Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kovasti kehutun kirjan suosiota et ymmärrä?

Vierailija
26.04.2020 |

Perustele

Kommentit (1753)

Vierailija
1361/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Margarita

Mulla on se ollut todella pitkään kesken kun tuntuu vaan niin tylsältä. Toivon, että juoni nousisi lentoon vielä jossain vaiheessa.

Kyllä se nousee. Ajattelin ihan samoin ekalla kolmanneksella, että nyt ei nappaa. Sitten jossain kohtaa tajusin, että no nythän alkoi kiinnostaa.

Vierailija
1362/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leijat kaupungin yllä

Tämmöistä kirjaa en ole vielä lukenutkaan.

Mun mielestä Westön paras. Lähihistorian tapahtumat yhden perheen tai oikeastaan yhteisön kautta koettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Leijat Helsingin yllä tuo mitä kehuin. Kommentti tuli väärän lainauksen alle.

Vierailija
1364/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän veljestä. Olkoon jonkinlainen kansalliskirja mutta ihan helvetin tönkköä tekstiä ja tarina on todella lapsellinen.

Täysin eri mieltä. Seitsemän veljestä on loistavasti kirjoitettu. se vain pitää lukea aikuisiässä. Mika Waltaria taas pitää lukea nuorella iällä, sopii hyvin jopa lapsille. Itse luin Sinuhen jotain kymmenvuotiaana ja pidin siitä todella paljon. Yritin sitten aikuisena uudestaan mutta ei enää kiinnostanut ollenkaan.

Sama juttu, luin itse Sinuhen 13-vuotiaana kolmella lukukerralla kahdessa päivässä läpi. Illalla todella odotti, että pääsee seuraavana päivänä jatkamaan lukemista. Kiehtova ja mielenkiintoinen aihepiirin kuvaus.

Vierailija
1365/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humiseva harju. Huh miten sekava ja tylsä kirja....

Vierailija
1366/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta raamattu. Täyttä taikauskoista paskaa.

Vierailija
1367/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suon villi laulu. Olen nyt noin puolivälissä. Kovasti hehkutettu ja ylistetty teos. Tähän mennessä ollut puuduttavaa ja pitkäveteistä luettavaa.

Vierailija
1368/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakumatkalla. Kirjasta näkee että on kirjoitettu nopeasti ja Huilaja vaikuttaa rasittavalta tyypiltä, kirjassa on jaksoja kuluttamisesta ja vaikuttaa että ne on täytettä kun on yritetty saada tarpeeksi sivuja kirjaan, hyvesingalointia kuluttamisesta kunnes taas päristellään bensa-autolla. Olin pettynyt hypetyksen jälkeen.

Vierailija
1369/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mainittu väsyksiin asti mutta seitsemän veljestä ja tuntematon sotilas. Molemmat tuli kouluaikaan luettua väkisin läpi ties kuinka moneen kertaan ja analysoitua niin puhki ettei enää aikuisena kiinnosta ottaa kumpaakaan kouraan. 

Vierailija
1370/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asimov:in säätiösarjaa on kehuttu. Todettakoon että ne 3 ekaa osaa on loistavia ja kehujen arvoisia mutta sitten kun ukko jatkoi tarinaa vanhoilla päivillään niin homma lässähti ja pahasti. Älkää lukeko niitä kahta viimeistä ja varsinkaan viimeistä osaa (säätiö ja maa). 

Vierailija
1371/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suon villi laulu. Olen nyt noin puolivälissä. Kovasti hehkutettu ja ylistetty teos. Tähän mennessä ollut puuduttavaa ja pitkäveteistä luettavaa.

Mä tykkäsin siitä ihan äyttömästi. Ilmeisesti jakaa mielipiteitä vahvasti.

Vierailija
1372/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkareiden käsikirjoittaja Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi. Sai Finlandiankin, luultavasti vain siksi, koska edistää vapaamuurareiden agendoja olemalla homopropagandaa ja vihjauksilla pedofiliaan, pikkupoikiin ja eläimiinsekaantumiseen. Todella sairas ja kieroutunut kirja, vaikkakin kaikinpuolin hyvin keskinkertainen juoni ja kirjallinen tuotos. Täysin turha tuote!

Vierailija
1373/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suon villi laulu. En tajua.

Juh, en paljon kyllä odottanutkaan amerikkalaiselta best selleriltä, mutta silti se oli pettymys. Mutta tavallaan kyllä mielenkiintoinen: tietynlainen Tuulen Viemää uusille sukupolville. Sitä samaa satuahan tässä kuvataan, hieman eri perspektiivistä vain.

Kirja on nykyamerikkalaisuutta tyypillisimmillään: keskinkertaisuuden halveksimista, vaikka keskinkertainen (valkoinen) keskiluokka pitää USA:ta pystyssä, on aina pitänyt. Se elää hyvin turvattua elämää, mutta on vailla persoonallisuutta, omaperäisyyttä ja se mielellään kiusaa ja ahdistaa kaikkia niitä, jotka eivät sovi tähän keskiluokan ihannoimmaan muottiin tai alistuu hyväksymään kiusaamisen, jotta itse ei joutuisi räävittäväksi.  Siihen saumaan osuu tämäkin kirja, kaikkiin niihin tukahdutettuihin unelmiin. 

