttävästi ja hänet lähinnä aiotaan myrkyttää.

Vierailija
1605/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuhtelee keitetyn pastan kylmällä vedellä.

Huuhtelee pastan? Miksi?

Kypsyminen loppuu.

Vierailija
1606/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä suolalla läträäminen.

Suolattomuus on paljon järkyttävämpää. Se ettei uskalleta laittaa sitä tarpeeksi.

Suolaa ei tarvita kauhatolkulla, jos osataan maustaa ruoka. Yleensä ne ihmiset läträävät suolan kanssa, jotka eivät osaa käyttää mausteita.

Ai, mun kokemukseni mukaan ne jotka ei uskalla maustaa, on juuri niitä samoja suolanpelkääjiä.

Vierailija
1607/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epähygienisyys.

Itse olen myös tarkka. Tarkoitin tuolla lähinnä sitä, että tullaan toisen kotiin ja tuodaan selvästi ilmi, että kaikki on tehty varmasti epäilyttävästi ja hänet lähinnä aiotaan myrkyttää.

En oo yhtään sellainen, vaikka itse oon todella tarkka kaikesta. Arvostan toisten tekemiä juttuja, enkä sylje lautaselle.

Vierailija
1608/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunga kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee aina ruokaa alasti

Mun tuttuni veti röökiä laittaessaan safkaa.

Eikö alaston, röökiä vetävä kokki ole ihanan dekadenttia?

Vierailija
1609/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolattomuus on paljon järkyttävämpää. Se ettei uskalleta laittaa sitä tarpeeksi.

Suolaa ei tarvita kauhatolkulla, jos osataan maustaa ruoka. Yleensä ne ihmiset läträävät suolan kanssa, jotka eivät osaa käyttää mausteita.

Ai, mun kokemukseni mukaan ne jotka ei uskalla maustaa, on juuri niitä samoja suolanpelkääjiä.

Suolaa tarvitaan, totta kai, mutta ihan oikeasti yrttimausteilla saa niin paljon makua ruokaan, ettei suolaa tarvitse käyttää paljoakaan. Kyllä maustaminen on osaamista.

Vierailija
1610/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se likainen märkä tiskirätti hanan päällä! Kiva kun otetaan kahviinkin vettä niin vesi suodattuu sen rätin läpi, nam.

Tämä rättihulluus on joku kansantauti. Jos sitä rättiä on pakko hillota seuraavaan käyttökertaan, niin eikö oikeasti muuta paikkaa löydy!

No missä se paremmin roikkuis kuin pitkän hanan varressa.

En ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
1611/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää kokonaisia pippureita, mylly on keksitty.

Minä käytän. Maustepippurin laitan aina kokonaisina keittoihin, pataruokiin ym. Lasken montako pippuria laitoin, ja poimin ne pois valmiista ruoasta.

Vierailija
1612/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolaa tarvitaan, totta kai, mutta ihan oikeasti yrttimausteilla saa niin paljon makua ruokaan, ettei suolaa tarvitse käyttää paljoakaan. Kyllä maustaminen on osaamista.

Tuli väärä lainaus, mutta ymmärrätte, mitä tarkoitan. Anteeksi.

Vierailija
1613/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se likainen märkä tiskirätti hanan päällä! Kiva kun otetaan kahviinkin vettä niin vesi suodattuu sen rätin läpi, nam.

Tämä rättihulluus on joku kansantauti. Jos sitä rättiä on pakko hillota seuraavaan käyttökertaan, niin eikö oikeasti muuta paikkaa löydy!

No missä se paremmin roikkuis kuin pitkän hanan varressa.

En ymmärrä ongelmaa.

Olisko roskis tai pyykkikori vaikka hyvä, jos ei mihinkään kaappiin tms saa.

Vierailija
1614/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkät yrtit suolaa korvaa. Esim kalakeitossa on oltava kunnolla suolaa, vaikka tilliäkk/n on.

Vierailija
1615/2975 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliäkin

Vierailija
1616/2975 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen äiti kirjoitti:

En kestä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko rautalankaa kirjoitti:

Auts kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain yksittäinen tapaus, mutta ystävälläni oli tapana laittaa salaatin sekaan suolamakkaran paloja. Siis ihan tavalliseen vihersalaattiin.

Meillä on yleensä joku proteiini salaatin kanssa koska kuopus varsinkin tarvii sitä diabeteksen vuoksi, ja lähtee nälkä paremmin. Siis jos pelkkää salaattia ruokana. Kuten kinkkua, kanaa, kalaa jne jne. Itse rakastan metwurstia vähän liikaakin. =D

Voisiko joku selittää miksi proteiini on alapeukkujen arvoinen ruokaisassa salaatissa? =/ On meillä hiilareitakin, esim leipää.

