Mikä kirja on antanut sinulle elämäsi suurimmat oivallukset?
Itsellä ehdottomasti Paulo Coelho : Alkemisti. Mikä on sinun oivalluksiesi kirja? :)
Kommentit (244)
The Secret
Think & Grow Rich
The Prince (Machiavelli)
Paulo linjalla jatkan mäkin: Zahir!
Vierailija kirjoitti:
Anthony de Mello - Havahtuminen
loistokirja
t.ap
Meditations, Marcus Aurelius
"Itselleni (m.kreik. Τὰ εἰς ἑαυτόν, Ta eis heauton ’itselle osoitetut [kirjoitukset]’), suomennettu myös nimellä Itsetutkisteluja, on filosofikeisari Marcus Aureliuksen tunnetuin ja ainoa säilynyt teos. Se edustaa stoalaista filosofiaa.
Aurelius kirjoitti teoksen sotaretkillä joskus vuosien 161 ja 180 välillä, vaikkakin suurimman osan 170 ja 180 välillä, jolloin hän oli yli 50-vuotias, sairaalloinen ja kuolemaa odottava. Hän kirjoitti teoksen nimenomaisesti itselleen, hänen oman henkisen kehityksensä oppikirjaksi, eikä sitä ollut tarkoitettu julkaistavaksi. Stoalaisuudesta hän etsi mielenrauhaa ja elämänohjeita. Keisarin muistiinpanot ovat olleet innoituksena monille ihmisille kautta vuosisatojen. Filosofisten teosten joukossa teoksen tekee erityisen mielenkiintoiseksi kirjoittajan yhteiskunnallinen asema."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Itselleni
Menettää paljon, jos joku ei ole lukenut tätä.
Kokkaillaan kukkasista, kolmas painos.
Jenni Janakan ja Kaisa Merelän juuri julkaistu Himokirja. Paras kirja koskaan. Myös Jenni Janakan Röyhkeyskoulu on A-luokan laatua. :-)
Aku Ankan taskukirja 42
Pekka Tuomela: Hifin perusteet
Uuden Testamentin evankeliumit ja Leo Tolstoin The Kingdom of God is Within You
Vierailija kirjoitti:
Jenni Janakan ja Kaisa Merelän juuri julkaistu Himokirja. Paras kirja koskaan. Myös Jenni Janakan Röyhkeyskoulu on A-luokan laatua. :-)
olin juuri tulossa ehdottamaan janakan röyhkeyskoulua mutta joku kerkesi ensin :D lukekaa se!
Mark Manson Kaikki menee päin helvettiä.
Voitko ap kertoa mitä sait alkemistista irti? Luin sen ja en ymmärrä hypetystä. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mikä minulla meni ohi :)
Niitä on monta!!
* Florence Given - Olen upea, mutta en sinun mieliksesi
* Ina Mikkola - Runkkarin käsikirja
* Jani Toivola - Rakkaudesta
* Kimmo Takanen - Parisuhteen tunnelukot
* Jenni Janakka/Kaisa Merelä - Himokirja
Miksi aina sinä? Narsismin seitsemän syntiä - Sandy Hotchkiss
Eläinten vallankumous, luin ehkä 12-vuotiaana. Paljon meni ohi, mutta riittävästi tajusin kuitenkin.