Sankaritar on jumalaisen kaunis, älykäs ja lahjakas. Niin ylivertainen, että viisivuotiaasta asti selviytyy rämealueella, jossa aikuisillakin tekee tiukkaa. Hän on jatkoa Luolakarhun klaanin Aylalle ja sukua eurooppalaiselle serkulle Lisbet Salanderille. Hän on käynyt yhden päivän koulua ja on silti arvostettu biologi. Ensi yrittämällä hänen kirjoittamiaan ja maalaamiaan teoksiaan kustannetaan tuosta vain ja lehdet painattavat vieläpä tietämättään hänen runojaan. Vau. Ja kun hyljeksitty sankaritar kuolee, koko kaupunki tulee hänen hautajaisiinsa. Täydellinen amerikkalainen voitto! Täydellinen menestystarina!

Ja sankaritar on tietysti Oikeamielinen, ja hän tapaa inhottavien valkoisten seasta Oikeamielisen pariskunnan, joka nyt sattuu, hupsista sentään olla sattuvasti musta. Juuri näinä aikoina kun USA:n musta väestö niin kaipaa erityisesti positiivista näkyvyyttä ja huomiota. Mutta onko kuva varmasti nyt mieleinen? Pariskunta pelastaa valkoisen tyttöreppanan monesta pinteestä, vaikka joutuvat välillä aikuisinakin ottamaan vastaan valkoisten pikkupentujen kiusanteon ja jopa väkivallan mukisematta vastaan. Koska he ovat niiiiin oikeamielisiä. Mutta riittääkö tällainen Tärkeän Apurin rooli?

Paitsi ei-tavanomaisuus, myös yltiöyksilöllisyys on amerikkalaiseen tapaan esillä: 'Minä en ole koskaan vihannut ketään. He vihasivat minua.  Ne oli he, jotka nauroivat minulle. He jättivät minut yksin. He eivät uskoneet minuun. He luovuttivat suhteeni. Ja niin, se on totta, minä olen oppinut selviämään ilman heitä, ilman ketään.' Siinä sankarittaren puolustuspuhe ja se iskee keskiluokan haaveisiin ja salattuihin pelkoihin: maassa jossa introverttius on lähes sairaus, ekstroverttiyteen kannustetaan, verkostoituminen on aivan must, esiintymistaito kaiken a ja o, pinnan on oltava houkutteleva - mitä jos en vain jaksa, mitä jos minusta ei vain pidetä, mitä jos mielenterveyteni pettää, mitä jos hampaat tipahtavat suustani, mitä kun vanhenen, mitä jos jään yksin, miten selviän?

Joo ja vaikka mitä vielä aatoksia herätti tämä kirja - best selleriydellään. Itse kirja on kuitenkin vain melko tyypillistä romanttista höttöä luontokuvauksilla höystettynä. Jokaisen naisen unelma: olla miesten piirittämänä, ja ei vain minkä tahansa miesten, vaan yhen huipputiedemiehen ja sit yhen kaupungin tavoitelluimman, komean urheilusankarin niiku silleen.  Ja vankilan kissakin hurmaantuu sankarittareemme - ja tuo kissa on ainoa, joka ottaa sankarittaremme sellaisena kuin hän on. No pientä säröä ja rosoa kirjailija on uskaltanut laittaa kohtaan, jossa  kissa lopussa kuitenkin välinpitämättömänä pskat nakkaa sankarittarellemme. 

PS Sankaritar on muuten ulkonäöltäänkin samis Scarlettin kanssa. Ja kumpikin taistelu mahottomissa olosuhteissa ja komea ja lahjakkaat miehet taisteli heistä ja olivat uskottomia mutta sitten katuivat kiivaasti ja rukoilivat takaisin. Paitsi että Scarlettia ei rukoiltu takaisin...

Vierailija
1374/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twilight -sarja, täynnä surkeita juonenkäänteitä, epärealistista rakkautta, omituisia ihmissuhteita, hahmot on kopioitu jostain muista kirjoista, pää meni sekaisin kun tuli niin paljon epäkorrekteja asioita esiin.

Vierailija
1375/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjell Westö - Missä kuljimme kerran. Useamman kerran olen aloittanut, mutta en ole saanut luettua edes ensimmäistä sivua loppuun. Niin puuduttavaa tekstiä.

Tuomas Kyrö - Mielensäpahoittaja. En todellakaan ymmärrä suosiota. Ei yhtään nasevaa, saati naurettavaa, ajatusta tai sananpartta. Ihan perusjuttua koko sepustus.

Vierailija
1376/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koraani

Raamattu

Oletko lukenut?

Vierailija
1377/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu minua nimelläsi.

Vierailija
1378/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 7 - Beginners guide.

Vierailija
1379/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti Yli-Viikari : My life.

Vierailija
1380/1753 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koraani

Raamattu

Oletko lukenut?

Koraania en. Raamattua paljonkin. T. eri.