Proteiini on ihan ok, ja rasva. Leipää ei kukaan tarvitse.

No se diabeetikko... Ei saa tarpeeksi hiilareita proteiinien kautta.

Ja taas alapeukkuja, mä en oikeesti ymmärrä, pitääkö lapsen antaa kuolla ilman hiilareita? Ykköstyyppi!

Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että viestisi saavat alapeukkuja, koska eivät liity aiheeseen? Aloita oma ketju, jos haluat keskustella lapsesi sairaudesta.

Vierailija
1617/2975 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen äiti kirjoitti:

En kestä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko rautalankaa kirjoitti:

Auts kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain yksittäinen tapaus, mutta ystävälläni oli tapana laittaa salaatin sekaan suolamakkaran paloja. Siis ihan tavalliseen vihersalaattiin.

Meillä on yleensä joku proteiini salaatin kanssa koska kuopus varsinkin tarvii sitä diabeteksen vuoksi, ja lähtee nälkä paremmin. Siis jos pelkkää salaattia ruokana. Kuten kinkkua, kanaa, kalaa jne jne. Itse rakastan metwurstia vähän liikaakin. =D

Voisiko joku selittää miksi proteiini on alapeukkujen arvoinen ruokaisassa salaatissa? =/ On meillä hiilareitakin, esim leipää.

Proteiini on ihan ok, ja rasva. Leipää ei kukaan tarvitse.

No se diabeetikko... Ei saa tarpeeksi hiilareita proteiinien kautta.

Ja taas alapeukkuja, mä en oikeesti ymmärrä, pitääkö lapsen antaa kuolla ilman hiilareita? Ykköstyyppi!

Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että viestisi saavat alapeukkuja, koska eivät liity aiheeseen? Aloita oma ketju, jos haluat keskustella lapsesi sairaudesta.

Okei, kiitos, se metwurstin kiellosta hämmentynyt. =D Ehkä mun juttu sitten levisi käsiin. 

Vierailija
1618/2975 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä on se hullu?

Vierailija
1619/2975 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita on monia ja niistä on hankala kiistellä. Mikä on yhden herkku on toisen yökötys.

Itse en pysty sisäistämään salaattia, johon on laitettu esim. öljyä tai balsamicoa yms. Se ei istu muhun suuhun yhtään ja antaa jotenkin limaisen tuntuman. Opiskeluaikoina kävin paljon sukulaisilla lokkeilemassa ruokaa ja eräs laittoi aina salaattiin suolaa, sokeria, pippuria ja öljyä. Jouduin aina sanomaan että saanko annostella lautaselleni ensin ennen kuin sotkee mausteet mukaan koska musta se oli ja on edelleen kertakaikkisen kuvottavaa.

Miehen vanhemmilla jos ollaan niin salaatti on käytännössä pelkkää salaattia. Muutama tomaatti tai kurkku siellä yleensä on sattumana joukossa, mutta mun makuun suhde lehtivihreään on täysin pielessä. Pahaa se ei ole, erikoista ainoastaan.

Miehen isä on kokki ammatiltaan mikä ei kyllä tänä päivänä kerro yhtään mitään koska väitän röyhkeästi että teen parempaa lasagnea kuin hän.

Itse en pidä ns. vettyneistä kastikkeista vaan paksuista ja kermaisista. Siksipä en syö esimerkiksi joidenkin kavereiden tekemiä tomaattipohjaista kastikkeita koska ne on tehty murskasta mikä minusta on nestevämpää kuin vaikkapa pyre. Toki näissäkin on eroja.

Omia omituisia tapoja mikä on herättänyt muissa kummastusta on leivän säilyttäminen pakkasessa. Tapa juontaa juurensa yh-perheestä lähtöisin olevalta ja sieltä opintotuella kitkuttaneelta nuukailijalta eli minulta. Ostin tukipäivinä alelaputettuja pusseja joita laitoin pakkaseen niin niillä pärjäsi helposti koko kuukauden kun sulatti aina omiin tarpeisiin sopivan määrän kerrallaan ja hävikki oli minimissä.

Tiedän myös että jotkut vihannekset ja hedelmät pitäisi säilyttää huoneenlämmössä (kuten tomaatti ja kurkku) ja jotkut säilyttää banaaneja jääkaapissa. Kumpikaan ei ole mun juttu, kylmä banaani menee ainoastaan smoothiessa.

Vierailija
1620/2975 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suolaa pitää olla, vaikka käyttäisi reilummin chiliä, valkosipulia ja yrttejä. Ei mausteet vähennä suolan tarvetta millään tavalla, mutta hyvä suolaus korostaa näiden aromeja.